«Βέτο» Κουρουμπλή στην απόσυρση των υπέργηρων ρυμουλκών για τα δεξαμενόπλοια - Επιβεβαιώνει το υπ. Ναυτιλίας

«Βέτο» Κουρουμπλή στην απόσυρση των υπέργηρων ρυμουλκών για τα δεξαμενόπλοια - Επιβεβαιώνει το υπ. Ναυτιλίας

Με παρέμβασή του ζήτησε και πέτυχε να δοθεί παράταση για έναν χρόνο στα ρυμουλκά άνω των 20 ετών που μεταφέρουν στο Σαρωνικό δεξαμενόπλοια με χιλιάδες τόνους καυσίμων

«Βέτο» Κουρουμπλή στην απόσυρση των υπέργηρων ρυμουλκών για τα δεξαμενόπλοια - Επιβεβαιώνει το υπ. Ναυτιλίας
Μετά το ναυάγιο του μικρού δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη και την πρόκληση της πετρελαιοκηλίδας που μετέτρεψε σε «μαύρη θάλασσα» τον Σαρωνικό
η κυβέρνηση σε όλους τους τόνους υποστηρίζει ότι έχει ως προτεραιότητα την προστασία του περιβάλλοντος και τη λήψη μέτρων προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια τέτοια ατυχήματα.

Μια ενέργεια, όμως, του
Παναγιώτη Κουρουμπλή που φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr δείχνει ότι για άλλη μια φορά οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης είναι «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε».

Συγκεκριμένα ο υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε και πέτυχε να μην αλλάξουν μέχρι τον Ιούνιο του 2018 οι προϋποθέσεις για τα ρυμουλκά που κινούν μεγάλα δεξαμενόπλοια με χιλιάδες τόνους καυσίμων παρά τις περί του αντιθέτου εισηγήσεις των ειδικών.
Κλείσιμο

Η ιστορία ξεκινά τον Ιούνιο όταν τα Ελληνικά Πετρέλαια εξέδωσαν έναν νέο κανονισμό για τα ρυμουλκά που θεωρούνται το «α και το ω» της ασφαλούς ναυσιπλοΐας στο Σαρωνικό των δεξαμενόπλοιων που μεταφέροντας δεκάδες χιλιάδες τόνους καυσίμων δυνητικά θα μπορούσαν να προκαλέσουν πολλαπλάσιο πρόβλημα από αυτό που προκάλεσε το Αγία Ζώνη ΙΙ.

Στον κανονισμό αυτό τα ΕΛΠΕ περιγράφουν πώς από τον Αύγουστο τα ρυμουλκά αυτά αφενός θα πρέπει να είναι «ηλικίας» μέχρι 20 ετών και αφετέρου θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με δύο μηχανές. 











Μέχρι σήμερα η πλειοψηφία των ρυμουλκών που είναι επιφορτισμένα με αυτή την εργασία πλέουν στις θάλασσες για περισσότερα από 20 χρόνια και έχουν μόνο μια μηχανή. Έτσι σε περίπτωση μηχανικού προβλήματος το δεξαμενόπλοιο που μεταφέρουν θα βρεθεί ακυβέρνητο με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την πρόκληση ατυχήματος.

Σημειώνεται, δε, ότι οι προϋποθέσεις που ζήτησαν τα ΕΛΠΕ για την Αθήνα ισχύουν από το 2012 στον αντίστοιχο κανονισμό για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο ο Παναγιώτης Κουρουμπλής στην απάντησή του με ημερομηνία 26 Ιουλίου απορρίπτει την εισήγηση των ΕΛΠΕ και ζητά την πάραταση εφαρμογής των νέων προδιαγραφών από τις 30 Ιουνίου 2018, έναν χρόνο, δηλαδή, μετά. Στην απάντησή του ο υπουργός Ναυτιλίας επικαλείται την αποφυγή μονοπωλιακών καταστάσεων, στρεβλώσεων στην αγορά και διασφάλισης των εργαζομένων. Αντιπροτείνει, δε, η ηλικία των ρυμουλκών να τοποθετηθεί στα 25 έτη.





Η εισήγηση Κουρουμπλή σε κάθε περίπτωση δημιουργεί ερωτήματα για τη σκοπιμότητά της δεδομένου ότι δεν παρουσιάζονται κάποια συγκεκριμένα στοιχεία για την απόρριψη του κανονισμού των ΕΛΠΕ και τη μετάθεση της προθεσμίας εφαρμογής του κατά ένα έτος.

Τελικά τα ΕΛΠΕ, δύο ημέρες μετά, στις 28 Ιουλίου, «υπάκουσαν» στα αιτήματα Κουρουμπλή και δέχθηκαν οι νέες προδιαγραφές να ισχύσουν από τις 30 Ιουνίου, όπως επιθυμούσε ο υπουργός Ναυτιλίας.



Με ανακοίνωσή του, το υπουργείο Ναυτιλίας επιβεβαιώνει το δημοσίευμα

Με αφορμή δημοσίευμα της ιστοσελίδας protothema.gr, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία διευκρινίζει ότι στις 16 Ιουνίου 2017, τα ΕΛΠΕ αποφάσισαν να αλλάξουν τις προδιαγραφές των ρυμουλκών (Ρ/Κ) που συνεργάζονται μαζί τους.

Το γεγονός ότι έδιναν μόλις 1,5 μήνα περιθώριο στους ιδιοκτήτες των ρυμουλκών λιμένα, για να προσαρμοστούν στις αλλαγές, προκάλεσε μεγάλη κοινωνική αντίδραση.
Η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) εξήγγειλε 4ωρες στάσεις εργασίας και επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες σε όλα τα λιμάνια της χώρας, ζητώντας «οι νέες προδιαγραφές να είναι ρεαλιστικές και να μην προκαλούν εργασιακή αναστάτωση, με τη δημιουργία ολιγοπωλίων και όλες τις επακόλουθες συνέπειες για τις θέσεις εργασίας».

Και αυτό γιατί θα έπρεπε να αποκλειστεί τμήμα των επιχειρηματιών από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και μάλιστα χωρίς οι επιχειρηματίες να έχουν την ευχέρεια προσαρμογής.  

Μετά την εξαγγελία της απεργίας και κατόπιν αιτήματος των θιγομένων πλευρών, ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, συγκάλεσε σύσκεψη όλων των ενδιαφερομένων  πλευρών, στη διάρκεια της οποίας προτάθηκε να δοθεί μεγαλύτερη παράταση.

Έτσι, ο κ. Κουρουμπλής πρότεινε στα ΕΛΠΕ να θέσουν σε ισχύ τις νέες προδιαγραφές, από τις 30 Ιουνίου 2018. Με τον τρόπο αυτό οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες θα μπορούσαν να κάνουν τις απαραίτητες μετατροπές στα σκάφη τους ή και να αγοράσουν νέα σκάφη, σε χρόνο εύλογο για τέτοιες κινήσεις.  

Σε διαφορετική περίπτωση θα δημιουργούνταν στρεβλώσεις στην αγορά (ολιγοπώλιο),  μεγάλη κοινωνική αναταραχή, με απεργίες και απώλειες θέσεων εργασίας, καθώς και προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του κλάδου. Το γεγονός ότι τα ΕΛΠΕ αποδέχτηκαν την πρόταση του υπουργείου σημαίνει ότι αναγνώρισαν πως χρειάζεται κάποιος εύλογος χρόνος για τις αλλαγές που ζητούσαν.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την ανακοίνωση, με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή έχει συσταθεί Ομάδα Εργασίας για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των Ρ/Κ Λιμένα, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας, τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των Ρυμουλκών.  

Η Ομάδα Εργασίας αξιολογεί το πλαίσιο λειτουργίας των Ρ/Κ Λιμένα που ισχύει στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, ώστε να διαμορφώσει τις δικές της προτάσεις.   

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σημερινό θεσμικό πλαίσιο των Ρ/Κ λιμένα είναι ηλικίας 24 ετών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης