Μετρό Θεσσαλονίκης: Νέα καθυστέρηση στις εργασίες για το σταθμό «Βενιζέλου»
01.06.2018
18:32
Αυτό το πεντάμηνο των καθυστερήσεων, έχει σαν αποτέλεσμα, το σταδιακό κλείσιμο της οδού Βενιζέλου να μετατεθεί από το καλοκαίρι, προς το τέλος του χρόνου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την λειτουργία της πόλης
Τουλάχιστον ένα εξάμηνο πίσω πάνε οι εργασίες για το σταθμό «Βενιζέλου» του Μετρό Θεσσαλονίκης, εξαιτίας γραφειοκρατικών καθυστερήσεων, επί τετράμηνο, στο υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και λόγω καθυστερήσεων στις παρακάμψεις δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας και πιο συγκεκριμένα στο δίκτυο της ΕΥΑΘ, με τον νέο αγωγό να περιμένει να γίνουν οι καινούργιες συνδέσεις.
Αυτό το πεντάμηνο των καθυστερήσεων, έχει σαν αποτέλεσμα, το σταδιακό κλείσιμο της οδού Βενιζέλου να μετατεθεί από το καλοκαίρι, προς το τέλος του χρόνου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την λειτουργία της πόλης.
Όπως είχε γνωστοποιηθεί, η οδός Βενιζέλου, λίγο πάνω από το ύψος της Ερμού και ως την Εγνατία και, στη συνέχεια, από τη βόρεια πλευρά της Εγνατίας ως την Ιουστινιανού, θα έκλεινε στη διάρκεια του καλοκαιριού για να πέσει η πλάκα οροφής του σταθμού.
Ο μερικός αποκλεισμός της Βενιζέλου, κατά τη θερινή περίοδο θα ήταν η ιδανική επιλογή σε μία ούτως ή άλλως πολύ δύσκολη κατάσταση για τη λειτουργία του κέντρου της πόλης. Τώρα πλέον, αυτή η εξάμηνη καθυστέρηση, θα επιβαρύνει στις καιρικές και κυκλοφοριακές συνθήκες του χειμώνα, την πόλη, ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΥΑΘ Α.Ε., η εταιρεία δεν έχει ουσιαστικά καθυστερήσει να ανταποκριθεί στο αίτημα του Μετρό, για την μετακίνηση του αγωγού στη Βενιζέλου και την επανασύνδεσή του στο δίκτυο. Ήταν μελετητικά έτοιμη από το καλοκαίρι, ειδοποιήθηκε από την Αττικό Μετρό στις αρχές Μαίου και της ζητήθηκε να γίνουν οι εργασίες ως τις 2-3 Ιουνίου. Η καθυστέρηση κατά την ΕΥΑΘ, είναι στην πραγματικότητα μίας εβδομάδας, αφού οι εργασίες θα ξεκινήσουν τα μεσάνυκτα της 10ης Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν μετά τις 3 μμ της επομένης, κι΄αυτό για να υπάρχει χρόνος να ειδοποιηθούν οι καταστηματάρχες που έχουν ταλαιπωρηθεί με τις διακοπές στην υδροδότηση λόγω θολότητας του νερού.
Βεβαίως, σε μια άλλη περίπτωση έργου του Μετρό, στην οδό Αλλατίνη, η ΕΥΑΘ αναγνωρίζει ότι υπάρχει πρόβλημα.
Όπως και να έχουν οι λεπτομέρειες των καθυστερήσεων που αφορούν στο σταθμό «Βενιζέλου» και με τα απρόοπτα που πάντοτε ελλοχεύουν σε ένα μεγάλο και σύνθετο τεχνικό έργο, το 2022 σαν χρόνος ολοκλήρωσης και λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό σε όλο της το μήκος, έχει ήδη γίνει παρελθόν. Ό,τι και αν υποστηρίζεται υπέρ της κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου» με τα αρχαία κατά χώραν, τελικά αποδεικνύεται ότι η επιλογή αυτή που σαφώς κοστίζει παραπάνω- όσο ένα ακόμη δημόσιο έργο που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, ένα σχολείο π.χ. ή κάποια άλλη σημαντική κοινωνική υποδομή- θα κρίνει και το χρόνο λειτουργίας του Μετρό που ακόμη δεν μπορεί με ακρίβεια να προσδιοριστεί.
Γεγονός είναι ότι από πλευράς Αττικό Μετρό Α.Ε. καταβάλλεται προσπάθεια και μάλιστα μεγάλη, φυσικά σε συνεργασία με τον ανάδοχο, να τρέξει το έργο και τρέχει στα εργοτάξια που οι εργασίες δεν «κολλάνε» με ευθύνη άλλων υπηρεσιών. Τέτοιες καθυστερήσεις για παράδειγμα καταγράφονται στην οδό Αλλατίνη, μεταξύ σταθμού «Ν. Ελβετίας» και Αμαξοστασίου πάλι με την παράκαμψη των ΟΚΩ και την τοποθέτηση νέου αγωγού ύδρευσης από την ΕΥΑΘ.
Πρόκειται για νέο αγωγό σε μήκος περίπου 500 μέτρων, που ανατέθηκε σε ανάδοχο και άρχισε να κατασκευάζεται τον Οκτώβριο του 2017 και σήμερα, Ιούνιο πλέον, δεν έχει εκτελεστεί. Ο ανάδοχος, όπως αναγνωρίζει η ΕΥΑΘ, δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του γι' αυτό και κινήθηκαν οι διαδικασίες για τη λήψη μέτρων εναντίον του.
Υπάρχουν όμως και θετικές ειδήσεις για την εξέλιξη των έργων τόσο στη βασική γραμμή, όσο και στην επέκταση προς Καλαμαριά.
Έτσι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας έχει κατασκευαστεί στο 95%-96% και το βράδυ του Σαββάτου 16 Ιουνίου θα ανοίξει για το κοινό, ενώ την προηγούμενη, ημέρα Παρασκευή, οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν το σταθμό «Παπάφη», που και αυτός είναι κατασκευασμένος, με τις κυλιόμενες σκάλες τοποθετημένες. Στους πολύ προχωρημένους σταθμούς είναι επίσης οι «Ευκλείδης», «Συντριβάνι» και «Ν.Σ.Σταθμός».
Σε ο,τι αφορά στην επέκταση προς Καλαμαριά, μέσα στις επόμενες ημέρες και οπωσδήποτε πριν τις 15 Ιουνίου, ο πρώτος μετροπόντικας, η Έλλη, θα φτάσει στο σταθμό «Πατρίκιος» ή «Μαρτίου», όπως τώρα ονομάζεται έχοντας διανοίξει πλήρως τη σήραγγα που ενώνει την επέκταση με τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Την Έλλη θα ακολουθήσει ο Φρίξος, διανοίγοντας τη δεύτερη από τις δίδυμες σήραγγες.
Αυτό το πεντάμηνο των καθυστερήσεων, έχει σαν αποτέλεσμα, το σταδιακό κλείσιμο της οδού Βενιζέλου να μετατεθεί από το καλοκαίρι, προς το τέλος του χρόνου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την λειτουργία της πόλης.
Όπως είχε γνωστοποιηθεί, η οδός Βενιζέλου, λίγο πάνω από το ύψος της Ερμού και ως την Εγνατία και, στη συνέχεια, από τη βόρεια πλευρά της Εγνατίας ως την Ιουστινιανού, θα έκλεινε στη διάρκεια του καλοκαιριού για να πέσει η πλάκα οροφής του σταθμού.
Ο μερικός αποκλεισμός της Βενιζέλου, κατά τη θερινή περίοδο θα ήταν η ιδανική επιλογή σε μία ούτως ή άλλως πολύ δύσκολη κατάσταση για τη λειτουργία του κέντρου της πόλης. Τώρα πλέον, αυτή η εξάμηνη καθυστέρηση, θα επιβαρύνει στις καιρικές και κυκλοφοριακές συνθήκες του χειμώνα, την πόλη, ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΥΑΘ Α.Ε., η εταιρεία δεν έχει ουσιαστικά καθυστερήσει να ανταποκριθεί στο αίτημα του Μετρό, για την μετακίνηση του αγωγού στη Βενιζέλου και την επανασύνδεσή του στο δίκτυο. Ήταν μελετητικά έτοιμη από το καλοκαίρι, ειδοποιήθηκε από την Αττικό Μετρό στις αρχές Μαίου και της ζητήθηκε να γίνουν οι εργασίες ως τις 2-3 Ιουνίου. Η καθυστέρηση κατά την ΕΥΑΘ, είναι στην πραγματικότητα μίας εβδομάδας, αφού οι εργασίες θα ξεκινήσουν τα μεσάνυκτα της 10ης Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν μετά τις 3 μμ της επομένης, κι΄αυτό για να υπάρχει χρόνος να ειδοποιηθούν οι καταστηματάρχες που έχουν ταλαιπωρηθεί με τις διακοπές στην υδροδότηση λόγω θολότητας του νερού.
Βεβαίως, σε μια άλλη περίπτωση έργου του Μετρό, στην οδό Αλλατίνη, η ΕΥΑΘ αναγνωρίζει ότι υπάρχει πρόβλημα.
Όπως και να έχουν οι λεπτομέρειες των καθυστερήσεων που αφορούν στο σταθμό «Βενιζέλου» και με τα απρόοπτα που πάντοτε ελλοχεύουν σε ένα μεγάλο και σύνθετο τεχνικό έργο, το 2022 σαν χρόνος ολοκλήρωσης και λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό σε όλο της το μήκος, έχει ήδη γίνει παρελθόν. Ό,τι και αν υποστηρίζεται υπέρ της κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου» με τα αρχαία κατά χώραν, τελικά αποδεικνύεται ότι η επιλογή αυτή που σαφώς κοστίζει παραπάνω- όσο ένα ακόμη δημόσιο έργο που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, ένα σχολείο π.χ. ή κάποια άλλη σημαντική κοινωνική υποδομή- θα κρίνει και το χρόνο λειτουργίας του Μετρό που ακόμη δεν μπορεί με ακρίβεια να προσδιοριστεί.
Γεγονός είναι ότι από πλευράς Αττικό Μετρό Α.Ε. καταβάλλεται προσπάθεια και μάλιστα μεγάλη, φυσικά σε συνεργασία με τον ανάδοχο, να τρέξει το έργο και τρέχει στα εργοτάξια που οι εργασίες δεν «κολλάνε» με ευθύνη άλλων υπηρεσιών. Τέτοιες καθυστερήσεις για παράδειγμα καταγράφονται στην οδό Αλλατίνη, μεταξύ σταθμού «Ν. Ελβετίας» και Αμαξοστασίου πάλι με την παράκαμψη των ΟΚΩ και την τοποθέτηση νέου αγωγού ύδρευσης από την ΕΥΑΘ.
Πρόκειται για νέο αγωγό σε μήκος περίπου 500 μέτρων, που ανατέθηκε σε ανάδοχο και άρχισε να κατασκευάζεται τον Οκτώβριο του 2017 και σήμερα, Ιούνιο πλέον, δεν έχει εκτελεστεί. Ο ανάδοχος, όπως αναγνωρίζει η ΕΥΑΘ, δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του γι' αυτό και κινήθηκαν οι διαδικασίες για τη λήψη μέτρων εναντίον του.
Υπάρχουν όμως και θετικές ειδήσεις για την εξέλιξη των έργων τόσο στη βασική γραμμή, όσο και στην επέκταση προς Καλαμαριά.
Έτσι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας έχει κατασκευαστεί στο 95%-96% και το βράδυ του Σαββάτου 16 Ιουνίου θα ανοίξει για το κοινό, ενώ την προηγούμενη, ημέρα Παρασκευή, οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν το σταθμό «Παπάφη», που και αυτός είναι κατασκευασμένος, με τις κυλιόμενες σκάλες τοποθετημένες. Στους πολύ προχωρημένους σταθμούς είναι επίσης οι «Ευκλείδης», «Συντριβάνι» και «Ν.Σ.Σταθμός».
Σε ο,τι αφορά στην επέκταση προς Καλαμαριά, μέσα στις επόμενες ημέρες και οπωσδήποτε πριν τις 15 Ιουνίου, ο πρώτος μετροπόντικας, η Έλλη, θα φτάσει στο σταθμό «Πατρίκιος» ή «Μαρτίου», όπως τώρα ονομάζεται έχοντας διανοίξει πλήρως τη σήραγγα που ενώνει την επέκταση με τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Την Έλλη θα ακολουθήσει ο Φρίξος, διανοίγοντας τη δεύτερη από τις δίδυμες σήραγγες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με την απομάκρυνση των καταλήψεων του εργοταξίου η Μαρτίου πλέον θα συνδεθεί για πρώτη φορά με το πάρκο Μηνά Πατρικίου, αφού έχουν για το σκοπό του έργου, απαλλοτριωθεί και καθαιρεθεί κάτι ερειπωμένα κτίρια που βρίσκονταν στο σημείο.
Με τις εργασίες να προχωρούν σύντομα θα δοθεί στην κυκλοφορία και το επάνω μέρος της Μοναστηρίου, από το ύψος του Holliday Inn μέχρι την οδό Καλού και θα μείνει μόνο η κατάληψη στη θέση του Σταθμού.
Ωστόσο, ακόμη αναμένεται το ακριβές χρονοδιάγραμμα για το πότε το Μετρό θα φτάνει, ως το Ν.Σ. Σταθμό, διασχίζοντας το κέντρο της πόλης και αυτό εξαρτάται από την πρόοδο των εργασιών στο σταθμό «Βενιζέλου», κυρίως και δευτερευόντως, στο σταθμό «Αγία Σοφία».
Πηγή: voria.gr
Με τις εργασίες να προχωρούν σύντομα θα δοθεί στην κυκλοφορία και το επάνω μέρος της Μοναστηρίου, από το ύψος του Holliday Inn μέχρι την οδό Καλού και θα μείνει μόνο η κατάληψη στη θέση του Σταθμού.
Ωστόσο, ακόμη αναμένεται το ακριβές χρονοδιάγραμμα για το πότε το Μετρό θα φτάνει, ως το Ν.Σ. Σταθμό, διασχίζοντας το κέντρο της πόλης και αυτό εξαρτάται από την πρόοδο των εργασιών στο σταθμό «Βενιζέλου», κυρίως και δευτερευόντως, στο σταθμό «Αγία Σοφία».
Πηγή: voria.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr