Η τραγωδία με την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα και τους 43 νεκρούς ξύπνησε τον εφιάλτη σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα. Η εικόνα εγκατάλειψης στο οδικό και επαρχιακό δίκτυο και η ανυπαρξία Μητρώου Γεφυρών κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την ανάγκη άμεσων επιθεωρήσεων προτού θρηνήσουμε θύματα και στη χώρα μας.
Η Πολιτεία για να διασφαλίσει την ασφάλεια των γεφυρών στηρίζεται στις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους των ιδιωτών οι οποίοι συντηρούν και λειτουργούν το εθνικό οδικό δίκτυο και εισπράττουν τα διόδια. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι να ανατεθούν οι αυτοκινητόδρομοι στις εταιρείες παραχώρησης το 2008 -πλην της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου που συντηρείται τακτικά- επιθεωρήσεις δεν είχαν γίνει ποτέ.
«Για να αξιολογηθούν οι αντοχές των γεφυρών χρειάζονται πέντε ξεχωριστά αλλά αλληλένδετα βήματα: η δημιουργία μητρώου, η επιθεώρηση, η συντήρηση, η επισκευή και η αντικατάσταση», δηλώνει ο ακαδημαϊκός και καθηγητής του ΕΜΠ Θεοδόσης Τάσσιος, επισημαίνοντας ότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν διαθέτει εθνικό μητρώο γεφυρών. «Είναι σκάνδαλο», δηλώνει και αποκαλύπτει ότι πριν από μερικά χρόνια μάς παρακαλούσαν δανέζικες και γερμανικές εταιρείες για να μας δώσουν την τεχνογνωσία τους στον τομέα αυτό, αλλά εμείς επιλέξαμε να το κάνουμε μόνοι μας. Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν κάναμε τίποτα!
Όλα όσα πρέπει να κάνουμε για να παραμείνουμε ενυδατωμένοι και ασφαλείς όταν οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα αυξημένες – Η σημασία της ποιότητας του νερού.
Η δεύτερη κατά σειρά δράση του φετινού προγράμματος (2024) πραγματοποιήθηκε μεταξύ 21 και 24 Ιουνίου στη Σαντορίνη, συγκεντρώνοντας από ακτές και βυθούς το διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος των 306,5 κιλών απορριμμάτων.
Το στρατηγικό πλάνο της Coca-Cola Τρία Έψιλον βασίζεται στον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό, και στοχεύει στη βιωσιμότητα και την ενίσχυση της κοινωνίας.