Τέλος εποχής για το RF-4, τον ιπτάμενο «κατάσκοπο» της Πολεμικής Αεροπορίας
Τέλος εποχής για το RF-4, τον ιπτάμενο «κατάσκοπο» της Πολεμικής Αεροπορίας
Μεταφέρθηκαν με ειδικά οχήματα από την Πτέρυγα Μάχης της Τανάγρας, στο Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας
Τα τελευταία ενεργά αεροσκάφη τύπου RF-4 απέσυρε η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, βάζοντας «τίτλους τέλους» στους λεγόμενους και «ιπτάμενους κατασκόπους», οι οποίοι πετούσαν για πολλά χρόνια στους ελληνικούς αιθέρες.
Τα τελευταία αεροσκάφη μεταφέρθηκαν με ειδικά οχήματα μέσω της Εθνικής Οδού από την Πτέρυγα Μάχης της Τανάγρας στο Μουσείο της Αεροπορίας, όπου θα παροπλιστούν και τυπικά από τις 5 Μαΐου.
Το RF-4E αποτελεί παραλλαγή του μαχητικού F-4E και διαφοροποιείται από αυτό ως προς τις φωτομηχανές που φέρει στο ρύγχος με δυνατότητα παρατήρησης προς τα πλάγια και προς τα πίσω. Από τις τέσσερις διαφορετικού τύπου κάμερες που μπορούν να μεταφερθούν σίγουρα τις πιο εντυπωσιακές δυνατότητες έχει η κάμερα τύπου LOROP KS-127A, η οποία έχει τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών από ύψος 35.000 ποδιών. Διατίθεται επίσης και το σύστημα αναγνώρισης υπερύθρων AAD-5, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέρα και νύχτα.
Μπορούν να επιχειρούν σε ύψη από ελάχιστα μέχρι 40.000 πόδια ανάλογα με το είδος αποστολής. Κυριότερη αποστολή του ήταν η αναγνώριση πριν και μετά την προσβολή ενός στόχου. Στη δεύτερη περίπτωση η αποστολή ονομάζεται BDA (Battle Damage Assessment) και η επιτυχία της είναι καίριος παράγοντας για το σχεδιασμό επιχειρήσεων ΔΒ.
Η ολοκλήρωση της παραλαβής οκτώ καινούργιων RF-4E το 1980 αναβάθμισε κατακόρυφα τις δυνατότητες αναγνώρισης της ΠΑ. Ο μικρός αριθμός τους συμπληρώθηκε το 1993 από 27 μεταχειρισμένα RF-4E από δυτικογερμανικά αποθέματα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
Τα τελευταία αεροσκάφη μεταφέρθηκαν με ειδικά οχήματα μέσω της Εθνικής Οδού από την Πτέρυγα Μάχης της Τανάγρας στο Μουσείο της Αεροπορίας, όπου θα παροπλιστούν και τυπικά από τις 5 Μαΐου.
Το RF-4E αποτελεί παραλλαγή του μαχητικού F-4E και διαφοροποιείται από αυτό ως προς τις φωτομηχανές που φέρει στο ρύγχος με δυνατότητα παρατήρησης προς τα πλάγια και προς τα πίσω. Από τις τέσσερις διαφορετικού τύπου κάμερες που μπορούν να μεταφερθούν σίγουρα τις πιο εντυπωσιακές δυνατότητες έχει η κάμερα τύπου LOROP KS-127A, η οποία έχει τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών από ύψος 35.000 ποδιών. Διατίθεται επίσης και το σύστημα αναγνώρισης υπερύθρων AAD-5, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέρα και νύχτα.
Μπορούν να επιχειρούν σε ύψη από ελάχιστα μέχρι 40.000 πόδια ανάλογα με το είδος αποστολής. Κυριότερη αποστολή του ήταν η αναγνώριση πριν και μετά την προσβολή ενός στόχου. Στη δεύτερη περίπτωση η αποστολή ονομάζεται BDA (Battle Damage Assessment) και η επιτυχία της είναι καίριος παράγοντας για το σχεδιασμό επιχειρήσεων ΔΒ.
Η ολοκλήρωση της παραλαβής οκτώ καινούργιων RF-4E το 1980 αναβάθμισε κατακόρυφα τις δυνατότητες αναγνώρισης της ΠΑ. Ο μικρός αριθμός τους συμπληρώθηκε το 1993 από 27 μεταχειρισμένα RF-4E από δυτικογερμανικά αποθέματα.
Πλήρωμα: 2
Κινητήρες: 2 General Electric J-79-GE-15 turbojet engines with afterburners/Ώση: 17.900 λίβρες
Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.7μ
Μήκος: 19.1μ
Μέγιστη ταχύτητα: 2,370 km/h ή 2.2 Mach
Επιχειρησιακή Οροφή: πάνω από 15.240μ ή 50.000 πόδια
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα