Συνήγορος Καταναλωτή: Έκπτωση 50% σε GPS χωρίς ελληνικούς χαρακτήρες
22.02.2018
19:17
Είτε αναβάθμιση της συσκευής GPS για να δέχεται ελληνικά είτε έκπτωση 50% ήταν η σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή – Το ζήτημα προέκυψε μετά από καταγγελία
Σε αναβάθμιση της συσκευής, ώστε να δέχεται ελληνικούς χαρακτήρες, ειδάλλως σε αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική καλούνται να κάνουν οι εταιρείες πώλησης συσκευών πλοήγησης αυτοκινήτων με σύστημα GPS.
Σε σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη, σε εταιρεία μετά από καταγγελία καταναλωτή, αναφέρεται ότι κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει εάν το σύστημα πλοήγησης χρησιμοποιεί ελληνικούς χάρτες και παρέχει οδηγίες δρομολόγησης στα ελληνικά αλλά είναι αδύνατη, τεχνικά και κατασκευαστικά, η αξιοποίηση της ελληνικής γλώσσας από το σύστημα.
«Η απουσία της ανωτέρω δυνατότητας (σ.σ. της εισόδου διευθύνσεων, μέσω πληκτρολογίου, στα ελληνικά) παραπέμπει εκ του αποτελέσματος, σε μία κατάσταση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, τόσο ως μη συμβατή με τη συνήθη χρήση του επίμαχου συστήματος, από τη στιγμή που δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται η καθοδήγηση του οδηγού στον επιθυμητό προορισμό σε όλες τις περιπτώσεις, ή επιτυγχάνεται κατά περίπτωση με την υπέρβαση απρόσμενων εμποδίων και δυσκολιών, όσο και ως ατέλεια του τρόπου κατασκευής του, και συγκεκριμένα του λογισμικού του, εφόσον πρόκειται για προδιαγραφή που επί του παρόντος λείπει, αλλά θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη προς αποφυγή του προβλήματος», αναφέρει η σύσταση.
«Το γεγονός δε, ότι η εξασφάλιση της υπό κρίση δυνατότητας εξαρτάται από αναβάθμιση λογισμικού, υπογραμμίζει τη μέριμνα και την ευθύνη της εταιρείας να μπορεί να προσδιορίσει τουλάχιστον τον χρόνο κατά τον οποίο αυτή θα καταστεί διαθέσιμη, καθώς η εναπόθεση της αναβάθμισης αόριστα στο μέλλον και χωρίς καμία σχετική δέσμευση από μέρους της, δημιουργεί αναπόφευκτα στον χρήστη αβεβαιότητα ως προς την αποκατάσταση των πλήρων δυνατοτήτων του συστήματος, στην οποία ευλόγως προσβλέπει και η οποία μέσω αυτής (της αναβάθμισης) μπορεί να επιτευχθεί», προσθέτει ο Συνήγορος του Καταναλωτή.
Σημειώνεται ότι η είσοδος των διευθύνσεων είναι δυνατή μόνο με ελληνικές λέξεις γραμμένες με λατινικούς χαρακτήρες (κοινώς, greeklish) με ο,τι συνέπεια έχει αυτό για την αξιοπιστία του συστήματος.
Σύσταση
Σε σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη, σε εταιρεία μετά από καταγγελία καταναλωτή, αναφέρεται ότι κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει εάν το σύστημα πλοήγησης χρησιμοποιεί ελληνικούς χάρτες και παρέχει οδηγίες δρομολόγησης στα ελληνικά αλλά είναι αδύνατη, τεχνικά και κατασκευαστικά, η αξιοποίηση της ελληνικής γλώσσας από το σύστημα.
«Η απουσία της ανωτέρω δυνατότητας (σ.σ. της εισόδου διευθύνσεων, μέσω πληκτρολογίου, στα ελληνικά) παραπέμπει εκ του αποτελέσματος, σε μία κατάσταση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, τόσο ως μη συμβατή με τη συνήθη χρήση του επίμαχου συστήματος, από τη στιγμή που δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται η καθοδήγηση του οδηγού στον επιθυμητό προορισμό σε όλες τις περιπτώσεις, ή επιτυγχάνεται κατά περίπτωση με την υπέρβαση απρόσμενων εμποδίων και δυσκολιών, όσο και ως ατέλεια του τρόπου κατασκευής του, και συγκεκριμένα του λογισμικού του, εφόσον πρόκειται για προδιαγραφή που επί του παρόντος λείπει, αλλά θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη προς αποφυγή του προβλήματος», αναφέρει η σύσταση.
«Το γεγονός δε, ότι η εξασφάλιση της υπό κρίση δυνατότητας εξαρτάται από αναβάθμιση λογισμικού, υπογραμμίζει τη μέριμνα και την ευθύνη της εταιρείας να μπορεί να προσδιορίσει τουλάχιστον τον χρόνο κατά τον οποίο αυτή θα καταστεί διαθέσιμη, καθώς η εναπόθεση της αναβάθμισης αόριστα στο μέλλον και χωρίς καμία σχετική δέσμευση από μέρους της, δημιουργεί αναπόφευκτα στον χρήστη αβεβαιότητα ως προς την αποκατάσταση των πλήρων δυνατοτήτων του συστήματος, στην οποία ευλόγως προσβλέπει και η οποία μέσω αυτής (της αναβάθμισης) μπορεί να επιτευχθεί», προσθέτει ο Συνήγορος του Καταναλωτή.
Σημειώνεται ότι η είσοδος των διευθύνσεων είναι δυνατή μόνο με ελληνικές λέξεις γραμμένες με λατινικούς χαρακτήρες (κοινώς, greeklish) με ο,τι συνέπεια έχει αυτό για την αξιοπιστία του συστήματος.
Σύσταση
Κατόπιν των παραπάνω, ο Συνήγορος του Καταναλωτή κάλεσε την εταιρεία, εφόσον δεν είναι δυνατή η άμεση αναβάθμιση του λογισμικού του συστήματος ώστε αυτό να λειτουργεί πλήρως στην ελληνική γλώσσα, να προβεί σε επιμέρους ακριβή κοστολόγηση του συστήματος βάσει τιμοκαταλόγου λιανικής και, κατόπιν, σε μείωση του τιμήματος ίση με το 50% της ανωτέρω αξίας.
Η σύσταση έγινε δεκτή από την εταιρεία.
Η σύσταση έγινε δεκτή από την εταιρεία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr