Τα σχολεία άνοιξαν με κόντρα εκπαιδευτικών - Γαβρόγλου για τα κενά

Για χιλιάδες κενά μιλούν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ - «Επιστροφή στην κανονικότητα», λέει ο υπ. Παιδείας 

Το κουδούνι χτύπησε χθες, Δευτέρα, στα σχολεία με τον καθιερωμένο αγιασμό για περίπου 600.000 μαθητές του δημοτικού, 300.000 του γυμνασίου, και 200.000 λυκείου, αλλά και για 150.000 εκπαιδευτικούς.

Ωστόσο η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με προβλήματα από ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών, πυροδοτώντας κόντρα του υπουργείου Παιδείας με τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών. ΟΛΜΕ και ΔΟΕ κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά, ενώ το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι όλα είναι στη θέση τους.

Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Θανάσης Κικινής δήλωσε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να παρουσιάσει μια «μαγική» εικόνα απόλυτης κανονικότητας εστιάζοντας στην έγκαιρη, πράγματι, πραγματοποίηση προσλήψεων 10.000 αναπληρωτών, κάτι για το οποίο είχε δεσμευτεί στη συνάντηση με τη ΔΟΕ στις 10 Αυγούστου. Τα 14.000 κενά (σύμφωνα με τα κενά που έδωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) απέχουν πολύ από το να καλυφθούν (4.000 ακόμα προσλήψεις).

Τα περισσότερα κενά αφορούν ορφανικές θέσεις, οι οποίες «καλύπτονται» με αναπληρωτές αντί να πραγματοποιηθούν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών (οι διορισμοί ανύπαρκτοι και φέτος). Η επίκληση των μνημονιακών δεσμεύσεων από την κυβέρνηση που επρόκειτο να εξαφανίσει τα μνημόνια, μόνο οργή προξενεί.

Ο κ. Κικινής λέει χαρακτηριστικά ότι «το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει την "πολυτέλεια" των πανηγυρισμών με αφορμή την πρόσληψη των αναπληρωτών, τότε είναι φανερό πως οι μαθητές, οι οικογένειές τους και οι εκπαιδευτικοί ζούμε σε άλλη χώρα». Μεγάλα προβλήματα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΟΕ, θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές και οι καθηγητές και στο επίπεδο της υλικοτεχνικής υποδομής, λόγω έλλειψης χρημάτων. 

«Παρσκηνιακά» για τα κενά στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ακούγεται οτι τα περισσότερα εντοπίζονται στην παράλληλη στήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Στην κατηγορία αυτή το υπουργείο υπολογίζει οτι θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικοί που θα πλεονάσουν στα ολοήμερα προγράμματα, καθώς όπως τονίζει ο κ. Κικινής, με απόφαση του υπουργείου, τα παιδιά που θα απουσιάσουν επί 15 ημέρες από το ολοήμερο πρόγραμμα, θα διαγραφούν.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος υπογραμμίζει ότι υπάρχουν χιλιάδες κενά καθηγητών και στα γυμνάσια λύκεια, παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν, επισημαίνοντας ότι νέα κενά θα προκύψουν τον Οκτώβριο με μετατάξεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Πανεπιστήμια. «Το υπουργείο Παιδείας έχει μειώσει τομείς και ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια ώστε να περιοριστεί η εικόνα των κενών, έχει καταργήσει τμήματα ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια, ενώ έχει καθυστερήσει τις αποσπάσεις στα πανεπιστήμια και εκκρεμούν και 400 μετατάξεις εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αναμένεται να γίνουν στο τέλος Σεπτεμβρίου» υπογραμμίζει ο κ. Παπαχρήστος.
 
Γαβρόγλου: Επιστροφή στην κανονικότητα
 
Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, από την Πέρδικα της Αίγινας, όπου παρέστη στον αγιασμό δημοτικού σχολείου, αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του ολοήμερου και μίλησε για επιστροφή στην κανονικότητα για 13.233 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το υπουργείο, ομαλά και στην ώρα τους άνοιξαν τα σχολεία, με βάση τα στοιχεία των Περιφερειακών Διευθυντών και Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Στόχος του υπουργείου, που επιτεύχθηκε όπως αναφέρεται και φέτος για δεύτερη χρονιά χάρη στον άρτιο προγραμματισμό και συντονισμό του υπουργείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες, ήταν η επιστροφή στην κανονικότητα για τους περισσότερους από 1.000.000 μαθητές, ενώ κομβικής σημασίας υπήρξε η αξιοποίηση της αντίστοιχης θετικής εμπειρίας της προηγούμενης χρονιάς, όπως αναφέρθηκε.

Ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου επικοινώνησε τηλεφωνικά με νηπιαγωγούς και δασκάλους που υπηρετούν σε ακριτικά νησιά και απομακρυσμένες περιοχές προκειμένου να τους ευχηθεί επιτυχία στο έργο τους και να τους ζητήσει, εκτός από τις αρμόδιες υπηρεσίες στις οποίες απευθύνονται ιεραρχικά, να τον ενημερώσουν και προσωπικά για τυχόν προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Μάλιστα το υπουργείο υποστηρίζει πως όποιες ελλείψεις μπορεί να παρουσιαστούν κατά τις πρώτες ημέρες έναρξης της σχολικής χρονιάς, θα αντιμετωπιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
 
Σημειώνεται ότι ο πρωθυπουργός στην ομιλία του, στα εγκαίνια της 82ης ΔΕΘ, αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία ενώ τόνισε με τον προϋπολογισμό του 2017, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, αυξήθηκαν οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση επισημαίνοντας: «Τα σχολεία, για πρώτη φορά πέρσι, άνοιξαν χωρίς προβλήματα, και το ίδιο θα γίνει και φέτος. Ίσως να πάψουμε από εδώ και στο εξής να το αναφέρουμε γιατί πράγματα που θα έπρεπε να συμβαίνουν κανονικά, δεν θα πρέπει να μας απασχολούν και να τα αναφέρουμε, αλλά όλα τα προηγούμενα χρόνια, δυστυχώς, δεν γίνονταν κανονικά.

Η μεγάλη όμως μεταρρύθμιση θα είναι η ριζική αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου, και ο τρόπος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μειώνονται ριζικά τα μαθήματα στην Β και Γ Λυκείου και αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας στο σχολείο, των μαθημάτων στα οποία θα κρίνεται ο μαθητής».

Σε μήνυμά του στον λογαριασμό του στο Twitter ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης έγραψε: «Κάθε παιδί που ξεκινά σήμερα το σχολείο έχει γεννηθεί μετά το 2000. Γι' αυτήν τη γενιά κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου».

«Καλή σχολική χρονιά» ευχήθηκε ο Σταύρος Θεοδωράκης στου μαθητές του Α' Πειραματικού Γυμνασίου στην Πλάκα, το οποίο επισκέφθηκε το πρωί της Δευτέρας μαζί με τον βουλευτή Β' Αθήνας Γιώργο Αμυρά.

O κ. Θεοδωράκης τόνισε: «Μας κάνατε ένα μεγάλο δώρο, στον Γιώργο και σε εμένα, αλλά πιστεύω και στους γονείς και στους καθηγητές σας: ξεκινήσαμε τη μέρα μας με τα χαμόγελά σας και σας ευχαριστούμε γι' αυτό. Και πρέπει να σας πω ότι πρέπει να συνεχίσετε να χαμογελάτε, γιατί εκτός όλων των άλλων είστε σε ένα από τα καλύτερα σχολεία της χώρας».

Δίνοντας τη δική της εικόνα η ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών περιγράφει: «Δεκάδες συνάδελφοι αναπληρωτές, που προσλήφθηκαν πριν λίγες μέρες δεν έχουν πού να μείνουν στη Σαντορίνη. Πολλοί κοιμούνται στην παραλία και άλλοι στοιβάζονται στα ελάχιστα πανάκριβα δωμάτια ή σπίτια που βρήκαν! Μετά από τους καλοκαιρινούς μήνες ανεργίας, εκατοντάδες αναπληρωτές φτάνουν αυτές τις μέρες στα διάφορα νησιά και πρέπει να αντιμετωπίσουν το σοβαρό ζήτημα στέγασης και σίτισης, με δεδομένη την οικονομική εξαθλίωσή τους.

Με τα δεδομένα αυτά έφτασαν και στη Σαντορίνη οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές και κει αντιμετώπισαν μια απαράδεκτη κατάσταση. Σε ένα νησί που "βούλιαξε" από τον τουρισμό, οι συνάδελφοι δε βρίσκουν πού να μείνουν και όσοι τυχεροί βρήκαν κάποιο δωμάτιο ή σπίτι (που σημειωτέον αρκετά από αυτά θα τα πάρουν από 1η Οκτώβρη και μετά και ως τότε....) το ενοίκιο είναι εξοντωτικό! Μιλάμε για γκαρσονιέρες ή δυάρια με ενοίκιο που κυμαίνεται από 350 ως 700 ευρώ! Αλήθεια τι θα φάνε; Πώς θα ζήσουν όταν ο μισθός του αναπληρωτή είναι 850 ευρώ;».

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Χρειαζόμαστε χαρισματικούς ανθρώπους

Στην ανάγκη να συνδυάσουν οι μαθητές την σοφία των γραμμάτων με την Σοφία του Θεού, ώστε να γίνουν χαρισματικοί άνθρωποι αναφέρθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Αναργύρων, όπου τέλεσε τον αγιασμό με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Τον Αρχιεπίσκοπο συνόδευε ο Πρωτοσύγκελλος της Αρχιεπισκοπής Αρχιμανδρίτης Συμεών Βολιώτης.

Μετά τον αγιασμό ο Αρχιεπίσκοπος απευθυνόμενος προς τους μαθητές τόνισε πως «σήμερα δεν μπορείτε να καταλάβετε πόσο σημαντική είναι αυτή η ημέρα, όταν μεγαλώσετε όμως θα θυμάστε με νοσταλγία αυτές τις όμορφες ώρες».

Ευχήθηκε δύναμη, όρεξη και επιθυμία για να αποκτήσουν με τους κόπους τους ό,τι επιθυμούν και επεσήμανε, ότι «στο Ευαγγέλιο αναφέρεται πως σκοπός της ζωής είναι να αποκτήσουμε σοφία, δηλαδή γνώσεις, αλλά υπάρχει και μία ακόμη Σοφία, η άνωθεν κατερχομένη, η Σοφία και η αγάπη του Θεού. Αν δεν "αγκαλιάσουμε" αυτές τις δύο Σοφίες δε θα μπορέσουμε να γίνουμε χαρισματικοί άνθρωποι». Υπογράμμισε, επίσης, ότι «ο αγώνας όλων, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, της Σχολικής Διεύθυνσης, του Δήμου και του σχολείου, πρέπει να έχει αυτήν την σφραγίδα». Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Αρχιεπίσκοπος υπογράμμισε ότι «η σημερινή ημέρα είναι μία ημέρα χαράς, ελπίδας και αισιοδοξίας. Ευχόμαστε αυτά τα παιδιά να προχωρήσουν στη μελέτη και την απόκτηση της ανθρώπινης σοφίας και να τα βοηθήσουμε να δεχθούν και την άνωθεν Σοφία που έρχεται από το πνεύμα του Θεού», ενώ τόνισε πως «χρειαζόμαστε χαρισματικούς ανθρώπους και αυτοί δημιουργούνται όταν συνδυάζεται η σοφία των γραμμάτων με την Σοφία του Θεού».
 
Φίλης: Επεκτάθηκε παντού το ολοήμερο
 
Το 72ο Δημοτικό σχολείο της Αθήνας «Ανδρέας Κάλβος» και το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο της Αθήνας επισκέφθηκε για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ο τέως υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ο οποίος στην ομιλία του τόνισε: «Σας εύχομαι όμορφη και δημιουργική χρονιά. Όπως ξέρετε όλοι υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην κοινωνία μας και πολλά από αυτά προσπαθούμε να τα ελαττώσουμε μέσα στο σχολείο. Σε ένα σχολείο που το παιδί όπου και αν ανήκει σε οποιαδήποτε οικογένεια πρέπει να έχει τα ίδια δικαιώματα το ένα με το άλλο. Ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας για όλα τα παιδιά. Αυτό είναι αν θέλετε και το μήνυμα του δημόσιου σχολείου: Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά. Καλό και δημοκρατικό σχολείο. Χωρίς να τσακώνεται το ένα παιδί με το άλλο, χωρίς ανταγωνισμούς, με συνεργασία, με βοήθεια ο ένας στον άλλον. Αυτό είναι το σχολείο που ονειρευόμαστε και που κάθε μέρα οι δάσκαλοί και οι δασκάλες προσπαθούν να το κάνουν πραγματικότητα. Φέτος, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, το ολοήμερο σχολείο επεκτάθηκε παντού. Σε όλα τα ολιγοθέσια σχολεία από τη φετινή χρονιά λειτουργεί το ολοήμερο πρόγραμμα. ένα σχολείο δηλαδή που μετά τα μαθήματα προσφέρει και άλλες δραστηριότητες. Προσπαθούμε και φέτος και το πετυχαίνουμε για δεύτερη χρονιά τα δημόσια σχολεία να λειτουργήσουν χωρίς ελλείψεις, με το διδακτικό προσωπικό και τα βιβλία από τη πρώτη μέρα. Εύχομαι να πάνε όλα καλά όλη τη χρονιά και εύχομαι επίσης τα προσφυγόπουλα που από φέτος μπαίνουν στις σχολικές δομές, περίπου 6000 παιδιά, παιδιά κατατρεγμένα και ξεριζωμένα από τα σπίτια τους, παιδιά που πρέπει να περιβάλλουμε με αγάπη».
 
Ν. Κεραμέως κατά Γαβρόγλου για το άσυλο
 
«Ο Υπουργός Παιδείας αποκάλυψε τις πραγματικές προθέσεις του για το ακαδημαϊκό άσυλο, επιβεβαιώνοντας τους φόβους μας με τον πλέον εμφατικό τρόπο», επεσήμανε η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας σε ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου και του Πρυτανικού Συμβουλίου του Α.Π.Θ..

Αναφερόμενη στο θέμα του ασύλου, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι ο υπουργός Παιδείας "πρώτα, επανέφερε μια άκρως προβληματική, οπισθοδρομική και επικίνδυνη ρύθμιση για το άσυλο, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται η επέμβαση των δημόσιων δυνάμεων ασφαλείας για την αντιμετώπιση πλήθους παραβατικών συμπεριφορών, παρά μόνο μετά από σύγκληση και απόφαση του πολυμελούς Πρυτανικού Συμβουλίου.
 
Κρούσαμε τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς η ρύθμιση αυτή θα εντείνει τα προβλήματα βίας και ανομίας στα Ιδρύματα της χώρας. Δεν είναι δυνατόν για κάθε έκνομη πράξη που λαμβάνει χώρα εντός των Ιδρυμάτων να μην μπορούν αμέσως να κληθούν οι δυνάμεις ασφαλείας.
 
Ωστόσο, ο κύριος υπουργός δεν σταμάτησε μόνο στην θεσμική παρέμβαση και προχώρησε ένα βήμα παρακάτω κινούμενος εκτός θεσμικού πλαισίου, αντιτάχθηκε στην ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου και του Πρυτανικού Συμβουλίου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να απευθύνουν έγγραφη πρόσκληση προς τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης και τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, για συνεχή παρέμβαση και διενέργεια ελέγχων των αρμόδιων οργάνων της αστυνομίας εντός της Πανεπιστημιούπολης, προς αντιμετώπιση του προβλήματος διακίνησης και χρήσης ναρκωτικών ουσιών.
 
Μπροστά στην αυτονόητη ανάγκη των Αρχών του Πανεπιστημίου να προστατεύσουν τους φοιτητές και να προασπίσουν την ομαλότητα εντός του Ιδρύματος, ο Υπουργός καταλόγισε, εκ του πονηρού, επικοινωνιακή τακτική, ουσιαστικά προβαίνοντας σε εκφοβισμό των Αρχών του Πανεπιστήμιου. 
 
«Υπενθυμίζουμε στην ηγεσία του Υπουργείου», ανέφερε η κυρία Κεραμέως, ότι η έννοια του ασύλου αποσκοπεί στην προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας στην έρευνα και τη διδασκαλία, της ελεύθερης έκφρασης και διακίνησης ιδεών στα τριτοβάθμια Ιδρύματα και δεν στοχεύει στη μετουσίωσή τους σε άβατα ανομίας. Άλλο άσυλο ιδεών, και άλλο άσυλο εγκληματιών.
 
Δυστυχώς, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στέλνει, προς κάθε κατεύθυνση, μήνυμα ασυδοσίας και ανοχής στην ανομία και την εκτροπή.
 
Η θέση της Νέας Δημοκρατίας είναι ξεκάθαρη: Αυτεπάγγελτη επέμβαση των Αρχών για όλες τις αξιόποινες πράξεις που τελούνται στα Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr