Eως και 10 εκατ. ευρώ η ζημιά από τις κινητοποιήσεις στον ΟΛΘ
Σημαντικές είναι οι επιπτώσεις σε επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, οι οποίες συνεχίζονται από τις 5 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης που έγινε σε 302 εισαγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, το 44% των επιχειρήσεων-μελών του ΕΒΕΘ δήλωσε ότι έχει υποστεί οικονομική ζημία μέχρι και 50.000 ευρώ. Υπολογίζεται ότι το ποσό συνολικά αγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ
Σημαντικές είναι οι επιπτώσεις σε επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, οι οποίες συνεχίζονται από τις 5 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης που έγινε σε 302 εισαγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, το 44% των επιχειρήσεων-μελών του ΕΒΕΘ δήλωσε ότι έχει υποστεί οικονομική ζημία μέχρι και 50.000 ευρώ. Υπολογίζεται ότι το ποσό συνολικά αγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ.
«54 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι έχουν υποστεί ζημίες μέχρι και 10 εκατ. ευρώ. Το δείγμα των 302 επιχειρήσεων δείχνει πολλαπλάσιες ζημίες, που φτάνουν από δεκάδες μέχρι και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ», τονίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ Δημήτρης Μπακατσέλος. Την έρευνα διενήργησε τηλεφωνικά η εταιρεία δημοσκοπήσεων Palmos Analysis από τις 16 έως τις 18 Απριλίου. Το 47% των επιχειρηματιών δηλώνει ότι έχασε οριστικά ή προσωρινά τους πελάτες του, ενώ σχεδόν όλοι οι επιχειρηματίες -σε ποσοστό 97%- δήλωσαν ότι δεν παραλαμβάνουν έγκαιρα τα εμπορεύματά τους.
Το 58% επιβεβαίωσε ότι οι παραλαβές καθυστερούν ακόμη και τρεις μήνες. Δύο στους τρεις επιχειρηματίες θεωρούν ότι η διοίκηση του ΟΛΘ δεν χειρίστηκε σωστά το θέμα, ενώ το 57% τάσσεται υπέρ της παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες. Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους συνεχίζουν να ζητούν ανοιχτό διάλογο με το ΕΒΕΘ και με φορείς της πόλης. Ο γενικός γραμματέας της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Σπανόπουλος δηλώνει σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας: «Με την εγκατάσταση του ιδιωτικού μονοπωλίου τη ζημιά θα την πάθουμε όλοι σαν καταναλωτές».
«Είχαν εντοπιστεί οι επιπτώσεις στην εγχώρια οικονομία» δηλώνει η αντιπρόεδρος των διοικητικών υπαλλήλων του ΟΛΘ Φανή Γουργούρη και συμπληρώνει: «Με βάση στοιχεία του 2006, το 79% των φορτίων εξυπηρετούνταν στο ΣΕΜΠΟ, επομένως συνεπάγεται ότι οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων θα είχαν ούτως ή άλλως επιπτώσεις στην οικονομία».
Αρκετοί επιχειρηματίες πάντως έχουν αποφασίζει να στραφούν νομικά κατά της διοίκησης του ΟΛΘ διεκδικώντας αποζημιώσεις. Μέχρι και τον Μάιο οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ θα συνεχίσουν να απέχουν από τις υπερωρίες, καθώς και από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr