Τα λεωφορεία του τρόμου…
Ούτε ένα ούτε δυο, αλλά 350 και περισσότερα λεωφορεία αντιμετωπίζουν μηχανικά προβλήματα καθημερινά, με αποτέλεσμα να αποσύρονται στα αμαξοστάσια μέχρι να επισκευαστούν. Αυτό οδηγεί στην έλλειψη λεωφορείων από τους δρόμους της Αθήνας με συνέπεια να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
Τα «ευπαθή» οχήματα της ΕΘΕΛ μπαινοβγαίνουν στα συνεργεία και είναι επόμενο να μην προσφέρουν ασφάλεια στον επιβάτη, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κίνδυνοι ατυχήματος.
Ελλείψεις παρ
Ούτε ένα ούτε δυο, αλλά 350 και περισσότερα λεωφορεία αντιμετωπίζουν μηχανικά προβλήματα καθημερινά, με αποτέλεσμα να αποσύρονται στα αμαξοστάσια μέχρι να επισκευαστούν. Αυτό οδηγεί στην έλλειψη λεωφορείων από τους δρόμους της Αθήνας με συνέπεια να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
Τα «ευπαθή» οχήματα της ΕΘΕΛ μπαινοβγαίνουν στα συνεργεία και είναι επόμενο να μην προσφέρουν ασφάλεια στον επιβάτη, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κίνδυνοι ατυχήματος.
Ελλείψεις παρουσιάζονται και στον αριθμό των μηχανοδηγών, γιατί πολλοί από αυτούς αναγκάζονται να καλύψουν άλλες ανάγκες της διεύθυνσης εκμετάλλευσης δικτύου (ΔΕΣ).
Βλάβες στα λεωφορεία
Στα 350 ακινητοποιημένα λεωφορεία, λοιπόν, φτάνουν κατά μέσο όρο καθημερινά τα οχήματα που παρουσιάζουν μηχανική βλάβη μόνο σε εφτά μεγάλες περιοχές της Αθήνας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΘΕΛ που δημοσιεύει το ΘΕΜΑ ONLINE.
Συγκεκριμένα, στον Βοτανικό τα λεωφορεία που χρειάζονται για τα καθημερινά δρομολόγια είναι 336, από αυτά όμως τα 72 παρουσιάζουν βλάβη.
Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού ο απαραίτητος αριθμός για να καλυφθούν τα δρομολόγια είναι 371. Όμως τα 58 λεωφορεία παρουσιάζουν βλάβη.
Στον Πειραιά, από τα 274 λεωφορεία που χρειάζονται τα 54 από αυτά παρουσιάζουν βλάβη. Στην Πέτρου Ράλλη, χρειάζονται 314 λεωφορεία σε καθημερινή βάση. Από αυτά τα 43 έχουν υποστεί μηχανική βλάβη. Ακόμη, στο Μπραχάμι με 18 λιγότερα λεωφορεία καλύπτει η περιοχή τα δρομολόγιά της από τα 98 οχήματα που χρειάζεται καθημερινά.
Στην Ανθούσα, από τα 213 οχήματα, τα 73 παρουσιάζουν βλάβη. Τέλος, στην περιοχή των Ανω Λιοσίων, τα 52 από τα 211 λεωφορεία αποσύρονται λόγο μηχανικής βλάβης.
Κενές θέσεις οδηγών
Με τουλάχιστον 527 λιγότερους οδηγούς πραγματοποιούνται τα δρομολόγια στις περιοχές της Αθήνας, βάση των στοιχείων της ΕΘΕΛ.
Δεν είναι λίγοι ο οδηγοί οι οποίοι αναγκάζονται να καλύψουν διάφορες ανάγκες της υπηρεσίας, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σοβαρές ελλείψεις στον αριθμό των οδηγών των λεωφορείων.
Συγκεκριμένα, στον Βοτανικό λείπουν 108 οδηγοί, όπως επίσης και στην περιοχή του Ελληνικού. Στην Πέτρου Ράλλη τα δρομολόγια καλύπτονται με 76 λιγότερους οδηγούς, ενώ στον Πειραιά με 88 λιγότερους. Στα Ανω Λιόσια χρειάζονται ακόμη άλλα 64 άτομα, ενώ στο Μπραχάμι 25 οδηγοί. Τέλος, στην Ανθούσα απουσιάζουν 58 οδηγοί από τις θέσεις τους.
Από τους 527 οδηγούς στο σύνολο που λείπουν, οι 391 καλύπτουν διάφορες ανάγκες της υπηρεσίας. Οι παραπάνω οδηγοί αντί να βρίσκονται στο τιμόνι και να μειωθούν οι διπλοβάρδιες, απασχολούνται από τη διεύθυνση εκμετάλλευσης δικτύου.
Τελευταία αγορά παρτίδας λεωφορείων το 2004
Λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες αγοράστηκαν από την ΕΘΕΛ 397 λεωφορεία. Από αυτά, τα 276 οχήματα λειτουργούν με πετρέλαιο, ενώ τα 121 με φυσικό αέριο. Μιλώντας στο thema online ο κ. Απόστολος Ραπτόπουλος, πρόεδρος τον τεχνικών της ΕΘΕΛ, είπε: «Από το 2004 και έπειτα δεν έχει γίνει άλλη αγορά. Προφανώς την επόμενη χρονιά θα βρίσκονται σε κυκλοφορία τα 320 λεωφορεία που θα κατασκευάσει η πολωνική εταιρεία Solaris. Ομως αναρωτιέμαι κατά πόσο μπορεί κάποιος να ισχυριστεί με βεβαιότητα ότι δεν θα παρουσιάσουν βλάβη αυτά τα οχήματα, αφού ελάχιστα λεωφορεία με κατασκευάστρια εταιρεία τη Solaris κυκλοφορούν στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr