«Μπλόκο» του υπουργείου Ναυτιλίας στη μεταφορά καυσίμων από υπέργηρα δεξαμενόπλοια
01.11.2017
17:58
Από 1.1.2018 απαγορεύεται η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με πλοία ανεφοδιασμού ηλικίας άνω των 50 ετών - Από 1.1.2019 το όριο πέφτει στα 40 έτη και από 1.1.2022 στα 30 έτη
Την απόσυρση δεξαμενόπλοιων – σαπάκια προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που κατατέθηκε στην Βουλή και επιχειρεί να περιορίσει τους πλωτές περιβαλλοντικές βόμβες όπως αυτή του «Αγία Ζώνη ΙΙ» που μόλυνε τον Σαρωνικό.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε προαναγγείλει την συγκεκριμένη ρύθμιση καλώντας δε και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να την στηρίξουν.
Συγκεκριμένα, η ρύθμιση του Υπουργού Ναυτιλίας αναφέρει πως:
«από 1.1.2018 απαγορεύεται η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με πλοία ανεφοδιασμού, δεξαμενόπλοια (σελέπια) και πετρελαιοφορτηγίδες τα οποία έχουν συμπληρώσει ηλικία, υπολογιζόμενη από την 31η Δεκεμβρίου του έτους της καθέλκυσης, 50 ετών» επίσης από 1.1.2019 το όριο πέφτει στα 40 έτη και από 1.1.2022 στα 30 έτη.
Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι από 1/1/2018 επιτρέπεται η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με τα προαναφερόμενα πλοία που έχουν συμπληρώσει 20ετία, εφόσον ικανοποιούνται οι πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου και λοιποί όροι και προϋποθέσεις όπως καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα.
Διευκρινίζεται, δε, ότι από 1/1/2022 τα πετρελαιοφόρα πλοία πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της ενωσιακής νομοθεσίας, ανεξαρτήτως ηλικίας και προστίθεται ότι οι ρυθμίσεις περί υποχρεωτικής ασφάλισης πλοίων εφαρμόζονται από 1/1/2018 και στα προαναφερόμενα πλοία.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε προαναγγείλει την συγκεκριμένη ρύθμιση καλώντας δε και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να την στηρίξουν.
Συγκεκριμένα, η ρύθμιση του Υπουργού Ναυτιλίας αναφέρει πως:
«από 1.1.2018 απαγορεύεται η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με πλοία ανεφοδιασμού, δεξαμενόπλοια (σελέπια) και πετρελαιοφορτηγίδες τα οποία έχουν συμπληρώσει ηλικία, υπολογιζόμενη από την 31η Δεκεμβρίου του έτους της καθέλκυσης, 50 ετών» επίσης από 1.1.2019 το όριο πέφτει στα 40 έτη και από 1.1.2022 στα 30 έτη.
Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι από 1/1/2018 επιτρέπεται η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με τα προαναφερόμενα πλοία που έχουν συμπληρώσει 20ετία, εφόσον ικανοποιούνται οι πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου και λοιποί όροι και προϋποθέσεις όπως καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα.
Διευκρινίζεται, δε, ότι από 1/1/2022 τα πετρελαιοφόρα πλοία πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της ενωσιακής νομοθεσίας, ανεξαρτήτως ηλικίας και προστίθεται ότι οι ρυθμίσεις περί υποχρεωτικής ασφάλισης πλοίων εφαρμόζονται από 1/1/2018 και στα προαναφερόμενα πλοία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr