Βρώμικη υπόθεση το ναυάγιο με την πετρελαιοκηλίδα στο Σαρωνικό
19.09.2017
08:29
Θρίλερ με την ποσότητα πετρελαίου που μετέφερε το μικρό δεξαμενόπλοιο - Τώρα θυμήθηκε ο Τσίπρας ότι μπορεί να φταίει το σύστημα διακίνησης υγρών καυσίμων - Λήγει το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας δεξαμενόπλοιου που κάνει την απάντληση του μαζούτ
Οσμή... λαθρεμπορίου βγήκε από το Μαξίμου κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου όπου κυριάρχησε και το θέμα της πετρελαιοκηλίδας στο Σαρωνικό . Ο πρωθυπουργός με αφορμή το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου “Αγία Ζώνη ΙΙ” και την οικολογική καταστροφή που αυτό προκάλεσε, μεγάλωσε την εικόνα και άνοιξε τη συζήτηση για τη γενικότερη λειτουργία του συστήματος, χωρίς όμως να εισέλθει σε λεπτομέρειες. «Απορρύπανση δε χρειάζονται μόνο οι ακτές της Αττικής, αλλά και το σύστημα διακίνησης και ελέγχου μεταφοράς των υγρών καυσίμων στη θάλασσα» ήταν η χαρακτηριστική αποστροφή του λόγου του κ. Τσίπρα.
Την ίδια ώρα πηγές του Λιμενικού υπογράμμιζαν ότι «μόλις αντιμετωπιστεί η ρύπανση θα ερευνηθεί η υπόθεση προς πάσα κατεύθυνση, όπως θα κάναμε σε κάθε παρόμοια περίσταση». Οι αρχές σε κάθε περίπτωση δεν έχουν αποκλείσει κανένα σενάριο για το πώς προκλήθηκε το ναυάγιο: «Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα. Όλα είναι υπό διερεύνηση. Ακόμη και το ενδεχόμενο της δολιοφθοράς. Τυπικά πρέπει να τα ερευνήσουμε όλα και θα δούμε τι θα προκύψει».
Στο μεταξύ, προκύπτει νέο πρόβλημα στην επιχείριση απάντλησης πετρελαίου από το ναυαγισμένο πλοίο. Πιο συγκεκριμένα, λήγουν σήμερα τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας για το υπάρχον δεξαμενόπλοιο που κάνει την απάντληση. Η εταιρεία του ναυαγισμένου δεξαμενόπλοιου αναζητά άλλο πλοίο και ίσως διακοπούν οι εργασίες για δύο ημέρες.
Την ίδια ώρα πηγές του Λιμενικού υπογράμμιζαν ότι «μόλις αντιμετωπιστεί η ρύπανση θα ερευνηθεί η υπόθεση προς πάσα κατεύθυνση, όπως θα κάναμε σε κάθε παρόμοια περίσταση». Οι αρχές σε κάθε περίπτωση δεν έχουν αποκλείσει κανένα σενάριο για το πώς προκλήθηκε το ναυάγιο: «Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα. Όλα είναι υπό διερεύνηση. Ακόμη και το ενδεχόμενο της δολιοφθοράς. Τυπικά πρέπει να τα ερευνήσουμε όλα και θα δούμε τι θα προκύψει».
Στο μεταξύ, προκύπτει νέο πρόβλημα στην επιχείριση απάντλησης πετρελαίου από το ναυαγισμένο πλοίο. Πιο συγκεκριμένα, λήγουν σήμερα τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας για το υπάρχον δεξαμενόπλοιο που κάνει την απάντληση. Η εταιρεία του ναυαγισμένου δεξαμενόπλοιου αναζητά άλλο πλοίο και ίσως διακοπούν οι εργασίες για δύο ημέρες.
Κατηγορίες
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και ο ιδιοκτήτης της, Θεόδωρος Κουντούρης, 51 ετών, έχουν απασχολήσει στο παρελθόν τις Λιμενικές και Δικαστικές Αρχές για υποθέσεις λαθρεμπορίου καυσίμων.
Όπως δήλωσε, κατά τη συνέντευξη Τύπου, ο αρχηγός του λιμενικού, αντιναύαρχος Σταμάτης Ράπτης, η εταιρεία είχε ερευνηθεί το 2012 και το 2013 για τέλεση λαθρεμπορίου οι υποθέσεις είχαν πάει στα δικαστήρια. Οι εμπλεκόμενοι είχαν καταδικαστεί σε πρώτο βαθμό αλλά αθωώθηκαν στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων και τα πλοία δόθηκαν πίσω στην εταιρεία.
Το Πρώτο ΘΕΜΑ έφερε την περασμένη Κυριακή στη δημοσιότητα την πρωτόδικη απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά καθώς και το παραπεμπτικό του Λιμενικού Σώματος όπου περιγράφεται η μία από τις επιχείρησης των διωκτικών αρχών.
«Κλιμάκιο ανδρών υπηρεσίες μας, κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, διενεργώντας περιπολία στην περιοχή Αρμός Περάματος, διαπίστωσαν την ύπαρξη φορητής σωλήνας μεταφοράς πετρελαίου η οποία ήταν συνδεδεμένη από το Δ/Ξ «Αγία Ζώνη Ι» Ν.Π. 11765 στο Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙI» Ν.Π. 11389 μέσω των συνδέσεων φορτοεκφόρτωσης και γινόταν μετάγγιση καυσίμου από το ένα πλοίο στο άλλο. Άμεσα ενημερώθηκε κλιμάκιο ΚΛΠ/ΤΠΘΠ και ΚΛΠ/ΤΕΠ και συλλάβαμε τους καπετάνιο, υποπλοίαρχο και μηχανικό, πλήρωμα του Δ/Ξ «Αγία Ζώνη Ι» διότι μετά από μέτρηση που διενεργήθηκε, βρέθηκε και κατασχέθηκε πλεονάζουσα ποσότητα υγρού καυσίμου Fuel Oil 61,9 κυβικών μέτρων και Diesel OIL 90 κυβικών μέτρων ενώ στο Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙI» συνελήφθησαν οι καπετάνιος, υποπλοίαρχος και μηχανικός διότι από τη μέτρηση που διενεργήθηκε βρέθηκε και κατασχέθηκε πλεονάζουσα ποσότητα υγρού καυσίμου FUEL OIL 388,43 κυβικών μέτρων. Κατόπιν προφορικής εντολής κου Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά συνελήφθησαν οι πλοίαρχοι, υποπλοίαρχοι και μηχανικοί των δύο πλοίων αντίστοιχα. Τα δύο δεξαμενόπλοια και το πλεονάζον φορτίο κατασχέθηκαν.
Οι δύο συλληφθέντες πλοίαρχοι κατά την απολογία τους δήλωσαν ότι αποδέχονται το πλεόνασμα των φορτίων τους καθώς και το παράνομο της πράξης τους ενώ οι υπόλοιποι ζήτησαν προθεσμία προκειμένου να καταθέσουν μέσω συνηγόρου απολογητικό υπόμνημα. Κατόπιν προφορικής εντολής κ. Εισαγγελέως Ποινικής Δίωξης Πρωτοδικείου Πειραιά όλοι οι συλληφθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι.»
Ο πλοιοκτήτης Θεόδωρος Κουντούρης δήλωσε για το θέμα αυτό με τα δύο πλοία της εταιρείας: «Είχαν εμπλακεί σε μια υπόθεση λαθρεμπορίας, για την οποία έχουμε αθωωθεί εδώ και τρία χρόνια.»
Στέλεχος ιδιωτικής εταιρείας που συμμετέχει στην επιχείρηση απορρύπανσης περιέγραψε τις πρώτες ώρες στο “Π.Θ.” :
«Άλλο το ρυμουλκό που κινείται γρήγορα και φθάνει στο σημείο που υπάρχει κίνδυνος και άλλο οι ιδιωτικές εταιρείες απορρύπανσης. Πρέπει να ενημερωθούν, να συμφωνήσουν με τον πλοιοκτήτη και μετά αρχίζει η κινητοποίηση. Να καλέσουν δύτες για να πέσουν στο ναυάγιο, να επανδρώσουν τα σκάφη, να ετοιμάσουν τον εξοπλισμό, να πάνε στο σημείο και στη συνέχεια με βάση τα δεδομένα που έχουν αποφασίσουν τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν. Δεν γίνονται γρήγορα αυτά τα πράγματα. Μέχρι να καταλάβεις πως είναι καθισμένο το πλοίο στον βυθό για να βάλεις τα φράγματα θέλει χρόνο» και προσέθεσε:
«Από ένα βαπόρι παλιό, που βουλιάζει τη νύχτα, είναι αναμενόμενο ότι θα φύγουν πετρέλαια. Όταν φθάσαμε στο σημείο διαπιστώσαμε ότι έβγαινε πολύ πετρέλαιο και με πίεση μεγάλη. Ο αέρας άλλαζε συνεχώς και μαζί του και η κατεύθυνση που έπαιρνε η πετρελαιοκηλίδα».
Αγκυροβόλησε και περίμενε σύμφωνα με τα επίσημα χαρτιά ,να τροφοδοτήσει με καύσιμα τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα motor vessel. Όταν το θέμα άρχισε να παίρνει διαστάσεις και αυτό συνέβη μόλις η πετρελαιοκηλίδα πέρασε τα θαλάσσια σύνορα του Στενού της Σαλαμίνας, άρχισε να διαδίδεται ότι διέρρευσαν 250 τόνοι οι οποίοι έγινα 300 ενώ κάποιοι τους έφθασαν στους 500. Το ερώτημα είναι πως κατάφεραν να υπολογίσουν με το…μάτι την ποσότητα που διέρρευσε. Διότι εκ των πραγμάτων προκύπτει ότι η οικολογική καταστροφή είναι μεγάλη παρά τις προσπάθειες που κάνει η κυβέρνηση να κατεβάσει τους τόνους. Οι Λιμενικές Αρχές περιμένουν να ολοκληρωθεί η απάντληση των πετρελαίων που έχει στις δεξαμενές του το πλοίο, στη συνέχεια να διαπιστώσουν την ακριβή ποσότητα για να κάνουν τους υπολογισμούς.
«Μπορούμε να υποθέσουμε κάτι, όπως πιθανότητα εισροής υδάτων στο μηχανοστάσιο. Το πού οφείλεται όμως η εισροή, το ερευνούμε. Πάντως δεν έχουμε εντοπίσει ρήγματα στο πλοίο από τα βίντεο που έχουμε στη διάθεσή μας.»
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που προκύπτουν από τη μέχρι τώρα έρευνα το νερό εισέρρευσε από τα δίκτυα θαλάσσης, τους σωλήνες που ψύχουν τη μηχανή και πλημμύρισε το μηχανοστάσιο. Η ποσότητα και η ένταση της ροής ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα να γεμίσει ο χώρος γρήγορα και να βυθιστεί σε χρόνο ρεκόρ.
«Έτσι βυθίστηκε και το «Παναγία Τήνος» που ήταν παροπλισμένο στο λιμάνι του Πειραιά» μας επεσήμανε αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος.
Στο μεταξύ η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού «ζητά από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Ε.Ν και τις αρμόδιες υπηρεσίες του την επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία (Ακτοπλοϊκά – Φορτηγά – Κρουαζιερόπλοια) αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, και τα πλοία αυτά στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι όπως αυτοί γίνονται είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί!!! Ο έλεγχος αυτός πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους τομείς: ναυπηγικό – κατασκευαστικό, μηχανολογικό, σωστικά και πυροσβεστικά μέσα κ.λπ».
Με αφορμή τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου, όπου υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» έπλεε νόμιμα καθώς τα πιστοποιητικά του πλοίου ναι μεν είχαν λήξει, όμως όπως είπε, είχαν πάρει δίμηνη παράταση από το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως προβλέπει ο νόμος, η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για «εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες αρχές».
Προειδοποίησε δε πως τέτοιου είδους πλοία αποτελούν «πλωτές οικολογικές βόμβες οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές».
Το Πρώτο ΘΕΜΑ έφερε την περασμένη Κυριακή στη δημοσιότητα την πρωτόδικη απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά καθώς και το παραπεμπτικό του Λιμενικού Σώματος όπου περιγράφεται η μία από τις επιχείρησης των διωκτικών αρχών.
«Κλιμάκιο ανδρών υπηρεσίες μας, κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, διενεργώντας περιπολία στην περιοχή Αρμός Περάματος, διαπίστωσαν την ύπαρξη φορητής σωλήνας μεταφοράς πετρελαίου η οποία ήταν συνδεδεμένη από το Δ/Ξ «Αγία Ζώνη Ι» Ν.Π. 11765 στο Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙI» Ν.Π. 11389 μέσω των συνδέσεων φορτοεκφόρτωσης και γινόταν μετάγγιση καυσίμου από το ένα πλοίο στο άλλο. Άμεσα ενημερώθηκε κλιμάκιο ΚΛΠ/ΤΠΘΠ και ΚΛΠ/ΤΕΠ και συλλάβαμε τους καπετάνιο, υποπλοίαρχο και μηχανικό, πλήρωμα του Δ/Ξ «Αγία Ζώνη Ι» διότι μετά από μέτρηση που διενεργήθηκε, βρέθηκε και κατασχέθηκε πλεονάζουσα ποσότητα υγρού καυσίμου Fuel Oil 61,9 κυβικών μέτρων και Diesel OIL 90 κυβικών μέτρων ενώ στο Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙI» συνελήφθησαν οι καπετάνιος, υποπλοίαρχος και μηχανικός διότι από τη μέτρηση που διενεργήθηκε βρέθηκε και κατασχέθηκε πλεονάζουσα ποσότητα υγρού καυσίμου FUEL OIL 388,43 κυβικών μέτρων. Κατόπιν προφορικής εντολής κου Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά συνελήφθησαν οι πλοίαρχοι, υποπλοίαρχοι και μηχανικοί των δύο πλοίων αντίστοιχα. Τα δύο δεξαμενόπλοια και το πλεονάζον φορτίο κατασχέθηκαν.
Οι δύο συλληφθέντες πλοίαρχοι κατά την απολογία τους δήλωσαν ότι αποδέχονται το πλεόνασμα των φορτίων τους καθώς και το παράνομο της πράξης τους ενώ οι υπόλοιποι ζήτησαν προθεσμία προκειμένου να καταθέσουν μέσω συνηγόρου απολογητικό υπόμνημα. Κατόπιν προφορικής εντολής κ. Εισαγγελέως Ποινικής Δίωξης Πρωτοδικείου Πειραιά όλοι οι συλληφθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι.»
Ο πλοιοκτήτης Θεόδωρος Κουντούρης δήλωσε για το θέμα αυτό με τα δύο πλοία της εταιρείας: «Είχαν εμπλακεί σε μια υπόθεση λαθρεμπορίας, για την οποία έχουμε αθωωθεί εδώ και τρία χρόνια.»
Στέλεχος ιδιωτικής εταιρείας που συμμετέχει στην επιχείρηση απορρύπανσης περιέγραψε τις πρώτες ώρες στο “Π.Θ.” :
«Άλλο το ρυμουλκό που κινείται γρήγορα και φθάνει στο σημείο που υπάρχει κίνδυνος και άλλο οι ιδιωτικές εταιρείες απορρύπανσης. Πρέπει να ενημερωθούν, να συμφωνήσουν με τον πλοιοκτήτη και μετά αρχίζει η κινητοποίηση. Να καλέσουν δύτες για να πέσουν στο ναυάγιο, να επανδρώσουν τα σκάφη, να ετοιμάσουν τον εξοπλισμό, να πάνε στο σημείο και στη συνέχεια με βάση τα δεδομένα που έχουν αποφασίσουν τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν. Δεν γίνονται γρήγορα αυτά τα πράγματα. Μέχρι να καταλάβεις πως είναι καθισμένο το πλοίο στον βυθό για να βάλεις τα φράγματα θέλει χρόνο» και προσέθεσε:
«Από ένα βαπόρι παλιό, που βουλιάζει τη νύχτα, είναι αναμενόμενο ότι θα φύγουν πετρέλαια. Όταν φθάσαμε στο σημείο διαπιστώσαμε ότι έβγαινε πολύ πετρέλαιο και με πίεση μεγάλη. Ο αέρας άλλαζε συνεχώς και μαζί του και η κατεύθυνση που έπαιρνε η πετρελαιοκηλίδα».
Θρίλερ με την ποσότητα πετρελαίου
Το «Αγία Ζώνη ΙΙ» είχε αποπλεύσει έμφορτο από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Πληροφορίες από τα ΕΛΠΕ αναφέρουν ότι από εκεί φόρτωσε περίπου 1.800 τόνους με την εταιρεία να δηλώνει ότι είχε ήδη στις δεξαμενές του το πλοίο την υπόλοιπη ποσότητα.Αγκυροβόλησε και περίμενε σύμφωνα με τα επίσημα χαρτιά ,να τροφοδοτήσει με καύσιμα τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα motor vessel. Όταν το θέμα άρχισε να παίρνει διαστάσεις και αυτό συνέβη μόλις η πετρελαιοκηλίδα πέρασε τα θαλάσσια σύνορα του Στενού της Σαλαμίνας, άρχισε να διαδίδεται ότι διέρρευσαν 250 τόνοι οι οποίοι έγινα 300 ενώ κάποιοι τους έφθασαν στους 500. Το ερώτημα είναι πως κατάφεραν να υπολογίσουν με το…μάτι την ποσότητα που διέρρευσε. Διότι εκ των πραγμάτων προκύπτει ότι η οικολογική καταστροφή είναι μεγάλη παρά τις προσπάθειες που κάνει η κυβέρνηση να κατεβάσει τους τόνους. Οι Λιμενικές Αρχές περιμένουν να ολοκληρωθεί η απάντληση των πετρελαίων που έχει στις δεξαμενές του το πλοίο, στη συνέχεια να διαπιστώσουν την ακριβή ποσότητα για να κάνουν τους υπολογισμούς.
Σαν το “Παναγία Τήνου”
Όσο αφορά τα αίτια του ναυαγίου, ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Σταμάτης Ράπτης δήλωσε:«Μπορούμε να υποθέσουμε κάτι, όπως πιθανότητα εισροής υδάτων στο μηχανοστάσιο. Το πού οφείλεται όμως η εισροή, το ερευνούμε. Πάντως δεν έχουμε εντοπίσει ρήγματα στο πλοίο από τα βίντεο που έχουμε στη διάθεσή μας.»
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που προκύπτουν από τη μέχρι τώρα έρευνα το νερό εισέρρευσε από τα δίκτυα θαλάσσης, τους σωλήνες που ψύχουν τη μηχανή και πλημμύρισε το μηχανοστάσιο. Η ποσότητα και η ένταση της ροής ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα να γεμίσει ο χώρος γρήγορα και να βυθιστεί σε χρόνο ρεκόρ.
«Έτσι βυθίστηκε και το «Παναγία Τήνος» που ήταν παροπλισμένο στο λιμάνι του Πειραιά» μας επεσήμανε αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος.
Ο εφιάλτης
Μπορεί οι αρμόδιοι είτε ανήκουν στην κυβέρνηση είτε στα ιδιωτικά συνεργεία να εμφανίζονται καθησυχαστικοί για την πορεία των εργασιών απορρύπανσης όμως όλοι έχουν στο μυαλό τους τον ενδεχόμενο να υπάρξει νέα διαρροή από τα ο παλιό σκαρί του πλοίου. «Υπάρχουν οι αστάθμητοι παράγοντες» δήλωσε ο Γιάννης Πολυχρονόπουλος πρόεδρος της εταιρείας Τεχνική Προστασία Περιβάλλοντος που συμμετέχει στην επιχείρηση. Για το αν το πλοίο μπορεί να βγάλει άλλα προβλήματα και διαρροές, ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος τόνισε πως από βίντεο που έχουν εξετάσει, «δεν υπάρχουν ρωγμές στο κύτος, δεν έχω δει κάτι ούτε υπάρχει κάποιο στοιχείο και δεν υπάρχει διαρροή από το μηχανοστάσιο».Στο μεταξύ η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού «ζητά από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Ε.Ν και τις αρμόδιες υπηρεσίες του την επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία (Ακτοπλοϊκά – Φορτηγά – Κρουαζιερόπλοια) αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, και τα πλοία αυτά στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι όπως αυτοί γίνονται είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί!!! Ο έλεγχος αυτός πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους τομείς: ναυπηγικό – κατασκευαστικό, μηχανολογικό, σωστικά και πυροσβεστικά μέσα κ.λπ».
Με αφορμή τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου, όπου υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» έπλεε νόμιμα καθώς τα πιστοποιητικά του πλοίου ναι μεν είχαν λήξει, όμως όπως είπε, είχαν πάρει δίμηνη παράταση από το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως προβλέπει ο νόμος, η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για «εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες αρχές».
Προειδοποίησε δε πως τέτοιου είδους πλοία αποτελούν «πλωτές οικολογικές βόμβες οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές».
Αγωγές από τον Δήμο Πειραιά
Ο Δήμος Πειραιά - όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης - θα υποβάλει και αγωγές για αποζημιώσεις, πέραν της μήνυσης κατά παντός υπευθύνου που έχει ήδη καταθέσει, για τη μεγάλη οικολογική καταστροφή που έχει υποστεί από την πετρελαιοκηλίδα θα υποβάλει ο Δήμος Πειραιά όπως ανακοίνωσε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης.Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr