Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
«Silicon Valley» η Θεσσαλονίκη εν όψει ΔΕΘ
«Silicon Valley» η Θεσσαλονίκη εν όψει ΔΕΘ
Οι τρεις Έλληνες γκουρού του μάρκετινγκ και της επιχειρηματικότητας που διαπρέπουν στην Αμερική θα μιλήσουν στη ΔΕΘ για τα μυστικά του επιχειρείν
Το «the Mindspark», ένα από τα μεγαλύτερα event για το μάρκετινγκ που σκοπό έχει να ενεργοποιήσει το εγκλωβισμένο δυναμικό των Ελλήνων επιχειρηματιών με στόχο την αλλαγή τρόπου σκέψης, παρέχοντας τα κατάλληλα ερεθίσματα, θα λάβει χώρα στις 12 και 13 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ, όπου κλήθηκαν να μιλήσουν οι τρεις παγκοσμίου φήμης εισηγητές. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν μαζί τους τα μυστικά του branding και της επιχειρηματικότητας στην Αμερική, ενώ θα γνωρίσουν τις αρχές του αθωνικού μάνατζμεντ.
Οι Πίτερ Οικονομίδης, Tom Katsioulas και Θοδωρής Σπηλιώτης θα ανταλλάξουν απόψεις με startuppers και θα μοιραστούν με το κοινό τις εμπειρίες τους, ανάβοντας την «σπίθα» της επιχειρηματικότητας και του μάρκετινγκ.
Πίτερ Οικονομίδης: Ο Έλληνας συνεργάτης του Στιβ Τζομπς
Ο Πέτρος – Αχιλλέας Οικονομίδης, Έλληνας τρίτης γενιάς, γεννήθηκε το 1953 στο Γιοχάνεσμπουργκ και μεγάλωσε μέσα στο κλίμα του απαρτχάιντ, ζώντας πολύ άνετα. Η γιαγιά του, μια ιδιαίτερα δραστήρια γυναίκα, έφυγε ως πρόσφυγας το 1922 από την Ίμβρο στη Νότια Αφρική για μια καλύτερη τύχη. Εκεί, ο πατέρας του κατόρθωσε με πολύ δουλειά να στήσει μια μικρή αυτοκρατορία, κατασκευάζοντας βαριά βιομηχανικά μηχανήματα, όπως τεράστιους γερανούς. Αν και ήθελε ο γιος του να αναλάβει την δουλειά, ο Πίτερ άντεξε μόνο 6 μήνες και στη συνέχεια αναζήτησε την τύχη του στον μαγικό κόσμο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Σε νεαρή ακόμη ηλικία εργάστηκε στο τμήμα marketing της Pepsi και ακολούθως μπήκε στην διαφήμιση, ξεκινώντας από την McCann Erickson στο Γιοχάνεσμπουργκ. Στην εταιρεία θα μείνει για 25 χρόνια ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο με πρώτο σταθμό της πορείας του τα γραφεία της McCann στο Χονγκ-Κονγκ, μέχρι που κάποιος Αμερικανός τον ρώτησε αν «γνωρίζει ελληνικά».
Αν και δεν ήξερε καθόλου ελληνικά απάντησε «ναι φυσικά». Και έτσι ήρθε στην Ελλάδα το 1983, που μέχρι τότε δεν είχε δει ποτέ στη ζωή του, ως διευθυντής της Mc Cann Erickson, μίας από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο. Έμεινε στην πατρίδα μέχρι το 1991 αλλά επιθυμία του ήταν να επιστρέψει. Ακολούθησε η θέση του αντιπροέδρου της McCann στην Λατινική Αμερική και του προέδρου στο Μεξικό. Στο Μεξικό έζησε και μια συγκλονιστική περιπέτεια όταν φεύγοντας από μία δεξίωση έπεσε θύμα απαγωγής και έμεινε όμηρος επί τρεις ώρες, γεγονός που τον οδήγησε στην απόφαση να φύγει για Νέα Υόρκη κάτι που ήταν όνειρο ζωής για τον ίδιο.
Η συνεργασία με τον Στιβ Τζόμπς
Το 1996 ο Πίτερ Οικονομίδης αποφάσισε να αφήσει την πρώτη τότε διαφημιστική εταιρεία στον κόσμο για να πάει σε μια μικρότερη απόφαση που έκανε πολλούς να παραξενευτούν. Η TBWA βρισκόταν τότε στην δέκατη θέση, αλλά οι καμπάνιες της είχαν συζητηθεί. Ο Οικονομίδης, γρήγορα κατάφερε να συνυπάρξει με τον κορυφαίο Στιβ Τζόμπς στην Apple από την πτώχευση το 1997. Υπήρξε μάλιστα επικεφαλής της ομάδας που εμπνεύστηκε την καμπάνια με τίτλο «Apple: Τhink Different» που έγινε συνώνυμη ενός παγκόσμιου τρόπου σκέψης. Καμπάνια με πρωταγωνιστές στο διαφημιστικό σποτ από τον Αϊνστάιν, τη Μαρία Κάλλας , τον Γκάντι, τον Τζον Λένον και τον Τσάρλι Τσάπλιν.
«Πέταξα από τη Νέα Υόρκη φορώντας t-shirt, τζιν και αθλητικά. Όταν όμως μπήκα στο γραφείο του διαπίστωσα ότι μάλλον είχα ντυθεί πολύ επίσημα. Ο Στιβ φορούσε σορτσάκι και ήταν ξυπόλητος. Η εταιρεία ήταν έτοιμη να κλείσει. Τα μηχανήματα ήταν πανάκριβα και πολύ αργά και δεν υπήρχε λόγος για κάποιον να αγοράσει έναν από τους υπολογιστές της. Εκείνη την χρονική περίοδο η μετοχή της Apple είχε πέντε δολάρια. Οι δυο τους μίλησαν για τέσσερις περίπου ώρες, με αποκλειστικό θέμα το όραμά του, να αφήσει το σημάδι του στο σύμπαν. Έφαγαν σούσι και τον ρώτησε αν θα μπορούσε να παρουσιάσει ένα δίκτυο που θα είχε τη δυνατότητα να συνεργαστεί με την Apple και να προβάλλει την εταιρεία παγκοσμίως. Ήθελε την προσωπική επαφή και αμφέβαλλε αρχικά αν η TBWA θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του. Ο Πίτερ Οικονομίδης τα κατάφερε και η καμπάνια με τον τίτλο «Apple: Think different» σάρωσε τα πάντα.
Γύρισε στην Ελλάδα για να μείνει το 1999 λέγοντας τότε πως «…ήρθα σε μια Ελλάδα που εξέπεμπε τεράστια ενέργεια, καθώς προετοιμαζόταν για τους Ολυμπιακούς του 2004. Και για να είμαι ειλικρινής, το να ζει κάποιος σε τέτοιο περιβάλλον σε μία πόλη όπως αυτή, που έχει και θάλασσα, αλλά και αυτό το πνεύμα, το ελληνικό, μία ελαφρότητα που δεν περιγράφεται εύκολα, είναι μοναδικό».
Τον Φεβρουάριο ο κ. Οικονομίδης παρευρέθηκε και μίλησε στην εκδήλωση του propeller Club Πειραιά. Στην ομιλία του στο πλωτό Μουσείο “Hellas Liberty ανέφερε χαρακτηριστικά, «Στην Ελλάδα η πιο πολυχρησιμοποιημένη λέξη είναι μία. Μαλάκας. Και η αμέσως επόμενη είναι μία φράση. Αυτό δεν γίνεται. Και πολλές φορές μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα δύο μαζί: Αυτό δεν γίνεται ρε μαλάκα…» και προσέθεσε: «Εννέα χρόνια τώρα βιώνουμε τη χειρότερη οικονομική κρίση της Ελλάδας στη νεότερη ιστορία της. Τα νέα παιδιά δεν γνωρίζουν παρά μόνο την κρίση. Μία ολόκληρη γενιά έχει μεγαλώσει μέσα στην κρίση. Η Ελλάδα χρειάζεται επανεκκίνηση. Και όμως όλα μοιάζουν αδύνατα μέχρι να πραγματοποιηθούν. Πιστεύω πως η Ελλαδα μπορει και πρέπει να γίνει Silicon Valley της Ευρώπης».
Θοδωρής Σπηλιώτης: Ο μοναχός που έγινε CEO
Οι Πίτερ Οικονομίδης, Tom Katsioulas και Θοδωρής Σπηλιώτης θα ανταλλάξουν απόψεις με startuppers και θα μοιραστούν με το κοινό τις εμπειρίες τους, ανάβοντας την «σπίθα» της επιχειρηματικότητας και του μάρκετινγκ.
Πίτερ Οικονομίδης: Ο Έλληνας συνεργάτης του Στιβ Τζομπς
Ο Πέτρος – Αχιλλέας Οικονομίδης, Έλληνας τρίτης γενιάς, γεννήθηκε το 1953 στο Γιοχάνεσμπουργκ και μεγάλωσε μέσα στο κλίμα του απαρτχάιντ, ζώντας πολύ άνετα. Η γιαγιά του, μια ιδιαίτερα δραστήρια γυναίκα, έφυγε ως πρόσφυγας το 1922 από την Ίμβρο στη Νότια Αφρική για μια καλύτερη τύχη. Εκεί, ο πατέρας του κατόρθωσε με πολύ δουλειά να στήσει μια μικρή αυτοκρατορία, κατασκευάζοντας βαριά βιομηχανικά μηχανήματα, όπως τεράστιους γερανούς. Αν και ήθελε ο γιος του να αναλάβει την δουλειά, ο Πίτερ άντεξε μόνο 6 μήνες και στη συνέχεια αναζήτησε την τύχη του στον μαγικό κόσμο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Σε νεαρή ακόμη ηλικία εργάστηκε στο τμήμα marketing της Pepsi και ακολούθως μπήκε στην διαφήμιση, ξεκινώντας από την McCann Erickson στο Γιοχάνεσμπουργκ. Στην εταιρεία θα μείνει για 25 χρόνια ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο με πρώτο σταθμό της πορείας του τα γραφεία της McCann στο Χονγκ-Κονγκ, μέχρι που κάποιος Αμερικανός τον ρώτησε αν «γνωρίζει ελληνικά».
Αν και δεν ήξερε καθόλου ελληνικά απάντησε «ναι φυσικά». Και έτσι ήρθε στην Ελλάδα το 1983, που μέχρι τότε δεν είχε δει ποτέ στη ζωή του, ως διευθυντής της Mc Cann Erickson, μίας από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο. Έμεινε στην πατρίδα μέχρι το 1991 αλλά επιθυμία του ήταν να επιστρέψει. Ακολούθησε η θέση του αντιπροέδρου της McCann στην Λατινική Αμερική και του προέδρου στο Μεξικό. Στο Μεξικό έζησε και μια συγκλονιστική περιπέτεια όταν φεύγοντας από μία δεξίωση έπεσε θύμα απαγωγής και έμεινε όμηρος επί τρεις ώρες, γεγονός που τον οδήγησε στην απόφαση να φύγει για Νέα Υόρκη κάτι που ήταν όνειρο ζωής για τον ίδιο.
Η συνεργασία με τον Στιβ Τζόμπς
Το 1996 ο Πίτερ Οικονομίδης αποφάσισε να αφήσει την πρώτη τότε διαφημιστική εταιρεία στον κόσμο για να πάει σε μια μικρότερη απόφαση που έκανε πολλούς να παραξενευτούν. Η TBWA βρισκόταν τότε στην δέκατη θέση, αλλά οι καμπάνιες της είχαν συζητηθεί. Ο Οικονομίδης, γρήγορα κατάφερε να συνυπάρξει με τον κορυφαίο Στιβ Τζόμπς στην Apple από την πτώχευση το 1997. Υπήρξε μάλιστα επικεφαλής της ομάδας που εμπνεύστηκε την καμπάνια με τίτλο «Apple: Τhink Different» που έγινε συνώνυμη ενός παγκόσμιου τρόπου σκέψης. Καμπάνια με πρωταγωνιστές στο διαφημιστικό σποτ από τον Αϊνστάιν, τη Μαρία Κάλλας , τον Γκάντι, τον Τζον Λένον και τον Τσάρλι Τσάπλιν.
«Πέταξα από τη Νέα Υόρκη φορώντας t-shirt, τζιν και αθλητικά. Όταν όμως μπήκα στο γραφείο του διαπίστωσα ότι μάλλον είχα ντυθεί πολύ επίσημα. Ο Στιβ φορούσε σορτσάκι και ήταν ξυπόλητος. Η εταιρεία ήταν έτοιμη να κλείσει. Τα μηχανήματα ήταν πανάκριβα και πολύ αργά και δεν υπήρχε λόγος για κάποιον να αγοράσει έναν από τους υπολογιστές της. Εκείνη την χρονική περίοδο η μετοχή της Apple είχε πέντε δολάρια. Οι δυο τους μίλησαν για τέσσερις περίπου ώρες, με αποκλειστικό θέμα το όραμά του, να αφήσει το σημάδι του στο σύμπαν. Έφαγαν σούσι και τον ρώτησε αν θα μπορούσε να παρουσιάσει ένα δίκτυο που θα είχε τη δυνατότητα να συνεργαστεί με την Apple και να προβάλλει την εταιρεία παγκοσμίως. Ήθελε την προσωπική επαφή και αμφέβαλλε αρχικά αν η TBWA θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του. Ο Πίτερ Οικονομίδης τα κατάφερε και η καμπάνια με τον τίτλο «Apple: Think different» σάρωσε τα πάντα.
Γύρισε στην Ελλάδα για να μείνει το 1999 λέγοντας τότε πως «…ήρθα σε μια Ελλάδα που εξέπεμπε τεράστια ενέργεια, καθώς προετοιμαζόταν για τους Ολυμπιακούς του 2004. Και για να είμαι ειλικρινής, το να ζει κάποιος σε τέτοιο περιβάλλον σε μία πόλη όπως αυτή, που έχει και θάλασσα, αλλά και αυτό το πνεύμα, το ελληνικό, μία ελαφρότητα που δεν περιγράφεται εύκολα, είναι μοναδικό».
Τον Φεβρουάριο ο κ. Οικονομίδης παρευρέθηκε και μίλησε στην εκδήλωση του propeller Club Πειραιά. Στην ομιλία του στο πλωτό Μουσείο “Hellas Liberty ανέφερε χαρακτηριστικά, «Στην Ελλάδα η πιο πολυχρησιμοποιημένη λέξη είναι μία. Μαλάκας. Και η αμέσως επόμενη είναι μία φράση. Αυτό δεν γίνεται. Και πολλές φορές μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα δύο μαζί: Αυτό δεν γίνεται ρε μαλάκα…» και προσέθεσε: «Εννέα χρόνια τώρα βιώνουμε τη χειρότερη οικονομική κρίση της Ελλάδας στη νεότερη ιστορία της. Τα νέα παιδιά δεν γνωρίζουν παρά μόνο την κρίση. Μία ολόκληρη γενιά έχει μεγαλώσει μέσα στην κρίση. Η Ελλάδα χρειάζεται επανεκκίνηση. Και όμως όλα μοιάζουν αδύνατα μέχρι να πραγματοποιηθούν. Πιστεύω πως η Ελλαδα μπορει και πρέπει να γίνει Silicon Valley της Ευρώπης».
Θοδωρής Σπηλιώτης: Ο μοναχός που έγινε CEO
Ο Μεσσήνιος Θοδωρής Σπηλιώτης είναι πτυχιούχος Ηλεκτρονικός Μηχανικός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο στην Τηλεματική και στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Διαθέτει δεκαπενταετή εμπειρία στον χώρο της τεχνολογίας, κατέχοντας μέχρι σήμερα υψηλόβαθμες θέσεις σε κορυφαίες εταιρείες στους τομείς Καινοτομίας, Έρευνας και Ανάπτυξης, Marketing και Πωλήσεων. Τα τελευταία χρόνια αναλύει διεξοδικά τις βασικές αρχές του αθωνικού management που εφαρμόζονται εδώ και δεκαετίες σε παγκόσμιους επιχειρηματικούς κολοσσούς της Silicon Valley, καθώς έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα αποτελεσματικοί. Αυτό ήταν ίσως και το έναυσμα για την έρευνα του τρόπου λειτουργίας της Χερσονήσου του Άθω από έναν επιτυχημένο τεχνοκράτη με συμμετοχή σε καινοτόμες εταιρείες στον χώρο των start-ups (E-SURVEY και E-STAFF), τις οποίες επιχείρησε να μεταφέρει και στις ΗΠΑ.
O Θοδωρής Σπηλιώτης επισκέφθηκε πρώτη φορά το Άγιο Όρος τον Δεκαπενταύγουστο του 2002 με έναν φίλο και τον πατέρα του και από τότε συνέχισε να επισκέπτεται την Αθωνική Πολιτεία. «Δεν αποτελεί σύμπτωση ότι επικεφαλής μεγάλων εταιρειών καταφεύγουν στις διδαχές του Όρους για τη λήψη κρίσιμων αποφάσεων για τη βιωσιμότητά των επιχειρήσεών τους. Όλα όσα κάνουν έχουν πλήρη εφαρμογή. Καταρχάς έχουν μέντορες (υπεύθυνους) οι οποίοι αλλάζουν ανα τακτά χρονικά διαστήματα εργασίες (Rotation Learning Model) κάτι που βοηθάει να αναπτυχθούν οι δεξιότητές τους (skills) αλλά και να αποκτήσουν καινούργιες. Επιπλέον, έχουν δόκιμους οι οποίοι εκπαιδεύονται κατάλληλα αλλά και δοκιμάζονται για ναδουν αν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις», αναφέρει στο «ΘΕΜΑ». Στο βιβλίο του με τίτλο «Ο μοναχός που έγινε CEΟ», αναλύει πολλά παραδείγματα παραλληλισμού με πολυεθνικές εταιρείες. Ένα από αυτά είναι η διατροφή των μοναχών. Οι μοναχοί δεν τρώνε κρέας. Καταναλώνουν πολλά όσπρια και σε ορισμένες περιπτώσεις ψάρι. Τρώνε δύο φορές την ημέρα, μικρές ποσότητες, συγκεκριμένες ώρες. Επιπλέον, τηρείται το μέτρο στο φαγητό, με την κατανάλωση μετρημένων ποσοτήτων.
Σχετικά με την κρίση στην χώρα μας και το brain drain, ο κ. Σπηλιώτης αναφέρει χαρακτηριστικά, «στην Ελλάδα λείπει η πειθαρχία στην εργασία. Αφού το κράτος δεν μπορεί να μας προσφέρει αυτό που θέλουμε πρέπει να προσπαθήσουμε μόνοι μας, με συνεργασία. Τα δυνατά μυαλά που έφυγαν στο εξωτερικό δεν θα γυρίσουν πίσω, γιατί επικρατεί στην χώρα αναρχία και αναξιοκρατία».
Tom Katsioulas: Ο Έλληνας της Silicon Valley
Με 25ετή θητεία στη Silicon Valley, στον τομέα του μάρκετινγκ και της επιχειρηματικότητας, o Tom Kατσιούλας είναι σήμερα διοικητικός διευθυντής στον τομέα της τεχνολογίας στο «Fortune 50» στις ΗΠΑ, με κύριο ρόλο την ανάπτυξη αγοράς και την στρατηγική οικοσυστήματος για ασφάλεια σε Internet of Things. Πρόκειται για τον άνθρωπο που έχει βοηθήσει πολλές ελληνικές εταιρίες να «μεταναστεύουν» στην Καλιφόρνια.
Με καταγωγή από το Άργος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε ηλεκτρονικός και «γοητεύτηκε» από τα μικροτσίπ και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Στις ΗΠΑ πήγε για μεταπτυχιακές σπουδές δουλεύοντας ταυτόχρονα σε εστιατόρια για να επιβιώσει. Όπως λέει στο «ΘΕΜΑ», «Ήθελα να επιστρέψω και να βοηθήσω την Ελλάδα, αλλά ο τομέας μου ήταν πολύ εξειδικευμένος χωρίς θέσεις εργασίας στην, οπότε κατέληξα να δουλεύω στις ΗΠΑ. Ξεκίνησα ως μηχανικός, έπειτα έγινε έμπορος, ίδρυσα μια δική μου εταιρεία ενώ υπήρξα και διευθύνων σύμβουλος σε άλλες startups. Η αγάπη μου για την επιχειρηματικότητα και την Ελλάδα με έφερε πιο κοντά στο ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας. Μαζί με την Corallia (www.corallia.gr) προσπαθήσαμε να πείσουμε την κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει ένα γραφείο διασύνδεσης στο Silicon Valley προκειμένου να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να ξεκινήσουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στις ΗΠΑ. Η ιδέα ήταν να γεφυρωθεί η τοπική επιχειρηματική πολυπλοκότητα με την καινοτομία που υπήρχε στην Ελλάδα. Οι προσπάθειές μας πέτυχαν ωστόσο δεν υπήρχε καμία κυβερνητική πρωτοβουλία που θα μπορούσε να βοηθήσει τότε ...», προσθέτει.
Σήμερα συνεχίζει να συμβουλεύει τους νεοεισερχόμενους στην Silicon Valley ελπίζοντας ότι μια μέρα θα επιστρέψει στην πατρίδα για να βοηθήσει τους νέους επιχειρηματίες να συνεχίσουν τα όνειρά τους.
Ο Tom Κατσιούλας, έχει μεταπτυχιακό στην Ηλεκτρονική Μηχανική και Πληροφορική επιστήμη από το Πανεπιστήμιο UMass του Amherst, και στο Marketing απο το UC Berkeley, California.
O Θοδωρής Σπηλιώτης επισκέφθηκε πρώτη φορά το Άγιο Όρος τον Δεκαπενταύγουστο του 2002 με έναν φίλο και τον πατέρα του και από τότε συνέχισε να επισκέπτεται την Αθωνική Πολιτεία. «Δεν αποτελεί σύμπτωση ότι επικεφαλής μεγάλων εταιρειών καταφεύγουν στις διδαχές του Όρους για τη λήψη κρίσιμων αποφάσεων για τη βιωσιμότητά των επιχειρήσεών τους. Όλα όσα κάνουν έχουν πλήρη εφαρμογή. Καταρχάς έχουν μέντορες (υπεύθυνους) οι οποίοι αλλάζουν ανα τακτά χρονικά διαστήματα εργασίες (Rotation Learning Model) κάτι που βοηθάει να αναπτυχθούν οι δεξιότητές τους (skills) αλλά και να αποκτήσουν καινούργιες. Επιπλέον, έχουν δόκιμους οι οποίοι εκπαιδεύονται κατάλληλα αλλά και δοκιμάζονται για ναδουν αν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις», αναφέρει στο «ΘΕΜΑ». Στο βιβλίο του με τίτλο «Ο μοναχός που έγινε CEΟ», αναλύει πολλά παραδείγματα παραλληλισμού με πολυεθνικές εταιρείες. Ένα από αυτά είναι η διατροφή των μοναχών. Οι μοναχοί δεν τρώνε κρέας. Καταναλώνουν πολλά όσπρια και σε ορισμένες περιπτώσεις ψάρι. Τρώνε δύο φορές την ημέρα, μικρές ποσότητες, συγκεκριμένες ώρες. Επιπλέον, τηρείται το μέτρο στο φαγητό, με την κατανάλωση μετρημένων ποσοτήτων.
Σχετικά με την κρίση στην χώρα μας και το brain drain, ο κ. Σπηλιώτης αναφέρει χαρακτηριστικά, «στην Ελλάδα λείπει η πειθαρχία στην εργασία. Αφού το κράτος δεν μπορεί να μας προσφέρει αυτό που θέλουμε πρέπει να προσπαθήσουμε μόνοι μας, με συνεργασία. Τα δυνατά μυαλά που έφυγαν στο εξωτερικό δεν θα γυρίσουν πίσω, γιατί επικρατεί στην χώρα αναρχία και αναξιοκρατία».
Tom Katsioulas: Ο Έλληνας της Silicon Valley
Με 25ετή θητεία στη Silicon Valley, στον τομέα του μάρκετινγκ και της επιχειρηματικότητας, o Tom Kατσιούλας είναι σήμερα διοικητικός διευθυντής στον τομέα της τεχνολογίας στο «Fortune 50» στις ΗΠΑ, με κύριο ρόλο την ανάπτυξη αγοράς και την στρατηγική οικοσυστήματος για ασφάλεια σε Internet of Things. Πρόκειται για τον άνθρωπο που έχει βοηθήσει πολλές ελληνικές εταιρίες να «μεταναστεύουν» στην Καλιφόρνια.
Με καταγωγή από το Άργος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε ηλεκτρονικός και «γοητεύτηκε» από τα μικροτσίπ και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Στις ΗΠΑ πήγε για μεταπτυχιακές σπουδές δουλεύοντας ταυτόχρονα σε εστιατόρια για να επιβιώσει. Όπως λέει στο «ΘΕΜΑ», «Ήθελα να επιστρέψω και να βοηθήσω την Ελλάδα, αλλά ο τομέας μου ήταν πολύ εξειδικευμένος χωρίς θέσεις εργασίας στην, οπότε κατέληξα να δουλεύω στις ΗΠΑ. Ξεκίνησα ως μηχανικός, έπειτα έγινε έμπορος, ίδρυσα μια δική μου εταιρεία ενώ υπήρξα και διευθύνων σύμβουλος σε άλλες startups. Η αγάπη μου για την επιχειρηματικότητα και την Ελλάδα με έφερε πιο κοντά στο ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας. Μαζί με την Corallia (www.corallia.gr) προσπαθήσαμε να πείσουμε την κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει ένα γραφείο διασύνδεσης στο Silicon Valley προκειμένου να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να ξεκινήσουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στις ΗΠΑ. Η ιδέα ήταν να γεφυρωθεί η τοπική επιχειρηματική πολυπλοκότητα με την καινοτομία που υπήρχε στην Ελλάδα. Οι προσπάθειές μας πέτυχαν ωστόσο δεν υπήρχε καμία κυβερνητική πρωτοβουλία που θα μπορούσε να βοηθήσει τότε ...», προσθέτει.
Σήμερα συνεχίζει να συμβουλεύει τους νεοεισερχόμενους στην Silicon Valley ελπίζοντας ότι μια μέρα θα επιστρέψει στην πατρίδα για να βοηθήσει τους νέους επιχειρηματίες να συνεχίσουν τα όνειρά τους.
Ο Tom Κατσιούλας, έχει μεταπτυχιακό στην Ηλεκτρονική Μηχανική και Πληροφορική επιστήμη από το Πανεπιστήμιο UMass του Amherst, και στο Marketing απο το UC Berkeley, California.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα