Δεξιά κλίση 5 μοιρών στο «Ελ. Βενιζέλος» - Εντολή να εκκενωθεί το πλοίο
31.08.2018
11:53
Σύμφωνα με πληροφορίες η μετακίνηση των υδάτων προήλθε από κάποιο ξεφόρτωμα οχημάτων στην προβλήτα της Ακτής Ξαβερίου - Αυτή τη στιγμή γίνονται προσπάθειες απάντλησης των υδάτων και το πλοίο επανέρχεται «στα ίσα» - Σαντορινιός: Δεν υπάρχει κίνδυνος
Επανέρχεται «στα ίσα» μετά την κλίση 7 μοιρών δεξιά που είχε πάρει νωρίτερα το πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που βρίσκεται για τρίτη μέρα σήμερα ελλιμενισμένο στον Πειραιά, μετά τη φωτιά που είχε ξεσπάσει στο γκαράζ του και είχε ως αποτέλεσμα να ζήσουν περιπέτεια οι 875 επιβάτες του και το πλήρωμα που αριθμεί 140 μέλη. Πλέον η κατάσταση, μετά από τρεις ώρες έχει βελτιωθεί, με την κλίση να περιορίζεται στις 5 μοίρες.
Νωρίτερα, σήμανε συναγερμός όταν μετά από την εκφόρτωση μιας νταλίκας το πλοίο πήρε κλίση προς τα δεξιά. Αμέσως δόθηκε εντολή εκκένωσης. Περίπου στη μιάμιση το μεσημέρι, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε ότι πλέον δεν υπάρχει κίνδυνος και αναμένεται να συνεχισθούν οι προσπάθειες για την πλήρη αντιμετώπιση της πυρκαγιάς.
Τι είχε προηγηθεί
Η φωτιά έχει περιοριστεί, με μικρές εστίες να καίνε ακόμη, ενώ αρχικά, το πλοίο είχει πάρει μεγάλη κλίση προς τα αριστερά. Τα νερά όμως μετατοπίστηκαν, με αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει αντίθετη κλίση 7 μοιρών, προς τα δεξιά. Άμεσα δόθηκε εντολή το πλοίο να εκκενωθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες η μετακίνηση των υδάτων προήλθε από κάποιο ξεφόρτωμα οχημάτων στην προβλήτα της Ακτής Ξαβερίου. Αυτή τη στιγμή γίνονται προσπάθειες απάντλησης των υδάτων προκειμένου το πλοίο να επανέλθει σε ευθυγράμμιση. Στο σημείο υπάρχουν ρυμουλκά προκειμένου να συνεισφέρουν βοήθεια.
Η Πυροσβεστική είχε βγάλει μέχρι αργά το μεσημέρι της Παρασκευής αρκετά οχήματα και σύμφωνα με πληροφορίες του www.protothema.gr οι πυροσβέστες κατάφεραν να ανοίξουν και μία πλαϊνή μπουκαπόρτα που βρίσκεται στο γκαράζ από την οποία βγήκαν πολλά νερά που είχαν συσσωρευτεί.
Την όλη επιχείρηση συντονίζει η Πυροσβεστική Υπηρεσία, οι άντρες της οποίας άνοιξαν τρύπες πάνω απ' την ίσαλο γραμμή για να φεύγουν τα νερά τα οποία πέφτουν στη φωτιά και έχουν αναγκάσει το πλοίο να πάρει μεγάλη κλίση. Παράλληλα δύο σκάφη αντιρρυπαντικά μάζευαν τα νερά για να μην προκληθεί ρύπανση.
Σύγκρουση Υπουργείου Ναυτιλίας - Cosco στη σκιά του ατυχήματος
Στο μεταξύ, χθες το protothema.gr αποκάλυψε ότι υπάρχει μία «σύγκρουση» μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ, το οποίο διοικείται από την Cosco. Ο ΟΛΠ ζητά να πάρουν το πλοίο από εκεί και να το μεταφέρουν σε σημείο καταφυγής έξω απ' το λιμάνι. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» βρίσκεται εκεί κατά παραχώρηση για λόγους έκτακτης ανάγκης και συνεπώς δεν μπορεί να μείνει πολύ εκεί, καθώς είναι στη μπούκα του λιμανιού, όπου και βρίσκεται είναι περιοχή transit- ευθύνης του τελωνίου που δένουν τα κρουαζιερόπλοια.
Νωρίτερα, σήμανε συναγερμός όταν μετά από την εκφόρτωση μιας νταλίκας το πλοίο πήρε κλίση προς τα δεξιά. Αμέσως δόθηκε εντολή εκκένωσης. Περίπου στη μιάμιση το μεσημέρι, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε ότι πλέον δεν υπάρχει κίνδυνος και αναμένεται να συνεχισθούν οι προσπάθειες για την πλήρη αντιμετώπιση της πυρκαγιάς.
Τι είχε προηγηθεί
Η φωτιά έχει περιοριστεί, με μικρές εστίες να καίνε ακόμη, ενώ αρχικά, το πλοίο είχει πάρει μεγάλη κλίση προς τα αριστερά. Τα νερά όμως μετατοπίστηκαν, με αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει αντίθετη κλίση 7 μοιρών, προς τα δεξιά. Άμεσα δόθηκε εντολή το πλοίο να εκκενωθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες η μετακίνηση των υδάτων προήλθε από κάποιο ξεφόρτωμα οχημάτων στην προβλήτα της Ακτής Ξαβερίου. Αυτή τη στιγμή γίνονται προσπάθειες απάντλησης των υδάτων προκειμένου το πλοίο να επανέλθει σε ευθυγράμμιση. Στο σημείο υπάρχουν ρυμουλκά προκειμένου να συνεισφέρουν βοήθεια.
Η Πυροσβεστική είχε βγάλει μέχρι αργά το μεσημέρι της Παρασκευής αρκετά οχήματα και σύμφωνα με πληροφορίες του www.protothema.gr οι πυροσβέστες κατάφεραν να ανοίξουν και μία πλαϊνή μπουκαπόρτα που βρίσκεται στο γκαράζ από την οποία βγήκαν πολλά νερά που είχαν συσσωρευτεί.
Την όλη επιχείρηση συντονίζει η Πυροσβεστική Υπηρεσία, οι άντρες της οποίας άνοιξαν τρύπες πάνω απ' την ίσαλο γραμμή για να φεύγουν τα νερά τα οποία πέφτουν στη φωτιά και έχουν αναγκάσει το πλοίο να πάρει μεγάλη κλίση. Παράλληλα δύο σκάφη αντιρρυπαντικά μάζευαν τα νερά για να μην προκληθεί ρύπανση.
Σύγκρουση Υπουργείου Ναυτιλίας - Cosco στη σκιά του ατυχήματος
Στο μεταξύ, χθες το protothema.gr αποκάλυψε ότι υπάρχει μία «σύγκρουση» μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ, το οποίο διοικείται από την Cosco. Ο ΟΛΠ ζητά να πάρουν το πλοίο από εκεί και να το μεταφέρουν σε σημείο καταφυγής έξω απ' το λιμάνι. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» βρίσκεται εκεί κατά παραχώρηση για λόγους έκτακτης ανάγκης και συνεπώς δεν μπορεί να μείνει πολύ εκεί, καθώς είναι στη μπούκα του λιμανιού, όπου και βρίσκεται είναι περιοχή transit- ευθύνης του τελωνίου που δένουν τα κρουαζιερόπλοια.
Εκπρόσωπος του ΟΛΠ επικοινώνησε με το protthema.gr επισημαίνοντας ότι δεν υφίσταται τέτοιο θέμα. Την ίδια ώρα όμως η ΑΝΕΚ που είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Ελ.Βενιζέλος» εξέδωσε ανακοίνωση μέσω της οποίας ευχαριστούσε όλους όσοι συνέδραμε στην επιχείρηση. Στην ανακοίνωση αυτή δεν γίνεται καμία αναφορά για τη διοίκηση του ΟΛΠ αν και από την πρώτη στιγμή συνέδραμε με εξοπλισμό και προσωπικό στην επιχείρηση διάσωσης επιβατών και πλοίου. Η μη αναφορά του ΟΛΠ στην ευχαριστήρια επιστολή σχολιάστηκε στους ευρύτερους κύκλους του Μεγάλου Λιμανιού δίνοντας μία άλλη διάσταση στην υπόθεση. Μάλιστα υπήρξε κλίμα δυσαρέσκειας και από τον ΟΛΠ.
Το θρίλερ ξεκίνησε τη νύχτα της Τρίτης, όταν στο πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς-Χανιά, ξέσπασε φωτιά και τότε ξεκίνησε η περιπέτεια για επιβάτες και πλήρωμα.
Η φωτιά ξεκίνησε ενώ το πλοίο έπλεε στα ανοιχτά της Ύδρας, περίπου στις 23:30 το βράδυ της Τρίτης. Περίπου στη μιάμιση τη νύχτα, τα 141 μέλη του πληρώματος μοίρασαν σωσίβια στους 875 επιβάτες και ξεκίνησαν προετοιμασία για εν πλω εκκένωση του ferry boat.
Τελικώς, περίπου στις δυόμιση τη νύχτα, όταν η φωτιά ετέθη υπό έλεγχο το πλοίο άλλαξε κατεύθυνση και άρχισε να πλέει προς το λιμάνι του Πειραιά. Κινούμενο με ταχύτητα που έφτασε και τους 16 κόμβους, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 4 τα ξημερώματα.
Το θρίλερ ξεκίνησε τη νύχτα της Τρίτης, όταν στο πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς-Χανιά, ξέσπασε φωτιά και τότε ξεκίνησε η περιπέτεια για επιβάτες και πλήρωμα.
Η φωτιά ξεκίνησε ενώ το πλοίο έπλεε στα ανοιχτά της Ύδρας, περίπου στις 23:30 το βράδυ της Τρίτης. Περίπου στη μιάμιση τη νύχτα, τα 141 μέλη του πληρώματος μοίρασαν σωσίβια στους 875 επιβάτες και ξεκίνησαν προετοιμασία για εν πλω εκκένωση του ferry boat.
Τελικώς, περίπου στις δυόμιση τη νύχτα, όταν η φωτιά ετέθη υπό έλεγχο το πλοίο άλλαξε κατεύθυνση και άρχισε να πλέει προς το λιμάνι του Πειραιά. Κινούμενο με ταχύτητα που έφτασε και τους 16 κόμβους, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 4 τα ξημερώματα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr