Απίστευτο: Εισπρακτική εταιρεία απειλεί δανειολήπτρια για... 50 ευρώ!
08.08.2018
13:27
«O σύζυγος μου που έχει πάθε έμφραγμα δέχτηκε τηλεφώνημα από μια κυρία εισπρακτικής εταιρείας η οποία με απειλές ότι θα στείλει δικαστικό επιμελητή» λέει στο protothema.gr η δανειολήπτρια
Τρόμος για χιλιάδες δανειολήπτες εξακολουθούν να είναι οι εισπρακτικές εταιρείες οι οποίες έχοντας γράψει στα παλιά τους τα παπούτσια τους νόμους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, τηλεφωνούν σε ανυποψίαστους δανειολήπτες και με απειλές προσπαθούν να τους πείσουν να καταβάλουν χρηματικά ποσά για τα δάνεια τα οποία είχαν λάβει.
Το πλέον εξοργιστικό είναι ότι οι εισπρακτικές εταιρείες τηλεφωνούν ακόμη και σε δανειολήπτες οι οποίοι έχουν ενήμερα τα δάνειά τους, ακόμη και αν δεν καταφέρουν να πληρώσουν μια δόση, όπως έγινε στην περίπτωση μιας κυρίας η οποία δεν κατάφερε, λόγω άλλων οικονομικών υποχρεώσεων, να πληρώσει τον περασμένο Ιούλιο τη δόση της που ήταν 50 ευρώ!
Για την καθυστέρηση αυτή η κυρία – τα στοιχεία της βρίσκονται στη διάθεση του protothema.gr- και ο σύζυγός της δέχτηκαν τηλεφωνήματα από εισπρακτική εταιρεία, η οποία σύμφωνα με την καταγγελία της στο protothema.gr εδρεύει στην περιοχή του Ρέντη, και απειλώντας τους ζητούσε την άμεση καταβολή των 50 ευρώ!
«O σύζυγος μου που έχει πάθε έμφραγμα δέχτηκε τηλεφώνημα από μια κυρία εισπρακτικής εταιρείας η οποία με απειλές ότι θα στείλει δικαστικό επιμελητή ζητούσε να καταβάλουμε τα 50 ευρώ της δόσης που απλά δεν μπορέσαμε να βάλουμε τον περασμένο μήνα. Εμείς ποτέ δεν καθυστερήσαμε στην πληρωμή του δανείου μας απλά δεν καταβάλαμε το ποσό αυτό τον περασμένο μήνα λόγω άλλων οικονομικών υποχρεώσεων» λέει στο protothema.gr
Οι δυο δανειολήπτες είχαν πάρει δάνειο 120.000 ευρώ και πλήρωναν τις δόσεις τους κανονικά κάθε μήνα. Μάλιστα, λόγω του ότι ήταν καλοπληρωτές η Τράπεζα τους πρότεινε για ένα χρόνο να ελαφρύνει τις δόσεις και τους επέτρεψε να δίνουν 50 ευρώ τη δόση.
Ωστόσο, λόγω οικονομικών υποχρεώσεων το ζευγάρι δεν κατάφερε να πληρώσει στις 17 Ιουλίου τα 50 ευρώ που έπρεπε τα οποία όμως θα κατέθετε αμέσως μόλις τα είχε. Αυτή η καθυστέρηση έδωσε δικαίωμα σε εισπρακτική εταιρεία και όχι στην Τράπεζα να τηλεφωνήσει στο ζευγάρι και απειλώντας τους να ζητήσει την άμεση καταβολή των 50 ευρώ!
Ήδη από το 2016 υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις σύμφωνα με τις οποίες είναι παράνομο να τηλεφωνούν εισπρακτικές εταιρείες σε καταναλωτές εφόσον δεν τους έχουν ενημερώσει ότι έχουν στην κατοχή τους τα στοιχεία τους. Θα πρέπει σύμφωνα με το σκεπτικό των δικαστικών αποφάσεων οι Τράπεζες να έχουν πρώτα ενημερώσει γραπτώς ότι μεταβιβάζουν τα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών σε συγκεκριμένη εισπρακτική εταιρεία και οι τελευταία να ενημερώσει τους δανειολήπτες πως έχει στην κατοχή της τα δεδομένα αυτά.
Εάν όλα αυτά δεν συμβαίνουν, οι δανειολήπτες έχουν το δικαίωμα να μην απαντούν σε καμία ερώτηση όταν τηλεφωνεί η εισπρακτική εταιρεία ενώ ο δανειολήπτης μπορεί να διεκδικήσει και την προβλεπόμενη από το νόμο αποζημίωση για ηθική βλάβη η οποία είναι τουλάχιστον 5.870 ευρώ (συν του νόμιμους τόκους) και να καταφύγει και στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, για τις τηλεφωνικές οχλήσεις, πιέσεις, απειλές και απαράδεκτες συμπεριφορές των εισπρακτικών εταιρειών.
Το πλέον εξοργιστικό είναι ότι οι εισπρακτικές εταιρείες τηλεφωνούν ακόμη και σε δανειολήπτες οι οποίοι έχουν ενήμερα τα δάνειά τους, ακόμη και αν δεν καταφέρουν να πληρώσουν μια δόση, όπως έγινε στην περίπτωση μιας κυρίας η οποία δεν κατάφερε, λόγω άλλων οικονομικών υποχρεώσεων, να πληρώσει τον περασμένο Ιούλιο τη δόση της που ήταν 50 ευρώ!
Για την καθυστέρηση αυτή η κυρία – τα στοιχεία της βρίσκονται στη διάθεση του protothema.gr- και ο σύζυγός της δέχτηκαν τηλεφωνήματα από εισπρακτική εταιρεία, η οποία σύμφωνα με την καταγγελία της στο protothema.gr εδρεύει στην περιοχή του Ρέντη, και απειλώντας τους ζητούσε την άμεση καταβολή των 50 ευρώ!
«O σύζυγος μου που έχει πάθε έμφραγμα δέχτηκε τηλεφώνημα από μια κυρία εισπρακτικής εταιρείας η οποία με απειλές ότι θα στείλει δικαστικό επιμελητή ζητούσε να καταβάλουμε τα 50 ευρώ της δόσης που απλά δεν μπορέσαμε να βάλουμε τον περασμένο μήνα. Εμείς ποτέ δεν καθυστερήσαμε στην πληρωμή του δανείου μας απλά δεν καταβάλαμε το ποσό αυτό τον περασμένο μήνα λόγω άλλων οικονομικών υποχρεώσεων» λέει στο protothema.gr
Οι δυο δανειολήπτες είχαν πάρει δάνειο 120.000 ευρώ και πλήρωναν τις δόσεις τους κανονικά κάθε μήνα. Μάλιστα, λόγω του ότι ήταν καλοπληρωτές η Τράπεζα τους πρότεινε για ένα χρόνο να ελαφρύνει τις δόσεις και τους επέτρεψε να δίνουν 50 ευρώ τη δόση.
Ωστόσο, λόγω οικονομικών υποχρεώσεων το ζευγάρι δεν κατάφερε να πληρώσει στις 17 Ιουλίου τα 50 ευρώ που έπρεπε τα οποία όμως θα κατέθετε αμέσως μόλις τα είχε. Αυτή η καθυστέρηση έδωσε δικαίωμα σε εισπρακτική εταιρεία και όχι στην Τράπεζα να τηλεφωνήσει στο ζευγάρι και απειλώντας τους να ζητήσει την άμεση καταβολή των 50 ευρώ!
Ήδη από το 2016 υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις σύμφωνα με τις οποίες είναι παράνομο να τηλεφωνούν εισπρακτικές εταιρείες σε καταναλωτές εφόσον δεν τους έχουν ενημερώσει ότι έχουν στην κατοχή τους τα στοιχεία τους. Θα πρέπει σύμφωνα με το σκεπτικό των δικαστικών αποφάσεων οι Τράπεζες να έχουν πρώτα ενημερώσει γραπτώς ότι μεταβιβάζουν τα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών σε συγκεκριμένη εισπρακτική εταιρεία και οι τελευταία να ενημερώσει τους δανειολήπτες πως έχει στην κατοχή της τα δεδομένα αυτά.
Εάν όλα αυτά δεν συμβαίνουν, οι δανειολήπτες έχουν το δικαίωμα να μην απαντούν σε καμία ερώτηση όταν τηλεφωνεί η εισπρακτική εταιρεία ενώ ο δανειολήπτης μπορεί να διεκδικήσει και την προβλεπόμενη από το νόμο αποζημίωση για ηθική βλάβη η οποία είναι τουλάχιστον 5.870 ευρώ (συν του νόμιμους τόκους) και να καταφύγει και στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, για τις τηλεφωνικές οχλήσεις, πιέσεις, απειλές και απαράδεκτες συμπεριφορές των εισπρακτικών εταιρειών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr