χαρακτηρίζονται κλιμακούμενης δυσκολίας καθώς «είναι διατυπωμένα με απόλυτη σαφήνεια χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στους υποψηφίους».
Όπως επισημαίνει η ΟΕΦΕ οι υποψήφιοι είχαν διδαχτεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους από κείμενα που είχαν διδαχτεί. Στο σκέλος της γραμματικής ζητήθηκαν τύποι που καλύπτουν όλο το εύρος της με κάποιες ιδιαιτερότητας που όμως σε καμία περίπτωση δεν δημιουργούν προβλήματα αρκεί ο υποψήφιος να έχει καλή γνώση και να είναι σωστά προετοιμασμένος. «Στο σκέλος του συντακτικού οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ασκήσεις στις οποίες μπορούσαν να αντεπεξέλθουν χωρίς προβλήματα» καταλήγει η ΟΕΦΕ τονίζοντας ότι σε γενικές γραμμές οι υποψήφιοι έπρεπε να είναι αρκετά καλά προετοιμασμένοι και προσεκτικοί.
Σε σχόλιό της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων αναφέρει:
Τα προς μετάφραση αποσπασματικά κείμενα προέρχονται από τις διδακτικές ενότητες ΧΙV, ΧΧΧΙ και XLIII του σχολικού εγχειριδίου, χωρίς ιδιαίτερες μεταφραστικές απαιτήσεις.
Οι γραμματικές και συντακτικές ασκήσεις δεν είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή, ιδιαίτερα στα πρώτα κεφάλαια.
Η εξάντληση των εξεταζόμενων κειμένων υπαγορεύει την ανάγκη για την αντικατάσταση του υπάρχοντος, παρωχημένου ήδη, σχολικού εγχειριδίου, το οποίο διδάσκεται πλέον μόνο στην Γ΄ τάξη Λυκείου, μετά την κατάργηση του μαθήματος στη Β΄τάξη. Παράλληλα, πρέπει να αντιμετωπισθεί το θέμα της εξέτασης και ενός σύντομου λατινικού κειμένου διασκευασμένου με βάση το λεξιλόγιο της διδακτέας ύλης.
Για την
Χημεία των ημερήσιων Λυκείων η ΟΕΦΕ σημειώνει ότι είχαν μεγάλη έκταση και απαιτούσαν αρκετό χρόνο για τη λύση τους. Όπως σημειώνεται «αναφέρονται σχεδόν σε όλη την έκταση της εξεταστέας ύλης και ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας».
«Είναι αντιμετωπίσιμα από τους καλά προετοιμασμένους μαθητές και πιο δύσκολα από τα περυσινά θέματα» καταλήγει η ΟΕΦΕ.
Όσον αφορά τα θέματα των
Αρχών Οικονομικής Θεωρίας ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας με πλήρη κάλυψη της ύλης. «Η ποσότητα των απαντήσεων στις ομάδες ανοιχτού τύπου (Β, Γ, Δ) ήταν ευρύτερη από προηγούμενες χρονιάς καθώς απαιτούσε προσεκτική ανάγνωση των δεδομένων των ερωτημάτων και σε βάθος γνώση όλης της ύλης» συμπληρώνει η ΟΕΦΕ.
Οι φροντιστές τονίζουν ότι απαραίτητες για την επιτυχία ηταν η μαθηματική αντίληψη και οι ικανότητες διαγραμματικής απεικόνισης ενώ ως προς τη σαφήνεια των ερωτημάτων ήταν «ορθώς διατυπωμένα χωρίς ασάφειες παρά τον αρκετά υψηλό βαθμό δυσκολίας».
Δείτε τα θέματα στα Λατινικά των ημερησίων ΓΕΛ
Δείτε τα θέματα στα Λατινικά των εσπερινών ΓΕΛ
Δείτε τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας των ημερησίων ΓΕΛ
Δείτε τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας των εσπερινών ΓΕΛ
Δείτε τα θέματα στη Χημεία των ημερησίων ΓΕΛ
Δείτε τα θέματα στη Χημεία των εσπερινών ΓΕΛ
Σε ό,τι αφορά στην πορεία των βάσεων από τα μέχρι στιγμής στοιχεία εκτιμάται ότι θα είναι πτωτική στις Πολυτεχνικές, Οικονομικές σχολές και στα τμήματα Πληροφορικής λόγω του μεγάλου βαθμού δυσκολίας στα μαθηματικά.
Για τα ΓΕΛ, οι Πανελλαδικές 2017 θα διαρκέσουν έως τις 19 Ιουνίου, ενώ για τα ΕΠΑΛ έως τις 21 Ιουνίου. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα διεξαχθούν μεταξύ 22 και 30 Ιουνίου, ενώ οι πρακτικές δοκιμασίες, μεταξύ 20 και 30 Ιουνίου.