Απίστευτα πράγματα συμβαίνουν στο Σαρωνικό: Φόβοι για νέα διαρροή από το «Αγία Ζώνη»
Απίστευτα πράγματα συμβαίνουν στο Σαρωνικό: Φόβοι για νέα διαρροή από το «Αγία Ζώνη»
«Θρίλερ» στα διπύθμενα του «Lassea» με 100 τόνους λαθραία καύσιμα - Νέα μέθοδο εφαρμόζει η εταιρία απορρύπανσης στις ακτές για να περιορίσει την ζημιά - Για… ναυάγια της κυβέρνησης κάνει λόγο ο δήμαρχος Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης
Απίστευτα είναι τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο Σαρωνικό μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» με τους ειδικούς σε θέματα απορρύπανσης να εκφράζουν φόβους για νέα διαρροή πετρελαίου από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο.
Έπειτα από έλεγχο, που ως φαίνεται καθυστέρησε να γίνει, στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» που είχε σταλθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία στην οποία ανήκει το «Αγία Ζώνη ΙΙ» προκειμένου να γίνει απάντληση πετρελαίου από το ναυάγιο, διαπιστώθηκε πως δεν είχε πιστοποιητικά.
Σαν να μην έφτανε αυτό στα διπύθμενα του «Lassea» εντοπίστηκαν 100 τόνοι λαθραίων καυσίμων. Έτσι τώρα η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει αναλάβει να στείλει νέο δεξαμενόπλοιο που θα επιχειρήσει να απαντλήσει το πετρέλαιο από το «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Έπειτα από έλεγχο, που ως φαίνεται καθυστέρησε να γίνει, στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» που είχε σταλθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία στην οποία ανήκει το «Αγία Ζώνη ΙΙ» προκειμένου να γίνει απάντληση πετρελαίου από το ναυάγιο, διαπιστώθηκε πως δεν είχε πιστοποιητικά.
Σαν να μην έφτανε αυτό στα διπύθμενα του «Lassea» εντοπίστηκαν 100 τόνοι λαθραίων καυσίμων. Έτσι τώρα η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει αναλάβει να στείλει νέο δεξαμενόπλοιο που θα επιχειρήσει να απαντλήσει το πετρέλαιο από το «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Είναι γεγονός πως μετά από το φιάσκο του «Lassea» χάνεται πολύτιμος χρόνος, αφού σύμφωνα με ειδικούς ενέχει σοβαρός κίνδυνος για νέα διαρροή. Μπορεί να έχει στεγανοποιηθεί το «Αγία Ζώνη ΙΙ» κανείς όμως δεν μπορεί να προβλέψει πως θα συμπεριφερθεί τις επόμενες ώρες ή μέρες, αλλά και αν δημιουργηθεί ρήγμα αφού το σκαρί είναι παλιό.
Ένα τέτοιο σενάριο βέβαια θα ήταν εφιαλτικό για τον Σαρωνικό καθώς ήδη η ρύπανση που έχουν υποστεί οι παραλίες της Σαλαμίνας, της Πειραϊκής αλλά και του παραλιακού μετώπου των νοτίων προαστίων έχουν δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στο περιβάλλον, στους δήμους, στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις περιοχές αλλά και στους πολίτες που ανησυχούν για τις τροφές που καταναλώνουν.
Την ίδια ώρα δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος, για παραβίαση του τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων άσκησε η εισαγγελία Πειραιά σε βάρος του πλοιάρχου και του α’ μηχανικού του δεξαμενόπλοιου «Lassea». Η εισαγγελέας παρέπεμψε και τους δύο να δικαστούν σήμερα από το τριμελές πλημμελειοδικείο.
Η παραπάνω δήλωση δίνει νέα στοιχεία σχετικά με την συζήτηση που έχει ανοίξει για την κινητοποίηση της κρατικής μηχανής και του αρμόδιου υπουργείου, για το κατά πόσο δηλαδή ενήργησαν με τέτοιο τρόπο ώστε να περιοριστεί έγκαιρα η ρύπανση από την διαρροή μαζούτ.
Η κυρία Russeva δήλωσε χθες στην τηλεόραση του Σκάι πως το ελληνικό αίτημα προς τον EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου. Να σημειωθεί πως το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» έγινε ξημερώματα της 10ης Σεπτεμβρίου!
Ο κ. Κωνσταντέλλος βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στην κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής όπου μεταξύ άλλων τόνισε σχετικά με τις συνέπειες της πετρελαιοκηλίδας: «Το νομοθετικό πλαίσιο που φτιάχτηκε το 2002 λέει ότι αυτός που ναυαγεί προσλαμβάνει εταιρεία για να κάνει τη διαχείριση της ρύπανσης. Και αν αυτός ο ιδιώτης δεν μπορεί; Όταν έφτασε το πρώτο κύμα ρύπανσης μιλώντας με την εταιρεία που έχει οριστεί διαχειρίστρια της κρίσης μας είπε ότι δεν μπορεί να μας βοηθήσει αλλά να μην ανησυχούμε κιόλας. Και τότε ξεκινήσαμε να ανησυχούμε πάρα πολύ. Συγκεκριμένα μου είπαν ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι γιατί έχουν τα μέσα τους δεσμευμένα στο ναυάγιο. Εμείς βρήκαμε την εταιρεία με την οποία τελικά συμβληθήκαμε και απλώσαμε φράγμα 3 χιλιομέτρων και κάναμε πέντε απορρυπάνσεις».
Ο ίδιος τέλος σημειώνει σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του πως «τα ναυάγια είναι τρία. Του "Αγία Ζώνη", της επικοινωνίας των φορέων της κυβέρνησης με τους πολίτες αλλά και το γεγονός ότι δεν κατάφερε η κυβέρνηση να κατεβάσει το θέμα στα διεθνή Μέσα. Αυτό δεν μπορεί να ξέρει κανείς τι αποτελέσματα θα έχει στο τουριστικό ρεύμα».
Το μεσημέρι της Τετάρτης στην 4η Μαρίνα της Γλυφάδας η εταιρεία Antipollution με δική της πρωτοβουλία εφάρμοσε μία νέα, ορθή οικολογική τεχνική που χρησιμοποιείται, όπως εξηγούν, σε ανάλογα περιστατικά παγκοσμίως προκειμένου να επισπεύσουν τον καθαρισμό των ακτών.
«Φτιάξαμε μία τεχνητή πισίνα, με πλωτά και χερσαία φράγματα. Αφού βάλαμε μάνικες μέσα στη θάλασσα, ρίξαμε νερό πάνω στην αμμουδιά. Έτσι με την πίεση του νερού όλο το πετρέλαιο βγήκε στην επιφάνεια. Στη συνέχεια το σπρώξαμε προς την τεχνητή πισίνα και το μαζέψαμε από τη θάλασσα», σημειώνει στο protothema.gr o Βύρων Βασιλειάδης, πρόεδρος της εταιρείας Antipollution.
Όπως εξηγεί μάλιστα «αν δεν γίνει τώρα αυτή η διαδικασία όταν θα πέσει νερό στα σημεία που έχουν… ποτίσει θα βγει το πετρέλαιο ξανά στην επιφάνεια».
Ένα τέτοιο σενάριο βέβαια θα ήταν εφιαλτικό για τον Σαρωνικό καθώς ήδη η ρύπανση που έχουν υποστεί οι παραλίες της Σαλαμίνας, της Πειραϊκής αλλά και του παραλιακού μετώπου των νοτίων προαστίων έχουν δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στο περιβάλλον, στους δήμους, στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις περιοχές αλλά και στους πολίτες που ανησυχούν για τις τροφές που καταναλώνουν.
Την ίδια ώρα δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος, για παραβίαση του τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων άσκησε η εισαγγελία Πειραιά σε βάρος του πλοιάρχου και του α’ μηχανικού του δεξαμενόπλοιου «Lassea». Η εισαγγελέας παρέπεμψε και τους δύο να δικαστούν σήμερα από το τριμελές πλημμελειοδικείο.
«Άδειασε» τον Κουρουμπλή ο EMSA
Ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA) διαθέτει για τα κράτη μέλη της ΕΕ «16 πλοία τα οποία είναι stand by και είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση», δήλωσε σε τηλεοπτική της συνέντευξη το βράδυ της Τετάρτης η εκπρόσωπος Τύπου του οργανισμού, Radina Russeva.Η παραπάνω δήλωση δίνει νέα στοιχεία σχετικά με την συζήτηση που έχει ανοίξει για την κινητοποίηση της κρατικής μηχανής και του αρμόδιου υπουργείου, για το κατά πόσο δηλαδή ενήργησαν με τέτοιο τρόπο ώστε να περιοριστεί έγκαιρα η ρύπανση από την διαρροή μαζούτ.
Η κυρία Russeva δήλωσε χθες στην τηλεόραση του Σκάι πως το ελληνικό αίτημα προς τον EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου. Να σημειωθεί πως το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» έγινε ξημερώματα της 10ης Σεπτεμβρίου!
«Είμαστε όλοι ηττημένοι», λέει ο δήμαρχος Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης
«Η ιστορία με την πετρελαιοκηλίδα δεν έχει νικητές και ηττημένους, είμαστε όλοι ηττημένοι. Πρώτα το περιβάλλον και μετά αυτοί που διαχειρίστηκαν ή αυτοί που δεν διαχειρίστηκαν», τόνισε στο protothema.gr o δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.Ο κ. Κωνσταντέλλος βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στην κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής όπου μεταξύ άλλων τόνισε σχετικά με τις συνέπειες της πετρελαιοκηλίδας: «Το νομοθετικό πλαίσιο που φτιάχτηκε το 2002 λέει ότι αυτός που ναυαγεί προσλαμβάνει εταιρεία για να κάνει τη διαχείριση της ρύπανσης. Και αν αυτός ο ιδιώτης δεν μπορεί; Όταν έφτασε το πρώτο κύμα ρύπανσης μιλώντας με την εταιρεία που έχει οριστεί διαχειρίστρια της κρίσης μας είπε ότι δεν μπορεί να μας βοηθήσει αλλά να μην ανησυχούμε κιόλας. Και τότε ξεκινήσαμε να ανησυχούμε πάρα πολύ. Συγκεκριμένα μου είπαν ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι γιατί έχουν τα μέσα τους δεσμευμένα στο ναυάγιο. Εμείς βρήκαμε την εταιρεία με την οποία τελικά συμβληθήκαμε και απλώσαμε φράγμα 3 χιλιομέτρων και κάναμε πέντε απορρυπάνσεις».
Ο ίδιος τέλος σημειώνει σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του πως «τα ναυάγια είναι τρία. Του "Αγία Ζώνη", της επικοινωνίας των φορέων της κυβέρνησης με τους πολίτες αλλά και το γεγονός ότι δεν κατάφερε η κυβέρνηση να κατεβάσει το θέμα στα διεθνή Μέσα. Αυτό δεν μπορεί να ξέρει κανείς τι αποτελέσματα θα έχει στο τουριστικό ρεύμα».
Δήμαρχος Σαλαμίνας: Το υπουργείο λέει ότι όλα έγιναν όπως έπρεπε
«Στην κοινοβουλευτική επαναλάβαμε λίγο πολύ τα ίδια. Από την πλευρά του υπουργείου υποστήριξαν ότι αντέδρασαν πάρα πολύ γρήγορα και ότι όλα έγιναν όπως έπρεπε να τα κάνουν. Από εκεί και πέρα μιλούν για υπόγεια ρεύματα, λένε ότι πλοίο την ώρα που βυθιζόταν έκανε δίνη και δεν μπορούσαν να είναι κοντά ώστε να βάλουν το φράγμα. Είπαν πως δεν πέρασαν ώρες μέχρι να μπει γύρω στις 4 με 5», είπε στο protothema.gr η κυρία Νάννου - Παπαθανασίου.Συνεχίζονται οι διαδικασίες απορρύπανσης στις ακτές
Με τους ίδιους ρυθμούς συνεχίζονται και σήμερα οι εργασίες απορρύπανσης στις ακτές της Αττικής και της Σαλαμίνας.Το μεσημέρι της Τετάρτης στην 4η Μαρίνα της Γλυφάδας η εταιρεία Antipollution με δική της πρωτοβουλία εφάρμοσε μία νέα, ορθή οικολογική τεχνική που χρησιμοποιείται, όπως εξηγούν, σε ανάλογα περιστατικά παγκοσμίως προκειμένου να επισπεύσουν τον καθαρισμό των ακτών.
«Φτιάξαμε μία τεχνητή πισίνα, με πλωτά και χερσαία φράγματα. Αφού βάλαμε μάνικες μέσα στη θάλασσα, ρίξαμε νερό πάνω στην αμμουδιά. Έτσι με την πίεση του νερού όλο το πετρέλαιο βγήκε στην επιφάνεια. Στη συνέχεια το σπρώξαμε προς την τεχνητή πισίνα και το μαζέψαμε από τη θάλασσα», σημειώνει στο protothema.gr o Βύρων Βασιλειάδης, πρόεδρος της εταιρείας Antipollution.
Όπως εξηγεί μάλιστα «αν δεν γίνει τώρα αυτή η διαδικασία όταν θα πέσει νερό στα σημεία που έχουν… ποτίσει θα βγει το πετρέλαιο ξανά στην επιφάνεια».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα