Νέα αποκάλυψη για τον μεσάζοντα: «Μπορεί να διαπραγματευτεί, αλλά όχι να υπογράψει»
Νέα αποκάλυψη για τον μεσάζοντα: «Μπορεί να διαπραγματευτεί, αλλά όχι να υπογράψει»
Η Διεύθυνση Εξοπλισμών από τον Φεβρουάριο του '17 προειδοποιούσε την κυβέρνηση ότι ο Β. Παπαδόπουλος δεν μπορεί με βάση τις εξουσιοδοτήσεις να υπογράψει τη σύμβαση - Αυτός υπέγραψε στη Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Διπλά εκτεθειμένη είναι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. σε σχέση με τους χειρισμούς του Πάνου Καμμένου και του Αλέξη Τσίπρα στην υπόθεση της πώλησης πυρομαχικών στη Σαουδική Αραβία από νέο έγγραφο που αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ». Με βάση το σημείωμα της Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών προκύπτει ότι οι αρμόδιες αρχές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είχαν προειδοποιήσει ότι ο «μεσάζων» Βασίλειος Παπαδόπουλος δεν είχε από το Ριάντ επίσημη εξουσιοδότηση να υπογράψει τη διακρατική συμφωνία εκποίησης αμυντικού υλικού από τα αποθέματα του ελληνικού στρατού ως εκπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας!
Και αυτό από τον Φεβρουάριο του 2017, πολύ πριν ο πρεσβευτής της Ελλάδας στη Σαουδική Αραβία και ο Έλληνας πρόξενος στο Ριάντ ενημερώσουν την Αθήνα ότι οι αρμόδιοι επιτελείς του σαουδαραβικού υπουργείου Άμυνας δήλωναν άγνοια για τη δραστηριότητα του κ. Παπαδόπουλου...
Επιπλέον, οι χειριστές του φακέλου «Σαουδική Αραβία» στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας είχαν χτυπήσει καμπανάκι και για το γεγονός ότι η εξουσιοδότηση στον ενδιάμεσο Βασίλειο Παπαδόπουλο δεν του δίνει το δικαίωμα υπογραφής της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας - Σαουδικής Αραβίας, αφού δεν του είχε παραχωρηθεί από την ανώτατη ηγεσία του Ριάντ, αλλά είχε δοθεί από τμηματάρχη μιας διεύθυνσης της σαουδαραβικής Πολεμικής Αεροπορίας!
Η «επίσημη» εξουσιοδότηση που κραδαίνουν όλα τα κυβερνητικά στελέχη μετά τις 5 Νοεμβρίου, όταν το «ΘΕΜΑ» αποκάλυψε την υπόθεση, αναφέρει ότι ο κ. Παπαδόπουλος είναι ο αντιπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας για να οριστικοποιήσει νομικά, θέματα επιμελητείας και τα σχετικά με την πώληση. Στο έγγραφο που χρησιμοποιήθηκε για να παρουσιαστεί ο Παπαδόπουλος ως εκπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας, και επισυνάφθηκε ως σχετικό ακόμη και στην απόφαση του ΚΥΣΕΑ, πουθενά δεν αναφέρεται ότι ο κ. Παπαδόπουλος έχει εξουσιοδοτηθεί για να υπογράψει την τελική διακρατική συμφωνία.
Δεν υπάρχει διατύπωση νομικά δεσμευτική που να αναφέρει, για παράδειγμα, ότι οι ενέργειες του Βασίλειου Παπαδόπουλου δεσμεύουν το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας. Κι όμως, το έγγραφο με ημερομηνία «Μάιος 2016» (χωρίς να διασαφηνίζεται η ημέρα), που υπογράφει ο σμήναρχος Αντέλ Αλσαΐφ, χρησιμοποιήθηκε για να νομιμοποιηθεί ο Βασίλειος Παπαδόπουλος.
Κι ενώ η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας είχε αποδεχτεί ότι το χαρτί αυτό -του οποίου την αυθεντικότητα αμφισβητεί η Ν.Δ.- πιστοποιεί ότι ο Βασίλειος Παπαδόπουλος είναι επίσημος εκπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας, οι αξιωματικοί που χειρίζονταν τον φάκελο πώλησης βλημάτων στη Σαουδική Αραβία είχαν διαφορετική άποψη...
Και αυτό από τον Φεβρουάριο του 2017, πολύ πριν ο πρεσβευτής της Ελλάδας στη Σαουδική Αραβία και ο Έλληνας πρόξενος στο Ριάντ ενημερώσουν την Αθήνα ότι οι αρμόδιοι επιτελείς του σαουδαραβικού υπουργείου Άμυνας δήλωναν άγνοια για τη δραστηριότητα του κ. Παπαδόπουλου...
Επιπλέον, οι χειριστές του φακέλου «Σαουδική Αραβία» στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας είχαν χτυπήσει καμπανάκι και για το γεγονός ότι η εξουσιοδότηση στον ενδιάμεσο Βασίλειο Παπαδόπουλο δεν του δίνει το δικαίωμα υπογραφής της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας - Σαουδικής Αραβίας, αφού δεν του είχε παραχωρηθεί από την ανώτατη ηγεσία του Ριάντ, αλλά είχε δοθεί από τμηματάρχη μιας διεύθυνσης της σαουδαραβικής Πολεμικής Αεροπορίας!
Η «επίσημη» εξουσιοδότηση που κραδαίνουν όλα τα κυβερνητικά στελέχη μετά τις 5 Νοεμβρίου, όταν το «ΘΕΜΑ» αποκάλυψε την υπόθεση, αναφέρει ότι ο κ. Παπαδόπουλος είναι ο αντιπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας για να οριστικοποιήσει νομικά, θέματα επιμελητείας και τα σχετικά με την πώληση. Στο έγγραφο που χρησιμοποιήθηκε για να παρουσιαστεί ο Παπαδόπουλος ως εκπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας, και επισυνάφθηκε ως σχετικό ακόμη και στην απόφαση του ΚΥΣΕΑ, πουθενά δεν αναφέρεται ότι ο κ. Παπαδόπουλος έχει εξουσιοδοτηθεί για να υπογράψει την τελική διακρατική συμφωνία.
Δεν υπάρχει διατύπωση νομικά δεσμευτική που να αναφέρει, για παράδειγμα, ότι οι ενέργειες του Βασίλειου Παπαδόπουλου δεσμεύουν το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας. Κι όμως, το έγγραφο με ημερομηνία «Μάιος 2016» (χωρίς να διασαφηνίζεται η ημέρα), που υπογράφει ο σμήναρχος Αντέλ Αλσαΐφ, χρησιμοποιήθηκε για να νομιμοποιηθεί ο Βασίλειος Παπαδόπουλος.
Κι ενώ η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας είχε αποδεχτεί ότι το χαρτί αυτό -του οποίου την αυθεντικότητα αμφισβητεί η Ν.Δ.- πιστοποιεί ότι ο Βασίλειος Παπαδόπουλος είναι επίσημος εκπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας, οι αξιωματικοί που χειρίζονταν τον φάκελο πώλησης βλημάτων στη Σαουδική Αραβία είχαν διαφορετική άποψη...
Στο έγγραφο που φέρνει στο φως το «ΘΕΜΑ», οι στρατιωτικοί της Διεύθυνσης Αμυντικών Προγραμμάτων και Κυρίων Συμβάσεων (ΔΑΠΚΣ) έθεταν ερωτήματα τα οποία αμφισβητούσαν την ισχύ της υπογραφής του Σαουδάραβα σμηνάρχου Αντέλ Αλσαΐφ, ο οποίος έχριζε εκπρόσωπο του Ριάντ τον Βασίλειο Παπαδόπουλο.
«Το έγγραφο με το οποίο ορίζεται ως εκπρόσωπος για την πραγματοποίηση των διαπραγματεύσεων ο κ. Παπαδόπουλος φέρει την υπογραφή του Colonel Adel Alsaif RSAF Dep Director of Armament & Munitions.
Ο υπογράφων, βάσει του σχετικού (Δ-3) το οποίο αποτελεί το οργανόγραμμα του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας, ως τμηματάρχης διοικητικά υπάγεται στο 5ο επίπεδο της ιεραρχίας που αφορά ένα τμήμα της Πολεμικής Αεροπορίας», αναφέρεται στο Περιληπτικό Ενημερωτικό Σημείωμα με ημερομηνία 16 Φεβρουαρίου του 2017. Μάλιστα επισυνάπτουν και το οργανόγραμμα της ιεραρχίας στη Σαουδική Αραβία για να δείξουν πόσο χαμηλά στην κλίμακα βρίσκεται ο σμήναρχος που πιστοποιεί ότι ο Βασίλειος Παπαδόπουλος είναι αντιπρόσωπος.
Το σημείωμα της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών στο οποίο επισημαίνεται ότι ο Β. Παπαδόπουλος είχε οριστεί εκπρόσωπος για τις διαπραγματεύσεις, - όχι όμως και για την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας. Στο σημείωμα μάλιστα αναφέρεται ότι απαιτείται
να υποβληθεί ερώτημα προς τη Σαουδική Αραβία για τον ορισμό εκπροσώπου
με δικαίωμα υπογραφής
Με βάση αυτό το γεγονός, οι αξιωματικοί της ΔΑΠΚΣ της ΓΔΑΕΕ διαπίστωναν ότι:
1 Δεν έχει καθοριστεί με σαφήνεια εάν η εταιρεία Olympic Industriesτου Βασιλείου Παπαδόπουλου έχει εξουσιοδοτηθεί για την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας - Σαουδικής Αραβίας.2 Δεν είναι ξεκάθαρο εάν ο σμήναρχος είναι ο εξουσιοδοτημένος για τον ορισμό του επίσημου εκπροσώπου του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας που θα υπογράψει τη διακρατική συμφωνία.
Μάλιστα, με μια διατύπωση που δεν συνηθίζεται να χρησιμοποιούν οι στρατιωτικοί όταν απευθύνονται εγγράφως στους ανωτέρους τους, οι χειριστές του φακέλου «Σαουδική Αραβία» ζητούσαν επιτακτικά από την ηγεσία της ΓΔΑΕΕ: «Απαιτείται να υποβληθεί αίτημα από το ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ, μέσω του αρμοδίου Ακολούθου Αμυνας προς το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, για τον καθορισμό του εκπροσώπου της που θα φέρει το δικαίωμα υπογραφής της Διακρατικής Συμφωνίας για την εκποίηση των “300.000 βλημάτων 105 mm”».
Η διπλή προειδοποίηση των αξιωματικών της Διεύθυνσης Εξοπλισμών ότι (i) ο Βασίλειος Παπαδόπουλος εμφανίζεται ως αντιπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας με έγγραφο ενός χαμηλόβαθμου τμηματάρχη και (ii) ότι ο μεσάζων δεν έχει την απαιτούμενη εξουσιοδότηση για να υπογράψει την τελική διακρατική συμφωνία αγνοήθηκαν από την ηγεσία της ΓΔΑΕΕ.
Το Περιληπτικό Ενημερωτικό Σημείωμα που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το «ΘΕΜΑ» έχει ημερομηνία 16 Φεβρουαρίου 2017, συντάχθηκε δηλαδή 14 ημέρες μετά την πρώτη απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Αμυνας για εκποίηση των 300.000 βλημάτων που είχαν χαρακτηριστεί ως «επιχειρησιακά μη αναγκαίος στρατιωτικός εξοπλισμός». Είναι εντυπωσιακό ότι ο τότε γενικός διευθυντής Εξοπλισμών αλλά και ο τότε αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΓΔΑΕΕ υπέγραφαν την εισήγηση αποδεχόμενοι ότι συμφωνούν με τις ενστάσεις των στρατιωτικών που χειρίζονταν τον φάκελο της πώλησης βλημάτων.
Τόσο ο τέως γενικός διευθυντής Εξοπλισμών Κοσμάς Βούρης όσο και ο τότε αναπληρωτής και νυν επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών Κυριάκος Κυριακίδης είχαν συμφωνήσει χωρίς να διαφωνήσουν ή έστω να εκφράσουν επιφυλάξεις ότι είναι εύλογα τα ερωτήματα σχετικά με το αν ο κ. Παπαδόπουλος είχε το δικαίωμα να υπογράψει τη διακρατική συμφωνία ως εκπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας.
Και αν ο πρωθυπουργός, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας και τα υπόλοιπα μέλη του ΚΥΣΕΑ στις 2 Φεβρουαρίου του 2017 αγνοούσαν πως οι αρμόδιες υπηρεσίες είχαν σημάνει συναγερμό ότι ο Βασίλειος Παπαδόπουλος στερείται εξουσιοδότησης για να επικυρώσει τη διακρατική, με τους χειρισμούς τους στη συνέχεια μοιάζουν εκτεθειμένοι.
Και αυτό διότι στην επόμενη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Αμυνας στις 17 Μαρτίου 2017, αποφάσισαν να εγκρίνουν το σχέδιο διακρατικής συμφωνίας με τη Σαουδική Αραβία για την εκποίηση 300.000 βλημάτων. Το συγκεκριμένο σχέδιο διακρατικής έφερε τη σφραγίδα της Ολυμπιακής Βιομηχανίας και την υπογραφή του Βασιλείου Παπαδόπουλου ως εκπροσώπου της Σαουδικής Αραβίας.
Τα μέλη του ΚΥΣΕΑ και συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος, ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Βαγγέλης Αποστολάκης υπέγραψαν την απόφαση για πώληση πυρομαχικών στο Ριάντ με βάση την επιστολή του Σαουδάραβα σμηνάρχου Αντέλ Αλσαΐφ, ένα έγγραφο στο οποίο οι αρμόδιοι στρατιωτικοί είχαν εντοπίσει αδυναμίες και προειδοποιούσαν ότι είναι μη πιστοποιημένης γνησιότητας και αμφιβόλου ασφάλειας δικαίου.
Από τότε μέχρι το καλοκαίρι του 2017 δεν υπήρξε κάποιο άλλο έγγραφο της Σαουδικής Αραβίας με το οποίο να πιστοποιείται ότι ο Βασίλειος Παπαδόπουλος είναι επίσημα εξουσιοδοτημένος για να υπογράψει τη διακρατική συμφωνία. Το μόνο που μεσολάβησε ήταν η προειδοποίηση του Ηλία Κλουβάτου, προξένου της Ελλάδας στο Ριάντ, ότι το υπουργείο Αμυνας της Σαουδικής Αραβίας δηλώνει άγνοια σχετικά με τη δραστηριότητα του μεσάζοντα Βασιλείου Παπαδόπουλου.
Παρά το γεγονός ότι δεν είχαν απαντηθεί τα ερωτήματα για τον ρόλο του ενδιάμεσου και χωρίς να υπάρχει οποιοδήποτε άλλο ντοκουμέντο που να αίρει τις επιφυλάξεις σχετικά με τον ρόλο του Βασιλείου Παπαδόπουλου, στις 13 Ιουνίου του 2017 ο γενικός διευθυντής Εξοπλισμών υπέγραψε τη διακρατική. Η «επικύρωση» της συμφωνίας έγινε από τον επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ ναύαρχο Κυριάκο Κυριακίδη και τον Βασίλειο Παπαδόπουλο της Ολυμπιακής Βιομηχανίας, μιας εταιρείας με τζίρο μόλις 2.450 ευρώ το 2015 και μηδενικά έσοδα το 2016...
Η υπογραφή της διακρατικής λειτούργησε σαν θρυαλλίδα που προκάλεσε την έκρηξη των αξιωματικών του Τμήματος Λοιπών Προμηθειών στη Διεύθυνση Αμυντικών Προγραμμάτων και Κυρίων Συμβάσεων της ΓΔΑΕΕ. Στις 14 Ιουνίου, μόλις μία ημέρα αφού ο Πάνος Καμμένος έστειλε άρον άρον τον επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών με στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος στο αεροδρόμιο της Μίκρας για να συναντήσει τον Βασίλειο Παπαδόπουλο και να υπογράψουν, κατέγραψαν γραμμή-γραμμή όλα τα περιστατικά και το σύνολο των ενεργειών στις οποίες υποχρεώθηκαν από την ηγεσία σε ένα Φύλλο Ενημερώσεως Εισηγήσεων που ενέταξαν στον φάκελο «Σαουδική Αραβία».
Ο λόγος που οι δύο αξιωματικοί χειριστές συνυπέγραψαν το χρονικό της υπόθεσης μαζί με ακόμη τρεις στρατιωτικούς της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών είναι ότι πήραν τα μέτρα τους προκειμένου να μην κατηγορηθούν στο μέλλον για συνέργεια εφόσον η Δικαιοσύνη ερευνήσει πράξεις και παραλείψεις στην υπόθεση της πώλησης αμυντικού υλικού στη Σαουδική Αραβία.
Στο μεσοδιάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου του 2017, ο πτέραρχος Κοσμάς Βούρης είχε αποχωρήσει από τη θέση του γενικού διευθυντή Εξοπλισμών. Επισημαίνεται ότι σε παρελθόντα χρόνο και συγκεκριμένα στις 7 Ιουλίου του 2016, ο κ. Βούρης είχε απαντήσει εγγράφως στον κ. Παπαδόπουλο ότι αν θέλει να λειτουργεί σαν αντιπρόσωπος ξένης χώρας θα πρέπει να υποβάλει επισήμως σχετική εξουσιοδότηση από τις αρμόδιες αρχές του κράτους που θέλει να εκπροσωπεί.
Την εποχή εκείνη ο Παπαδόπουλος εμφανιζόταν ως εκπρόσωπος της Ιορδανίας και διεκδικούσε να αγοράσει -και πάλι- ποσότητα 300.000 βλημάτων των 105 mm...
Στην προσπάθεια διεκπεραίωσης της διακρατικής συμφωνίας με τη Σαουδική Αραβία, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας αγνόησε και την προειδοποίηση του πρεσβευτή της Ελλάδας στη Σαουδική Αραβία.
«Η συμφωνία που συνομολογήθηκε επί της αρχής τον Ιούνιο τρέχοντος έτους, δέον να λάβει τον χαρακτήρα διακυβερνητικής (Government to Government) συμφωνίας», έγραφε ο πρέσβης Πολυχρόνης Πολυχρονίου στις 24 Αυγούστου 2017, ενημερώνοντας την κυβέρνηση Τσίπρα ότι η συμφωνία του υπουργείου Αμυνας με τον κ. Παπαδόπουλο δεν θεωρείται διακρατική από το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας.
Το τελευταίο δεκαήμερο η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από απόρρητα έγγραφα προσπαθώντας να κουκουλώσει την υπόθεση ή να σταματήσει τη δημοσιογραφική έρευνα, ενώ την ίδια στιγμή ο πρωθυπουργός αναφερόταν δημοσίως στο περιεχόμενο τηλεγραφημάτων ειδικού χειρισμού απωθώντας το ενδεχόμενο να αποκαλύψει πηγές που μεταφέρουν πολύτιμες πληροφορίες στο ελληνικό κράτος.
Υπάρχουν όμως ντοκουμέντα, όπως αυτό που δημοσιεύει σήμερα το «ΘΕΜΑ», τα οποία δεν είναι απόρρητα και αποκαλύπτουν την ακολουθία των πράξεων και παραλείψεων στην προσπάθεια πώλησης πυρομαχικών στη Σαουδική Αραβία. Αναρωτιέται κανείς για ποιο λόγο η κυβέρνηση δεν δίνει στην Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων τα στοιχεία αυτά προκειμένου να ξεκινήσει μια σε βάθος διερεύνηση της πώλησης των βλημάτων που η κυβέρνηση θα ήθελε να ενταφιάσει καλυπτόμενη πίσω από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για εμπάργκο όπλων στη Σαουδική Αραβία.
Η συζήτηση στη Βουλή
Η σύγκρουση στη Βουλή για τη δύσοσμη υπόθεση της πώλησης όπλων στη Σαουδική Αραβία δεν ανέδειξε καθαρούς νικητές, ούτε και αδιαμφισβήτητα ηττημένους. Η κυβέρνηση μπορεί να τραυματίστηκε από τις αποκαλύψεις για τις μεθοδεύσεις προκειμένου να γίνει το deal ώστε να εκποιηθούν 300.000 μη επιχειρησιακά βλήματα και να εισρεύσουν 66 εκατ. ευρώ στα ταμεία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, όμως... δεν κάηκε. Και μπορεί η κοινή γνώμη να έχει τη βεβαιότητα ότι στην υπόθεση της πώλησης αμυντικού υλικού στη Σαουδική Αραβία υπάρχει ένα απόστημα, όμως η αντιπολίτευση δεν έχει καταφέρει να αποδείξει ότι διακινήθηκε μαύρο χρήμα ή πληρώθηκαν μίζες. Η συμφωνία ναυάγησε αφού η Σαουδική Αραβία υπαναχώρησε στο αίτημα αγοράς πυρομαχικών από το απόθεμα του Ελληνικού Στρατού και έτσι δεν υπάρχουν ίχνη χρήματος που θα μπορούσαν να δείξουν τις ευθύνες. Κατά συνέπεια, η αντιπολίτευση καλείται να αποδείξει την ύπαρξη σκανδάλου όπως ο αστυνομικός που καλείται να ερευνήσει ένα έγκλημα χωρίς να έχει εντοπίσει το πτώμα.
Επιχειρώντας μια ανασύνθεση της υπόθεσης, προκύπτει ξεκάθαρα ότι η κυβέρνηση παραπλάνησε τη Βουλή. Ελαβε την έγκριση των βουλευτών της αντιπολίτευσης για να γίνει διακρατική συμφωνία και από την πίσω πόρτα προσπαθούσε να υλοποιήσει τη συμφωνία μέσω ενός μεσάζοντα. Κι ενώ στην αρχή η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας διακινούσε τον ισχυρισμό ότι δεν γνωρίζει τον «ενδιάμεσο» Βασίλη Παπαδόπουλο, έγινε σαφές ότι οι επαφές μαζί του έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια.
Η κάλυψη στον ιδιοκτήτη της Ολυμπιακής Βιομηχανίας Α.Ε. έλαβε διαστάσεις που γιγάντωναν την υπόθεση όταν ο υπουργός Εθνικής Αμυνας επέμεινε να αγνοεί τις ενημερώσεις των Ελλήνων διπλωματών στο Ριάντ ότι οι Σαουδάραβες έχουν άγνοια για τη δραστηριότητα του κ. Παπαδόπουλου... Κι όταν ο πρεσβευτής της Ελληνικής Δημοκρατίας στο Ριάντ γνωστοποίησε ότι έρχεται στην Αθήνα
επίσημη αντιπροσωπεία κρατικών υπαλλήλων του Βασιλείου για να οριστικοποιηθεί η διακρατική συμφωνία, η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας επέλεξε να διακόψει τις συνομιλίες και να απειλήσει με σύλληψη τον ταξίαρχο που ανέφερε ότι οι Σαουδάραβες δεν γνώριζαν το παραμικρό για την υποτιθέμενη διακρατική συμφωνία που υπεγράφη μυστικά με τον Βασίλη Παπαδόπουλο στο αεροδρόμιο της Μίκρας. Ως αντίδραση φαίνεται ότι οι Σαουδάραβες «σκότωσαν» το deal των πυρομαχικών προτού το «ΘΕΜΑ» αποκαλύψει την υπόθεση. Παρ’ όλα αυτά, με την ακύρωση της συναλλαγής δεν γίνεται να μην ελεγχθούν οι προθέσεις, οι διαθέσεις, οι χειρισμοί και οι μεθοδεύσεις.
Η υπόθεση διχάζει τον ΣΥΡΙΖΑ
Οι υπουργοί του κυβερνώντος κόμματος μαζί με την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας έμοιαζαν έτοιμοι να πουλήσουν τα πάντα αδιαφορώντας για το αν παραβιάζονται οι νόμοι περί μεσαζόντων ή για το αν εξαπατήθηκαν τα κόμματα στη Βουλή, ενώ βουλευτές και ευρωβουλευτές, όπως ο Νίκος Φίλης και ο Δημήτρης Παπαδημούλης, εμφανίζονταν ως η συνείδηση της Αριστεράς, ζητώντας την ακύρωση της πώλησης πυρομαχικών στη Σαουδική Αραβία λόγω του πολέμου στην Υεμένη. Κι ενώ η Σαουδική Αραβία επέλεξε στάση σιωπής, η «περίεργη υπόθεση» της πώλησης των βλημάτων απασχόλησε τα μεγαλύτερα μέσα ενημέρωσης - από τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία μέχρι το Κατάρ.
«Ο Τσίπρας υπερασπίζεται μια αμφιλεγόμενη συμφωνία πώλησης όπλων στην Σαουδική Αραβία», «Οργή για το σχέδιο της Ελλάδας να πουλήσει όπλα στη Σαουδική Αραβία», «Η Αθήνα συμφωνεί για την πώληση όπλων στη Σαουδική Αραβία με έναν ψεύτικο αντιπρόσωπο» είναι μερικοί μόνο από τους τίτλους που επέλεξαν μέσα ενημέρωσης όπως οι «Financial Times», η «Le Figaro» και το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA), τα οποία αναφέρθηκαν εκτενώς στην εκποίηση ελληνικού αμυντικού υλικού στους Σαουδάραβες.
Ο βρετανικός «Guardian» δε άσκησε σκληρή κριτική στη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. κάνοντας λόγο για μια κυβέρνηση που βρίσκεται υπό ασφυκτική πίεση, καθώς η αμφιλεγόμενη συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία για την πώληση βλημάτων που θα χρησιμοποιηθούν στον πόλεμο με την Υεμένη προκαλεί τριγμούς στο εσωτερικό των δύο κομμάτων. Σύμφωνα με τον «Guardian», εκτός από τις έντονες αντιδράσεις της Διεθνούς Αμνηστίας, η απόφαση του «αριστερού» ΣΥΡΙΖΑ να στηρίξει τον υπουργό Αμυνας Πάνο Καμμένο σε αυτή η ιστορία είναι μεγάλο πλήγμα κατά του λεγόμενου «ηθικού πλεονεκτήματος» που είχε η κυβέρνηση Τσίπρα.
Με δήλωσή της στον Ιωάννη Αντύπα, ανταποκριτή του «ΘΕΜΑτος» στις Βρυξέλλες, η Σουηδή ευρωβουλευτής των Πρασίνων Μπόντιλ Βαλέρο τονίζει: «Νέες πωλήσεις όπλων στη Σαουδική Αραβία παραβιάζουν αρκετά κριτήρια της κοινής θέσης της Ε.Ε. σχετικά με τις εξαγωγές όπλων.
Στην κοινή θέση αναφέρεται σαφώς ότι τα κράτη-μέλη θα αρνούνται την έκδοση άδειας εξαγωγής εάν υπάρχει σαφής κίνδυνος να χρησιμοποιηθούν οι εξαγωγές για σοβαρές παραβιάσεις του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου (δεύτερο κριτήριο) ή να χρησιμοποιηθούν επιθετικά εναντίον άλλης χώρας (τέταρτο κριτήριο).
Τούτων λεχθέντων, η Ελλάδα δεν χρειάζεται να περιμένει ένα εμπάργκο της Ε.Ε. Είναι ήδη σαφές ότι είναι λάθος και μη σύμφωνο με τους κοινούς κανόνες μας. Πρέπει να σταματήσουν αυτή τη συμφωνία όπλων ανεξάρτητα από το αν επιτύχουμε ή όχι την επιβολή ενός εμπάργκο όπλων της Ε.Ε. στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα