Πανελλαδικές: Οδηγός «επιβίωσης» - Για ποιες σχολές θα δοθεί η μεγάλη μάχη
02.06.2017
06:28
Πότε μηδενίζονται τα γραπτά και πώς γίνεται η βαθμολόγηση - Επαναληπτικές τον Σεπτέμβριο και μετακινήσεις σχολών στα πεδία
Με το βλέμμα στραμμένο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που αρχίζουν την Τετάρτη 7 Ιουνίου χιλιάδες υποψήφιοι κάνουν τις τελευταίες επαναλήψεις, πριν από την πρώτη μεγάλη “μάχη” της ζωής τους. Ηδη στο υπουργείο Παιδείας έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση με ένα ιδιαίτερο αυστηρό τελετουργικό για την επιλογή θεμάτων από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, η οποία θα φιλοξενηθεί σε απομονωμένη και ηχομονωμένη αίθουσα του υπουργείου. Οσες ώρες μένουν οι καθηγητές εντός της αίθουσας δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με κανέναν, παρά μόνο αν παραστεί ανάγκη για ιατρική βοήθεια. Επίσης, τα μέλη της Επιτροπής δεν μπορούν να βγουν από την αίθουσα, προκειμένου να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Η φετινή χρονιά έκρυβε πολλές εκπλήξεις για τους φετινούς υποψηφίους που περιλαμβάνει από μετακινήσεις σχολών σε πεδία, μείωση του αριθμού εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και μετακίνηση των επαναληπτικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο ενώ αναμένεται και ανακοίνωση του νέου εξεταστικού συστήματος. Επίσης, μία ακόμα αλλαγή είναι ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
Με δεδομένο οτι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αρχίζουν την ερχόμενη Τετάρτη για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων, την Τρίτη το βράδυ θα καταφθάσουν στο υπουργείο Παιδείας τα μέλη της Επιτροπής, προκειμένου να αρχίσει η εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία επιλογής θεμάτων που απαιτεί πολλές ώρες τις περισσότερες φορές. Σε ο,τι αφορά στην τελική επιλογή στέλεχος του υπουργείου Παιδείας τονίζει ότι κανένας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει από πριν το θέμα, καθώς μέχρι και την τελευταία στιγμή γίνονται αλλαγές.
Σε κάθε περίπτωση πάντως όσοι ασχολούνται χρόνια με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις θεωρούν ότι το μυστικό τους είναι η ψυχραιμία των υποψηφίων και των οικογένειών τους.
Οπως λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας Γιάννης Βαφειαδάκης όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι εφέτος θα υπάρξει συνωστισμός στις περιζήτητες σχολές Υγείας και στις Παραγωγικές σχολές. Οι καθηγητές εκτιμούν ότι ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ μεγάλος στις Ιατρικές σχολές και στα περιζήτητα τμήματα του Πολυτεχνείου με αποτέλεσμα να αναμένεται ανοδική τάση των βάσεων. Η μείωση κατά 10% των θέσεων σε κάποια περιζήτητα τμήματα Οικονομικά και τμήματα Πολυτεχνικών σχολών αναμένεται αν εκτινάξει στα ύψη τις βάσεις αυτών των σχολών. Επίσης, στα ύψη θα κινηθούν τα τμήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς λόγω οικονομικής κρίσης οι γονείς θα προτρέψουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν κοντά στο σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο, προκύπτουν όπως λένε οι ειδικοί “ευκαιρίες” για πολύ καλές σχολές σε Πανεπιστήμια, όπως στην Κρήτη και στο Αιγαίο για υποψηφίους που μπορούν να ανταποκριθούν στη διαβίωση μακριά από την οικογένεια.
Η φετινή χρονιά έκρυβε πολλές εκπλήξεις για τους φετινούς υποψηφίους που περιλαμβάνει από μετακινήσεις σχολών σε πεδία, μείωση του αριθμού εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και μετακίνηση των επαναληπτικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο ενώ αναμένεται και ανακοίνωση του νέου εξεταστικού συστήματος. Επίσης, μία ακόμα αλλαγή είναι ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
Με δεδομένο οτι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αρχίζουν την ερχόμενη Τετάρτη για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων, την Τρίτη το βράδυ θα καταφθάσουν στο υπουργείο Παιδείας τα μέλη της Επιτροπής, προκειμένου να αρχίσει η εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία επιλογής θεμάτων που απαιτεί πολλές ώρες τις περισσότερες φορές. Σε ο,τι αφορά στην τελική επιλογή στέλεχος του υπουργείου Παιδείας τονίζει ότι κανένας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει από πριν το θέμα, καθώς μέχρι και την τελευταία στιγμή γίνονται αλλαγές.
Σε κάθε περίπτωση πάντως όσοι ασχολούνται χρόνια με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις θεωρούν ότι το μυστικό τους είναι η ψυχραιμία των υποψηφίων και των οικογένειών τους.
Οπως λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας Γιάννης Βαφειαδάκης όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι εφέτος θα υπάρξει συνωστισμός στις περιζήτητες σχολές Υγείας και στις Παραγωγικές σχολές. Οι καθηγητές εκτιμούν ότι ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ μεγάλος στις Ιατρικές σχολές και στα περιζήτητα τμήματα του Πολυτεχνείου με αποτέλεσμα να αναμένεται ανοδική τάση των βάσεων. Η μείωση κατά 10% των θέσεων σε κάποια περιζήτητα τμήματα Οικονομικά και τμήματα Πολυτεχνικών σχολών αναμένεται αν εκτινάξει στα ύψη τις βάσεις αυτών των σχολών. Επίσης, στα ύψη θα κινηθούν τα τμήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς λόγω οικονομικής κρίσης οι γονείς θα προτρέψουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν κοντά στο σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο, προκύπτουν όπως λένε οι ειδικοί “ευκαιρίες” για πολύ καλές σχολές σε Πανεπιστήμια, όπως στην Κρήτη και στο Αιγαίο για υποψηφίους που μπορούν να ανταποκριθούν στη διαβίωση μακριά από την οικογένεια.
Οπως επισημαίνει ο κ. Βαφειαδάκης , λίγες ημέρες πριν από τις εξετάσεις ο υποψήφιος πρέπει να μένει σε ένα ήσυχο περιβάλλον, χωρίς εντάσεις και τσακωμούς. Επιπλέον, όπως τονίζει από την εμπειρία του δεν χρειάζεται και υπερβολική φροντίδα , αλλά καλό είναι ο μαθητής να έχει επισκεφθεί κάποιον γιατρό αν ζαλίζεται γιατί συχνά υπάρχουν προβλήματα μυωπίας που δεν έχουν εντοπισθεί. Σε ο,τι αφορά σε συμπληρώματα διατροφής που επιλέγουν κάποιοι υποψήφιοι, καλό είναι να δίνονται από γιατρούς.
Σε ο,τι αφορά στις επαναλήψεις ο κ. Βαφειαδάκης επισημαίνει ότι αυτές δεν πρέπει να γίνονται με άναρχο ή αγχωτικό τρόπο καθώς ο σκοπός της επανάληψης είναι να'” φρεσκάρει” ο υποψήφιος αυτά που ήδη ξέρει.
Οι καθηγητές συνιστούν στους υποψηφίους να κοιμούνται τουλάχιστον οχτώ ώρες , να μην πίνουν πολλούς καφέδες και να μην κάνουν δίαιτα.
Σε ο,τι αφορά την ημέρα της εξέτασης ο κ. Βαφειαδάκης συνιστά να προσέξουν πολύ να μην δώσουν πρώτοι το γραπτό τους και να μην αλλάξουν την Τετάρτη στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας το στυλ τους ξαφνικά. Καλό είναι επίσης να αποφεύγουν το πρόχειρο καθώς η εμπειρία, σύμφωνα με τον καθηγητή, έχει δείξει οτι ξεχνούν εκεί λύσεις ασκήσεων.
Εφέτος, με βάση την αναλογία αναμένεται αν εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι 7 στους 10 ενώ οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν οτι η επιλογή θεμάτων θα κινηθεί στο πνεύμα των σχολικών βιβλίων χωρίς εξεζητημένα θέματα.
Οι τελευταίες οδηγίες του υπουργείου Παιδείας
1. Οι επιτηρητές έχουν βασική υποχρέωση ώστε με τη στάση και συμπεριφορά τους να δημιουργούν κλίμα ηρε- μίας και σεβασμού των εξεταζομένων, ώστε οι υποψήφιοι να πειθαρχούν στις υποδείξεις τους. Επισημαίνεται ότι ο ρόλος των επιτηρητών είναι από τους βασικότερους παράγοντες για την αδιάβλητη διεξαγωγή των εξε- τάσεων και γι’ αυτό και η ευθύνη τους είναι αυξημένη απέναντι στο σύνολο των εξεταζομένων μαθητών και όχι μόνο της αίθουσας που επιτηρούν.
2. Οι επιτηρητές πρέπει να ελέγχουν διακριτικά και να επισημαίνουν στους εξεταζόμενους ότι κατά την είσοδό τους στην αίθουσα εξέτασης δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους βιβλία, σημειώσεις, κινητά τηλέφωνα (α- κόμα και αν τα έχουν απενεργοποιήσει), διορθωτικό υγρό, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα με- τάδοσης πληροφοριών, άλλα αντικείμενα ή οτιδήποτε θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι δολιεύεται τις εξετά- σεις
3 α) Δεν επιτρέπεται να δίνουν από μόνοι τους οδηγίες, διευκρινίσεις ή υποδείξεις για τα θέματα στους διαγωνιζόμενους
β) Εφόσον διαπιστώσουν ότι κάποιος εξεταζόμενος δολιεύεται τις εξετάσεις ή δε συμμορφώνεται προς τις υπο- δείξεις τους ή παρενοχλεί τους λοιπούς εξεταζόμενους, αφαιρούν το τετράδιο από τον μαθητή και ενημερώνουν αμέσως τον πρόεδρο της λυκειακής επιτροπής. Στην περίπτωση αυτή ο μαθητής παραμένει εντός της αίθουσας μέχρι να αποφασίσει σχετικά η λυκειακή επιτροπή,
4. Διευκρινίζεται ότι οι υποψήφιοι:
α) Προσερχόμενοι στις αίθουσες εξετάσεων επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους μόνο στυλό (μαύρο ή μπλέ) α-
νεξίτηλης μελάνης, μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα και μπουκαλάκι με νερό ή αναψυκτικό. Το μολύβι γενικά δεν επιτρέπεται στις απαντήσεις, παρά μόνο αν το διευκρινίζουν οι οδηγίες των θεμάτων.
β) Γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις με βασικό αποδεικτικό στοιχείο το Δελτίο εξεταζομένου και δεν είναι απαραί- τητο να έχουν άλλο αποδεικτικό στοιχείο (ταυτότητα ή διαβατήριο).
5. Για λόγους ενιαίας μεταχείρισης και για το αδιάβλητο των εξετάσεων στην περίπτωση που εξετάζονται στην ίδια αίθουσα μαθητές - αδέλφια θα πρέπει να απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 2 – 3 θέσεις.
Διαφύλαξη του αδιάβλητου των εξετάσεων -μηδενισμός του γραπτού.
Α. οι μαθητές κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές και οποιαδήποτε άλλα ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης ή λήψης πληροφοριών ή επικοινωνίας.
Σε περίπτωση κατά την οποία εξεταζόμενος, κατά την προσέλευσή του στο Εξεταστικό Κέντρο, φέρει μαζί του κινητό τηλέφωνο, θα το παραδίδει στον Πρόεδρο της Λυκειακής Επιτροπής, ο οποίος θα το φυλάσσει σε ειδι- κό χώρο. Μετά τη λήξη της εξέτασης, ο υποψήφιος θα παραλαμβάνει το κινητό του και θα αποχωρεί. Πριν την είσοδο στις αίθουσες πρέπει ο πρόεδρος της Επιτροπής του Ε.Κ. να υπενθυμίζει στους υποψηφίους την υποχρέ- ωσή τους να παραδίδουν τα κινητά τους και ότι η κατοχή κινητού (έστω και απενεργοποιημένου) μέσα στην αίθουσα συνιστά επαρκή λόγο μηδενισμού τους.
Τόσο κατά την παράδοση όσο και κατά την παραλαβή του κι νητού, ο υποψήφιος θα υπογράψει σε ειδική κατάσταση ενώπιον του προέδρου της επιτροπής ότι αναλαμβάνει ο ίδιος της ευθύνη της παράδοσης και παραλαβής του κινητού του.
Πώς γίνεται η βαθμολόγηση των γραπτών
Ο βαθμός είναι στην κλίμακα 0 – 100.
Το υπουργείο Παιδείας εφιστά ιδιαίτερα η προσοχή των βαθμολογητών στην αναγραφή της αναλυτικής βαθμολογίας, στην ορθή άθροιση των επί μέρους βαθμών που αναλογούν στην κάθε ερώτηση και στη σωστή αναγραφή του τελικού βαθμού που δίδουν στις οικείες θέσεις αριθμητικώς και ολογράφως και στο στέλεχος και στο απόκομμα.
Ο πρώτος βαθμολογητής
Ο πρώτος βαθμολογητής, αφού ολοκληρώσει τη βαθμολόγηση και των 25 τετραδίων του φακέλου, επιστρέφει το φάκελο στη γραμματεία του Β.Κ. και ξεχρεώνεται από το βιβλίο χρέωσης.
Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται για κάθε φάκελο, μέχρι να ολοκληρωθεί η πρώτη βαθμολόγηση των γραπτών κάθε μαθήματος.
Στα γραπτά κάθε φακέλου που παραδίδεται διορθωμένος από τον α ́ βαθμολογητή, επικαλύπτεται ο συγκεκριμένος χώρος από τη γραμματεία του Β.Κ. με αδιαφανές αυτοκόλλητο, και ο φάκελος τοποθετείται στον ειδικό χώρο για να δοθεί για δεύτερη βαθμολόγηση.
Μετά τα παραπάνω και για όσα γραπτά κάθε μαθήματος έχει ολοκληρωθεί η πρώτη βαθμολόγηση, αρχίζει η δεύτερη βαθμολόγηση.
Ο δεύτερος βαθμολογητής
Ο δεύτερος βαθμολογητής σημειώνει με πράσινο στυλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και αναγράφει το βαθμό και την αναλυτική βαθμολογία στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού. Όταν ολοκληρώσει τη διόρθωση των γραπτών, τα παραδίδει στην επιτροπή του Β.Κ.
Κατά την κατανομή των φακέλων στους δεύτερους βαθμολογητές πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα να μη δοθεί ο ίδιος φάκελος στον καθηγητή που τον χρεώθηκε σε πρώτη βαθμολόγηση.
Για το λόγο αυτό στην πλάτη κάθε φακέλου αναγράφεται ο κωδικός κάθε βαθμολογητή πρώτου ή δεύτερου κατά περίπτωση κατά το χρόνο που του παραδίδεται για βαθμολόγηση.
Η δεύτερη βαθμολόγηση είναι χρήσιμο να γίνεται, εφόσον αυτό είναι εφικτό, σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που γίνεται η πρώτη βαθμολόγηση.
Διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δεύτερης βαθμολόγησης, αποσφραγίζεται από τη γραμματεία ο βαθμός του α ́ βαθμολογητή και
α) εφόσον η γραμματεία διαπιστώσει ότι η διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών είναι μικρότερη ή ίση των 12 μονάδων παραδίδει τα γραπτά στο ειδικό συνεργείο ελέγχου, το οποίο προχωρά σε οπτικό έλεγχο των βαθμολογιών του α ́ και του β ́ βαθμολογητή, προκειμένου να διαπιστωθεί, ότι υπάρχει πλήρης αντιστοιχία της αναλυτικής βαθμολογίας και του συνολικού βαθμού που έβαλαν οι δύο βαθμολογητές ανάμεσα στο στέλεχος και στο απόκομμα, χωρίς περαιτέρω έλεγχο των αθροισμάτων.
Σε ο,τι αφορά στις επαναλήψεις ο κ. Βαφειαδάκης επισημαίνει ότι αυτές δεν πρέπει να γίνονται με άναρχο ή αγχωτικό τρόπο καθώς ο σκοπός της επανάληψης είναι να'” φρεσκάρει” ο υποψήφιος αυτά που ήδη ξέρει.
Οι καθηγητές συνιστούν στους υποψηφίους να κοιμούνται τουλάχιστον οχτώ ώρες , να μην πίνουν πολλούς καφέδες και να μην κάνουν δίαιτα.
Σε ο,τι αφορά την ημέρα της εξέτασης ο κ. Βαφειαδάκης συνιστά να προσέξουν πολύ να μην δώσουν πρώτοι το γραπτό τους και να μην αλλάξουν την Τετάρτη στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας το στυλ τους ξαφνικά. Καλό είναι επίσης να αποφεύγουν το πρόχειρο καθώς η εμπειρία, σύμφωνα με τον καθηγητή, έχει δείξει οτι ξεχνούν εκεί λύσεις ασκήσεων.
Εφέτος, με βάση την αναλογία αναμένεται αν εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι 7 στους 10 ενώ οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν οτι η επιλογή θεμάτων θα κινηθεί στο πνεύμα των σχολικών βιβλίων χωρίς εξεζητημένα θέματα.
Οι τελευταίες οδηγίες του υπουργείου Παιδείας
1. Οι επιτηρητές έχουν βασική υποχρέωση ώστε με τη στάση και συμπεριφορά τους να δημιουργούν κλίμα ηρε- μίας και σεβασμού των εξεταζομένων, ώστε οι υποψήφιοι να πειθαρχούν στις υποδείξεις τους. Επισημαίνεται ότι ο ρόλος των επιτηρητών είναι από τους βασικότερους παράγοντες για την αδιάβλητη διεξαγωγή των εξε- τάσεων και γι’ αυτό και η ευθύνη τους είναι αυξημένη απέναντι στο σύνολο των εξεταζομένων μαθητών και όχι μόνο της αίθουσας που επιτηρούν.
2. Οι επιτηρητές πρέπει να ελέγχουν διακριτικά και να επισημαίνουν στους εξεταζόμενους ότι κατά την είσοδό τους στην αίθουσα εξέτασης δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους βιβλία, σημειώσεις, κινητά τηλέφωνα (α- κόμα και αν τα έχουν απενεργοποιήσει), διορθωτικό υγρό, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα με- τάδοσης πληροφοριών, άλλα αντικείμενα ή οτιδήποτε θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι δολιεύεται τις εξετά- σεις
3 α) Δεν επιτρέπεται να δίνουν από μόνοι τους οδηγίες, διευκρινίσεις ή υποδείξεις για τα θέματα στους διαγωνιζόμενους
β) Εφόσον διαπιστώσουν ότι κάποιος εξεταζόμενος δολιεύεται τις εξετάσεις ή δε συμμορφώνεται προς τις υπο- δείξεις τους ή παρενοχλεί τους λοιπούς εξεταζόμενους, αφαιρούν το τετράδιο από τον μαθητή και ενημερώνουν αμέσως τον πρόεδρο της λυκειακής επιτροπής. Στην περίπτωση αυτή ο μαθητής παραμένει εντός της αίθουσας μέχρι να αποφασίσει σχετικά η λυκειακή επιτροπή,
4. Διευκρινίζεται ότι οι υποψήφιοι:
α) Προσερχόμενοι στις αίθουσες εξετάσεων επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους μόνο στυλό (μαύρο ή μπλέ) α-
νεξίτηλης μελάνης, μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα και μπουκαλάκι με νερό ή αναψυκτικό. Το μολύβι γενικά δεν επιτρέπεται στις απαντήσεις, παρά μόνο αν το διευκρινίζουν οι οδηγίες των θεμάτων.
β) Γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις με βασικό αποδεικτικό στοιχείο το Δελτίο εξεταζομένου και δεν είναι απαραί- τητο να έχουν άλλο αποδεικτικό στοιχείο (ταυτότητα ή διαβατήριο).
5. Για λόγους ενιαίας μεταχείρισης και για το αδιάβλητο των εξετάσεων στην περίπτωση που εξετάζονται στην ίδια αίθουσα μαθητές - αδέλφια θα πρέπει να απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 2 – 3 θέσεις.
Διαφύλαξη του αδιάβλητου των εξετάσεων -μηδενισμός του γραπτού.
Α. οι μαθητές κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές και οποιαδήποτε άλλα ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης ή λήψης πληροφοριών ή επικοινωνίας.
Σε περίπτωση κατά την οποία εξεταζόμενος, κατά την προσέλευσή του στο Εξεταστικό Κέντρο, φέρει μαζί του κινητό τηλέφωνο, θα το παραδίδει στον Πρόεδρο της Λυκειακής Επιτροπής, ο οποίος θα το φυλάσσει σε ειδι- κό χώρο. Μετά τη λήξη της εξέτασης, ο υποψήφιος θα παραλαμβάνει το κινητό του και θα αποχωρεί. Πριν την είσοδο στις αίθουσες πρέπει ο πρόεδρος της Επιτροπής του Ε.Κ. να υπενθυμίζει στους υποψηφίους την υποχρέ- ωσή τους να παραδίδουν τα κινητά τους και ότι η κατοχή κινητού (έστω και απενεργοποιημένου) μέσα στην αίθουσα συνιστά επαρκή λόγο μηδενισμού τους.
Τόσο κατά την παράδοση όσο και κατά την παραλαβή του κι νητού, ο υποψήφιος θα υπογράψει σε ειδική κατάσταση ενώπιον του προέδρου της επιτροπής ότι αναλαμβάνει ο ίδιος της ευθύνη της παράδοσης και παραλαβής του κινητού του.
Πώς γίνεται η βαθμολόγηση των γραπτών
Ο βαθμός είναι στην κλίμακα 0 – 100.
Το υπουργείο Παιδείας εφιστά ιδιαίτερα η προσοχή των βαθμολογητών στην αναγραφή της αναλυτικής βαθμολογίας, στην ορθή άθροιση των επί μέρους βαθμών που αναλογούν στην κάθε ερώτηση και στη σωστή αναγραφή του τελικού βαθμού που δίδουν στις οικείες θέσεις αριθμητικώς και ολογράφως και στο στέλεχος και στο απόκομμα.
Ο πρώτος βαθμολογητής
Ο πρώτος βαθμολογητής, αφού ολοκληρώσει τη βαθμολόγηση και των 25 τετραδίων του φακέλου, επιστρέφει το φάκελο στη γραμματεία του Β.Κ. και ξεχρεώνεται από το βιβλίο χρέωσης.
Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται για κάθε φάκελο, μέχρι να ολοκληρωθεί η πρώτη βαθμολόγηση των γραπτών κάθε μαθήματος.
Στα γραπτά κάθε φακέλου που παραδίδεται διορθωμένος από τον α ́ βαθμολογητή, επικαλύπτεται ο συγκεκριμένος χώρος από τη γραμματεία του Β.Κ. με αδιαφανές αυτοκόλλητο, και ο φάκελος τοποθετείται στον ειδικό χώρο για να δοθεί για δεύτερη βαθμολόγηση.
Μετά τα παραπάνω και για όσα γραπτά κάθε μαθήματος έχει ολοκληρωθεί η πρώτη βαθμολόγηση, αρχίζει η δεύτερη βαθμολόγηση.
Ο δεύτερος βαθμολογητής
Ο δεύτερος βαθμολογητής σημειώνει με πράσινο στυλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και αναγράφει το βαθμό και την αναλυτική βαθμολογία στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού. Όταν ολοκληρώσει τη διόρθωση των γραπτών, τα παραδίδει στην επιτροπή του Β.Κ.
Κατά την κατανομή των φακέλων στους δεύτερους βαθμολογητές πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα να μη δοθεί ο ίδιος φάκελος στον καθηγητή που τον χρεώθηκε σε πρώτη βαθμολόγηση.
Για το λόγο αυτό στην πλάτη κάθε φακέλου αναγράφεται ο κωδικός κάθε βαθμολογητή πρώτου ή δεύτερου κατά περίπτωση κατά το χρόνο που του παραδίδεται για βαθμολόγηση.
Η δεύτερη βαθμολόγηση είναι χρήσιμο να γίνεται, εφόσον αυτό είναι εφικτό, σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που γίνεται η πρώτη βαθμολόγηση.
Διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δεύτερης βαθμολόγησης, αποσφραγίζεται από τη γραμματεία ο βαθμός του α ́ βαθμολογητή και
α) εφόσον η γραμματεία διαπιστώσει ότι η διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών είναι μικρότερη ή ίση των 12 μονάδων παραδίδει τα γραπτά στο ειδικό συνεργείο ελέγχου, το οποίο προχωρά σε οπτικό έλεγχο των βαθμολογιών του α ́ και του β ́ βαθμολογητή, προκειμένου να διαπιστωθεί, ότι υπάρχει πλήρης αντιστοιχία της αναλυτικής βαθμολογίας και του συνολικού βαθμού που έβαλαν οι δύο βαθμολογητές ανάμεσα στο στέλεχος και στο απόκομμα, χωρίς περαιτέρω έλεγχο των αθροισμάτων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr