Φωτιά στο Μάτι: Δεκάδες παραλείψεις και λάθη δείχνει το πόρισμα του πραγματογνώμονα των θυμάτων
21.08.2018
06:09
Μεταξύ άλλων, προκύπτει ότι από μετεωρολογικά στοιχεία προκύπτει ότι ο άνεμος είχε ταχύτητα 70χλμ/ώρα και όχι 110χλμ./ώρα όπως υποστήριξαν υπηρεσιακοί και κυβερνητικοί παράγοντες
Δεκάδες παραλείψεις, λάθη και αβλεψίες για τη φωτιά στο Μάτι περιλαμβάνει το πόρισμα που συνέταξε ο πρώην υπαρχηγός της Πυροσβεστικής Ανδριανός Γκουρμπάτσης, ο πραγματογνώμονας που όρισε η πρώτη οικογένεια που υπέβαλε μήνυση για την τραγωδία της 23ης Ιουλίου.
Στο πόρισμα, σύμφωνα με τα ΝΕΑ, μεταξύ άλλων αναφέρονται:
- στην κατάσβεση της πυρκαγιάς συμμετείχε ένα μόνο εναέριο μέσο σε σχέση με τα 13 που συμμετείχαν στην κατάσβεση της φωτιάς στην Κινέτα που είχε ξεσπάσει νωρίτερα την ίδια ημέρα
- υπήρξε καθυστέρηση 30 λεπτών στην κινητοποίηση της πυροσβεστικής για τη φωτιά στο Νταού Πεντέλης.
- ελικόπτερο που επόπτευε την πυρκαγιά στην Κινέτα και ύστερα στάληθηκε στο Μάτι, έμεινε από καύσιμα
- υπήρξε πλήρης σύγχυση και εσφαλμένες αντιδράσεις στο Συντονιστικό Κέντρο της Πυροσβεστικής σε σχέση με την πορεία της φωτιάς παρότι υπήρχαν αναφορές από αξιωματικούς που βρίσκονταν επιτόπου στο Μάτι
- από μετεωρολογικά στοιχεία προκύπτει ότι ο άνεμος είχε ταχύτητα 70χλμ/ώρα και όχι 110χλμ./ώρα όπως υποστήριξαν υπηρεσιακοί και κυβερνητικοί παράγοντες
- το Μάτι δεν περιλαμβανόταν στη λίστα της Πυροσβεστικής με τις 36 περιοχές της Αττικής με άναρχη δόμηση, μέσα στο δάσος, ώστε να λαμβάνονται ειδικά μέτρα προστασίας στην εν λόγω περιοχή
- υπήρξε μοιραίο λάθος της ΕΛΑΣ με τη διοχέτευση οχημάτων στη λεωφόρο Ποσειδώνος στο Μάτι όταν έκλεισε η λεωφόρος Μαραθώνος
- το συντονιστικό όργανο της περιφέρειας συνεδρίασε μετά την καταστροφή
- στο πόρισμα περιλαμβάνονται αναλυτικές αναφορές για τις κινήσεις και τις επιλογές στις οποίες θα έπρεπε με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο να προχωρήσουν τα ανώτατα στελέχη της Πυροσβεστικής
Στο πόρισμα, σύμφωνα με τα ΝΕΑ, μεταξύ άλλων αναφέρονται:
- στην κατάσβεση της πυρκαγιάς συμμετείχε ένα μόνο εναέριο μέσο σε σχέση με τα 13 που συμμετείχαν στην κατάσβεση της φωτιάς στην Κινέτα που είχε ξεσπάσει νωρίτερα την ίδια ημέρα
- υπήρξε καθυστέρηση 30 λεπτών στην κινητοποίηση της πυροσβεστικής για τη φωτιά στο Νταού Πεντέλης.
- ελικόπτερο που επόπτευε την πυρκαγιά στην Κινέτα και ύστερα στάληθηκε στο Μάτι, έμεινε από καύσιμα
- υπήρξε πλήρης σύγχυση και εσφαλμένες αντιδράσεις στο Συντονιστικό Κέντρο της Πυροσβεστικής σε σχέση με την πορεία της φωτιάς παρότι υπήρχαν αναφορές από αξιωματικούς που βρίσκονταν επιτόπου στο Μάτι
- από μετεωρολογικά στοιχεία προκύπτει ότι ο άνεμος είχε ταχύτητα 70χλμ/ώρα και όχι 110χλμ./ώρα όπως υποστήριξαν υπηρεσιακοί και κυβερνητικοί παράγοντες
- το Μάτι δεν περιλαμβανόταν στη λίστα της Πυροσβεστικής με τις 36 περιοχές της Αττικής με άναρχη δόμηση, μέσα στο δάσος, ώστε να λαμβάνονται ειδικά μέτρα προστασίας στην εν λόγω περιοχή
- υπήρξε μοιραίο λάθος της ΕΛΑΣ με τη διοχέτευση οχημάτων στη λεωφόρο Ποσειδώνος στο Μάτι όταν έκλεισε η λεωφόρος Μαραθώνος
- το συντονιστικό όργανο της περιφέρειας συνεδρίασε μετά την καταστροφή
- στο πόρισμα περιλαμβάνονται αναλυτικές αναφορές για τις κινήσεις και τις επιλογές στις οποίες θα έπρεπε με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο να προχωρήσουν τα ανώτατα στελέχη της Πυροσβεστικής
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr