«Κλεφτοπόλεμος» στην Εθνική με θύματα τους οδηγούς
16.09.2010
16:40
Συνεχίζεται ο «ανένδοτος» των συνδικαλιστών, μετά και τις εξελίξεις στη Βουλή
Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία των οδηγών από τις κινητοποιήσεις των οδηγών φορτηγών.
Λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι της Πέμπτης δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό χάος στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, στο ύψος του Χαϊδαρίου, όταν οδηγοί φορτηγών, με το πρόσχημα ότι ήθελαν να μετακινήσουν ορισμένα οχήματα, έκλεισαν για περίπου μισή ώρα το δρόμο, με αποτέλεσμα να προκληθούν τεράστιες ουρές από αγανακτισμένους οδηγούς ΙΧ, που εγκλωβίστηκαν στην εθνική.
Προς στιγμήν προκλήθηκε ένταση, καθώς οι ιδιοκτήτες απέκλεισαν το δρόμο, φωνάζοντας συνθήματα κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της κυβέρνησης γενικότερα.
Δυνάμεις της Τροχαίας και των ΜΑΤ, που βρίσκονται στα σημεία συγκέντρωσης των φορτηγών, τα οποία είναι περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα, προσπάθησαν να αποκαταστήσουν την κυκλοφορία, έχοντας ρητές εντολές να μην επιτρέψουν στα βαριά οχήματα να κατευθυνθούν προς το κέντρο της Αθήνας.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωί, ανάλογη ένταση, σε μικρότερη όμως κλίμακα, επικράτησε στα διόδια της Ελευσίνας. Φορτηγά βρίσκονται επίσης σταθμευμένα και στο μπλόκο της Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης.
Λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι της Πέμπτης δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό χάος στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, στο ύψος του Χαϊδαρίου, όταν οδηγοί φορτηγών, με το πρόσχημα ότι ήθελαν να μετακινήσουν ορισμένα οχήματα, έκλεισαν για περίπου μισή ώρα το δρόμο, με αποτέλεσμα να προκληθούν τεράστιες ουρές από αγανακτισμένους οδηγούς ΙΧ, που εγκλωβίστηκαν στην εθνική.
Προς στιγμήν προκλήθηκε ένταση, καθώς οι ιδιοκτήτες απέκλεισαν το δρόμο, φωνάζοντας συνθήματα κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της κυβέρνησης γενικότερα.
Δυνάμεις της Τροχαίας και των ΜΑΤ, που βρίσκονται στα σημεία συγκέντρωσης των φορτηγών, τα οποία είναι περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα, προσπάθησαν να αποκαταστήσουν την κυκλοφορία, έχοντας ρητές εντολές να μην επιτρέψουν στα βαριά οχήματα να κατευθυνθούν προς το κέντρο της Αθήνας.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωί, ανάλογη ένταση, σε μικρότερη όμως κλίμακα, επικράτησε στα διόδια της Ελευσίνας. Φορτηγά βρίσκονται επίσης σταθμευμένα και στο μπλόκο της Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης.
Ετσι έστω και με κομμένα τα φτερά συνεχίζουν τον... ανένδοτο οι ιδιοκτήτες φορτηγών χερσαίων μεταφορών αντιδρώντας στις ρυθμίσεις του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση του κλάδου.
Οι επαγγελματίες κατανοούν ότι περιθώρια αλλαγών δεν υπάρχουν στο νόμο, όμως είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς η άποψη που επικρατεί είναι ότι δεν έχουν να χάσουν τίποτα.
Στη Βουλή, το σχέδιο νόμου ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, κατ' άρθρον και στο σύνολό του στην αρμόδια Επιτροπή και την επόμενη εβδομάδα εισέρχεται για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια.Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, τόνισε ότι δεν μπορούν να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών και συγκεκριμένα απέκλεισε το ενδεχόμενο περαιτέρω παράτασης του χρόνου προσαρμογής που, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, είναι τρία χρόνια, αλλά και ικανοποίησης του αιτήματος να παραμείνει το 35% της άυλης αξίας των αδειών, γιατί, όπως είπε, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία για το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς.
Παράλληλα, κάλεσε εκ νέου τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων να συνταχθούν με την Πολιτεία για την ομαλή, όπως είπε, μετάβαση σε ένα νέο εκσυγχρονισμένο ευρωπαϊκό καθεστώς, αντί να δίνουν μάχη με το βλέμμα στο παρελθόν.
Εμφανίστηκε δε, καθησυχαστικός, όσον αφορά στις παρατηρήσεις και επιφυλάξεις που εξέφρασαν αρκετοί βουλευτές, ανάμεσα τους και του ΠΑΣΟΚ, όπως η Κατερίνα Μπατζελή, ο Κώστας Γείτονας και ο Χρήστος Μαγκούφης, οι οποίοι ζήτησαν περαιτέρω αποσαφηνίσεις για ορισμένες διατάξεις του σχεδίου νόμου, ώστε, όπως είπαν, να αποτραπεί ο κίνδυνος δημιουργίας καρτέλ, αλλά και εισβολής ξένων οδηγών στην Ελλάδα.
Ο κ. Ρέππας απέρριψε ακόμη τις αιτιάσεις βουλευτών για την ανάγκη περαιτέρω χρονικής διεύρυνσης της μεταβατικής περιόδου από τρία -που προβλέπει το ν/σ - σε πέντε χρόνια, καθώς και διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας μετά τη λήξη του χρονικού αυτού περιθωρίου, ώστε, όπως υποστήριξαν, η προσαρμογή των μεταφορέων στο νέο καθεστώς να γίνει ομαλά και με τη μικρότερη δυνατή οικονομική ζημιά.
Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστές αυτοκινητιστές που είχαν μεταβεί στη Βουλή, δήλωσαν απογοητευμένοι από την εξέλιξη αυτή και ανακοίνωσαν ότι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσουν τη μορφή τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr