Πες «ναι στο παιχνίδι» απολαμβάνοντας σούπερ προσφορές σε ένα σύγχρονο, γρήγορο και φιλικό περιβάλλον, με απόλυτη ασφάλεια για τις συναλλαγές σου και άμεση διευθέτηση
Ξεκίνησαν οι ενέργειες για την ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Ξεκίνησαν οι ενέργειες για την ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Επιστολή με την οποία ενημερώνει το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά για τις σχετικές ενέργειες απέστειλε ο όμιλος που έχει αναλάβει την επιχείρηση απορρύπανσης του Σαρωνικού Κόλπου
Επιστολή προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, ότι αρχίζει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό, έστειλε ο Όμιλος Σπανόπουλου, αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση του το υπουργείο Ναυτιλίας.
«Ο Όμιλος Σπανόπουλου ανταποκρίνεται στις εντολές του Υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, καθώς και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και προχωρεί σε όλες εκείνες τις απαιτούμενες ενέργειες, για την άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», για την απάλειψη κάθε δυσμενούς συνέπειας από την ύπαρξη του ναυαγίου και του οποιοδήποτε κινδύνου που θα μπορούσε να προσβάλει σε μεγαλύτερο βαθμό το θαλάσσιο περιβάλλον.» αναφέρεται στην επιστολή.
Το υπουργείο Ναυτιλίας στην ανακοίνωσή του προσθέτει επίσης ότι η εταιρεία τονίζει ότι θα υποβληθεί το συντομότερο,σχέδιο ανέλκυσης και ότι καθ' όλη την διάρκεια της επιχείρησης θα ενταθεί η χρήση αντιρρυπαντικών μέσων και εξοπλισμού για την άμεση καταστολή πιθανής ρύπανσης στην περιοχή του ναυαγίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά με επιστολή του προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία ΑΓ ΖΩΝΗ είχε δώσει προθεσμία έως την Κυριακή 29/10 να προχωρήσει στις διαδικασίες για ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε ζητήσει παράταση αυτής της προθεσμίας καθώς βρίσκονταν σε διαβουλεύσεις με εταιρείες ναυαγιαίρεσης αλλά και την ασφαλιστική, αλλά μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστο αν είχε δοθεί.
Έως τώρα, από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» έχουν απαντληθεί συνολικά 2.535 μίγματα πετρελαιοειδών ενώ στο σημείο του ναυαγίου παραμένει πλωτός γερανός.
Σύμφωνα με το νόμο 2881/2001, «ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις» στο άρθρο 2 ο κύριος του ναυαγίου (πλοιοκτήτρια εταιρεία), στην περίπτωση που το βυθισμένο πλοίο αποτελεί κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα σε περιοχή του λιμένα, ή σε δίαυλο ή παρεμποδίζει την προσόρμιση την αγκυροβολία, προσβάλλει ή απειλεί να προσβάλλει το περιβάλλον, υποχρεούται να το ανελκύσει και να το απομακρύνει εκτός του λιμένα, όπως έχει ή κατά τμήματα.
«Ο Όμιλος Σπανόπουλου ανταποκρίνεται στις εντολές του Υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, καθώς και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και προχωρεί σε όλες εκείνες τις απαιτούμενες ενέργειες, για την άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», για την απάλειψη κάθε δυσμενούς συνέπειας από την ύπαρξη του ναυαγίου και του οποιοδήποτε κινδύνου που θα μπορούσε να προσβάλει σε μεγαλύτερο βαθμό το θαλάσσιο περιβάλλον.» αναφέρεται στην επιστολή.
Το υπουργείο Ναυτιλίας στην ανακοίνωσή του προσθέτει επίσης ότι η εταιρεία τονίζει ότι θα υποβληθεί το συντομότερο,σχέδιο ανέλκυσης και ότι καθ' όλη την διάρκεια της επιχείρησης θα ενταθεί η χρήση αντιρρυπαντικών μέσων και εξοπλισμού για την άμεση καταστολή πιθανής ρύπανσης στην περιοχή του ναυαγίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά με επιστολή του προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία ΑΓ ΖΩΝΗ είχε δώσει προθεσμία έως την Κυριακή 29/10 να προχωρήσει στις διαδικασίες για ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε ζητήσει παράταση αυτής της προθεσμίας καθώς βρίσκονταν σε διαβουλεύσεις με εταιρείες ναυαγιαίρεσης αλλά και την ασφαλιστική, αλλά μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστο αν είχε δοθεί.
Έως τώρα, από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» έχουν απαντληθεί συνολικά 2.535 μίγματα πετρελαιοειδών ενώ στο σημείο του ναυαγίου παραμένει πλωτός γερανός.
Σύμφωνα με το νόμο 2881/2001, «ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις» στο άρθρο 2 ο κύριος του ναυαγίου (πλοιοκτήτρια εταιρεία), στην περίπτωση που το βυθισμένο πλοίο αποτελεί κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα σε περιοχή του λιμένα, ή σε δίαυλο ή παρεμποδίζει την προσόρμιση την αγκυροβολία, προσβάλλει ή απειλεί να προσβάλλει το περιβάλλον, υποχρεούται να το ανελκύσει και να το απομακρύνει εκτός του λιμένα, όπως έχει ή κατά τμήματα.
Η πρόσκληση, όπως ορίζει ο νόμος, αναμένεται να επιδοθεί από δικαστικό επιμελητή στον κύριο ή στον αντιπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Στην περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκπληρώσει την υποχρέωσή της, η λιμενική αρχή, υπό την εποπτεία της δημόσιας αρχής λιμένος, μπορεί να εκποιήσει το ναυάγιο ή τμήματα αυτού με ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ
Στην περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκπληρώσει την υποχρέωσή της, η λιμενική αρχή, υπό την εποπτεία της δημόσιας αρχής λιμένος, μπορεί να εκποιήσει το ναυάγιο ή τμήματα αυτού με ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα