Όλη η αλήθεια για τα ολοήμερα σχολεία
10.05.2017
06:19
Κατάργηση των Πανελλαδικών και προσλήψεις στην ατζέντα του Αλέξη Τσίπρα στο υπ. Παιδείας -Υποχρεωτική 14χρονη εκπαίδευση εντός τριετίας - Ισοδύναμα με μάστερ τα Πολυτεχνεία και οι Γεωπονικές σχολές
Υπό προϋποθέσεις η επέκταση του ολοήμερου σχολείου στα ολιγοθέσια δημοτικά καταγγέλλει η ΔΟΕ ύστερα από τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για επέκταση του θεσμού .
Ο πρόεδρος της Διδιασκαλικής Ομοσπονδίας Θανάσης Κικινής επισημαίνει στο protothema.gr ότι για να γραφτεί κάποιος σε ένα ολοήμερο δημοτικό πρέπει να συντρέχουν λόγοι όπως: Να εργάζονται και οι δύο γονείς ή σε περίπτωση ανεργίας να υπάρχει κάρτα του ΟΑΕΔ ή να προέρχονται από ευπαθείς ομάδες όπως πρόσφυγες και εξαρτημένα μέλη.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΔΟΕ με τη διατήρηση αυτών των προϋποθέσεων οδηγούμαστε σε συρρίκνωση του θεσμού αντί για επέκταση του πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την επαρχία και τα ολιγοθέσια σχολεία που ανέφερε ο πρωθυπουργός σε πολλά από τα οποία οι μαθητές επιστρέφουν σπίτια τους με ένα και μοναδικό... λεωφορείο.
Ένα ακόμα στοιχείο που εμποδίζει την ομαλή λειτουργία των ολοήμερων σχολείων είναι η έλλειψη γνωστικών αντικειμένων για τα παιδιά, όπως οι ξένες γλώσσες, με αποτέλεσμα όπως λέει ο κ. Κικινής στα ολοήμερα να παραμένουν τα παιδιά έως την Τρίτη ή και Τετάρτη δημοτικού καθώς τα μεγαλύτερα της Πέμπτης και της Έκτης επιζητούν ερεθίσματα από δραστηριότητες εκτός σχολείου.
Ο πρόεδρος της Διδιασκαλικής Ομοσπονδίας Θανάσης Κικινής επισημαίνει στο protothema.gr ότι για να γραφτεί κάποιος σε ένα ολοήμερο δημοτικό πρέπει να συντρέχουν λόγοι όπως: Να εργάζονται και οι δύο γονείς ή σε περίπτωση ανεργίας να υπάρχει κάρτα του ΟΑΕΔ ή να προέρχονται από ευπαθείς ομάδες όπως πρόσφυγες και εξαρτημένα μέλη.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΔΟΕ με τη διατήρηση αυτών των προϋποθέσεων οδηγούμαστε σε συρρίκνωση του θεσμού αντί για επέκταση του πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την επαρχία και τα ολιγοθέσια σχολεία που ανέφερε ο πρωθυπουργός σε πολλά από τα οποία οι μαθητές επιστρέφουν σπίτια τους με ένα και μοναδικό... λεωφορείο.
Ένα ακόμα στοιχείο που εμποδίζει την ομαλή λειτουργία των ολοήμερων σχολείων είναι η έλλειψη γνωστικών αντικειμένων για τα παιδιά, όπως οι ξένες γλώσσες, με αποτέλεσμα όπως λέει ο κ. Κικινής στα ολοήμερα να παραμένουν τα παιδιά έως την Τρίτη ή και Τετάρτη δημοτικού καθώς τα μεγαλύτερα της Πέμπτης και της Έκτης επιζητούν ερεθίσματα από δραστηριότητες εκτός σχολείου.
Χθες πάντως, εξαγγελίες για σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης περιελάμβανε η επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο Παιδείας. Ο κύριος Τσίπρας αναφέρθηκε αναλυτικά στα πεπραγμένα της κυβέρνησής του μέχρι τώρα, αλλά και στους άμεσους στόχους για το επόμενο διάστημα, δίνοντας έμφαση στην επέκταση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, των σχολικών γευμάτων, της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να περιλαμβάνει το νήπιο και το προνήπιο, στην δημιουργία «Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής» με την συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά και κυρίως στην κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων, μέσω της ενίσχυσης του λυκείου, κάτι που θα σημαίνει «λιγότερα μαθήματα, αλλά περισσότερες ώρες», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Τόνισε επίσης πως η κυβέρνησή του κατάφερε «κάτι που για άλλες χώρες είναι αυτονόητο, αλλά για την Ελλάδα τίποτα δεν είναι αυτονόητο, να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους με επάρκεια σε βιβλία και έμψυχο δυναμικό. Αυτό θα γίνει και φέτος, όπως είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε σήμερα»
«Επέλεξα να ξεκινήσω με το υπουργείο Παιδείας γιατί είναι γνώριμο υπουργείο για 'μενα και έχω ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το παραγόμενο έργο, γιατί η παιδεία πρέπει να είναι προτεραιότητα το επόμενο διάστημα. Η παιδεία έγινε στόχος συστηματικής και συντονισμένης προσπάθειας ώστε να γίνει εμπορεύσιμο προϊόν που θα είχαν πρόσβαση μόνο όσοι είχαν την οικονομική δυνατότητα να το αποκτήσουν. Η παιδεία είναι η καλύτερη επένδυση στο μέλλον του τόπου» είπε εισαγωγικά ο πρωθυπουργός και τόνισε πως «στόχος των επισκέψεων είναι ο προγραμματισμός δράσης αλλά και ένας μικρός απολογισμός». Ξεκινώντας τον απολογισμό, ανέφερε ως επιτυχία το άνοιγμα των σχολείων στην ώρα τους και συνέχισε με το ενιαίου τύπου ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο, «έτσι ώστε όλοι οι γονείς να μπορούν να αφήσουν τα παιδιά τους μέχρι τις 4 το απόγευμα χωρίς να έχουν την έννοια της φύλαξης».
Στελεχώσαμε εγκαίρως τα σχολεία ειδικής αγωγής και κάναμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να κατακτηθεί ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, είπε και ανέφερε πως από εδώ και στο εξής, «στόχος μας η ενίσχυση του σχολείου, η αναβάθμιση του λυκείου, η "ομαλοποίηση" των πανελλαδικών με μεταρρύθμιση της διαδικασίας, να δώσουμε χώρο και αξία στο λύκειο, η ενίσχυση των ανωτάτων ιδρυμάτων, η επένδυση στην έρευνα και στην νέα γενιά».
Αναλυτικά, ο πρωθυπουργός ανέφερε:
-Για την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση: Προχωράμε άμεσα στην υλοποίηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εντός της επόμενης τριετίας, δηλαδή εκτός από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, το νήπιο και το προνήπιο. Αυτό σημαίνει κανένα παιδί από 4 ετών και πάνω να μην μείνει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, και στο τελευταίο χωριό.
-Για το ολοήμερο σχολείο: Από τον Σεπτέμβριο ολοήμερο σχολείο σε όλα τα σχολεία της χώρας, και τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, συνολικά 830 μονάδες σε κάθε γωνιά της χώρας μας.
-Για τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις: Μειώνουμε σταδιακά τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε νήπια και δημοτικά με όριο σε δυο χρόνια να μην είναι πάνω από 22.
-Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Προσπάθεια για νέα προγράμματα σπουδών, ιδίως στην ιστορία, στα θρησκευτικά και στα τεχνικά μαθήματα. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια στο να πιστέψουμε όλοι ότι η πραγματική εκαπιδευτική διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο του φροντιστηρίου. Θεωρούμε αδιανόητο σήμερα η βασική εκπαίδευση των μαθητών στις ξένες γλώσσες να μην γίνεται μέσα στο σχολείο. Στόχος μας η τοποθέτηση στο κέντρο της διαδικασίας την μάθηση και όχι την εξέταση.
-Για την ειδική εκπαίδευση: Προχωρούμε στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής διαδικασίας με έξι νέα καλλιτεχνικά σχολεία και της ειδικής αγωγής, ανοίγουν την επόμενη χρονιά 11 νέα σχολεία, ενώ πέρυσι άνοιξαν άλλα 23. Προσαρμόζουμε τα ωρολόγια προγράμματα των ειδικών σχολείων με τα υπόλοιπα σχολεία ενώ δίνουμε την δυνατότητα να λειτουργούν ως ολοήμερα.
-Για το έτος μαθητείας: Φέτος είχε πολύ μεγάλη επιτυχία ο θεσμός του «έτους μαθητείας», καλύψαμε πάνω από 3.000 μαθητές τελικά και τους δώσαμε σε ένα τέταρτο έτος, επιχειρήσεις προσλαμβάνουν μαθητές, ενώ η διαδικασία παρακολουθείται από το σχολείο.
-Για τα προγράμματα σίτισης: Ενισχύσαμε τα ολοήμερα μέσα από τα προγράμματα σίτισης, καθώς σήμερα καλύπτουμε το 20% περίπου. Ξεκινήσαμε από τα σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές, με υψηλά ποσοστά ανεργίας και διαπιστώσαμε ότι το μέτρο ήταν ευεργετικό και για την σχολική διαδικασία. Του χρόνου θα καλύπτονται συνολικά περίπου οι μισοί μαθητές που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία και ο θεσμός θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο το 2019, όταν θα εφαρμοστούν τα αντίμετρα.
-Για την προσφυγική κρίση: Είμαι εξαιρετικά περήφανος που έχουμε καταφέρει, όταν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την προσφυγική κρίση να δείξουμε ήθος και αλληλεγγύη. Ήδη 300 τάξεις λειτουργούν για 5.000 προσφυγόπουλα που φοιτούν κανονικά, ενώ από το Σεπτέμβρη θα έχουμε 600 τάξεις υποδοχής προσφύγων σε όλη τη χώρα.
-Για τις Πανελλαδικές: «Σχεδιάζουμε ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που θα οδηγήσει στην κατάργηση των Πανελλαδικών, μια διαδικασία που δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι αδιάβλητη, ίσως το πιο αδιάβλητο που υπάρχει σε αυτή τη χώρα, αλλά που είναι εξαντλητική και απάνθρωπη. Η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, ενώ το απολυτήριο θα καθορίζει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια».
-Για την αναγνώριση πενταετών σπουδών: Λύνουμε ένα θέμα που μας απασχολεί από τότε που ήμουν συνδικαλιστής φοιτητής στο Πολυτεχνείο, αναγνωρίζουμε τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως μεταπτυχιακά, ως μάστερ.
-Για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής: Ταυτόχρονα προχωράμε σε διαδικασία ουσιαστικής αναβάθμισης των ΤΕΙ, ξεκινώντας από την εμβληματική πρωτοβουλία με ειδική αναφορά στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά που συνεργάζονται αρμονικά. Πρόθεσή μας είναι μετά την αξιολόγηση αυτά τα δύο ιδρύματα να δημιουργήσουν ένα νέο πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, όπου θα δημιουργηθούν και διετείς δομές που θα δίνουν ευρωπαϊκούς τίτλους για τους αποφοίτους των επαγγελματικών λυκείων.
-Για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Τις επόμενες μέρες φέρνουμε στη Βουλή ένα ν/σ που φέρνει δυνατότητα μεταπτυχιακής φοίτησης σε όλους, ανεξαρτήτως οικονομικών, ορίζουμε ανώτατο όριο αμοιβής των καθηγητών, ενισχύουμε τα προγράμματα που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης, ενώ κάνουμε και παρεμβάσεις στην διοίκηση, καθώς οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο, μια αλλαγή που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες συναινέσεις και θα αποτρέψει κακώς κείμενα. Οι φοιτητές μένουν απέξω από την διαδικασία εκλογής, αλλά όχι έξω από τα όργανα, καθώς συμμετέχουν μέσα από δικές τους διαδικασίες.
-Για την έρευνα: Στηρίζουμε την έρευνα γιατί έχουμε να αντιμετωπίσουμε το brain drane, από το 2015 αυξήσαμε τις δαπάνες κατά 200 εκατ. ευρώ συνολικά και φυσικά έχουμε προχωρήσει σε στοχευμένη στρατηγική για τα ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτούνται θέσεις για νέους επιστήμονες. Ιδρύσαμε νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης για την έρευνα και έχουμε σχέδιο να αξιοποιήσουμε τα ερευνητικά αποτελέσματα για να δημιουργήσουμε εταιρείες start-up.
Τόνισε επίσης πως η κυβέρνησή του κατάφερε «κάτι που για άλλες χώρες είναι αυτονόητο, αλλά για την Ελλάδα τίποτα δεν είναι αυτονόητο, να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους με επάρκεια σε βιβλία και έμψυχο δυναμικό. Αυτό θα γίνει και φέτος, όπως είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε σήμερα»
«Επέλεξα να ξεκινήσω με το υπουργείο Παιδείας γιατί είναι γνώριμο υπουργείο για 'μενα και έχω ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το παραγόμενο έργο, γιατί η παιδεία πρέπει να είναι προτεραιότητα το επόμενο διάστημα. Η παιδεία έγινε στόχος συστηματικής και συντονισμένης προσπάθειας ώστε να γίνει εμπορεύσιμο προϊόν που θα είχαν πρόσβαση μόνο όσοι είχαν την οικονομική δυνατότητα να το αποκτήσουν. Η παιδεία είναι η καλύτερη επένδυση στο μέλλον του τόπου» είπε εισαγωγικά ο πρωθυπουργός και τόνισε πως «στόχος των επισκέψεων είναι ο προγραμματισμός δράσης αλλά και ένας μικρός απολογισμός». Ξεκινώντας τον απολογισμό, ανέφερε ως επιτυχία το άνοιγμα των σχολείων στην ώρα τους και συνέχισε με το ενιαίου τύπου ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο, «έτσι ώστε όλοι οι γονείς να μπορούν να αφήσουν τα παιδιά τους μέχρι τις 4 το απόγευμα χωρίς να έχουν την έννοια της φύλαξης».
Στελεχώσαμε εγκαίρως τα σχολεία ειδικής αγωγής και κάναμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να κατακτηθεί ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, είπε και ανέφερε πως από εδώ και στο εξής, «στόχος μας η ενίσχυση του σχολείου, η αναβάθμιση του λυκείου, η "ομαλοποίηση" των πανελλαδικών με μεταρρύθμιση της διαδικασίας, να δώσουμε χώρο και αξία στο λύκειο, η ενίσχυση των ανωτάτων ιδρυμάτων, η επένδυση στην έρευνα και στην νέα γενιά».
Αναλυτικά, ο πρωθυπουργός ανέφερε:
-Για την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση: Προχωράμε άμεσα στην υλοποίηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εντός της επόμενης τριετίας, δηλαδή εκτός από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, το νήπιο και το προνήπιο. Αυτό σημαίνει κανένα παιδί από 4 ετών και πάνω να μην μείνει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, και στο τελευταίο χωριό.
-Για το ολοήμερο σχολείο: Από τον Σεπτέμβριο ολοήμερο σχολείο σε όλα τα σχολεία της χώρας, και τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, συνολικά 830 μονάδες σε κάθε γωνιά της χώρας μας.
-Για τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις: Μειώνουμε σταδιακά τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε νήπια και δημοτικά με όριο σε δυο χρόνια να μην είναι πάνω από 22.
-Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Προσπάθεια για νέα προγράμματα σπουδών, ιδίως στην ιστορία, στα θρησκευτικά και στα τεχνικά μαθήματα. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια στο να πιστέψουμε όλοι ότι η πραγματική εκαπιδευτική διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο του φροντιστηρίου. Θεωρούμε αδιανόητο σήμερα η βασική εκπαίδευση των μαθητών στις ξένες γλώσσες να μην γίνεται μέσα στο σχολείο. Στόχος μας η τοποθέτηση στο κέντρο της διαδικασίας την μάθηση και όχι την εξέταση.
-Για την ειδική εκπαίδευση: Προχωρούμε στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής διαδικασίας με έξι νέα καλλιτεχνικά σχολεία και της ειδικής αγωγής, ανοίγουν την επόμενη χρονιά 11 νέα σχολεία, ενώ πέρυσι άνοιξαν άλλα 23. Προσαρμόζουμε τα ωρολόγια προγράμματα των ειδικών σχολείων με τα υπόλοιπα σχολεία ενώ δίνουμε την δυνατότητα να λειτουργούν ως ολοήμερα.
-Για το έτος μαθητείας: Φέτος είχε πολύ μεγάλη επιτυχία ο θεσμός του «έτους μαθητείας», καλύψαμε πάνω από 3.000 μαθητές τελικά και τους δώσαμε σε ένα τέταρτο έτος, επιχειρήσεις προσλαμβάνουν μαθητές, ενώ η διαδικασία παρακολουθείται από το σχολείο.
-Για τα προγράμματα σίτισης: Ενισχύσαμε τα ολοήμερα μέσα από τα προγράμματα σίτισης, καθώς σήμερα καλύπτουμε το 20% περίπου. Ξεκινήσαμε από τα σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές, με υψηλά ποσοστά ανεργίας και διαπιστώσαμε ότι το μέτρο ήταν ευεργετικό και για την σχολική διαδικασία. Του χρόνου θα καλύπτονται συνολικά περίπου οι μισοί μαθητές που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία και ο θεσμός θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο το 2019, όταν θα εφαρμοστούν τα αντίμετρα.
-Για την προσφυγική κρίση: Είμαι εξαιρετικά περήφανος που έχουμε καταφέρει, όταν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την προσφυγική κρίση να δείξουμε ήθος και αλληλεγγύη. Ήδη 300 τάξεις λειτουργούν για 5.000 προσφυγόπουλα που φοιτούν κανονικά, ενώ από το Σεπτέμβρη θα έχουμε 600 τάξεις υποδοχής προσφύγων σε όλη τη χώρα.
-Για τις Πανελλαδικές: «Σχεδιάζουμε ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που θα οδηγήσει στην κατάργηση των Πανελλαδικών, μια διαδικασία που δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι αδιάβλητη, ίσως το πιο αδιάβλητο που υπάρχει σε αυτή τη χώρα, αλλά που είναι εξαντλητική και απάνθρωπη. Η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, ενώ το απολυτήριο θα καθορίζει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια».
-Για την αναγνώριση πενταετών σπουδών: Λύνουμε ένα θέμα που μας απασχολεί από τότε που ήμουν συνδικαλιστής φοιτητής στο Πολυτεχνείο, αναγνωρίζουμε τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως μεταπτυχιακά, ως μάστερ.
-Για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής: Ταυτόχρονα προχωράμε σε διαδικασία ουσιαστικής αναβάθμισης των ΤΕΙ, ξεκινώντας από την εμβληματική πρωτοβουλία με ειδική αναφορά στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά που συνεργάζονται αρμονικά. Πρόθεσή μας είναι μετά την αξιολόγηση αυτά τα δύο ιδρύματα να δημιουργήσουν ένα νέο πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, όπου θα δημιουργηθούν και διετείς δομές που θα δίνουν ευρωπαϊκούς τίτλους για τους αποφοίτους των επαγγελματικών λυκείων.
-Για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Τις επόμενες μέρες φέρνουμε στη Βουλή ένα ν/σ που φέρνει δυνατότητα μεταπτυχιακής φοίτησης σε όλους, ανεξαρτήτως οικονομικών, ορίζουμε ανώτατο όριο αμοιβής των καθηγητών, ενισχύουμε τα προγράμματα που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης, ενώ κάνουμε και παρεμβάσεις στην διοίκηση, καθώς οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο, μια αλλαγή που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες συναινέσεις και θα αποτρέψει κακώς κείμενα. Οι φοιτητές μένουν απέξω από την διαδικασία εκλογής, αλλά όχι έξω από τα όργανα, καθώς συμμετέχουν μέσα από δικές τους διαδικασίες.
-Για την έρευνα: Στηρίζουμε την έρευνα γιατί έχουμε να αντιμετωπίσουμε το brain drane, από το 2015 αυξήσαμε τις δαπάνες κατά 200 εκατ. ευρώ συνολικά και φυσικά έχουμε προχωρήσει σε στοχευμένη στρατηγική για τα ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτούνται θέσεις για νέους επιστήμονες. Ιδρύσαμε νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης για την έρευνα και έχουμε σχέδιο να αξιοποιήσουμε τα ερευνητικά αποτελέσματα για να δημιουργήσουμε εταιρείες start-up.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr