Οι γονείς του συνοδηγού της Πόρσε ψάχνουν τον υπεύθυνο της τραγωδίας
20.04.2017
07:26
Σχεδόν δύο μήνες μετά το τρομακτικότερο τροχαίο οι νομικοί και ειδικοί θα ερευνήσουν όλες τις παραμέτρους που προκάλεσαν τον θάνατό του
Αποφασισμένοι να ψάξουν την αλήθεια προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες στους υπεύθυνους του φονικού τροχαίου με την Porsche είναι οι γονείς του 24χρονου συνοδηγού Ανδρέα Γεωργακόπουλου. Ετσι, διόρισαν πραγματογνώμονα και ανέθεσαν σε δικηγόρο τον χειρισμό της υπόθεσης «ξεσκονίζοντας» κάθε πτυχή που συνετέλεσε στο τραγικό δυστύχημα, από την κατάσταση του οδοστρώματος μέχρι το σημείο και τον τρόπο κατασκευής των αποχωρητηρίων, αλλά φυσικά και την κατάσταση του μαύρου supercar και τα πιθανά λάθη του νεαρού οδηγού.
Παράλληλα, σχεδόν δύο μήνες μετά το τροχαίο δυστύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο, η Τροχαία συνεχίζει τις έρευνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των επόμενων ημερών οι δύο πραγματογνώμονες που όρισε η Εισαγγελία Θήβας ολοκληρώνουν το πόρισμα και αναμένεται να το διαβιβάσουν στους αξιωματικούς που χειρίζονται την υπόθεση και συντάσσουν τη δικογραφία. Παράλληλα, προκειμένου να κλείσουν τον πρώτο κύκλο των ερευνών χρειάζονται τις απαντήσεις που έχουν ζητήσει από την κατασκευάστρια εταιρεία στη Γερμανία για την κατάσταση του αυτοκινήτου που οδηγούσε ο μοιραίος οδηγός του αυτοκινήτου Γιώργος Βακάκης. Οι πληροφορίες λένε ότι η Porsche 911 Turbo S εισήχθη μεταχειρισμένη στην Ελλάδα από τη Γερμανία χωρίς να μεσολαβήσει η αντιπροσωπία, δηλαδή, όπως λένε στη γλώσσα της πιάτσας, με παραεισαγωγή. Ετσι, η Τροχαία περιμένει διευκρινίσεις από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για το ποια είναι τα συνεργεία που συντηρούσαν το αυτοκίνητο, αν τα ανταλλακτικά ήταν αυθεντικά και αν τα σέρβις γίνονταν σύμφωνα με τις προδιαγραφές της κατασκευάστριας εταιρείας.
Αμέσως μετά αναμένεται να κληθεί για κατάθεση ο Απόστολος Βακάκης, ιδιοκτήτης της μοιραίας Porsche και πατέρας του νεαρού οδηγού, και να δώσει πολύτιμα στοιχεία για το πολυτελές όχημα και τη συντήρησή του. Οπως λένε οι αξιωματικοί, θέλουν να αντιπαραβάλουν τα στοιχεία της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη Γερμανία με το βιβλίο σέρβις του οχήματος, αλλά και όσα θα υποστηρίξει ο Mr Jumbo στην κατάθεσή του.
Τέλος, στην Τροχαία έφτασαν και τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων που έδειξαν ότι τόσο ο 24χρονος οδηγός όσο και ο συνοδηγός ήταν «καθαροί». Δηλαδή, δεν είχαν καταναλώσει αλκοόλ, δεν είχαν κάνει χρήση ναρκωτικών και δεν είχαν πάρει κάποιο φαρμακευτικό σκεύασμα.
Παράλληλα, σχεδόν δύο μήνες μετά το τροχαίο δυστύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο, η Τροχαία συνεχίζει τις έρευνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των επόμενων ημερών οι δύο πραγματογνώμονες που όρισε η Εισαγγελία Θήβας ολοκληρώνουν το πόρισμα και αναμένεται να το διαβιβάσουν στους αξιωματικούς που χειρίζονται την υπόθεση και συντάσσουν τη δικογραφία. Παράλληλα, προκειμένου να κλείσουν τον πρώτο κύκλο των ερευνών χρειάζονται τις απαντήσεις που έχουν ζητήσει από την κατασκευάστρια εταιρεία στη Γερμανία για την κατάσταση του αυτοκινήτου που οδηγούσε ο μοιραίος οδηγός του αυτοκινήτου Γιώργος Βακάκης. Οι πληροφορίες λένε ότι η Porsche 911 Turbo S εισήχθη μεταχειρισμένη στην Ελλάδα από τη Γερμανία χωρίς να μεσολαβήσει η αντιπροσωπία, δηλαδή, όπως λένε στη γλώσσα της πιάτσας, με παραεισαγωγή. Ετσι, η Τροχαία περιμένει διευκρινίσεις από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για το ποια είναι τα συνεργεία που συντηρούσαν το αυτοκίνητο, αν τα ανταλλακτικά ήταν αυθεντικά και αν τα σέρβις γίνονταν σύμφωνα με τις προδιαγραφές της κατασκευάστριας εταιρείας.
Αμέσως μετά αναμένεται να κληθεί για κατάθεση ο Απόστολος Βακάκης, ιδιοκτήτης της μοιραίας Porsche και πατέρας του νεαρού οδηγού, και να δώσει πολύτιμα στοιχεία για το πολυτελές όχημα και τη συντήρησή του. Οπως λένε οι αξιωματικοί, θέλουν να αντιπαραβάλουν τα στοιχεία της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη Γερμανία με το βιβλίο σέρβις του οχήματος, αλλά και όσα θα υποστηρίξει ο Mr Jumbo στην κατάθεσή του.
Τέλος, στην Τροχαία έφτασαν και τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων που έδειξαν ότι τόσο ο 24χρονος οδηγός όσο και ο συνοδηγός ήταν «καθαροί». Δηλαδή, δεν είχαν καταναλώσει αλκοόλ, δεν είχαν κάνει χρήση ναρκωτικών και δεν είχαν πάρει κάποιο φαρμακευτικό σκεύασμα.
Δικαστικά
Οταν στις 26 Φεβρουαρίου η μαύρη Porsche του γιου του Mr Jumbo εισέβαλε ανεξέλεγκτη στο πάρκινγκ της εθνικής οδού και καρφώθηκε στο Honda Civic της οικογένειας Πατμάνογλου προκαλώντας τον θάνατο τεσσάρων ατόμων, ανάμεσά τους και ένα τρίχρονο αγοράκι, οι αξιωματικοί της Τροχαίας γνώριζαν ότι η υπόθεση θα τραβήξει σε χρόνο και το αποτέλεσμα θα κριθεί στις δικαστικές αίθουσες. Αλλωστε, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, οι οικογένειες των θυμάτων προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για να αναζητήσουν τους υπεύθυνους, ενώ οι αποζημιώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών είναι μεγάλες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, εμπλέκονται τρεις οικογένειες, αυτή του 24χρονου οδηγού Γιώργου Βακάκη, του συνοδηγού και φίλου του Ανδρέα Γεωργακόπουλου και του άτυχου Υπάτιου Πατμάνογλου, ο οποίος είδε μέσα σε δευτερόλεπτα τη γυναίκα του και το παιδί του να χάνονται μέσα σε πυκνές φλόγες και καπνούς.
Αφού πέρασαν οι πρώτες δύσκολες εβδομάδες, όπως λένε οι πληροφορίες από την Αστυνομία, η κάθε πλευρά όρισε ειδικούς και νομικούς για να χειριστούν την υπόθεση. Η οικογένεια Γεωργακόπουλου, όπως όλα δείχνουν, δεν θα αφήσει τίποτα στην τύχη και χωρίς να πέσει άπλετο φως στην ιστορία που κόστισε τη ζωή του παιδιού της. Πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, χωρίς να προκαλεί, διόρισε πραγματογνώμονα τον Επαμεινώνδα Μπούρα, έναν έμπειρο τεχνικό σύμβουλο που έχει χειριστεί μεγάλες υποθέσεις και, μεταξύ άλλων, συνέταξε για λογαριασμό της Τροχαίας Ελληνικού το πόρισμα για το τροχαίο του γνωστού τραγουδιστή Παντελή Παντελίδη.
Ο ίδιος δεν έχει δει μέχρι στιγμής τη μοιραία Porsche, καθώς περιμένει πρώτα την ολοκλήρωση των ερευνών από τους πραγματογνώμονες της Τροχαίας, αλλά και τα βίντεο από τις κάμερες της Νέας Οδού. Παράλληλα ανέθεσε σε δικηγόρο, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι και συγγενής της οικογένειας, να κινήσει όλες τις προβλεπόμενες δικαστικές διαδικασίες. Πληροφορίες λένε ότι θα ερευνηθούν όλες οι παράμετροι που οδήγησαν στον θάνατο το παιδί τους. Από την κατάσταση του οδοστρώματος στο συγκεκριμένο σημείο, την κατασκευή του πάρκινγκ και των αποχωρητηρίων μέχρι φυσικά τις ευθύνες του μοιραίου οδηγού και την κατάσταση που βρισκόταν το συγκεκριμένο όχημα. Οι ίδιες πηγές λένε ότι θα κινηθούν νομικά απέναντι σε όποιους προκύψουν ευθύνες.
Πραγματογνώμονες και δικηγόρους έχει ορίσει και η οικογένεια Βακάκη προκειμένου να δουν τι τελικά έφταιξε και ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, ενώ αδιευκρίνιστη παραμένει μέχρι στιγμής η στάση της τρίτης πλευράς, αυτής του Υπάτιου Πατμάνογλου, που κρατάει κλειστά τα χαρτιά του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πηγές από το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. φαίνεται ότι αιτία του τροχαίου ήταν το σκάσιμο του πίσω δεξιού ελαστικού, το οποίο άρχισε να χάνει αέρα ένα χιλιόμετρο πριν από το σημείο εκτροπής, όμως οι αξιωματικοί της Τροχαίας δεν είναι ακόμα σε θέση να πουν με βεβαιότητα γιατί το λάστιχο στο 82,4ο χιλιόμετρο άρχισε να ξεφουσκώνει. Πρόκειται για υπερθέρμανση λόγω της παλαιότητας ή για κάποιο αντικείμενο που βρέθηκε στον δρόμο; Μια απάντηση που θα δώσουν οι δύο πραγματογνώμονες που έχουν διοριστεί για να ερευνήσουν το αυτοκίνητο, οι δύο στους οποίους έχει ανατεθεί να ερευνήσουν τον αυτοκινητόδρομο, αλλά και οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών.
Από τη μέχρι στιγμής εξέταση του οπτικού υλικού προκύπτει σε γενικές γραμμές ότι για 13 λεπτά οι 19 κάμερες της Νέας Οδού κατέγραφαν με απίστευτη ευκρίνεια τον αλλόκοτο αγώνα δρόμου, κάποιες στιγμές σε συνθήκες ψιλόβροχου, ενός αυτοκινήτου να προσπερνά από δεξιά και αριστερά προπορευόμενα οχήματα, να μπαίνει αδικαιολόγητα στη δεξιά λωρίδα έκτακτης ανάγκης, να αναπτύσσει ταχύτητες που σε κάποια σημεία άγγιζαν τα 280 χιλιόμετρα την ώρα και να καταγράφει μέση ωριαία ταχύτητα σχεδόν 190 χιλιομέτρων την ώρα. Μια κόντρα με τον θάνατο για ένα αυτοκίνητο που φορούσε δεκαετίας και πλέον χειμερινά λάστιχα χαμηλού κόστους... Τελικά, όπως αποτυπώθηκε στην κάμερα που υπάρχει στο 83,6ο χιλιόμετρο, ακριβώς στο φονικό σημείο, και σε μια δεύτερη που βρίσκεται στο 82,2ο, δηλαδή ενάμισι χιλιόμετρο πιο πίσω, η υψηλή ταχύτητα και ένα κλαταρισμένο λάστιχο ευθύνονται για το τρομακτικότερο τροχαίο των τελευταίων δεκαετιών. Κάπου 150-200 μέτρα πριν από την είσοδο του πάρκινγκ το πίσω δεξί λάστιχο της μαύρης Porsche κλατάρει, τα απομεινάρια από το καουτσούκ σπάνε τον προφυλακτήρα, το σπορ όχημα στρίβει δεξιά και πλαγιολισθαίνοντας μπαίνει με τρομακτική ταχύτητα στο πάρκινγκ και καρφώνεται στο αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμάνογλου. Χρειάστηκαν 84 δέκατα του δευτερολέπτου από τη στιγμή που η Porsche εισήλθε στο πάρκινγκ με ταχύτητα 257 χιλιομέτρων την ώρα για να πέσει πάνω στο σταθμευμένο Civic και να προκαλέσει τον θάνατο τεσσάρων ατόμων.
Τι λένε οι καταθέσεις
Από τα τέλη Μαρτίου ξεκίνησαν οι κλήσεις προκειμένου να καταθέσουν οι μάρτυρες. Ετσι, από τα γραφεία της Τροχαίας πέρασαν οι γονείς του συνοδηγού της Porsche Ανδρέα Γεωργακόπουλου, οι οποίοι κατέθεσαν όσα γνώριζαν και έδειξαν διατεθειμένοι να ψάξουν δικαστικά να βρουν ποιος ευθύνεται για τον θάνατο του παιδιού τους. Παράλληλα, οι αξιωματικοί της Τροχαίας επικοινώνησαν με τον Βραζιλιάνο ποδοσφαιριστή Σίλβα Κλέιτον, ο οποίος βρίσκεται στην Κύπρο. Αφού έκαναν μια πρώτη κουβέντα μαζί του, τον ενημέρωσαν σχετικά με το πότε πρέπει να καταθέσει ως μάρτυρας στην υπόθεση, καθώς ο Βραζιλιάνος παίκτης ήταν ο άνθρωπος που πέρασε οκτώ λεπτά μετά το φονικό τροχαίο από το σημείο, σταμάτησε και συνομίλησε με τον Υπάτιο Πατμάνογλου.
Οι έρευνες της Τροχαίας προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, όμως είναι βέβαιο ότι θα περάσουν μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί η δικογραφία και να διαβιβαστεί στον εισαγγελέα για να πάρει η υπόθεση τον δρόμο της Δικαιοσύνης. Μάλιστα λόγω της σοβαρότητας αλλά και της δημοσιότητας που έχει πάρει η υπόθεση, απασχολεί τα υψηλά κλιμάκια της Αστυνομίας που ζητούν καθημερινά ενημέρωση για το πού βρίσκονται οι έρευνες. Αποτέλεσμα, να ερευνάται κάθε πτυχή της σε βάθος.
Από την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου ερευνών που έχει να κάνει με το αυτοκίνητο της οικογένειας Βακάκη, αναμένεται να κληθούν για κατάθεση όλοι όσοι έχουν οποιαδήποτε εμπλοκή με το δυστύχημα: από τους ανθρώπους που συντηρούσαν την Porsche μέχρι τους πυροσβέστες και τους αστυνομικούς που έφτασαν στο σημείο. Και φυσικά οι υπάλληλοι της Νέας Οδού, οι οποίοι έβλεπαν από 19 κάμερες το αυτοκίνητο να διαγράφει μια αλλόκοτη πορεία που μοιραία οδήγησε στον θάνατο τέσσερις ανθρώπους, αλλά δεν σήκωσαν το τηλέφωνο να ενημερώσουν την Τροχαία, όπως είθισται να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις.
Δείτε βίντεο: Οι γονείς του συνοδηγού της Porsche ψάχνουν τον υπεύθυνο της τραγωδίας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr