Ξεκινά η εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου: Προβλήματα και ελλείψεις καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
Ξεκινά η εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου: Προβλήματα και ελλείψεις καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
Μόνο με κάρτες και ηλεκτρονικό εισιτήριο οι επιβατικές μετακινήσεις -Αγνοούνται 160 ελεγκτές για να αντιμετωπίσουν την λαθρεπιβίβαση σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Στη νέα εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου περνούν οι αστικές συγκοινωνίες, αφού παύουν να ισχύουν τα χάρτινα εισιτήρια και όλες οι μετακινήσεις θα γίνονται πλέον με το νέο κόμιστρο. Από σήμερα ξεκινά το ξήλωμα ή σκέπασμα των παλιών ακυρωτικών μηχανημάτων με τους συγκοινωνιακούς φορείς να επιστρατεύουν ένα μεγάλο επιτελείο εργαζομένων, οι οποίοι θα βρίσκονται στους σταθμούς για να εκπαιδεύουν αλλά και να ελέγχουν τους επιβάτες. Οι συνθήκες θα δυσκολέψουν από την επόμενη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου που είναι προγραμματισμένο από τον ΟΑΣΑ το σταδιακό κλείσιμο των πυλών.
Η αρχή αναμένεται να γίνει από το αεροδρόμιο και σταδιακά θα επεκταθεί και σε άλλους σταθμούς με τέλος την 20η Δεκεμβρίου οπότε προγραμματίζεται να κλείσουν οριστικά όλες οι πύλες στους σταθμούς. Η καθολική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου γίνεται στην σκιά καταγγελιών των συνδικαλιστών της ΣΤΑΣΥ, οι οποίοι συνεχίζουν να επιτίθενται στον ΟΑΣΑ κάνοντας λόγο για βιαστικές αποφάσεις που αφήνουν στην τύχη τους τις μετακινήσεις των πολιτών. Όπως ισχυρίζονται, μέχρι σήμερα δεν έχει προβλεφθεί η σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με τις πύλες ώστε σε περίπτωση φωτιάς ή ατυχήματος να εκκενώνεται γρήγορα η αποβάθρα και να μην εγκλωβίζονται οι πολίτες μέσα στους σταθμούς. Ο ΟΑΣΑ υποστηρίζει ότι το σταδιακό κλείσιμο των πυλών θα γίνεται σε σταθμούς που πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις.
Το σωματείο εργαζομένων που πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ ζητά να μην κλείσουν οι πύλες πριν επιλυθούν τα προβλήματα και απαριθμεί μια σειρά από “πληγές” του ηλεκτρονικού κομίστρου, κρούοντας το καμπανάκι. Όπως αναφέρει, σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της προσωποποιημένης κάρτας χάνονται τα χρήματα αφού η καινούρια θα είναι μηδενική. Ο ΟΑΣΑ, σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχός της κάρτας, μπορεί να δηλώνει την απώλεια σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ζητώντας την αντικατάστασή της, με την υπολειπόμενη αξία. Προβληματική χαρακτηρίζουν οι εργαζόμενοι και την υποβολή φακέλου θεωρώντας ότι δεν μπορούν να ελεγχθούν λάθη στα στοιχεία του κατόχου ενώ δυσλειτουργίες εντοπίζουν στην συμβατότητα των συστημάτων αφού σε αρκετές περιπτώσεις το εισιτήριο δεν διαβάζεται από τα μηχανήματα. Τονίζουν επίσης ότι δεν προβλέπεται η αντικατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δεν έχουν εγκατασταθεί στους σταθμούς POS για ηλεκτρονικές πληρωμές και ότι το δίκτυο πωλήσεων έχει συρρικνωθεί δραματικά. Όπως επισημαίνουν από 1.000 σημεία πώλησης που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα πλέον μόνο 200 θα είναι σε πρώτη φάση διαθέσιμα για να επεκταθούν σε 600 το επόμενο διάστημα.
Η αρχή αναμένεται να γίνει από το αεροδρόμιο και σταδιακά θα επεκταθεί και σε άλλους σταθμούς με τέλος την 20η Δεκεμβρίου οπότε προγραμματίζεται να κλείσουν οριστικά όλες οι πύλες στους σταθμούς. Η καθολική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου γίνεται στην σκιά καταγγελιών των συνδικαλιστών της ΣΤΑΣΥ, οι οποίοι συνεχίζουν να επιτίθενται στον ΟΑΣΑ κάνοντας λόγο για βιαστικές αποφάσεις που αφήνουν στην τύχη τους τις μετακινήσεις των πολιτών. Όπως ισχυρίζονται, μέχρι σήμερα δεν έχει προβλεφθεί η σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με τις πύλες ώστε σε περίπτωση φωτιάς ή ατυχήματος να εκκενώνεται γρήγορα η αποβάθρα και να μην εγκλωβίζονται οι πολίτες μέσα στους σταθμούς. Ο ΟΑΣΑ υποστηρίζει ότι το σταδιακό κλείσιμο των πυλών θα γίνεται σε σταθμούς που πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις.
Το σωματείο εργαζομένων που πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ ζητά να μην κλείσουν οι πύλες πριν επιλυθούν τα προβλήματα και απαριθμεί μια σειρά από “πληγές” του ηλεκτρονικού κομίστρου, κρούοντας το καμπανάκι. Όπως αναφέρει, σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της προσωποποιημένης κάρτας χάνονται τα χρήματα αφού η καινούρια θα είναι μηδενική. Ο ΟΑΣΑ, σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχός της κάρτας, μπορεί να δηλώνει την απώλεια σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ζητώντας την αντικατάστασή της, με την υπολειπόμενη αξία. Προβληματική χαρακτηρίζουν οι εργαζόμενοι και την υποβολή φακέλου θεωρώντας ότι δεν μπορούν να ελεγχθούν λάθη στα στοιχεία του κατόχου ενώ δυσλειτουργίες εντοπίζουν στην συμβατότητα των συστημάτων αφού σε αρκετές περιπτώσεις το εισιτήριο δεν διαβάζεται από τα μηχανήματα. Τονίζουν επίσης ότι δεν προβλέπεται η αντικατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δεν έχουν εγκατασταθεί στους σταθμούς POS για ηλεκτρονικές πληρωμές και ότι το δίκτυο πωλήσεων έχει συρρικνωθεί δραματικά. Όπως επισημαίνουν από 1.000 σημεία πώλησης που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα πλέον μόνο 200 θα είναι σε πρώτη φάση διαθέσιμα για να επεκταθούν σε 600 το επόμενο διάστημα.
Πουλήθηκαν 320.000 κάρτες
Το εντυπωσιακό στοιχείο που εξηγεί και τις μεγάλες ουρές στα εκδοτήρια όλο το προηγούμενο διάστημα είναι ότι μέχρι στιγμής, ο αριθμός των προσωποποιημένων καρτών έχει ξεπεράσει τις 320.000. Με φάκελο έχουν υποβληθεί 56.000 αιτήσεις, από τις οποίες οι 41.350 έχουν προσωποποιηθεί και περίπου οι μισές υπολογίζεται ότι είναι στο στάδιο της αποστολής.
Το νούμερο αυτό είναι πολύ πάνω από τον αριθμό των χάρτινων κουπονιών που υπολογιζόταν σε 250.000. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών η αύξηση αυτή καταδεικνύει ότι ο ΟΑΣΑ κερδίζει επιβάτες από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όπως επισημαίνουν, οι κάρτες αυτές δεν αντιστοιχούν στο σύνολό τους σε χρήστες που πραγματοποιούν τακτικές μετακινήσεις. Υποδηλώνουν όμως σύμφωνα με τον Οργανισμό ότι σταματά το “τζάμπα” στις επιβατικές μεταφορές αφού το σύστημα κλείνει και ενισχύουν τις πληροφορίες που θέλουν μέχρι σήμερα να διακινούνταν στην αγορά περί τα 50.000 πλαστά κουπόνια.
Το νούμερο αυτό είναι πολύ πάνω από τον αριθμό των χάρτινων κουπονιών που υπολογιζόταν σε 250.000. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών η αύξηση αυτή καταδεικνύει ότι ο ΟΑΣΑ κερδίζει επιβάτες από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όπως επισημαίνουν, οι κάρτες αυτές δεν αντιστοιχούν στο σύνολό τους σε χρήστες που πραγματοποιούν τακτικές μετακινήσεις. Υποδηλώνουν όμως σύμφωνα με τον Οργανισμό ότι σταματά το “τζάμπα” στις επιβατικές μεταφορές αφού το σύστημα κλείνει και ενισχύουν τις πληροφορίες που θέλουν μέχρι σήμερα να διακινούνταν στην αγορά περί τα 50.000 πλαστά κουπόνια.
Crash Test σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Επόμενο βήμα είναι η ενίσχυση του ενιαίου σώματος ελεγκτών προκειμένου να αντιμετωπιστεί η λαθρεπιβίβαση στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Η μέχρι σήμερα εικόνα δείχνει ότι ο κόσμος δεν έχει εξοικειωθεί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο ενώ χωρίς ελέγχους θα είναι δύσκολο να εντοπιστούν οι τζαμπατζήδες. Μέχρι σήμερα των σώμα ελεγκτών είναι εντελώς αποδεκατισμένο με ελάχιστους έως μηδαμινούς ελέγχους. Ο σχεδιασμός είναι να ενταχθούν στο ενιαίο σώμα 160 ελεγκτές αλλά επί του παρόντος κανείς δεν γνωρίζει πότε και με ποιες συνθήκες θα προσληφθούν.Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα