Στάσεις εργασίας αύριο των ηλεκτρονικών μηχανικών εναέριας κυκλοφορίας - Προβλήματα στις πτησεις
23.08.2018
13:17
Αναμένονται καθυστερήσεις και ματαιώσεις στις πτήσεις
Δυναμικές κινητοποιήσεις ξεκινούν από αύριο οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφαλείας Εναέριου Κυκλοφορίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, διαμαρτυρόμενοι για σοβαρά θέματα του κλάδου τους. Από τις κινητοποιήσεις αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στα αεροπορικά δρομολόγια.
Σύμφωνα με ανακοίνωσή της η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας θα προχωρήσει σε στάσεις εργασίας από τις 8 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι και από τις 8 το βράδυ έως τις 12 τα μεσάνυχτα. Από τις κινητοποιήσεις αναμένονται καθυστερήσεις και ματαιώσεις στις πτήσεις.
Σε δηλώσεις του στο protothema.gr ο γενικός γραμματέας της Ένωσης κ. Κοτοπούλης Απόστολος τόνισε ότι: « οι συγκεκριμένες στάσεις εργασίας είναι η αρχή μιας σειράς κινητοποιήσεων που ξεκινούν οι εργαζόμενοι στην Αεροναυτιλία και συγκεκριμένα οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ) της ΥΠΑ με την ελπίδα να βρουν ανταπόκριση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο αναφορά τα λειτουργικά και θεσμικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Η κινητοποίηση των εργαζομένων του κλάδου αφορά τα Οργανογράμματα των Υπηρεσιών Α.Π.Α. και Υ.Π.Α. τα οποία εκκρεμούν από το 2016 καθώς και την διαφοροποίηση που έχει επέλθει στον ωράριο λειτουργίας μεταξύ των κλάδων της Αεροναυτιλίας».
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους υπήρχε η διαβεβαίωση από την πλευρά του Υπουργείου ότι τα πολύ σοβαρά θεσμικά και λειτουργικά προβλήματα που δημιουργεί ο νόμος 4427/16 στον συγκεκριμένο κλάδο της Αεροναυτιλίας θα λυνόντουσαν νομοθετικά μέσα από τα εφαρμοστικά Π.Δ. σε συνδυασμό με τροπολογίες που θα κατέθετε το Υπουργείο. «Από το 2016 μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία σχετική τροπολογία που να επιλύει κάποιο από τα προβλήματα των ΗΜΑΕΚ και επιπλέον γνωρίζουμε ότι τα Π.Δ. έχουν σταλεί στο Σ.τ.Ε. και έχουν επιστρέψει στο Υπουργείο και είναι πλέον πολύ πιθανό να υπογραφούν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας χωρίς να έχει τηρηθεί η υπόσχεση του Υπουργείου ότι τα Π.Δ. θα
δοθούν στους εργαζόμενους για διαβούλευση πριν κατατεθούν από το Υπουργείο στο Σ.τ.Ε» ανέφερε ο γενικός γραμματέας της ΕΝΗΜΑΕΚ, κ.Κοτοπούλης.
Κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων οι ΗΜΑΕΚ θα εξυπηρετούν μόνο τις παρακάτω πτήσεις:
Α) Πολιτικών και στρατιωτικών α/φών, που υπερίπτανται και διασχίζουν το FIR Αθηνών – Μακεδονίας.
Β) Ελληνικών και ξένων στρατιωτικών α/φών, που συμμετέχουν σε προγραμματισμένες ασκήσεις.
Γ) Αεροσκαφών που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.
Δ) Νοσοκομειακές πτήσεις.
Ε) Πτήσεις στις οποίες επιβαίνουν αρχηγοί Κρατών – Πρωθυπουργοί.
Στ) Πτήσεις που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.
Σύμφωνα με ανακοίνωσή της η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας θα προχωρήσει σε στάσεις εργασίας από τις 8 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι και από τις 8 το βράδυ έως τις 12 τα μεσάνυχτα. Από τις κινητοποιήσεις αναμένονται καθυστερήσεις και ματαιώσεις στις πτήσεις.
Σε δηλώσεις του στο protothema.gr ο γενικός γραμματέας της Ένωσης κ. Κοτοπούλης Απόστολος τόνισε ότι: « οι συγκεκριμένες στάσεις εργασίας είναι η αρχή μιας σειράς κινητοποιήσεων που ξεκινούν οι εργαζόμενοι στην Αεροναυτιλία και συγκεκριμένα οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ) της ΥΠΑ με την ελπίδα να βρουν ανταπόκριση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο αναφορά τα λειτουργικά και θεσμικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Η κινητοποίηση των εργαζομένων του κλάδου αφορά τα Οργανογράμματα των Υπηρεσιών Α.Π.Α. και Υ.Π.Α. τα οποία εκκρεμούν από το 2016 καθώς και την διαφοροποίηση που έχει επέλθει στον ωράριο λειτουργίας μεταξύ των κλάδων της Αεροναυτιλίας».
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους υπήρχε η διαβεβαίωση από την πλευρά του Υπουργείου ότι τα πολύ σοβαρά θεσμικά και λειτουργικά προβλήματα που δημιουργεί ο νόμος 4427/16 στον συγκεκριμένο κλάδο της Αεροναυτιλίας θα λυνόντουσαν νομοθετικά μέσα από τα εφαρμοστικά Π.Δ. σε συνδυασμό με τροπολογίες που θα κατέθετε το Υπουργείο. «Από το 2016 μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία σχετική τροπολογία που να επιλύει κάποιο από τα προβλήματα των ΗΜΑΕΚ και επιπλέον γνωρίζουμε ότι τα Π.Δ. έχουν σταλεί στο Σ.τ.Ε. και έχουν επιστρέψει στο Υπουργείο και είναι πλέον πολύ πιθανό να υπογραφούν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας χωρίς να έχει τηρηθεί η υπόσχεση του Υπουργείου ότι τα Π.Δ. θα
δοθούν στους εργαζόμενους για διαβούλευση πριν κατατεθούν από το Υπουργείο στο Σ.τ.Ε» ανέφερε ο γενικός γραμματέας της ΕΝΗΜΑΕΚ, κ.Κοτοπούλης.
Κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων οι ΗΜΑΕΚ θα εξυπηρετούν μόνο τις παρακάτω πτήσεις:
Α) Πολιτικών και στρατιωτικών α/φών, που υπερίπτανται και διασχίζουν το FIR Αθηνών – Μακεδονίας.
Β) Ελληνικών και ξένων στρατιωτικών α/φών, που συμμετέχουν σε προγραμματισμένες ασκήσεις.
Γ) Αεροσκαφών που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.
Δ) Νοσοκομειακές πτήσεις.
Ε) Πτήσεις στις οποίες επιβαίνουν αρχηγοί Κρατών – Πρωθυπουργοί.
Στ) Πτήσεις που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.
Ζ) Μέριμνα για την συνεχή και αδιάκοπη λειτουργία των συχνοτήτων κινδύνου, την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτων της Υπηρεσίας και την πρόληψη καταστροφών ή ατυχημάτων.
Όπως επισήμαναν εργαζόμενοι στο protothema.gr «στόχος των κινητοποιήσεων της ΕΝΗΑΜΕΚ δεν είναι σε καμία περίπτωση η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού αλλά η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της Αεροναυτιλίας και ειδικότερα του κλάδου των ΗΜΑΕΚ έτσι ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα να υπηρετούν την ασφάλεια των πτήσεων, παρέχοντας στις αεροπορικές εταιρίες και κατ-επέκταση στον επιβατικό κοινό ασφαλείς και αδιάλειπτες υπηρεσίες».
Οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας (HMAEΚ) της ΥΠΑ έχουν μεταξύ άλλων ως βασικά καθήκοντα την εγκατάσταση, λειτουργία, διαχείριση, εποπτεία, έλεγχο, συντήρηση, ρύθμιση, διακρίβωση και πιστοποίηση του εξοπλισμού/συστημάτων Αεροναυτιλίας (π.χ. συστήματα Tηλεπικοινωνιών, Ραδιοπλοήγησης και Eπιτήρησης (Radar) για την Διαχείριση της Εναέριας Κυκλοφορίας). Τα καθήκοντα τους διασφαλίζουν την Απρόσκοπτη και Ασφαλή Παροχή Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας σύμφωνα με διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
Όπως επισήμαναν εργαζόμενοι στο protothema.gr «στόχος των κινητοποιήσεων της ΕΝΗΑΜΕΚ δεν είναι σε καμία περίπτωση η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού αλλά η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της Αεροναυτιλίας και ειδικότερα του κλάδου των ΗΜΑΕΚ έτσι ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα να υπηρετούν την ασφάλεια των πτήσεων, παρέχοντας στις αεροπορικές εταιρίες και κατ-επέκταση στον επιβατικό κοινό ασφαλείς και αδιάλειπτες υπηρεσίες».
Οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας (HMAEΚ) της ΥΠΑ έχουν μεταξύ άλλων ως βασικά καθήκοντα την εγκατάσταση, λειτουργία, διαχείριση, εποπτεία, έλεγχο, συντήρηση, ρύθμιση, διακρίβωση και πιστοποίηση του εξοπλισμού/συστημάτων Αεροναυτιλίας (π.χ. συστήματα Tηλεπικοινωνιών, Ραδιοπλοήγησης και Eπιτήρησης (Radar) για την Διαχείριση της Εναέριας Κυκλοφορίας). Τα καθήκοντα τους διασφαλίζουν την Απρόσκοπτη και Ασφαλή Παροχή Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας σύμφωνα με διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr