Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας «αδειάζει» τον Κουρουμπλή: Όχι ένα... 16 πλοία πάντοτε διαθέσιμα!
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας «αδειάζει» τον Κουρουμπλή: Όχι ένα... 16 πλοία πάντοτε διαθέσιμα!
EMSA: «Είναι stand by και διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος» - Ο υπουργός Ναυτιλίας είχε δηλώσει ότι το απορρυπαντικό σκάφος που ενεργοποιείται στο πλαίσιο παροχής βοήθειας από τον EMSΑ, με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων, βρισκόταν σε αποστολή
UPD:
67
ΣΧΟΛΙΑ
«O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA) διαθέτει για τα κράτη μέλη της ΕΕ 16 πλοία τα οποία είναι stand by και είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση».
Τα παραπάνω ανέφερε σήμερα, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Radina Russeva δίνοντας νέα στοιχεία σχετικά με την συζήτηση που έχει ανοίξει για την κινητοποίηση της κρατικής μηχανής και του αρμόδιου υπουργείου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες από το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ και να περιοριστεί η ρύπανση του Σαρωνικού.
Η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA ανέφερε επίσης πως το αίτημα της Ελλάδας προς τον Οργανισμό έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ, και τόνισε παράλληλα πως υπάρχουν πάντοτε 16 πλοία stanby τα οποία είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση.
Η επισήμανση της αυτή προκάλεσε και νέα αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία επανέλαβε το αίτημα της για παραίτηση του Παναγιώτη Κουρουμπλή, καθώς, όπως σημείωσε, ο υπουργός... ψεύδεται.
Η κυρία Russeva σημειώνει, σύμφωνα πάντα με τον ΣΚΑΙ, πως το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis, ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή, η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται, καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη, πάντοτε διαθέσιμα.
Τα παραπάνω ανέφερε σήμερα, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Radina Russeva δίνοντας νέα στοιχεία σχετικά με την συζήτηση που έχει ανοίξει για την κινητοποίηση της κρατικής μηχανής και του αρμόδιου υπουργείου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες από το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ και να περιοριστεί η ρύπανση του Σαρωνικού.
Η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA ανέφερε επίσης πως το αίτημα της Ελλάδας προς τον Οργανισμό έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ, και τόνισε παράλληλα πως υπάρχουν πάντοτε 16 πλοία stanby τα οποία είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση.
Η επισήμανση της αυτή προκάλεσε και νέα αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία επανέλαβε το αίτημα της για παραίτηση του Παναγιώτη Κουρουμπλή, καθώς, όπως σημείωσε, ο υπουργός... ψεύδεται.
Η κυρία Russeva σημειώνει, σύμφωνα πάντα με τον ΣΚΑΙ, πως το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis, ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή, η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται, καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη, πάντοτε διαθέσιμα.
Αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τελικώς έγινε η επικοινωνία από την πλευρά της χώρας μας η κυρία Russeva σημειώνει πως το ελληνικό αίτημα στον μηχανισμό Thesis μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (DG ECHO) κατατέθηκε την 12 Σεπτεμβρίου και στον EMSA έφτασε αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας. Το συμβόλαιο με την ελληνική πλευρά για την χορήγηση πλοίου έχει υπογραφεί στις 01:17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου και το πλοίο ξεκίνησε να επιχειρεί στις 11:00 π.μ (ώρα Ελλάδος).
Η εκπρόσωπος Τύπου της EMSA σημειώνει τέλος πως μετά την υπογραφή του συμβολαίου είναι απόλυτη ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης (στην προκειμένη περίπτωση της Ελληνικής) το πώς θα διαθέσει το συγκεκριμένο πλοίο και ποιο σχέδιο θα ακολουθήσει για την καταπολέμηση του ζητήματος που έχει προκύψει.
Ανακοίνωση από τη ΝΔ
Το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, επεσήμανε:
«Μετά την σημερινή επιβεβαίωση της Εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA), κυρίας Russeva, ότι η Κυβέρνηση έστειλε το αίτημα συνδρομής το βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου, ο κ. Κουρουμπλής είναι ψεύτης με σφραγίδα και αναμένουμε την παραίτησή του».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κουρουμπλής, απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ, κατά την ενημέρωση του υπουργού Ναυτιλίας στην Ειδική Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στον Σαρωνικό από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», είχε δηλώσει ότι το απορρυπαντικό σκάφος που ενεργοποιείται στο πλαίσιο παροχής από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα EMSΑ (European Maritime Safety Agency), με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων, βρισκόταν σε αποστολή...
Απάντηση Κουρουμπλή
Από το υπουργείο Ναυτιλίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση-απάντηση του Παναγιώτη Κουρουμπλή: «Οι δηλώσεις της εκπροσώπου Τύπου της EMSA Radina Russeva, όπως δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, επιβεβαιώνουν ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι καλά ενημερωμένος».
»Αποδεικνύουν ότι το ελληνικό αίτημα προς την EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου και όχι στις 13 όπως υποστηρίζει τόσες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή κατατέθηκε δύο ημέρες μετά το ναυάγιο και όχι τέσσερις όπως λέει ο αρχηγός της Ν.Δ. Θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι το ναυάγιο έγινε την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου και όχι το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου».
»Σε ότι αφορά τα 16 πλοία που είναι διαθέσιμα, ανά πάσα στιγμή, αρκεί να σκεφτεί κανείς, ποιο πλοίο είναι προτιμότερο. Αυτό που είναι ήδη στην Ελλάδα ή το πιο κοντινό στην Ελλάδα, το οποίο ήταν στη Μάλτα και με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 10 κόμβων που αναπτύσσει, θα ερχόταν σε 3,5 ημέρες;».
»Προφανώς το ελληνικό πλοίο, το οποίο ανέλαβε υπηρεσία, αμέσως μόλις τελείωσε την αποστολή που εκτελούσε».
Η εκπρόσωπος Τύπου της EMSA σημειώνει τέλος πως μετά την υπογραφή του συμβολαίου είναι απόλυτη ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης (στην προκειμένη περίπτωση της Ελληνικής) το πώς θα διαθέσει το συγκεκριμένο πλοίο και ποιο σχέδιο θα ακολουθήσει για την καταπολέμηση του ζητήματος που έχει προκύψει.
Ανακοίνωση από τη ΝΔ
Το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, επεσήμανε:
«Μετά την σημερινή επιβεβαίωση της Εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA), κυρίας Russeva, ότι η Κυβέρνηση έστειλε το αίτημα συνδρομής το βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου, ο κ. Κουρουμπλής είναι ψεύτης με σφραγίδα και αναμένουμε την παραίτησή του».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κουρουμπλής, απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ, κατά την ενημέρωση του υπουργού Ναυτιλίας στην Ειδική Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στον Σαρωνικό από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», είχε δηλώσει ότι το απορρυπαντικό σκάφος που ενεργοποιείται στο πλαίσιο παροχής από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα EMSΑ (European Maritime Safety Agency), με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων, βρισκόταν σε αποστολή...
Απάντηση Κουρουμπλή
Από το υπουργείο Ναυτιλίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση-απάντηση του Παναγιώτη Κουρουμπλή: «Οι δηλώσεις της εκπροσώπου Τύπου της EMSA Radina Russeva, όπως δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, επιβεβαιώνουν ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι καλά ενημερωμένος».
»Αποδεικνύουν ότι το ελληνικό αίτημα προς την EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου και όχι στις 13 όπως υποστηρίζει τόσες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή κατατέθηκε δύο ημέρες μετά το ναυάγιο και όχι τέσσερις όπως λέει ο αρχηγός της Ν.Δ. Θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι το ναυάγιο έγινε την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου και όχι το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου».
»Σε ότι αφορά τα 16 πλοία που είναι διαθέσιμα, ανά πάσα στιγμή, αρκεί να σκεφτεί κανείς, ποιο πλοίο είναι προτιμότερο. Αυτό που είναι ήδη στην Ελλάδα ή το πιο κοντινό στην Ελλάδα, το οποίο ήταν στη Μάλτα και με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 10 κόμβων που αναπτύσσει, θα ερχόταν σε 3,5 ημέρες;».
»Προφανώς το ελληνικό πλοίο, το οποίο ανέλαβε υπηρεσία, αμέσως μόλις τελείωσε την αποστολή που εκτελούσε».
UPD:
67
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα