Αγωγή 1 εκατ. ευρώ για τη συντριβή του Agusta Bell το 2016 από τους γονείς του συγκυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου
20.08.2018
06:40
Οι γονείς του Κωνσταντίνου Πανανά υποστηρίζουν ότι οι επικεφαλής της άσκησης «έστειλαν κυριολεκτικά «σε αποστολή αυτοκτονίας» το μοιραίο ελικόπτερο
Αποζημίωση ύψους 1 εκατ. ευρώ για ψυχική οδύνη ζητούν από το Δημόσιο οι γονείς του Κωνσταντίνου Πανανά, του συγκυβερνήτη του ελικοπτέρου Agusta Bell του Πολεμικού Ναυτικού που συνετρίβη το Φεβρουάριο 2016 στην Κίναρο.
Από τη συντριβή είχαν τότε χάσει τη ζωή τους εκτός από τον 34χρονο Κωνσταντίνο Πανανά, ο 37χρονος Αναστάσιος Τουλίτσης και ο 36χρονος Ελευθέριος Ευαγγέλου.
Με την αγωγή τους, όπως αποκάλυψε ο Ελεύθερος Τύπος, ο πατέρας και η μητέρα του συγκυβερνήτη στη μοιραία πτήση, Κωνσταντίνου Πανανά, στρέφονται κατά «του Ελληνικού Δημοσίου και καταγγέλλουν εγκληματικά λάθη που οδήγησαν στη συντριβή του ελικοπτέρου. Κάνουν λόγο για αδιαφορία των οργάνων του Δημοσίου να εκτελέσουν τα νόμιμα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια του πληρώματος και ζητούν αποζημίωση για το σοκ που, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «υπέστημεν όταν μάθαμε ότι είχε σβήσει το καντήλι της ζωής του μονάκριβού μας γιου σε ηλικία μόλις 33 ετών, ενός ανθρώπου, αντικειμενικά με άριστες επιδόσεις, ως προς τις ηγετικές του ικανότητες, την επαγγελματική του κατάρτιση, τα ηθικά του προσόντα, την τεχνοκρατική του αντίληψη, που αποτελούσε το μέλλον του Ναυτικού».
Στην αγωγή υπογραμμίζουν ότι βλέπουν σχεδόν κάθε βράδυ το παιδί τους στον ύπνο τους, καθώς και ότι έχουν περιέλθει σε δυσμενέστατη ψυχολογική κατάσταση, λόγω του απροσδόκητου χαμού του, η οποία πλέον αντιμετωπίζεται με ισχυρά αντικαταθλιπτικά φάρμακα. «Με το γιο μας, υφίσταντο ανέκαθεν ιδιαίτερη αγάπη και βαθύτατος σύνδεσμος. Ως γονείς τον καμαρώναμε και ατενίζαμε το μέλλον κάνοντας όνειρα για αυτόν, για την επαγγελματική του πορεία, για την οικογένεια και για τα εγγονάκια που θα μας έκανε». Οι γονείς του άτυχου αξιωματικού ζητούν ως αποζημίωση μισό εκατ. ευρώ ο καθένας.
«Εξαιτίας του θανάτου του υπέστημεν ανεπανόρθωτο ψυχικό κλονισμό και ψυχική οδύνη, δικαιούμενοι κατά τούτο να απαιτήσουμε από τους εναγομένους την καταβολή χρηματικής ικανοποιήσεως ένεκα ψυχικής οδύνης, η οποία, λαμβανομένων υπ’ όψιν των συνθηκών θανάτου του παιδιού μας, του στενότατου δεσμού που είχαμε μαζί του, της περιουσιακής καταστάσεως των εναγομένων και του βαθμού συγγενείας με τον αποβιώσαντα, ανέρχεται στο εύλογο, με βάση τις περιστάσεις, ποσό των 500.040 € δι’ έκαστον από τους ενάγοντες», αναφέρουν ο Παναγιώτης και η Αννα Πανανά.
Οι γονείς του Κωνσταντίνου Πανανά που όρισαν πραγματογνώμονα για το δυστύχημα υποστηρίζουν ότι οι επικεφαλής της άσκησης «έστειλαν κυριολεκτικά “σε αποστολή αυτοκτονίας” το μοιραίο ελικόπτερο», καθώς Διαταγή Διαρκούς Ισχύος προβλέπει την περιορισμένη χρήση των ελικοπτέρων τύπου ΑΒ-21 τη νύχτα και συγκεκριμένα «μόνο για αποστολές εις ανοικτή θάλασσα σε αποστολές διάσωσης και με την αυστηρή προϋπόθεση να επικρατούν άριστες καιρικές συνθήκες, απαγορευμένης, συνεπώς, της χρήσης τους σε επιτήρηση ακτών».
Η διαταγή ωστόσο αγνοήθηκε σύμφωνα με τους ενάγοντες. «Ηταν λοιπόν εγκληματικά αμελής η συμπεριφορά του κυβερνήτη της φρεγάτας “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”…, ο οποίος, αν και εγνώριζε ότι τα επτά (7) ή οκτώ (8) μποφόρ δεν επέτρεπαν την πτήση του ελικοπτέρου Π.Ν.-28, αφού ήταν γνωστό ότι τα παλιά ΑΒ-212, όπως ήταν και το επίμαχο μοιραίο ελικόπτερο, δεν αντέχουν σε θυελλώδη άνεμο πάνω από 6 μποφόρ, έδωσε εντολή να απογειωθούν για την εκτέλεση της επιχείρησης».
Από τη συντριβή είχαν τότε χάσει τη ζωή τους εκτός από τον 34χρονο Κωνσταντίνο Πανανά, ο 37χρονος Αναστάσιος Τουλίτσης και ο 36χρονος Ελευθέριος Ευαγγέλου.
Με την αγωγή τους, όπως αποκάλυψε ο Ελεύθερος Τύπος, ο πατέρας και η μητέρα του συγκυβερνήτη στη μοιραία πτήση, Κωνσταντίνου Πανανά, στρέφονται κατά «του Ελληνικού Δημοσίου και καταγγέλλουν εγκληματικά λάθη που οδήγησαν στη συντριβή του ελικοπτέρου. Κάνουν λόγο για αδιαφορία των οργάνων του Δημοσίου να εκτελέσουν τα νόμιμα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια του πληρώματος και ζητούν αποζημίωση για το σοκ που, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «υπέστημεν όταν μάθαμε ότι είχε σβήσει το καντήλι της ζωής του μονάκριβού μας γιου σε ηλικία μόλις 33 ετών, ενός ανθρώπου, αντικειμενικά με άριστες επιδόσεις, ως προς τις ηγετικές του ικανότητες, την επαγγελματική του κατάρτιση, τα ηθικά του προσόντα, την τεχνοκρατική του αντίληψη, που αποτελούσε το μέλλον του Ναυτικού».
Στην αγωγή υπογραμμίζουν ότι βλέπουν σχεδόν κάθε βράδυ το παιδί τους στον ύπνο τους, καθώς και ότι έχουν περιέλθει σε δυσμενέστατη ψυχολογική κατάσταση, λόγω του απροσδόκητου χαμού του, η οποία πλέον αντιμετωπίζεται με ισχυρά αντικαταθλιπτικά φάρμακα. «Με το γιο μας, υφίσταντο ανέκαθεν ιδιαίτερη αγάπη και βαθύτατος σύνδεσμος. Ως γονείς τον καμαρώναμε και ατενίζαμε το μέλλον κάνοντας όνειρα για αυτόν, για την επαγγελματική του πορεία, για την οικογένεια και για τα εγγονάκια που θα μας έκανε». Οι γονείς του άτυχου αξιωματικού ζητούν ως αποζημίωση μισό εκατ. ευρώ ο καθένας.
«Εξαιτίας του θανάτου του υπέστημεν ανεπανόρθωτο ψυχικό κλονισμό και ψυχική οδύνη, δικαιούμενοι κατά τούτο να απαιτήσουμε από τους εναγομένους την καταβολή χρηματικής ικανοποιήσεως ένεκα ψυχικής οδύνης, η οποία, λαμβανομένων υπ’ όψιν των συνθηκών θανάτου του παιδιού μας, του στενότατου δεσμού που είχαμε μαζί του, της περιουσιακής καταστάσεως των εναγομένων και του βαθμού συγγενείας με τον αποβιώσαντα, ανέρχεται στο εύλογο, με βάση τις περιστάσεις, ποσό των 500.040 € δι’ έκαστον από τους ενάγοντες», αναφέρουν ο Παναγιώτης και η Αννα Πανανά.
Οι γονείς του Κωνσταντίνου Πανανά που όρισαν πραγματογνώμονα για το δυστύχημα υποστηρίζουν ότι οι επικεφαλής της άσκησης «έστειλαν κυριολεκτικά “σε αποστολή αυτοκτονίας” το μοιραίο ελικόπτερο», καθώς Διαταγή Διαρκούς Ισχύος προβλέπει την περιορισμένη χρήση των ελικοπτέρων τύπου ΑΒ-21 τη νύχτα και συγκεκριμένα «μόνο για αποστολές εις ανοικτή θάλασσα σε αποστολές διάσωσης και με την αυστηρή προϋπόθεση να επικρατούν άριστες καιρικές συνθήκες, απαγορευμένης, συνεπώς, της χρήσης τους σε επιτήρηση ακτών».
Η διαταγή ωστόσο αγνοήθηκε σύμφωνα με τους ενάγοντες. «Ηταν λοιπόν εγκληματικά αμελής η συμπεριφορά του κυβερνήτη της φρεγάτας “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”…, ο οποίος, αν και εγνώριζε ότι τα επτά (7) ή οκτώ (8) μποφόρ δεν επέτρεπαν την πτήση του ελικοπτέρου Π.Ν.-28, αφού ήταν γνωστό ότι τα παλιά ΑΒ-212, όπως ήταν και το επίμαχο μοιραίο ελικόπτερο, δεν αντέχουν σε θυελλώδη άνεμο πάνω από 6 μποφόρ, έδωσε εντολή να απογειωθούν για την εκτέλεση της επιχείρησης».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr