Γαβρόγλου: Λιγότερες προαγωγικές εξετάσεις και μαθήματα ειδικότητας στο Λύκειο
21.07.2018
09:02
Για «ριζοσπαστικές λύσεις, προσεκτικά βήμα και ελάφρυνση για πιο ουσιαστικές» προαγωγικές εξετάσεις μίλησε ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του - Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης και οι σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας
Για τις κινήσεις του υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την αναβάθμιση του λυκείου, της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά και των ιερατικών σπουδών, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, επισημαίνοντας ότι η βασική αρχή που διέπει το σύνολο της πολιτικής του υπουργείου είναι το να προωθούνται «ριζοσπαστικές λύσεις, προχωρώντας με προσεκτικά βήματα».
Ειδικότερα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα δημοσιοποιηθεί μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, καθώς αυτές τις ημέρες εξετάζονται κάποιες τελευταίες λεπτομέρειες. Παράλληλα, επανέλαβε ότι βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου που θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα εισαγωγής, θα είναι η αναβάθμιση του λυκείου και ανέφερε ότι ήδη από φέτος θα υπάρξει ελάφρυνση στον «εξεταστικό φόρτο» των μαθητών της Α' και Β' λυκείου για τις προαγωγικές εξετάσεις, ώστε «να είναι πιο ουσιαστικές».
Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στη νέα εικόνα που θα έχει ο εκπαιδευτικός χάρτης από το 2019-20, αφού εκτός από το νέο λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, θα «κάνουν πρεμιέρα» και τα νέα πανεπιστήμια, όπως θα διαμορφωθούν μέσα από τις συνέργειες με τα ΤΕΙ.
Τέλος, με αφορμή τη συνεδρίαση της κοινής επιτροπής Κράτους-Εκκλησίας την περασμένη Πέμπτη, ανέφερε ότι τον ερχόμενο Μάρτιο θα υπάρξουν τα πρώτα στοιχεία της καταγραφής της εκκλησιαστικής περιουσίας, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχει θεσμοθετηθεί το νέο καθεστώς της εκπαίδευσης των κληρικών. «Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα ως προς την ποιότητα αυτής της εκπαίδευσης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι και η Εκκλησία συμφωνεί ότι θα πρέπει να υπάρξει αναβάθμιση των ιερατικών σπουδών.
Αναλυτικά, η συνέντευξη του Κ. Γαβρόγλου στην Αθηνά Καστρινάκη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων
Να ξεκινήσουμε με την κοινή επιτροπή Πολιτείας-Εκκλησίας, βγήκαν χθες κάποια συμπεράσματα ως προς την εκκλησιαστική περιουσία και έναν νέο θεσμό, για όσους θέλουν να ακολουθήσουν την ιερατική κατεύθυνση
Το σημαντικό είναι ότι προχωρεί με πολύ καλούς ρυθμούς η καταγραφή της εκκλησιαστικής περιουσίας. Είναι ένα πράγμα το οποίο είχαμε συμφωνήσει πριν εννέα μήνες -σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες για την παροχή της τεχνικής βοήθειας- και σε πρώτη φάση προχωράμε στην καταγραφή της περιουσίας 21 μητροπόλεων. Ζήτησε και η Εκκλησία της Κρήτης να είναι στο πρόγραμμα και το δεχθήκαμε με χαρά. Η λογική είναι, να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα η διαδικασία καταγραφής, και μετά θα δούμε τα προβλήματα που θα προκύψουν. Υπάρχουν αμφισβητούμενες ιδιοκτησίες, προτάσεις για κοινή αξιοποίηση, θα τα δούμε όταν έρθει η ώρα.
Τα πρώτα αποτελέσματα της καταγραφής πότε τα περιμένουμε;
Κατά το Μάρτιο-Απρίλιο.
Και ως προς το νέο θεσμό...
Είναι κάτι που συζητάμε εδώ και καιρό, η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των κληρικών. Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα ως προς την ποιότητα αυτής της εκπαίδευσης. Χαιρόμαστε ιδιαιτέρως διότι και η Εκκλησία θεωρεί ότι πρέπει να αναβαθμιστεί η ποιότητα και θεωρεί ότι υπάρχουν θεσμοί οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται τόσο καλά όσο πρέπει. Άρα, θα πάμε σε μία πλήρη αναδιοργάνωση των θεσμών της μόρφωσης των κληρικών, προφανώς συναινετικά. Θα επικεντρωθούμε γύρω από τα κέντρα ιερατικής μαθητείας. Το Φθινόπωρο, μόλις γυρίσουμε από τις διακοπές θα προσχωρήσουμε στη δημόσια διαβούλευση αυτών των προτάσεων για να νομοθετηθεί άμεσα, μέχρι το τέλος του χρόνου.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα μικρό βήμα στο διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας, ως προς το τι σημαίνει για καθένα από τα μέρη «κληρικός» και ποιες είναι οι διαβαθμίσεις;
Ειδικότερα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα δημοσιοποιηθεί μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, καθώς αυτές τις ημέρες εξετάζονται κάποιες τελευταίες λεπτομέρειες. Παράλληλα, επανέλαβε ότι βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου που θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα εισαγωγής, θα είναι η αναβάθμιση του λυκείου και ανέφερε ότι ήδη από φέτος θα υπάρξει ελάφρυνση στον «εξεταστικό φόρτο» των μαθητών της Α' και Β' λυκείου για τις προαγωγικές εξετάσεις, ώστε «να είναι πιο ουσιαστικές».
Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στη νέα εικόνα που θα έχει ο εκπαιδευτικός χάρτης από το 2019-20, αφού εκτός από το νέο λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, θα «κάνουν πρεμιέρα» και τα νέα πανεπιστήμια, όπως θα διαμορφωθούν μέσα από τις συνέργειες με τα ΤΕΙ.
Τέλος, με αφορμή τη συνεδρίαση της κοινής επιτροπής Κράτους-Εκκλησίας την περασμένη Πέμπτη, ανέφερε ότι τον ερχόμενο Μάρτιο θα υπάρξουν τα πρώτα στοιχεία της καταγραφής της εκκλησιαστικής περιουσίας, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχει θεσμοθετηθεί το νέο καθεστώς της εκπαίδευσης των κληρικών. «Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα ως προς την ποιότητα αυτής της εκπαίδευσης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι και η Εκκλησία συμφωνεί ότι θα πρέπει να υπάρξει αναβάθμιση των ιερατικών σπουδών.
Αναλυτικά, η συνέντευξη του Κ. Γαβρόγλου στην Αθηνά Καστρινάκη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων
Να ξεκινήσουμε με την κοινή επιτροπή Πολιτείας-Εκκλησίας, βγήκαν χθες κάποια συμπεράσματα ως προς την εκκλησιαστική περιουσία και έναν νέο θεσμό, για όσους θέλουν να ακολουθήσουν την ιερατική κατεύθυνση
Το σημαντικό είναι ότι προχωρεί με πολύ καλούς ρυθμούς η καταγραφή της εκκλησιαστικής περιουσίας. Είναι ένα πράγμα το οποίο είχαμε συμφωνήσει πριν εννέα μήνες -σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες για την παροχή της τεχνικής βοήθειας- και σε πρώτη φάση προχωράμε στην καταγραφή της περιουσίας 21 μητροπόλεων. Ζήτησε και η Εκκλησία της Κρήτης να είναι στο πρόγραμμα και το δεχθήκαμε με χαρά. Η λογική είναι, να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα η διαδικασία καταγραφής, και μετά θα δούμε τα προβλήματα που θα προκύψουν. Υπάρχουν αμφισβητούμενες ιδιοκτησίες, προτάσεις για κοινή αξιοποίηση, θα τα δούμε όταν έρθει η ώρα.
Τα πρώτα αποτελέσματα της καταγραφής πότε τα περιμένουμε;
Κατά το Μάρτιο-Απρίλιο.
Και ως προς το νέο θεσμό...
Είναι κάτι που συζητάμε εδώ και καιρό, η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των κληρικών. Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα ως προς την ποιότητα αυτής της εκπαίδευσης. Χαιρόμαστε ιδιαιτέρως διότι και η Εκκλησία θεωρεί ότι πρέπει να αναβαθμιστεί η ποιότητα και θεωρεί ότι υπάρχουν θεσμοί οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται τόσο καλά όσο πρέπει. Άρα, θα πάμε σε μία πλήρη αναδιοργάνωση των θεσμών της μόρφωσης των κληρικών, προφανώς συναινετικά. Θα επικεντρωθούμε γύρω από τα κέντρα ιερατικής μαθητείας. Το Φθινόπωρο, μόλις γυρίσουμε από τις διακοπές θα προσχωρήσουμε στη δημόσια διαβούλευση αυτών των προτάσεων για να νομοθετηθεί άμεσα, μέχρι το τέλος του χρόνου.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα μικρό βήμα στο διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας, ως προς το τι σημαίνει για καθένα από τα μέρη «κληρικός» και ποιες είναι οι διαβαθμίσεις;
Όλα αυτά τα βήματα, τα οποία επαναλαμβάνω γίνονται σε συζήτηση, συνεννόηση και συναίνεση με την Εκκλησία, ενισχύουν τους διακριτούς ρόλους. Ένα άλλο πράγμα που συζητήσαμε είναι ο εκσυγχρονισμός διαφόρων νομοθετημάτων γύρω από την Εκκλησία. Διότι ακόμα έχουν μεταρρυθμίσεις του 1930, νωρίτερα, λίγο αργότερα… Άρα είμαστε σε συνεχή διαδικασία για να κατοχυρωθούν και να εξασφαλιστούν οι διακριτοί ρόλοι.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία;
Μέχρι τέλος της χρονιάς θα έχουμε ψηφίσει το νέο καθεστώς εκπαίδευσης των κληρικών.
Και η εφαρμογή;
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 και προφανώς θα σημαίνει αναδιάρθρωση της υπάρχουσας κατάστασης, όπως το κάνουμε και σε όλα τα μέρη. Η δική μας πολιτική, για να συμπληρώσω αυτό που έλεγα πριν, μπορεί να συνοψιστεί στο «ριζοσπαστικές λύσεις, προσεκτικά βήματα». Δηλαδή, η αναδιάρθρωση, η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των κληρικών αποτελεί μία ριζοσπαστική λύση και πρέπει να γίνει με προσεκτικά βήματα.
Αυτό είναι ένα «σύνθημα» που αφορά και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, που περιμένουμε να δούμε;
Έχει να κάνει με το σύνολο της πολιτικής μας. Κλασικό παράδειγμα είναι αυτό που κάναμε στα νηπιαγωγεία. Είπαμε ότι θα ολοκληρώσουμε σε 3 χρόνια την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση και ο τρόπος που θα το κάνουμε είναι ότι υπάρχει μία επιτροπή σε κάθε δήμο που είναι ο διευθυντής εκπαίδευσης, ο εκπρόσωπος των διδασκόντων και ο δήμαρχος. Είχαμε 187 δήμους όπου και οι τρεις υπέγραψαν ότι είναι ώριμο στο δήμο να γίνει αυτό. Υπήρξαν όπως και περιπτώσει όπου οι δύο υπέγραψαν, αλλά μειοψήφησε ο δήμαρχος. Τυπικά, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε και σε αυτές τις περιπτώσεις, αλλά δεν το κάναμε, γιατί θεωρήσαμε ότι όσο πιο συναινετικά τόσο πιο πετυχημένο.
Και στο θέμα του νέου συστήματος εισαγωγής;
Και σε αυτό είναι μία ριζοσπαστική λύση, την οποία έχουμε περίπου συζητήσει τόσο καιρό. Είναι μία λύση που προϋποθέτει και κάποια αλλαγή νοοτροπίας στην κοινωνία γενικότερα, αλλά για εμάς το βασικό είναι όχι η εισαγωγή, αλλά το να επανέλθει η Γ' λυκείου.
Γι' αυτό έχετε θέσει και το θέμα της ανοιχτής πρόσβασης στις περισσότερες σχολές…
Ακριβώς. Άρα, αν το αίτημα αυτό είναι ριζοσπαστικό, εκεί θα πρέπει να το κάνουμε με προσεκτικά βήματα και για να το κατοχυρώσουμε σιγά-σιγά, να μην φοβηθεί ο κόσμος και να πειστεί η κοινωνία. Αυτή είναι η διαλεκτική ανάμεσα σε αυτό που λέμε ότι είναι ο τελικός στόχος και το πώς το υλοποιούμε.
Άρα, πότε θα το δούμε αναλυτικά το σχέδιο;
Στο τέλος του μήνα. Πρέπει να δούμε τις λεπτομέρειες με τους συνεργάτες μας αυτές τις μέρες πρώτα.
Οπότε τέλη Σεπτέμβρη να περιμένουμε να έχει νομοθετηθεί;
Ναι. Έτσι κι αλλιώς αφορά το 2019-20, δεν αφορά τη χρονιά που έρχεται.
Δηλαδή αφορά τα παιδιά που θα μπουν στη Β' λυκείου φέτος
Δεν θα υπάρχει κάποια αλλαγή στη Β' λυκείου, μόνο ένα μάθημα, το «Πολίτης και Κοινωνία», οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιεστούμε. Απλώς να ξέρει ο κόσμος το πλαίσιο με το οποίο θα κινηθούμε το 2019 και μετά.
Το μάθημα αυτό θα αφορά στους θεσμούς του κράτους, της δημοκρατίας;
Ναι, θα υπάρξει και επιμόρφωση των καθηγητών και για τα άλλα μαθήματα και θα πάμε σε μία Γ' λυκείου με λίγα μαθήματα, πολλές ώρες, προσανατολισμένη προς την ειδικότητα που θέλει να κάνει κανείς, όπως είναι σε όλα τα μέρη του κόσμου. Στη Β' λυκείου δηλαδή ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές.
Με εξετάσεις όπως τις ξέρουμε σήμερα;
Κοιτάξτε. Ήδη μειώσαμε τον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στην Γ' λυκείου για το απολυτήριο, για να είναι πιο ουσιαστικές. Το ίδιο θα προχωρήσουμε άμεσα να κάνουμε και για την Α' και τη Β' λυκείου.
Μιλώντας για τον νομοθετικό προγραμματισμό του υπουργείου, περιμένουμε τώρα και τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων ανάμεσα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ για τις συνέργειες και τον νέο τύπο πανεπιστημίων που θα έχουμε πλέον
Έχουμε ολοκληρώσει τις συζητήσεις στο Ιόνιο και στα Γιάννενα. Έχει μια σημασία αυτό. Στα Γιάννενα είχε πάρει απόφαση η σύγκλητος με 13 σημεία-αντιρρήσεις μαζί με προτάσεις για το νομοσχέδιο. Όταν πήγα πάνω συμφωνήσαμε σε όλα. Επί 6 μήνες συζητάμε μέχρι τελευταίας στιγμής, υπάρχουν και από τη μεριά μας καμιά φορά αβλεψίες ή να αλλάξουμε γνώμη για κάποια ζητήματα.
Έχει δημοσιοποιηθεί το σχέδιο για τη Στερεά Ελλάδα, όπου είναι πολύ πιο σύνθετα τα θέματα, γιατί περιλαμβάνεται πρόταση του Πανεπιστημίου Αθηνών για την Εύβοια, προτάσεις του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθήνων και η νέα αρχιτεκτονική του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων και των ακαδημαϊκών συμφωνεί με το εγχείρημα. Προφανώς με παρατηρήσεις. Δυστυχώς, όμως, η τοπική αυτοδιοίκηση έχει εμπλακεί με πολύ λάθος τρόπο, κατά τη γνώμη μας. Θεωρώ ότι ο καθένας πρέπει να αναζητήσει το ρόλο του. Άλλος ο ρόλος της Πολιτείας για τη χάραξη μιας στρατηγικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και άλλος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δεν συνιστά ακαδημαϊκό επιχείρημα το να κάνουμε πανεπιστήμιο στην Περιφέρεια Στερεάς, επειδή είναι η μόνη που δεν έχει. Αντιθέτως, η Στερεά αποκτά τρία πανεπιστήμια, που θα δραστηριοποιούνται εκεί. Αυτό είναι 10 φορές καλύτερο κατά τη γνώμη μας.
Άρα, περιμένουμε για το 2019-20 να έχουμε μία εντελώς διαφορετική πραγματικότητα στην ανώτατη εκπαίδευση, εφόσον θα έχουν προχωρήσει και οι συνέργειες;
Ακριβώς. Θα είναι μια πραγματικότητα εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τα οποία θα έχουν πολλά διετή προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού. Θα έχουν πανεπιστημιακά ερευνητικά ιδρύματα, ινστιτούτα, νέα γνωστικά πεδία. Και για αυτό το λόγο, λέμε ότι είναι λάθος να επικεντρώνεται η συζήτηση σε ζητήματα μόνο συνεργειών. Είναι συζήτηση για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης.
Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που παρουσίασε ο Ελεύθερος Τύπος, ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης θα διαμορφωθεί ως εξής:
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – ΤΕΙ Ηπείρου
Πληροφορική, Τηλεπικοινωνίες, Γεωπονία και Κοινωνικές Επιστήμες θα είναι οι νέες προσθήκες σε σχολές στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το οποίο απορροφά το ΤΕΙ Ηπείρου. Πρόκειται για το πρώτο Ιδρυμα που μπήκε στη διαδικασία των διαβουλεύσεων και ολοκλήρωσε το πόρισμα εν μέσω βέβαια αντιθέσεων και διαμαρτυριών.
Με 8 νέα τμήματα θα λειτουργήσει από τον Σεπτέμβρη του 2019, ενώ τον Σεπτέμβρη του 2020 θα ενταχθούν ακόμα τέσσερα, μεταξύ των οποίων κι ένα πολυτεχνικό τμήμα, αυτό των Μηχανολόγων Μηχανικών. Μάλιστα, οι σπουδές στη Γεωπονία και στο τμήμα Μηχανολόγων θα είναι πενταετείς με τη δυνατότητα μάστερ.
Ειδικότερα τα τμήματα που θα λειτουργήσουν
Από Σεπτέμβρη του 2019
α) Τμήμα Νοσηλευτικής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
β) Τμήμα Λογοθεραπείας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
γ) Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών,
δ) Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, με έδρα την πόλη της Πρέβεζας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών,
ε) Τμήμα Μουσικών Σπουδών, με έδρα την πόλη της Αρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών,
στ) Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την πόλη της Αρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών,
ζ) Τμήμα Γεωπονίας, με έδρα την πόλη της Αρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας.
η) Τμήμα Ψυχολογίας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.
Τα υπόλοιπα τέσσερα τμήματα που ενδέχεται να μπουν στο μηχανογραφικό του 2020
α) Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την πόλη της Αρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας,
β) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στην Πολυτεχνική Σχολή,
γ) Τμήμα Ειδικής Αγωγής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Αγωγής,
δ) Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με έδρα την πόλη της Ηγουμενίτσας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.
Το νομοσχέδιο έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή και αναμένεται η ψήφισή του.
Πανεπιστήμιο Ιονίων Νήσων – ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ενα νέο τμήμα με πεδίο σπουδών τον Τουρισμό, θεματική που έχει γίνει πολύ δημοφιλής μεταξύ των Ιδρυμάτων με τα αιτήματα να πληθαίνουν προς το υπουργείο Παιδείας για τη δημιουργία ενός τέτοιου τμήματος, ένα τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης και τέλος ένα τμήμα με σπουδές Εθνομουσικολογίας είναι οι καινούργιες προσθήκες στα Νησιά του Ιονίου.
Το Πανεπιστήμιο Ιονίων Νήσων διπλασιάζεται μετά τη συγχώνευση με το ΤΕΙ αποκτώντας 12 τμήματα, έναντι 6 που είχε μέχρι σήμερα, ενώ το ΤΕΙ «σβήνεται» από το χάρτη, διατηρώντας τρία τμήματα που θα επανιδρυθούν ως πανεπιστημιακά.
Και τα 12 τμήματα θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβρη του 2019, μόπου και θα δεχθούν τους πρώτους τους εισακτέους, δηλαδή τους υποψηφίους των Πανελλαδικών του 2019. Το πόρισμα έχει ήδη διαμορφωθεί σε νομοσχέδιο και έχει κατατεθεί στη Βουλή, όπου αναμένεται η ψήφισή του.
Συγκεκριμένα, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο αποκτά δύο νέες Σχολές:
α) Τη Σχολή Περιβάλλοντος, με έδρα την πόλη της Ζακύνθου και
β) Τη Σχολή Οικονομικών Επιστημών, με έδρα την πόλη της Κέρκυρας.
Η Σχολή Περιβάλλοντος περιλαμβάνει:
το Τμήμα Περιβάλλοντος, με έδρα την πόλη της Ζακύνθου και
το Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την πόλη του Αργοστολίου.
Η Σχολή Οικονομικών Επιστημών περιλαμβάνει:
το νέο Τμήμα Τουρισμού, με έδρα την πόλη της Κέρκυρας και
το νέο Τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης, με έδρα την πόλη της Λευκάδας.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας
ΤΕΙ Θεσσαλίας – ΕΚΠΑ
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο
Ίσως η πιο φιλόδοξη απ’ όλες τις προτάσεις που μέχρι τώρα έχουν κατατεθεί αφορά την τύχη των ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας. Το πρώτο, σπάει σε τρία κομμάτια, τα οποία μοιράζονται σε τρία πανεπιστήμια: Αθήνας, Θεσσαλίας και Γεωπονικό. Το ΤΕΙ Θεσσαλίας απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και οι έδρες των τμημάτων ξαναμοιράζονται στην περιοχή.
Τα νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο μηχανογραφικό του 2019:
Τμήμα Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων, Βόλος
Τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών, Βόλος
Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Λάρισα
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λάρισα
Τμήμα Γεωπονίας Αγροτεχνολογίας, Λάρισα
Τμήμα Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής, Λάρισα
Τμήμα Νοσηλευτικής, Λάρισα
Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Λάρισα
Τμήμα Περιβάλλοντος και Ενεργειακών Τεχνολογιών, Λάρισα
Τμήμα Διαιτολογίας, Τρίκαλα
Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής, Καρδίτσα
Τμήμα Δημόσιας Υγείας, Καρδίτσα
Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δασικών Πόρων, Καρδίτσα
Τμήμα Φυσικοθεραπείας, Λαμία
Τμήμα Φυσικής, Λαμία
Τμήμα Μαθηματικών, Λαμία.
Τα νέα τμήματα του ΕΚΠΑ στην Εύβοια στο μηχανογραφικό του 2019:
Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλιακών Σπουδών
Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου.
Τα τμήματα του ΕΚΠΑ στην Εύβοια που θα ενταχθούν στο μηχανογραφικό το 2020:
Τμήμα Ολοκληρωμένης Αγροτικής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων
Τμήμα Διατροφολογίας και Διαιτολογίας.
Το νέο τμήμα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου στο μηχανογραφικό δελτίο του 2019:
Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμο
Σε ποια πανεπιστήµια αναµένεται να δούµε νέα τµήµατα και σχολές
Στα παραπάνω Ιδρύµατα οι προτάσεις έχουν ήδη δηµοσιοποιηθεί κι έχουν περάσει και την έγκριση του υπουργείου Παιδείας. Οµως η σαρωτική αναδιάρθρωση που θα φέρει το σχέδιο Γαβρόγλου δεν σταµατάει εκεί. Υπάρχουν ακόµα τέσσερις συγχωνεύσεις που συζητούνται µε στόχο να τις προχωρήσουν ταχύτατα και να προλάβουν το µηχανογραφικό του 2019.
Πού γίνονται συζητήσεις
ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και ∆ιεθνές Πανεπιστήµιο: Αγώνα δρόµο κάνουν τα ΤΕΙ να ενταχθούν σε µία από τις επιτροπές συζητήσεων προσβλέποντας προφανώς στην πανεπιστηµιοποίησή τους. Η εν λόγω σύµπραξη συγκεντρώνει το σύνολο σχεδόν των Τεχνολογικών Ιδρυµάτων του Βορρά και σκοπό έχει τη δηµιουργία ενός πανεπιστηµίου µε έδρα τη Θεσσαλονίκη. Απ’ όλες τις πλευρές ασκούνται αµφίδροµες πιέσεις, µιας και τα ΤΕΙ προωθούν µια τέτοια συνεργασία µε τις ευλογίες του υπουργού Παιδείας, όµως στο ∆ιεθνές Πανεπιστήµιο υπάρχουν φωνές που διατηρούν επιφυλάξεις. Πάντως, πηγές του υπουργείου Παιδείας θεωρούν ότι το πόρισµα βρίσκεται σε τελικό στάδιο και πως σύντοµα θα λάβει τη µορφή νοµοσχεδίου.
Πανεπιστήµιο ∆υτικής Μακεδονίας και ΤΕΙ ∆υτικής Μακεδονίας
Σχέδιο για περίπου 25 τµήµατα τον επόµενο χρόνο και άλλα 5 το ακαδηµαϊκό έτος 2020-2021 συζητείται αυτή την περίοδο µεταξύ των δύο Ιδρυµάτων. Το ΤΕΙ θα απορροφηθεί από το Πανεπιστήµιο και πολλά τµήµατά του πρώτου θα επανιδρυθούν ως πανεπιστηµιακά.
Πανεπιστήµιο Πελοποννήσου µε ΤΕΙ ∆υτικής Μακεδονίας
Μία ακόµη σύµπραξη, που αν και δεν έχει βγάλει πολλά αποτελέσµατα µέχρι στιγµής, πηγές του υπουργείου σηµειώνουν ότι θα προλάβει να µπει στις µεγάλες αλλαγές του µηχανογραφικού της χρονιάς που µας έρχεται.
ΑΣΠΑΙΤΕ
Πρόκειται για µία σχολή που διεκδίκησαν αρκετά Ιδρύµατα. Από το Πανεπιστήµιο Πελοποννήσου έως και το Πανεπιστήµιο ∆υτικής Αττικής, τελικά η «µπίλια» φαίνεται ότι κάθεται στο Πανεπιστήµιο Πειραιώς.
Η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης είναι πενταετούς φοίτησης. Το πτυχίο που χορηγούν τα Τεχνολογικά Τµήµατα της ΑΣΠΑΙΤΕ παρέχει δικαίωµα διδασκαλίας στην ειδικότητα της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, ενώ αποτελεί και πτυχίο επαγγελµατικής ειδικότητας, το οποίο ως προς τα επαγγελµατικά δικαιώµατα είναι ισότιµο µε αυτό των ΤΕΙ. Το πτυχίο φέρει και τους δύο τίτλους, αυτόν του εκπαιδευτικού και αυτόν της επαγγελµατικής ειδικότητας.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία;
Μέχρι τέλος της χρονιάς θα έχουμε ψηφίσει το νέο καθεστώς εκπαίδευσης των κληρικών.
Και η εφαρμογή;
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 και προφανώς θα σημαίνει αναδιάρθρωση της υπάρχουσας κατάστασης, όπως το κάνουμε και σε όλα τα μέρη. Η δική μας πολιτική, για να συμπληρώσω αυτό που έλεγα πριν, μπορεί να συνοψιστεί στο «ριζοσπαστικές λύσεις, προσεκτικά βήματα». Δηλαδή, η αναδιάρθρωση, η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των κληρικών αποτελεί μία ριζοσπαστική λύση και πρέπει να γίνει με προσεκτικά βήματα.
Αυτό είναι ένα «σύνθημα» που αφορά και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, που περιμένουμε να δούμε;
Έχει να κάνει με το σύνολο της πολιτικής μας. Κλασικό παράδειγμα είναι αυτό που κάναμε στα νηπιαγωγεία. Είπαμε ότι θα ολοκληρώσουμε σε 3 χρόνια την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση και ο τρόπος που θα το κάνουμε είναι ότι υπάρχει μία επιτροπή σε κάθε δήμο που είναι ο διευθυντής εκπαίδευσης, ο εκπρόσωπος των διδασκόντων και ο δήμαρχος. Είχαμε 187 δήμους όπου και οι τρεις υπέγραψαν ότι είναι ώριμο στο δήμο να γίνει αυτό. Υπήρξαν όπως και περιπτώσει όπου οι δύο υπέγραψαν, αλλά μειοψήφησε ο δήμαρχος. Τυπικά, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε και σε αυτές τις περιπτώσεις, αλλά δεν το κάναμε, γιατί θεωρήσαμε ότι όσο πιο συναινετικά τόσο πιο πετυχημένο.
Και στο θέμα του νέου συστήματος εισαγωγής;
Και σε αυτό είναι μία ριζοσπαστική λύση, την οποία έχουμε περίπου συζητήσει τόσο καιρό. Είναι μία λύση που προϋποθέτει και κάποια αλλαγή νοοτροπίας στην κοινωνία γενικότερα, αλλά για εμάς το βασικό είναι όχι η εισαγωγή, αλλά το να επανέλθει η Γ' λυκείου.
Γι' αυτό έχετε θέσει και το θέμα της ανοιχτής πρόσβασης στις περισσότερες σχολές…
Ακριβώς. Άρα, αν το αίτημα αυτό είναι ριζοσπαστικό, εκεί θα πρέπει να το κάνουμε με προσεκτικά βήματα και για να το κατοχυρώσουμε σιγά-σιγά, να μην φοβηθεί ο κόσμος και να πειστεί η κοινωνία. Αυτή είναι η διαλεκτική ανάμεσα σε αυτό που λέμε ότι είναι ο τελικός στόχος και το πώς το υλοποιούμε.
Άρα, πότε θα το δούμε αναλυτικά το σχέδιο;
Στο τέλος του μήνα. Πρέπει να δούμε τις λεπτομέρειες με τους συνεργάτες μας αυτές τις μέρες πρώτα.
Οπότε τέλη Σεπτέμβρη να περιμένουμε να έχει νομοθετηθεί;
Ναι. Έτσι κι αλλιώς αφορά το 2019-20, δεν αφορά τη χρονιά που έρχεται.
Δηλαδή αφορά τα παιδιά που θα μπουν στη Β' λυκείου φέτος
Δεν θα υπάρχει κάποια αλλαγή στη Β' λυκείου, μόνο ένα μάθημα, το «Πολίτης και Κοινωνία», οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιεστούμε. Απλώς να ξέρει ο κόσμος το πλαίσιο με το οποίο θα κινηθούμε το 2019 και μετά.
Το μάθημα αυτό θα αφορά στους θεσμούς του κράτους, της δημοκρατίας;
Ναι, θα υπάρξει και επιμόρφωση των καθηγητών και για τα άλλα μαθήματα και θα πάμε σε μία Γ' λυκείου με λίγα μαθήματα, πολλές ώρες, προσανατολισμένη προς την ειδικότητα που θέλει να κάνει κανείς, όπως είναι σε όλα τα μέρη του κόσμου. Στη Β' λυκείου δηλαδή ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές.
Με εξετάσεις όπως τις ξέρουμε σήμερα;
Κοιτάξτε. Ήδη μειώσαμε τον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στην Γ' λυκείου για το απολυτήριο, για να είναι πιο ουσιαστικές. Το ίδιο θα προχωρήσουμε άμεσα να κάνουμε και για την Α' και τη Β' λυκείου.
Μιλώντας για τον νομοθετικό προγραμματισμό του υπουργείου, περιμένουμε τώρα και τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων ανάμεσα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ για τις συνέργειες και τον νέο τύπο πανεπιστημίων που θα έχουμε πλέον
Έχουμε ολοκληρώσει τις συζητήσεις στο Ιόνιο και στα Γιάννενα. Έχει μια σημασία αυτό. Στα Γιάννενα είχε πάρει απόφαση η σύγκλητος με 13 σημεία-αντιρρήσεις μαζί με προτάσεις για το νομοσχέδιο. Όταν πήγα πάνω συμφωνήσαμε σε όλα. Επί 6 μήνες συζητάμε μέχρι τελευταίας στιγμής, υπάρχουν και από τη μεριά μας καμιά φορά αβλεψίες ή να αλλάξουμε γνώμη για κάποια ζητήματα.
Έχει δημοσιοποιηθεί το σχέδιο για τη Στερεά Ελλάδα, όπου είναι πολύ πιο σύνθετα τα θέματα, γιατί περιλαμβάνεται πρόταση του Πανεπιστημίου Αθηνών για την Εύβοια, προτάσεις του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθήνων και η νέα αρχιτεκτονική του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων και των ακαδημαϊκών συμφωνεί με το εγχείρημα. Προφανώς με παρατηρήσεις. Δυστυχώς, όμως, η τοπική αυτοδιοίκηση έχει εμπλακεί με πολύ λάθος τρόπο, κατά τη γνώμη μας. Θεωρώ ότι ο καθένας πρέπει να αναζητήσει το ρόλο του. Άλλος ο ρόλος της Πολιτείας για τη χάραξη μιας στρατηγικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και άλλος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δεν συνιστά ακαδημαϊκό επιχείρημα το να κάνουμε πανεπιστήμιο στην Περιφέρεια Στερεάς, επειδή είναι η μόνη που δεν έχει. Αντιθέτως, η Στερεά αποκτά τρία πανεπιστήμια, που θα δραστηριοποιούνται εκεί. Αυτό είναι 10 φορές καλύτερο κατά τη γνώμη μας.
Άρα, περιμένουμε για το 2019-20 να έχουμε μία εντελώς διαφορετική πραγματικότητα στην ανώτατη εκπαίδευση, εφόσον θα έχουν προχωρήσει και οι συνέργειες;
Ακριβώς. Θα είναι μια πραγματικότητα εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τα οποία θα έχουν πολλά διετή προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού. Θα έχουν πανεπιστημιακά ερευνητικά ιδρύματα, ινστιτούτα, νέα γνωστικά πεδία. Και για αυτό το λόγο, λέμε ότι είναι λάθος να επικεντρώνεται η συζήτηση σε ζητήματα μόνο συνεργειών. Είναι συζήτηση για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης.
Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που παρουσίασε ο Ελεύθερος Τύπος, ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης θα διαμορφωθεί ως εξής:
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – ΤΕΙ Ηπείρου
Πληροφορική, Τηλεπικοινωνίες, Γεωπονία και Κοινωνικές Επιστήμες θα είναι οι νέες προσθήκες σε σχολές στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το οποίο απορροφά το ΤΕΙ Ηπείρου. Πρόκειται για το πρώτο Ιδρυμα που μπήκε στη διαδικασία των διαβουλεύσεων και ολοκλήρωσε το πόρισμα εν μέσω βέβαια αντιθέσεων και διαμαρτυριών.
Με 8 νέα τμήματα θα λειτουργήσει από τον Σεπτέμβρη του 2019, ενώ τον Σεπτέμβρη του 2020 θα ενταχθούν ακόμα τέσσερα, μεταξύ των οποίων κι ένα πολυτεχνικό τμήμα, αυτό των Μηχανολόγων Μηχανικών. Μάλιστα, οι σπουδές στη Γεωπονία και στο τμήμα Μηχανολόγων θα είναι πενταετείς με τη δυνατότητα μάστερ.
Ειδικότερα τα τμήματα που θα λειτουργήσουν
Από Σεπτέμβρη του 2019
α) Τμήμα Νοσηλευτικής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
β) Τμήμα Λογοθεραπείας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
γ) Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών,
δ) Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, με έδρα την πόλη της Πρέβεζας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών,
ε) Τμήμα Μουσικών Σπουδών, με έδρα την πόλη της Αρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών,
στ) Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την πόλη της Αρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών,
ζ) Τμήμα Γεωπονίας, με έδρα την πόλη της Αρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας.
η) Τμήμα Ψυχολογίας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.
Τα υπόλοιπα τέσσερα τμήματα που ενδέχεται να μπουν στο μηχανογραφικό του 2020
α) Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την πόλη της Αρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας,
β) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στην Πολυτεχνική Σχολή,
γ) Τμήμα Ειδικής Αγωγής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Αγωγής,
δ) Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με έδρα την πόλη της Ηγουμενίτσας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.
Το νομοσχέδιο έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή και αναμένεται η ψήφισή του.
Πανεπιστήμιο Ιονίων Νήσων – ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ενα νέο τμήμα με πεδίο σπουδών τον Τουρισμό, θεματική που έχει γίνει πολύ δημοφιλής μεταξύ των Ιδρυμάτων με τα αιτήματα να πληθαίνουν προς το υπουργείο Παιδείας για τη δημιουργία ενός τέτοιου τμήματος, ένα τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης και τέλος ένα τμήμα με σπουδές Εθνομουσικολογίας είναι οι καινούργιες προσθήκες στα Νησιά του Ιονίου.
Το Πανεπιστήμιο Ιονίων Νήσων διπλασιάζεται μετά τη συγχώνευση με το ΤΕΙ αποκτώντας 12 τμήματα, έναντι 6 που είχε μέχρι σήμερα, ενώ το ΤΕΙ «σβήνεται» από το χάρτη, διατηρώντας τρία τμήματα που θα επανιδρυθούν ως πανεπιστημιακά.
Και τα 12 τμήματα θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβρη του 2019, μόπου και θα δεχθούν τους πρώτους τους εισακτέους, δηλαδή τους υποψηφίους των Πανελλαδικών του 2019. Το πόρισμα έχει ήδη διαμορφωθεί σε νομοσχέδιο και έχει κατατεθεί στη Βουλή, όπου αναμένεται η ψήφισή του.
Συγκεκριμένα, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο αποκτά δύο νέες Σχολές:
α) Τη Σχολή Περιβάλλοντος, με έδρα την πόλη της Ζακύνθου και
β) Τη Σχολή Οικονομικών Επιστημών, με έδρα την πόλη της Κέρκυρας.
Η Σχολή Περιβάλλοντος περιλαμβάνει:
το Τμήμα Περιβάλλοντος, με έδρα την πόλη της Ζακύνθου και
το Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την πόλη του Αργοστολίου.
Η Σχολή Οικονομικών Επιστημών περιλαμβάνει:
το νέο Τμήμα Τουρισμού, με έδρα την πόλη της Κέρκυρας και
το νέο Τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης, με έδρα την πόλη της Λευκάδας.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας
ΤΕΙ Θεσσαλίας – ΕΚΠΑ
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο
Ίσως η πιο φιλόδοξη απ’ όλες τις προτάσεις που μέχρι τώρα έχουν κατατεθεί αφορά την τύχη των ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας. Το πρώτο, σπάει σε τρία κομμάτια, τα οποία μοιράζονται σε τρία πανεπιστήμια: Αθήνας, Θεσσαλίας και Γεωπονικό. Το ΤΕΙ Θεσσαλίας απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και οι έδρες των τμημάτων ξαναμοιράζονται στην περιοχή.
Τα νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο μηχανογραφικό του 2019:
Τμήμα Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων, Βόλος
Τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών, Βόλος
Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Λάρισα
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λάρισα
Τμήμα Γεωπονίας Αγροτεχνολογίας, Λάρισα
Τμήμα Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής, Λάρισα
Τμήμα Νοσηλευτικής, Λάρισα
Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Λάρισα
Τμήμα Περιβάλλοντος και Ενεργειακών Τεχνολογιών, Λάρισα
Τμήμα Διαιτολογίας, Τρίκαλα
Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής, Καρδίτσα
Τμήμα Δημόσιας Υγείας, Καρδίτσα
Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δασικών Πόρων, Καρδίτσα
Τμήμα Φυσικοθεραπείας, Λαμία
Τμήμα Φυσικής, Λαμία
Τμήμα Μαθηματικών, Λαμία.
Τα νέα τμήματα του ΕΚΠΑ στην Εύβοια στο μηχανογραφικό του 2019:
Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλιακών Σπουδών
Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου.
Τα τμήματα του ΕΚΠΑ στην Εύβοια που θα ενταχθούν στο μηχανογραφικό το 2020:
Τμήμα Ολοκληρωμένης Αγροτικής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων
Τμήμα Διατροφολογίας και Διαιτολογίας.
Το νέο τμήμα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου στο μηχανογραφικό δελτίο του 2019:
Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμο
Σε ποια πανεπιστήµια αναµένεται να δούµε νέα τµήµατα και σχολές
Στα παραπάνω Ιδρύµατα οι προτάσεις έχουν ήδη δηµοσιοποιηθεί κι έχουν περάσει και την έγκριση του υπουργείου Παιδείας. Οµως η σαρωτική αναδιάρθρωση που θα φέρει το σχέδιο Γαβρόγλου δεν σταµατάει εκεί. Υπάρχουν ακόµα τέσσερις συγχωνεύσεις που συζητούνται µε στόχο να τις προχωρήσουν ταχύτατα και να προλάβουν το µηχανογραφικό του 2019.
Πού γίνονται συζητήσεις
ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και ∆ιεθνές Πανεπιστήµιο: Αγώνα δρόµο κάνουν τα ΤΕΙ να ενταχθούν σε µία από τις επιτροπές συζητήσεων προσβλέποντας προφανώς στην πανεπιστηµιοποίησή τους. Η εν λόγω σύµπραξη συγκεντρώνει το σύνολο σχεδόν των Τεχνολογικών Ιδρυµάτων του Βορρά και σκοπό έχει τη δηµιουργία ενός πανεπιστηµίου µε έδρα τη Θεσσαλονίκη. Απ’ όλες τις πλευρές ασκούνται αµφίδροµες πιέσεις, µιας και τα ΤΕΙ προωθούν µια τέτοια συνεργασία µε τις ευλογίες του υπουργού Παιδείας, όµως στο ∆ιεθνές Πανεπιστήµιο υπάρχουν φωνές που διατηρούν επιφυλάξεις. Πάντως, πηγές του υπουργείου Παιδείας θεωρούν ότι το πόρισµα βρίσκεται σε τελικό στάδιο και πως σύντοµα θα λάβει τη µορφή νοµοσχεδίου.
Πανεπιστήµιο ∆υτικής Μακεδονίας και ΤΕΙ ∆υτικής Μακεδονίας
Σχέδιο για περίπου 25 τµήµατα τον επόµενο χρόνο και άλλα 5 το ακαδηµαϊκό έτος 2020-2021 συζητείται αυτή την περίοδο µεταξύ των δύο Ιδρυµάτων. Το ΤΕΙ θα απορροφηθεί από το Πανεπιστήµιο και πολλά τµήµατά του πρώτου θα επανιδρυθούν ως πανεπιστηµιακά.
Πανεπιστήµιο Πελοποννήσου µε ΤΕΙ ∆υτικής Μακεδονίας
Μία ακόµη σύµπραξη, που αν και δεν έχει βγάλει πολλά αποτελέσµατα µέχρι στιγµής, πηγές του υπουργείου σηµειώνουν ότι θα προλάβει να µπει στις µεγάλες αλλαγές του µηχανογραφικού της χρονιάς που µας έρχεται.
ΑΣΠΑΙΤΕ
Πρόκειται για µία σχολή που διεκδίκησαν αρκετά Ιδρύµατα. Από το Πανεπιστήµιο Πελοποννήσου έως και το Πανεπιστήµιο ∆υτικής Αττικής, τελικά η «µπίλια» φαίνεται ότι κάθεται στο Πανεπιστήµιο Πειραιώς.
Η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης είναι πενταετούς φοίτησης. Το πτυχίο που χορηγούν τα Τεχνολογικά Τµήµατα της ΑΣΠΑΙΤΕ παρέχει δικαίωµα διδασκαλίας στην ειδικότητα της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, ενώ αποτελεί και πτυχίο επαγγελµατικής ειδικότητας, το οποίο ως προς τα επαγγελµατικά δικαιώµατα είναι ισότιµο µε αυτό των ΤΕΙ. Το πτυχίο φέρει και τους δύο τίτλους, αυτόν του εκπαιδευτικού και αυτόν της επαγγελµατικής ειδικότητας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr