Με «ληγμένα» πτυχία διεκδικούν έργα εκατομμυρίων οι εταιρίες του Καλογρίτσα
24.01.2017
07:47
Η εταιρεία «Ομάδα Κατασκευών» δεν έχει ενημερότητα πτυχίου από το Νοέμβριο, την ώρα που περιμένει να υπογράψει έργα 180 εκατ. ευρώ στο Πάτρα-Πύργος - Αμφιβάλλουν παράγοντες της αγοράς εάν η εταιρεία αυτή μπορεί πια να την αποκτήσει
Με «ανώμαλη προσγείωση» στις κατασκευές φλερτάρει πλέον ανοικτά ο όμιλος Καλογρίτσα, μετά το επιχειρηματικό βατερλό του στην προσπάθεια της κυβέρνησης να ελέγξει το τηλεοπτικό τοπίο .
Ο εργολάβος, που τους τελευταίους μήνες τα παίζει όλα και ως μιντιάρχης, κινδυνεύει τώρα να χάσει και τις τρεις δημοπρασίες στα οδικά έργα του Πάτρα-Πύργος, με τις οποίες επιδίωξε να βγει μπροστά στο κατασκευαστικό τοπίο. Η νέα δοκιμασία που κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα το πείραμα της κυβέρνησης για διάχυση έργων στις μικρομεσαίες κατασκευαστικές εταιρείες, προέρχεται από την έλλειψη ενημερότητας πτυχίου της θυγατρικής εταιρείας «Ομάδα Κατασκευών» από τις 18 Νοεμβρίου 2016. Η ενημερότητα πτυχίου αποτελεί βασική προϋπόθεση για να συμμετάσχει μια τεχνική εταιρεία σε δημόσια έργα και κατ' επέκταση να υπογράψει νέες συμβάσεις.
Τα σύννεφα πληθαίνουν από το γεγονός ότι σε ένα μήνα (στις 25 Φεβρουαρίου) θα κληθεί να ανανεώσει την ενημερότητά της και η συγγενής εταιρεία Τοξότης, η οποία σε κοινοπραξία με την Ομάδα Κατασκευών έχουν μειοδοτήσει στις δημοπρασίες του υπουργείου Υποδομών με εκπτώσεις πάνω από 53%. Η έλλειψη ενημερότητας δεν εμποδίζει μόνο την υπογραφή των επίμαχων έργων συνολικού ύψους 180 εκατ. ευρώ, αλλά ενδέχεται εάν δεν εξασφαλιστεί μέσα στις επόμενες μέρες, να βγάλει την εταιρεία και εκτός της τέταρτης δημοπρασίας του έργου που έχει προγραμματιστεί για τις 7 Φεβρουαρίου.
Πρόκειται για τον διαγωνισμό Βάρδα-Κυλλήνη προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ, ο οποίος αναβλήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου, τις μέρες που ο κ Καλογρίτσας εγκατέλειπε την δημοπρασία των τηλεοπτικών αδειών, λόγω της αδυναμίας του να προσκομίσει το χρηματικό ποσό της άδειας. Το υπουργείο επικαλέστηκε τότε την καθυστέρηση στον διορισμό μελών της Επιτροπής αξιολόγησης, ωστόσο η αναβολή αυτή ευνοούσε τα μέγιστα τον εργολάβο που εκείνη την περίοδο βαλλόταν από παντού. Η κυβέρνηση, κόντρα στις αντιρρήσεις της αγοράς, αποφάσισε να τεμαχίσει σε οκτώ τμήματα το έργο του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, με το επιχείρημα πως έτσι θα το διεκδικήσουν και άλλοι, μικρότεροι κατασκευαστές, ώστε να μην επωφελούνται μόνο οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες.
Η Ομάδα Κατασκευών αποτελεί την διάδοχο της εταιρείας Καλογρίτσας ΑΕ, η οποία για μεγάλο διάστημα βρισκόταν εκτός αγοράς λόγω ελέγχων του ΣΔΟΕ. Πληροφορίες που δεν έχουν διαψευστεί αναφέρουν ότι η τεχνική εταιρεία επανέκαμψε προ διετίας με νομοθετική ρύθμιση υπουργού της τότε κυβέρνησης.
Ο εργολάβος, που τους τελευταίους μήνες τα παίζει όλα και ως μιντιάρχης, κινδυνεύει τώρα να χάσει και τις τρεις δημοπρασίες στα οδικά έργα του Πάτρα-Πύργος, με τις οποίες επιδίωξε να βγει μπροστά στο κατασκευαστικό τοπίο. Η νέα δοκιμασία που κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα το πείραμα της κυβέρνησης για διάχυση έργων στις μικρομεσαίες κατασκευαστικές εταιρείες, προέρχεται από την έλλειψη ενημερότητας πτυχίου της θυγατρικής εταιρείας «Ομάδα Κατασκευών» από τις 18 Νοεμβρίου 2016. Η ενημερότητα πτυχίου αποτελεί βασική προϋπόθεση για να συμμετάσχει μια τεχνική εταιρεία σε δημόσια έργα και κατ' επέκταση να υπογράψει νέες συμβάσεις.
Τα σύννεφα πληθαίνουν από το γεγονός ότι σε ένα μήνα (στις 25 Φεβρουαρίου) θα κληθεί να ανανεώσει την ενημερότητά της και η συγγενής εταιρεία Τοξότης, η οποία σε κοινοπραξία με την Ομάδα Κατασκευών έχουν μειοδοτήσει στις δημοπρασίες του υπουργείου Υποδομών με εκπτώσεις πάνω από 53%. Η έλλειψη ενημερότητας δεν εμποδίζει μόνο την υπογραφή των επίμαχων έργων συνολικού ύψους 180 εκατ. ευρώ, αλλά ενδέχεται εάν δεν εξασφαλιστεί μέσα στις επόμενες μέρες, να βγάλει την εταιρεία και εκτός της τέταρτης δημοπρασίας του έργου που έχει προγραμματιστεί για τις 7 Φεβρουαρίου.
Πρόκειται για τον διαγωνισμό Βάρδα-Κυλλήνη προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ, ο οποίος αναβλήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου, τις μέρες που ο κ Καλογρίτσας εγκατέλειπε την δημοπρασία των τηλεοπτικών αδειών, λόγω της αδυναμίας του να προσκομίσει το χρηματικό ποσό της άδειας. Το υπουργείο επικαλέστηκε τότε την καθυστέρηση στον διορισμό μελών της Επιτροπής αξιολόγησης, ωστόσο η αναβολή αυτή ευνοούσε τα μέγιστα τον εργολάβο που εκείνη την περίοδο βαλλόταν από παντού. Η κυβέρνηση, κόντρα στις αντιρρήσεις της αγοράς, αποφάσισε να τεμαχίσει σε οκτώ τμήματα το έργο του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, με το επιχείρημα πως έτσι θα το διεκδικήσουν και άλλοι, μικρότεροι κατασκευαστές, ώστε να μην επωφελούνται μόνο οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες.
Η Ομάδα Κατασκευών αποτελεί την διάδοχο της εταιρείας Καλογρίτσας ΑΕ, η οποία για μεγάλο διάστημα βρισκόταν εκτός αγοράς λόγω ελέγχων του ΣΔΟΕ. Πληροφορίες που δεν έχουν διαψευστεί αναφέρουν ότι η τεχνική εταιρεία επανέκαμψε προ διετίας με νομοθετική ρύθμιση υπουργού της τότε κυβέρνησης.
Για την έκδοση της ενημερότητας, απαιτούνται σειρά δικαιολογητικών μεταξύ άλλων, φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, καθαρό ποινικό μητρώο, καταβολή εισφορών στο ΤΣΜΕΔΕ κ.α. που στελέχη της αγοράς διατυπώνουν μεγάλες επιφυλάξεις αν ο όμιλος Καλογρίτσα διαθέτει.
Τα «σκοτωμένα» έργα και οι οικονομικές δυσκολίες που περνά ο όμιλος Καλογρίτσα είναι κοινό μυστικό στις κατασκευές. Στην Σαντορίνη, το έργο οδοποιίας που έχει αναλάβει σέρνεται για χρόνια, καθώς η περιφερειακή οδός Οίας-αεροδρομίου δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Στην δημοπρασία, επειδή το έργο θεωρήθηκε υποκοστολογημένο, δεν εμφανίστηκε κανείς εργολάβος, αλλά κατέθεσε μία και μοναδική προσφορά ο όμιλος Καλογρίτσα. Τα συνεργεία του εργολάβου λόγω οικονομικών δυσχερειών για μήνες είχαν κατεβάσει ρολά όπως αντίστοιχα και στις εργολαβίες στο δήμο Αμαρουσίου, ο οποίος αναγκάστηκε προ μηνών να στείλει επιστολή στο ΔΕΔΔΗΕ για να σταματήσει η πόλη να είναι γεμάτη ανοικτές τρύπες.
Ο θόρυβος που έχει προκαλέσει στην αγορά των κατασκευών ο όμιλος Καλογρίτσα και ο εξοστρακισμός των συνυποψηφίων του λόγω των μεγάλων εκπτώσεων, δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Το γαϊτανάκι των υποκοστολογημένων έργων στο Πάτρα-Πύργος και οι συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού που ακολουθούν και άλλες εταιρείες του κλάδου, φέρνουν το υπουργείο Υποδομών προ των ευθυνών του. Στο πλαίσιο αυτό δρομολογείται, παρά τις μεγάλες αντιδράσεις από τον τεχνικό κόσμο, νέα νομοθετική ρύθμιση που θα αναγκάζει τις εταιρείες που προσφέρουν χαμηλές εκπτώσεις να αιτιολογούν τους λόγους που το πράττουν. Αυτό σημαίνει ότι η ανάληψη ή όχι ενός έργου θα εναπόκεινται στην απόφαση των αρχών που αναθέτουν τα έργα κατόπιν επαρκούς αιτιολόγησης από τις υποψήφιες εταιρείες.
Η Ομάδα Κατασκευών είχε έσοδα 320.000 ευρώ το 2014, ενώ είχαν καταστεί απαιτητά δάνεια τα 26 εκατ. ευρώ από τα περίπου 45 εκατ. ευρώ. Οι συσσωρευμένες ζημίες ανέρχονταν στα 22 εκατ. ευρώ.
Τα «σκοτωμένα» έργα και οι οικονομικές δυσκολίες που περνά ο όμιλος Καλογρίτσα είναι κοινό μυστικό στις κατασκευές. Στην Σαντορίνη, το έργο οδοποιίας που έχει αναλάβει σέρνεται για χρόνια, καθώς η περιφερειακή οδός Οίας-αεροδρομίου δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Στην δημοπρασία, επειδή το έργο θεωρήθηκε υποκοστολογημένο, δεν εμφανίστηκε κανείς εργολάβος, αλλά κατέθεσε μία και μοναδική προσφορά ο όμιλος Καλογρίτσα. Τα συνεργεία του εργολάβου λόγω οικονομικών δυσχερειών για μήνες είχαν κατεβάσει ρολά όπως αντίστοιχα και στις εργολαβίες στο δήμο Αμαρουσίου, ο οποίος αναγκάστηκε προ μηνών να στείλει επιστολή στο ΔΕΔΔΗΕ για να σταματήσει η πόλη να είναι γεμάτη ανοικτές τρύπες.
Ο θόρυβος που έχει προκαλέσει στην αγορά των κατασκευών ο όμιλος Καλογρίτσα και ο εξοστρακισμός των συνυποψηφίων του λόγω των μεγάλων εκπτώσεων, δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Το γαϊτανάκι των υποκοστολογημένων έργων στο Πάτρα-Πύργος και οι συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού που ακολουθούν και άλλες εταιρείες του κλάδου, φέρνουν το υπουργείο Υποδομών προ των ευθυνών του. Στο πλαίσιο αυτό δρομολογείται, παρά τις μεγάλες αντιδράσεις από τον τεχνικό κόσμο, νέα νομοθετική ρύθμιση που θα αναγκάζει τις εταιρείες που προσφέρουν χαμηλές εκπτώσεις να αιτιολογούν τους λόγους που το πράττουν. Αυτό σημαίνει ότι η ανάληψη ή όχι ενός έργου θα εναπόκεινται στην απόφαση των αρχών που αναθέτουν τα έργα κατόπιν επαρκούς αιτιολόγησης από τις υποψήφιες εταιρείες.
Η Ομάδα Κατασκευών είχε έσοδα 320.000 ευρώ το 2014, ενώ είχαν καταστεί απαιτητά δάνεια τα 26 εκατ. ευρώ από τα περίπου 45 εκατ. ευρώ. Οι συσσωρευμένες ζημίες ανέρχονταν στα 22 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr