Πρωτοποριακά δημόσια σχολεία με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης
10.05.2017
18:35
Φέρνουν την καινοτομία στον τομέα των σχολικών υποδομών στην Ελλάδα διαθέτοντας εγκαταστάσεις για μαθητές ΑΜΕΑ, φυτεμένες στέγες, διαχείριση βρόχινου νερού, φωτοβολταϊκά στις οροφές, πλωτές σκάλες, ανακύκλωση νερού, θερμομόνωση σε εξωτερικούς τοίχους και δάπεδα αλλά και συνθετικά δάπεδα για τους χώρους άθλησης
Δημοτικό Σχολείο σε μια μεγάλη πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ώρα μαθήματος. Κάποιοι από τους μαθητές βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας. Οι πόρτες είναι «ηχοαπορωφητικές». Με το που κλείσουν δεν ακούγεται τίποτε που θα διακόψει το μάθημά τους. Οι κλίμακες- οι σκάλες δηλαδή που όλοι θυμόμαστε από τα σχολικά μας χρόνια- είναι κατασκευασμένες με τέτοιον τρόπο ώστε να απορροφούν τους θορύβους.
Κάποιοι άλλοι μαθητές βρίσκονται στην αίθουσα πληροφορικής. Φωνάζουν «πέρασα πίστα, πέρασα πίστα». Στις οθόνες των υπολογιστών φαίνεται ένα «τερατάκι» το οποίο οι μαθητές πρέπει να μετακινήσουν με το «ποντίκι» ώστε να βρουν τους αριθμούς που αν προστεθούν κάνουν τον αριθμό 6. Νομίζουν ότι παίζουν κάποιο παιχνίδι. Στην πραγματικότητα διδάσκονται αριθμητική. Σε μια αίθουσα με υπερσύγχρονους υπολογιστές, ανοιχτού λογισμικού, και έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή. Τα μαθήματα στην αίθουσα πληροφορικής δεν σταματούν εκεί. Οι μαθητές διδάσκονται ήδη βασικές αρχές προγραμματισμού.
Κάποιοι άλλοι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα της γυμναστικής. Σε υπερσύγχρονους χώρους, κατασκευασμένους με τρόπο ώστε να ελαχιστοποιείται η πιθανότητα ατυχήματος.
Κάτι που ακόμα και αν συμβεί, υπάρχει εντός της σχολικής μονάδας ιατρείο. Δίπλα ακριβώς από την αίθουσα «ψυχολογικής στήριξης και ενημέρωσης γονέων». Άλλωστε τα ατυχήματα είναι σπάνια σε αυτό το σχολείο.
Στο υπόγειο της σχολικής μονάδας υπάρχουν οι εγκαταστάσεις που εγγυώνται τη λειτουργία του σχολείου. Μονάδες αξιοποίησης του νερού της βροχής. Μονάδες αξιοποίησης της ενέργειας, ώστε το σχολείο να μπορεί να μειώνει κατά τουλάχιστον 30% την ενεργειακή του εξάρτηση, διατηρώντας σταθερή την θέρμανση και την ψύχη μαθητών και δασκάλων, χειμώνα – καλοκαίρι.
Δεν πρόκειται για ένα δημοτικό σχολείο στο Ελσίνκι ή στο Λουξεμβούργο. Αλλά για ένα σχολείο στην Αττική. Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πεντέλης. Αυτό το διαμάντι της εκπαίδευσης στην Αθήνα, δεν θα μπορούσε ποτέ να κατασκευαστεί αν δεν υπήρχε η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κάποιοι άλλοι μαθητές βρίσκονται στην αίθουσα πληροφορικής. Φωνάζουν «πέρασα πίστα, πέρασα πίστα». Στις οθόνες των υπολογιστών φαίνεται ένα «τερατάκι» το οποίο οι μαθητές πρέπει να μετακινήσουν με το «ποντίκι» ώστε να βρουν τους αριθμούς που αν προστεθούν κάνουν τον αριθμό 6. Νομίζουν ότι παίζουν κάποιο παιχνίδι. Στην πραγματικότητα διδάσκονται αριθμητική. Σε μια αίθουσα με υπερσύγχρονους υπολογιστές, ανοιχτού λογισμικού, και έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή. Τα μαθήματα στην αίθουσα πληροφορικής δεν σταματούν εκεί. Οι μαθητές διδάσκονται ήδη βασικές αρχές προγραμματισμού.
Κάποιοι άλλοι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα της γυμναστικής. Σε υπερσύγχρονους χώρους, κατασκευασμένους με τρόπο ώστε να ελαχιστοποιείται η πιθανότητα ατυχήματος.
Κάτι που ακόμα και αν συμβεί, υπάρχει εντός της σχολικής μονάδας ιατρείο. Δίπλα ακριβώς από την αίθουσα «ψυχολογικής στήριξης και ενημέρωσης γονέων». Άλλωστε τα ατυχήματα είναι σπάνια σε αυτό το σχολείο.
Στο υπόγειο της σχολικής μονάδας υπάρχουν οι εγκαταστάσεις που εγγυώνται τη λειτουργία του σχολείου. Μονάδες αξιοποίησης του νερού της βροχής. Μονάδες αξιοποίησης της ενέργειας, ώστε το σχολείο να μπορεί να μειώνει κατά τουλάχιστον 30% την ενεργειακή του εξάρτηση, διατηρώντας σταθερή την θέρμανση και την ψύχη μαθητών και δασκάλων, χειμώνα – καλοκαίρι.
Δεν πρόκειται για ένα δημοτικό σχολείο στο Ελσίνκι ή στο Λουξεμβούργο. Αλλά για ένα σχολείο στην Αττική. Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πεντέλης. Αυτό το διαμάντι της εκπαίδευσης στην Αθήνα, δεν θα μπορούσε ποτέ να κατασκευαστεί αν δεν υπήρχε η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το 2ο Νηπιαγωγείο και το 2ο Δημοτικό Σχολείο στην Καλλιθέα Πεντέλης, χτίστηκαν σε έναν χώρο 13,5 στρεμμάτων, σε διάστημα δύο ετών και πρωτολειτούργησαν το Σεπτέμβριο του 2016. Αποτελούν δύο από τα 24 σχολικά κτίρια στην Αττική που κατασκευάζονται ως έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Το σχέδιο για την κατασκευή αυτών των πρότυπων Δημόσιων Σχολείων ξεκίνησαν το 2007. Το 2011 βρέθηκαν οι ανάδοχοι. Μέσα στην Κρίση όταν οι τράπεζες αδυνατούσαν να επενδύσουν στη σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, βρέθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο πρόδρομος του «Σχεδίου Γιούνκερ», το πρόγραμμα «Jessica» - Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas - προσέφερε τις απαραίτητες εγγυήσεις για να κατασκευαστούν 24 πρότυπα σχολεία σε όλη την Αττική.
Τα πρωτοποριακά για τα ελληνικά δεδομένα κτίρια ανώτερης ενεργειακής βαθμίδας παρέχουν άριστες υποδομές και συνθήκες για τη δημόσια εκπαίδευση. Φέρνουν την καινοτομία στον τομέα των σχολικών υποδομών στην Ελλάδα διαθέτοντας τεχνικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές όπως εγκαταστάσεις για μαθητές ΑΜΕΑ, φυτεμένες στέγες, διαχείριση βρόχινου νερού, φωτοβολταϊκά στις οροφές, πλωτές σκάλες, ανακύκλωση νερού, θερμομόνωση σε εξωτερικούς τοίχους και δάπεδα αλλά και συνθετικά δάπεδα για τους χώρους άθλησης.
Τα 24 αυτά σχολεία που έχουν κατασκευαστεί σε ολόκληρη την Αττική, από το Κερατσίνι, το Κορωπί, τον Δήμο Αθηναίων, μέχρι την Πεντέλη, δεν θα μπορούσαν να γίνουν ποτέ χωρίς την σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα και φυσικά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε αυτά τα έργα αγγίζει τέτοιοι επίπεδο, ώστε η Eurostat να μην συμπεριλαμβάνει το κόστος ούτε στο δημόσιο χρέος της Ελλάδος, ούτε στο δημόσιο έλλειμμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr