Taxibeat: Γιατί ο κ. Σπίρτζης κάνει όπισθεν

Μετά από την απειλή της ΕΕ να κόψει το νομοσχέδιο και τη μαζική αντίδραση του κοινού, το νομοσχέδιο θα συζητηθεί περαιτέρω - Ο αρμόδιος υπουργός αρνιόταν να συναντήσει τον ιδρυτή της Beat - Ποια είναι το σχεδόν άγνωστο «αντι-Beat» του ΣΑΤΑ;

Με την αναδίπλωσή της στο ζήτημα του Taxibeat (Beat πλέον) η κυβέρνηση απέδειξε για άλλη μία φορά ότι το βασικό στρατηγικό της δόγμα συνοψίζεται σε αυτό που, σε μια αγοραία διάλεκτο, λέγεται «άμα κάτσει». Το προωθούμενο νομοσχέδιο για την παρέμβαση στην αγορά μεσολαβητικών υπηρεσιών μέσα από πλατφόρμες όπως το Beat, το οποίο και θα έβαζε τάξη στον κλάδο κ.λπ., προφανώς «δεν έκατσε». Οπότε, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, μετά από τον σάλο που ξεσηκώθηκε και αφού ο ίδιος επιτέθηκε με σφοδρότητα στα ΜΜΕ που ανέδειξαν το θέμα, αλλά και στην αντιπολίτευση, τώρα απλώς παίρνει πίσω το νομοσχέδιο.

Οι 50.000 υπογραφές που συγκεντρώθηκαν μέσα σε ελάχιστο διάστημα υπέρ της Beat
και κατά του νομοσχεδίου, κυρίως όμως
η προειδοποίηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ότι θα απορρίψει ένα σχέδιο νόμου που αντιβαίνει στην ελεύθερη αγορά, θα πρέπει να ήταν οι βασικοί παράγοντες οι οποίοι έκαναν τον κ. Σπίρτζη να αλλάξει δρομολόγιο.

Έχοντας υιοθετήσει περίπου την τακτική των non paper που με κάθε αφορμή εκδίδει η κυβέρνηση, ο κ. Σπίρτζης τις προηγούμενες ημέρες υπερασπιζόταν με ένταση και επιμονή το νομοσχέδιό του. Οι κρίσιμες για την Beat διατάξεις είχαν διαρρεύσει στον τύπο, ενώ γι' αυτές ακριβώς πανηγύριζε δημοσίως ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής), κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος. Ο οποίος και εξεθείαζε τον υπουργό και την κυβέρνηση, εφόσον το θεσμικό μπλοκάρισμα στο Beat ευνοούσε, απροκάλυπτα μάλιστα, τους ταξιτζήδες που προτιμούν να μην αξιολογούνται από τους πελάτες τους.

Όπως αποκάλυψε, αυτή τη φορά ο κ. Νίκος Δρανδάκης, δηλαδή ο άνθρωπος που δημιούργησε την Beat, «παρ' όλη την άρνηση του υπουργού Μεταφορών να μας συναντήσει τις προηγούμενες εβδομάδες, τελικά έγινε εφικτό την περασμένη Παρασκευή αργά να συνομιλήσω μαζί του τηλεφωνικά. Το αποτέλεσμα της συνομιλίας μας ήταν μια δέσμευση του υπουργού ότι το νομοσχέδιο που διέρρευσε δεν είναι αυτό που επεξεργάζονται και ότι όταν η συγγραφή του νομοσχεδίου ολοκληρωθεί, θα έχω την ευκαιρία να το δω και να διατυπώσω τις απόψεις της εταιρείας πολύ πριν αυτό προωθηθεί στη Βουλή».

Από την ανάρτηση του κ. Δρανδάκη στο facebook έγινε γνωστό ότι ο αρμόδιος υπουργός απέφευγε να συναντηθεί με τον επιχειρηματία που, κατά προτεραιότητα, στοχοποιούσε το νομοσχέδιό του. Κατόπιν όμως του κύματος δυσαρέσκειας που ξεσηκώθηκε στο κοινό, ο κ. Σπίρτζης αποφάσισε να γίνει πιο διαλλακτικός και να συνεννοηθεί με τον κ. Δρανδάκη, έστω, τηλεφωνικώς. Αλλά, όπως υποννοεί διακριτικά στο κείμενό του ο ιδρυτής του Beat, «αυτή είναι μια εξέλιξη που μας ικανοποιεί και πιστεύω ότι από τη στιγμή που θα ξεκινήσει αυτός ο διάλογος για την ουσία του νομοσχεδίου, θα βρούμε μια κοινή συνισταμένη και όλα θα πάνε καλά. Παρ' όλα αυτά, παραμένουμε σε επιφυλακή». Με άλλα λόγια, έως ότου δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, θα πρέπει να έχει κανείς σοβαρές επιφυλάξεις για το τι ακριβώς σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση.

Υπενθυμίζεται εν περιλήψει ότι σύμφωνα με το νομοσχέδιο του κ. Σπίρτζη για τα ταξί, οι εταιρείες τύπου Beat θα πρέπει να λειτουργούν σαν μεταφορικές και όχι σαν μεσολαβητικές. Κάτι τέτοιο αλλάζει άρδην την ίδια τους τη φύση, καθιστώντας την ίδια την ύπαρξη και λειτουργία τους οικονομικά ασύμφορη. Ο υπουργός αρνήθηκε επανειλλημμένως ότι η κυβέρνηση στρέφεται κατά της καινοτομίας και της προόδου στην εποχή των ψηφιακών εφαρμογών οι οποίες εξυπηρετούν τεράστιο αριθμό πολιτών. Όμως οι διαμαρτυρίες του κοινού και, αντίστοιχα, οι πανηγυρισμοί του ΣΑΤΑ για το επικείμενο νομοσχέδιο, κατέστησαν σαφείς τις προθέσεις της κυβέρνησης. Η οποία κατηγορείται από την αντιπολίτευση ότι προωθεί νομοσχέδια με βάσει ψηφοθηρικά και μικροπολιτικά κριτήρια.

Το Beat του Συνδικάτου
Ένα από τα παράξενα στοιχεία της υπόθεσης Beat, είναι το ότι, παρά τον σχετικό θόρυβο γύρω από τα apps, δηλαδή τις εφαρμογές για τηλέφωνα και ταμπλέτες, δεν αναφέρθηκε καθόλου, ούτε καν από τον ίδιο τον ΣΑΤΑ, το Sata by IQ Taxi. Η «επίσημη» εφαρμογή του Συνδικάτου, η οποία όμως προσφέρει σημαντικά λιγότερες επιλογές από την Beat, για κάποιο άγνωστο λόγο, εξακολουθεί να περνά απαρατήρητη.

Κι ένα ακόμη πιο παράξενο στοιχείο, είναι το ότι σχετικά με το app του ΣΑΤΑ, όταν είχε δημιουργηθεί πριν από περίπου δύο χρόνια, τονιζόταν ότι είναι μια αμιγώς ελληνική εφαρμογή. Η οποία όμως αναπτύχθηκε από μια εταιρεία με έδρα στη Θεσσαλονίκη, ο πλήρης τίτλος της οποίας είναι « «IQTAXI INC – ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr