Τρίτο ευρωπαϊκό «άδειασμα» σε Κουρουμπλή: Υπήρχε πλοίο του EMSA και στη Λεμεσό
22.09.2017
06:49
Ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας επέμενε ότι το πιο κοντινό πλοίο ήταν στη Μάλτα - «Άδειασμα» και στον Σαντορινιό για τα... μεγάλα πλοία στη Σαλαμίνα
Στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού βρισκόταν το κοντινότερο πλοίο στην Ελλάδα από την πλευρά του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ασφάλειας, σύμφωνα με τη νέα τηλεφωνική επικοινωνία του skai.gr με την εκπρόσωπο Τύπου του EMSA, Ραντίνα Ρούσεβα η οποία πρόσθεσε ότι υπήρχε σκάφος του EMSA και στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.
Ωστόσο, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε μόλις χθες ότι «το πιο κοντινό στην Ελλάδα πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα» , ότι κάθε πλοίο κινείται με δέκα κόμβους, άρα το πλοίο «θέλει 3,5 μέρες για να έρθει από τη Μάλτα, δεν είναι αεροπλάνο, θέλει 3,5 μέρες». Ο κ. Κουρουμπλής είχε προσπαθήσει να δικαιολογήσει με αυτό τον τρόπο την κυβερνητική ολιγωρία των πρώτων ημερών και την αργοπορία στην υποβολή του σχετικού αιτήματος προς τον EMSA, το οποίο έγινε την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου, ωστόσο ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Ασφάλειας τον «αδειάζει» για μια ακόμη φορά.
Επίσης, οι δηλώσεις Κουρουμπλή ότι χρειάζονται κάποιες μέρες για να έρθει ένα πλοίο του EMSA στην Ελλάδα, φαίνεται πως έχει θορυβήσει και κινητοποιήσει τους ανθρώπους του Οργανισμού. Η κ. Ρούσεβα εξήγησε στο skai.gr πως αυτή τη στιγμή ο EMSΑ βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης των δρομολογίων των συγκεκριμένων σκαφών (σε Λεμεσό και Βουλγαρία), προκειμένου να διαπιστωθεί πόσος χρόνιος απαιτείται από την λήψη του ελληνικού αιτήματος μέχρι τα συγκεκριμένα σκάφη να είναι σε θέση να επιχειρήσουν στην περιοχή της ρύπανσης.
Ωστόσο, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε μόλις χθες ότι «το πιο κοντινό στην Ελλάδα πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα» , ότι κάθε πλοίο κινείται με δέκα κόμβους, άρα το πλοίο «θέλει 3,5 μέρες για να έρθει από τη Μάλτα, δεν είναι αεροπλάνο, θέλει 3,5 μέρες». Ο κ. Κουρουμπλής είχε προσπαθήσει να δικαιολογήσει με αυτό τον τρόπο την κυβερνητική ολιγωρία των πρώτων ημερών και την αργοπορία στην υποβολή του σχετικού αιτήματος προς τον EMSA, το οποίο έγινε την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου, ωστόσο ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Ασφάλειας τον «αδειάζει» για μια ακόμη φορά.
Επίσης, οι δηλώσεις Κουρουμπλή ότι χρειάζονται κάποιες μέρες για να έρθει ένα πλοίο του EMSA στην Ελλάδα, φαίνεται πως έχει θορυβήσει και κινητοποιήσει τους ανθρώπους του Οργανισμού. Η κ. Ρούσεβα εξήγησε στο skai.gr πως αυτή τη στιγμή ο EMSΑ βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης των δρομολογίων των συγκεκριμένων σκαφών (σε Λεμεσό και Βουλγαρία), προκειμένου να διαπιστωθεί πόσος χρόνιος απαιτείται από την λήψη του ελληνικού αιτήματος μέχρι τα συγκεκριμένα σκάφη να είναι σε θέση να επιχειρήσουν στην περιοχή της ρύπανσης.
Σε ερώτηση για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές, όπως είχε αναφέρει ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA είπε ότι «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν έχουν ως Οργανισμός σήμερα στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής η κυρία Ρούσεβα ανέφερε: «αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα».
Τέλος, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA επισήμανε πως σε κάθε περίπτωση ο μηχανισμός του EMSA έχει την μορφή «πρόσθετης βοήθειας» και κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης το οποίο πρέπει να έχει ακολουθήσει πριν τη χρήση του μηχανισμού.
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν έχουν ως Οργανισμός σήμερα στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής η κυρία Ρούσεβα ανέφερε: «αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα».
Τέλος, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA επισήμανε πως σε κάθε περίπτωση ο μηχανισμός του EMSA έχει την μορφή «πρόσθετης βοήθειας» και κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης το οποίο πρέπει να έχει ακολουθήσει πριν τη χρήση του μηχανισμού.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr