Αλλαγές στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ
14.06.2010
10:06
Αλλάζουν από σήμερα σε δρομολόγια του ΟΑΣΑ όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκο Σηφουνάκη, με τη συμμετοχή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, Δημήτρη Δημητρίου και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων.
Αλλάζουν από σήμερα σε δρομολόγια του ΟΑΣΑ όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκο Σηφουνάκη, με τη συμμετοχή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, Δημήτρη Δημητρίου και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων.
Οι εφαρμοζόμενες συγχωνεύσεις - καταργήσεις λεωφορειακών γραμμών είναι οι εξής:
1. Καταργούνται οι γραμμές:
• 103 «Καλαμάκι - Ακαδημία»
• 108 «Άνω Καλαμάκι - Ακαδημία»
• 111 «Άγιος Δημήτριος - Ακαδημία»
Οι εφαρμοζόμενες συγχωνεύσεις - καταργήσεις λεωφορειακών γραμμών είναι οι εξής:
1. Καταργούνται οι γραμμές:
• 103 «Καλαμάκι - Ακαδημία»
• 108 «Άνω Καλαμάκι - Ακαδημία»
• 111 «Άγιος Δημήτριος - Ακαδημία»
Η κατάργηση των παραπάνω γραμμών αποφασίστηκε στο πλαίσιο του ανασχεδιασμού των δρομολογίων στις Αστικές Συγκοινωνίες για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών για μετακίνηση στην Αθήνα και της τροφοδότησης των σταθμών μετρό (υφιστάμενων και υπό κατασκευή).
Ταυτόχρονα, ενισχύονται οι παράλληλες γραμμές:
• 141 «Καλαμάκι - Σταθμός Δάφνη»
• 109 «Άνω Καλαμάκι - Σταθμός Αγ. Δημητρίου»
• 112 «Άγιος Δημήτριος - Σταθμός Δάφνη»
2. Συγχωνεύονται οι γραμμές που έχουν παρόμοια διαδρομή και καταργούνται συγκεκριμένες γραμμές με πολύ μικρή επιβατική κίνηση. Έτσι, συγχωνεύεται η γραμμή 746 «Άνω Λιόσια - ΟΔΔΥ» (η οποία καταργείται) με τη γραμμή 711 «Αχαρναί - Ζωφριά», ενώ καταργούνται, λόγω μικρής επιβατικής κίνησης οι γραμμές:
• 400 «Αξιοθέατα Αθήνας»
• Χ92 «Κηφισιά - Αεροδρόμιο»
• 245 «Πολυτεχνείο - Ν. Κόσμος»
• 525 «Σταθμός Κηφισιάς - Κάτω Κηφισιά»
• 340 «Γλυφάδα - Παλλήνη»
3. Καταργείται το τμήμα της γραμμής Α7 «Κάνιγγος - Νέα Ερυθραία», από τον Πλάτανο στην Κηφισιά έως τη Ν. Ερυθραία, δεδομένου ότι το τμήμα αυτό καλύπτεται από πληθώρα άλλων λεωφορειακών γραμμών.
Για τη λήψη των ανωτέρω αποφάσεων, ελήφθησαν υπόψη ορισμένα βασικά κριτήρια, τα σημαντικότερα από τα οποία είναι:
• Ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετούν οι λεωφορειακές γραμμές
• Ο σκοπός των μετακινήσεων που καλύπτουν
• Η χρονική περίοδος που παρέχεται η συγκοινωνία
• Η παραγωγικότητα των γραμμών
• Η δυνατότητα τροφοδότησης σταθμών σταθερής τροχιάς από τις λεωφορειακές γραμμές
• Η ύπαρξη παράλληλων ή και ταυτιζόμενων γραμμών σε σημαντικό μήκος
• Η παλαιότητα των γραμμών.
Με τις ρυθμίσεις αυτές, οι οποίες θα ισχύσουν από σήμερα, πλην εκείνων που αφορούν στις γραμμές 746, 711, 525, Α7 (θα ισχύσουν από τις 30 Ιουνίου), τελικά εξοικονομούνται 19 λεωφορεία και 57 οδηγοί της ΕΘΕΛ, οι οποίοι θα καλύψουν ανάγκες σε συγκοινωνιακούς άξονες με υψηλή ζήτηση.
Σε δεύτερο στάδιο και μέχρι το τέλος του 2010 θα εφαρμοστούν νέες ρυθμίσεις που εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσουν 25 λεωφορεία και 75 οδηγούς της ΕΘΕΛ. Ανάλογες επεμβάσεις προγραμματίζονται για το 2011 σε συνδυασμό με τους νέους σταθμούς του μετρό.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, οι ρυθμίσεις αυτές οδηγούν:
α) στην ενίσχυση βασικών λεωφορειακών γραμμών υψηλής ζήτησης, και
β) στην εξοικονόμηση πόρων (19 λεωφορείων και 57 οδηγών της ΕΘΕΛ), που θα χρησιμοποιηθούν σε υφιστάμενες γραμμές με στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου και τη μείωση του κόστους λειτουργίας των θερμικών λεωφορείων.
Ταυτόχρονα, ενισχύονται οι παράλληλες γραμμές:
• 141 «Καλαμάκι - Σταθμός Δάφνη»
• 109 «Άνω Καλαμάκι - Σταθμός Αγ. Δημητρίου»
• 112 «Άγιος Δημήτριος - Σταθμός Δάφνη»
2. Συγχωνεύονται οι γραμμές που έχουν παρόμοια διαδρομή και καταργούνται συγκεκριμένες γραμμές με πολύ μικρή επιβατική κίνηση. Έτσι, συγχωνεύεται η γραμμή 746 «Άνω Λιόσια - ΟΔΔΥ» (η οποία καταργείται) με τη γραμμή 711 «Αχαρναί - Ζωφριά», ενώ καταργούνται, λόγω μικρής επιβατικής κίνησης οι γραμμές:
• 400 «Αξιοθέατα Αθήνας»
• Χ92 «Κηφισιά - Αεροδρόμιο»
• 245 «Πολυτεχνείο - Ν. Κόσμος»
• 525 «Σταθμός Κηφισιάς - Κάτω Κηφισιά»
• 340 «Γλυφάδα - Παλλήνη»
3. Καταργείται το τμήμα της γραμμής Α7 «Κάνιγγος - Νέα Ερυθραία», από τον Πλάτανο στην Κηφισιά έως τη Ν. Ερυθραία, δεδομένου ότι το τμήμα αυτό καλύπτεται από πληθώρα άλλων λεωφορειακών γραμμών.
Για τη λήψη των ανωτέρω αποφάσεων, ελήφθησαν υπόψη ορισμένα βασικά κριτήρια, τα σημαντικότερα από τα οποία είναι:
• Ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετούν οι λεωφορειακές γραμμές
• Ο σκοπός των μετακινήσεων που καλύπτουν
• Η χρονική περίοδος που παρέχεται η συγκοινωνία
• Η παραγωγικότητα των γραμμών
• Η δυνατότητα τροφοδότησης σταθμών σταθερής τροχιάς από τις λεωφορειακές γραμμές
• Η ύπαρξη παράλληλων ή και ταυτιζόμενων γραμμών σε σημαντικό μήκος
• Η παλαιότητα των γραμμών.
Με τις ρυθμίσεις αυτές, οι οποίες θα ισχύσουν από σήμερα, πλην εκείνων που αφορούν στις γραμμές 746, 711, 525, Α7 (θα ισχύσουν από τις 30 Ιουνίου), τελικά εξοικονομούνται 19 λεωφορεία και 57 οδηγοί της ΕΘΕΛ, οι οποίοι θα καλύψουν ανάγκες σε συγκοινωνιακούς άξονες με υψηλή ζήτηση.
Σε δεύτερο στάδιο και μέχρι το τέλος του 2010 θα εφαρμοστούν νέες ρυθμίσεις που εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσουν 25 λεωφορεία και 75 οδηγούς της ΕΘΕΛ. Ανάλογες επεμβάσεις προγραμματίζονται για το 2011 σε συνδυασμό με τους νέους σταθμούς του μετρό.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, οι ρυθμίσεις αυτές οδηγούν:
α) στην ενίσχυση βασικών λεωφορειακών γραμμών υψηλής ζήτησης, και
β) στην εξοικονόμηση πόρων (19 λεωφορείων και 57 οδηγών της ΕΘΕΛ), που θα χρησιμοποιηθούν σε υφιστάμενες γραμμές με στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου και τη μείωση του κόστους λειτουργίας των θερμικών λεωφορείων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr