«Κουβέντα να γίνεται» για τα ρυπογόνα οχήματα…

Την ώρα που όλοι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι γεμίζουν από οχήματα νέας τεχνολογίας, όπως αποτελούν -για τις περισσότερες χώρες- τα υβριδικά, το υπουργείο Μεταφορών δεν έχει δώσει καν προτεραιότητα στο θέμα της απόσυρσης των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων! Ούτε καν των λεωφορείων… 

Η Ειδική Επιτροπή Αστικής Κινητικότητας προς το παρόν εξετάζει μόνο στη θεωρία την απόσυρση των παλαιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους με καινούρια, όταν υπάρχουν τουλάχιστον ένα εκατομμύριο μη καταλυ

Την ώρα που όλοι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι γεμίζουν από οχήματα νέας τεχνολογίας, όπως αποτελούν -για τις περισσότερες χώρες- τα υβριδικά, το υπουργείο Μεταφορών δεν έχει δώσει καν προτεραιότητα στο θέμα της απόσυρσης των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων! Ούτε καν των λεωφορείων… 

Η Ειδική Επιτροπή Αστικής Κινητικότητας προς το παρόν εξετάζει μόνο στη θεωρία την απόσυρση των παλαιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους με καινούρια, όταν υπάρχουν τουλάχιστον ένα εκατομμύριο μη καταλυτικά αυτοκίνητα και περίπου 400.000 καταλυτικά πρώτης γενιάς, των οποίων η ηλικία ξεπερνά τα 15 χρόνια. 

Οπως όλα δείχνουν, το υπουργείο Μεταφορών αποφεύγει να πάρει θέση για τη χρονική περίοδο της αντικατάστασης του στόλου των αυτοκινήτων. Το ίδιο συμβαίνει ακόμα και με την υπόθεση της αντικατάστασης των λεωφορείων.   

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, ενώ πρόσφατα έκλεισε η συμφωνία για την αγορά των 320 ντιζελοκίνητων λεωφορείων από την πολωνική εταιρεία Solaris, τα 120 λεωφορεία φυσικού αερίου, που είναι και τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, θα αργήσουν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας.  

Από τον στόλο της ΕΘΕΛ μόνο τα 350 λεωφορεία είναι φυσικού αερίου, ενώ περίπου 1.700 κινούνται με πετρέλαιο. Τα πιο παλαιά λεωφορεία που έχει η Αθήνα χρονολογούνται γύρω στα 17 χρόνια και ο αριθμός τους ανέρχεται περίπου στα 700. Τα τελευταία 276 πετρελαιοκίνητα οχήματα αγοράστηκαν το 2004.    

Παρόλο που θεωρείται βασική προτεραιότητα όχι μόνο του υπουργού Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη αλλά και της κυβέρνησης η μείωση  των εκπομπών αερίων και η προστασία του περιβάλλοντος, αυτό δεν φαίνεται να επιτευχθεί ούτε τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας.  

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή διαθέτει τον γηραιότερο στόλο ΙΧ μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ παράλληλα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις όσον αφορά στην ανακύκλωση των παλαιών οχημάτων. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr