Πλατεία Συντάγματος: «Πάγωσε» ακίνητη και η ρόδα
29.12.2016
08:28
Παρα την «θυσία» στελέχους του Δήμου που παραιτήθηκε- Η κακοκαιρία καθιστά επικίνδυνη την αποσυναρμολόγησή της μέχρι και την Δευτέρα τουλάχιστον
Από τη διαχείριση χαράς στο παιχνίδι ευθυνών και στη διαχείριση του κόστους. Ο Δήμος της Αθήνας επιχείρησε, εν μέσω οικονομικής κρίσης, να δώσει... ύψος στους εορτασμούς με ένα αυτοχρηματοδοτούμενο έργο, αλλά δεν τα κατάφερε.
Ο κ. Καμίνης και οι συνεργάτες του είδαν με καλό μάτι την πρόταση να εγκατασταθεί ρόδα παρατήρησης στην Αθήνα, που θα λειτουργούσε δωρεάν την περίοδο των εορτών και με εισιτήριο για δύο μήνες στη συνέχεια, αλλά αγνόησαν την ιδιαιτερότητα του αττικού εδάφους.
Η έντονη μορφολογία της επιφάνειας έκανε τους ειδικούς της TUV να αρνηθούν να δώσουν το οκ για να ξεκινήσει η ρόδα να γυρίζει. Στο Σύνταγμα το έδαφος έχει κλίση και για αυτό οι ειδικοί ζήτησαν περισσότερα στοιχεία από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Η περίοδος των εορτών έφερε τη μία καθυστέρηση μετά την άλλη και τελικά την... κατάρρευση του φιλόδοξου εγχειρήματος. Οι επιτελείς του κ. Καμίνη καταλογίζουν προχειρότητα στον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων, εντοπίζουν, όμως, τις κύριες ευθύνες στην εταιρεία που εισηγήθηκε την εγκατάσταση της ρόδας.
Σε κάθε περίπτωση, κρίσιμες μπορεί α αποδείχθηκαν και οι αλλαγές «έδρας», καθώς αρχικά είχαν επιλεγεί το Πεδίον του Άρεως και το Ζάππειο, αλλά το έργο κατέληξε στην περίκλειστη πλατεία Συντάγματος, πιθανότατα για λόγους εντυπωσιασμού.
Παραιτήθηκε ο Τεντόμας
Ο κ. Καμίνης και οι συνεργάτες του είδαν με καλό μάτι την πρόταση να εγκατασταθεί ρόδα παρατήρησης στην Αθήνα, που θα λειτουργούσε δωρεάν την περίοδο των εορτών και με εισιτήριο για δύο μήνες στη συνέχεια, αλλά αγνόησαν την ιδιαιτερότητα του αττικού εδάφους.
Η έντονη μορφολογία της επιφάνειας έκανε τους ειδικούς της TUV να αρνηθούν να δώσουν το οκ για να ξεκινήσει η ρόδα να γυρίζει. Στο Σύνταγμα το έδαφος έχει κλίση και για αυτό οι ειδικοί ζήτησαν περισσότερα στοιχεία από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Η περίοδος των εορτών έφερε τη μία καθυστέρηση μετά την άλλη και τελικά την... κατάρρευση του φιλόδοξου εγχειρήματος. Οι επιτελείς του κ. Καμίνη καταλογίζουν προχειρότητα στον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων, εντοπίζουν, όμως, τις κύριες ευθύνες στην εταιρεία που εισηγήθηκε την εγκατάσταση της ρόδας.
Σε κάθε περίπτωση, κρίσιμες μπορεί α αποδείχθηκαν και οι αλλαγές «έδρας», καθώς αρχικά είχαν επιλεγεί το Πεδίον του Άρεως και το Ζάππειο, αλλά το έργο κατέληξε στην περίκλειστη πλατεία Συντάγματος, πιθανότατα για λόγους εντυπωσιασμού.
Παραιτήθηκε ο Τεντόμας
Οι παραπάνω εξελίξεις, καθώς και όλη η τροπή που πήρε η υπόθεση με το... ακίνητο αξιοθέατο, οδήγησε και σε μια... παράπλευρη απώλεια, καθώς, κατά πληροφορίες, παραιτήθηκε ο πρόεδρος του πολιτιστικού οργανισμού του Δήμου Αθηναίων, Χρήστος Τεντόμας.
Παρέμβαση εισαγγελέα
Νωρίτερα, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών παρήγγειλε κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα προκειμένου να διακριβωθεί η επικινδυνότητα της ρόδας που είχε τοποθετηθεί στην πλατεία Συντάγματος. Η εισαγγελική παραγγελία δόθηκε κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς που κατατέθηκε από πολίτη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών. Μαζί με τη μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκαν και σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου (έντυπου και ηλεκτρονικού) για τηn επίμαχη ρόδα.
Τι λέει η εταιρεία
«Ως έχοντες για την Ελλάδα τα δικαιώματα χρήσης της ρόδας παρατήρησης τύπου GIANT R40 της Ολλανδικής ιδιοκτήτριας και κατασκευάστριας εταιρείας SKYVIEW/VEKOMA επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
Σε συνέχεια πρόσκλησης ενδιαφέροντος και διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε από τον ΟΠΑΝΔΑ στις 21/11/2016, ανατέθηκε στην εταιρεία μας ως έχουσας το δικαίωμα από τον Ολλανδικό οίκο, η εγκατάσταση στην πλατεία Συντάγματος και λειτουργία μιας τελευταίας τεχνολογίας ρόδας παρατήρησης τύπου GIANT R40.
Η ανέγερσή της, πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένο και πολύπειρο προσωπικό της ιδιοκτήτριας Ολλανδικής εταιρείας σύμφωνα με τη συμβατική της υποχρέωση και βάση χρονοδιαγράμματος ολοκληρώθηκε στις 22/12/2016.
Ο έλεγχος των μελετών και η πιστοποίησή τους από τον ανεξάρτητο φορέα TUV NORD HELLAS ήταν δυνατό να ξεκινήσει ΜΟΝΟ μετά την ολοκλήρωση της ανέγερσης και κατόπιν αυτές θα προσκομίζονταν στην επιτροπή του Δήμου για έλεγχο και χορήγηση της άδειας λειτουργίας της.
Στην διάρκεια των ελέγχων των μελετών υπήρξαν διευκρινιστικές ερωτήσεις από τον φορέα πιστοποίησης οι οποίες λόγω των εορταστικών ημερών δεν μπόρεσαν να απαντηθούν άμεσα από τους κατασκευαστές. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε με πρωτοβουλία των Ολλανδών ιδιοκτητών της ρόδας μέσω της εταιρείας μας ολιγοήμερη παράταση προκειμένου να προσκομισθούν τα τεχνικά στοιχεία που να απαντούν σε όλα τα ερωτήματα και να υπερκαλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας της ρόδας παρατήρησης.
Το αίτημα αυτό δεν έγινε αποδεκτό από τις δημοτικές αρχές σήμερα και συμμορφούμενοι στην απόφαση του Δήμου θα προχωρήσουμε τις επόμενες ημέρες στην αποξήλωσή της.
Κλείνοντας επιθυμούμε να επισημάνουμε τα κάτωθι:
Η χρήση της ρόδας με πρωτοβουλία του Δήμου θα ήταν δωρεάν για τους πολίτες και για 20 ημέρες από την έναρξη της λειτουργίας της ενώ παράλληλα θα είχε μηδενικό κόστος για τον Δήμο. Οι όροι και οι προϋποθέσεις περαιτέρω παραμονής της θα ήταν αποτέλεσμα νέας διαγωνιστικής διαδικασίας που θα ακολουθούσε.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αντίστοιχα εγχειρήματα σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις χρειάστηκαν από έναν έως τρεις μήνες να δοκιμαστούν, να πιστοποιηθούν και να αδειοδοτηθούν λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Ευχόμαστε ότι στο άμεσο μέλλον τόσο οι πολίτες της Αθήνας όσο και οι ξένοι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να ζήσουν την εμπειρία των εικόνων της Αθήνας μας από ψηλά.
Venus Eurofreight».
Παρέμβαση εισαγγελέα
Νωρίτερα, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών παρήγγειλε κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα προκειμένου να διακριβωθεί η επικινδυνότητα της ρόδας που είχε τοποθετηθεί στην πλατεία Συντάγματος. Η εισαγγελική παραγγελία δόθηκε κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς που κατατέθηκε από πολίτη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών. Μαζί με τη μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκαν και σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου (έντυπου και ηλεκτρονικού) για τηn επίμαχη ρόδα.
Τι λέει η εταιρεία
«Ως έχοντες για την Ελλάδα τα δικαιώματα χρήσης της ρόδας παρατήρησης τύπου GIANT R40 της Ολλανδικής ιδιοκτήτριας και κατασκευάστριας εταιρείας SKYVIEW/VEKOMA επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
Σε συνέχεια πρόσκλησης ενδιαφέροντος και διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε από τον ΟΠΑΝΔΑ στις 21/11/2016, ανατέθηκε στην εταιρεία μας ως έχουσας το δικαίωμα από τον Ολλανδικό οίκο, η εγκατάσταση στην πλατεία Συντάγματος και λειτουργία μιας τελευταίας τεχνολογίας ρόδας παρατήρησης τύπου GIANT R40.
Η ανέγερσή της, πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένο και πολύπειρο προσωπικό της ιδιοκτήτριας Ολλανδικής εταιρείας σύμφωνα με τη συμβατική της υποχρέωση και βάση χρονοδιαγράμματος ολοκληρώθηκε στις 22/12/2016.
Ο έλεγχος των μελετών και η πιστοποίησή τους από τον ανεξάρτητο φορέα TUV NORD HELLAS ήταν δυνατό να ξεκινήσει ΜΟΝΟ μετά την ολοκλήρωση της ανέγερσης και κατόπιν αυτές θα προσκομίζονταν στην επιτροπή του Δήμου για έλεγχο και χορήγηση της άδειας λειτουργίας της.
Στην διάρκεια των ελέγχων των μελετών υπήρξαν διευκρινιστικές ερωτήσεις από τον φορέα πιστοποίησης οι οποίες λόγω των εορταστικών ημερών δεν μπόρεσαν να απαντηθούν άμεσα από τους κατασκευαστές. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε με πρωτοβουλία των Ολλανδών ιδιοκτητών της ρόδας μέσω της εταιρείας μας ολιγοήμερη παράταση προκειμένου να προσκομισθούν τα τεχνικά στοιχεία που να απαντούν σε όλα τα ερωτήματα και να υπερκαλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας της ρόδας παρατήρησης.
Το αίτημα αυτό δεν έγινε αποδεκτό από τις δημοτικές αρχές σήμερα και συμμορφούμενοι στην απόφαση του Δήμου θα προχωρήσουμε τις επόμενες ημέρες στην αποξήλωσή της.
Κλείνοντας επιθυμούμε να επισημάνουμε τα κάτωθι:
Η χρήση της ρόδας με πρωτοβουλία του Δήμου θα ήταν δωρεάν για τους πολίτες και για 20 ημέρες από την έναρξη της λειτουργίας της ενώ παράλληλα θα είχε μηδενικό κόστος για τον Δήμο. Οι όροι και οι προϋποθέσεις περαιτέρω παραμονής της θα ήταν αποτέλεσμα νέας διαγωνιστικής διαδικασίας που θα ακολουθούσε.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αντίστοιχα εγχειρήματα σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις χρειάστηκαν από έναν έως τρεις μήνες να δοκιμαστούν, να πιστοποιηθούν και να αδειοδοτηθούν λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Ευχόμαστε ότι στο άμεσο μέλλον τόσο οι πολίτες της Αθήνας όσο και οι ξένοι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να ζήσουν την εμπειρία των εικόνων της Αθήνας μας από ψηλά.
Venus Eurofreight».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr