Γαβρόγλου σε ρόλο «οικογενειακού συμβούλου» για να δικαιολογήσει το αλαλούμ με την αλλαγή ώρας στο πρώτο κουδούνι
13.09.2018
06:43
Η αλλαγή γίνεται, όχι μόνο «για να κοιμούνται οι μαθητές μία ώρα παραπάνω», αλλά και για «να σταματήσουν οι καβγάδες στα σπίτια» δήλωσε εχθές ο υπουργός Παιδείας - Την ίδια ώρα στα σχολεία παραμένουν δεκάδες ανεπίλυτα προβλήματα και κενά
Αλαλούμ έχει προκαλέσει η εξαγγελία του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για αλλαγή της ώρας που θα χτυπάει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία, που γίνεται, όχι μόνο «για να κοιμούνται οι μαθητές μία ώρα παραπάνω», αλλά και για «να σταματήσουν οι καβγάδες στα σπίτια», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε χθες.
Με απλά λόγια, ο κ. Γαβρόγλου, επειδή δεν θέλησε, ή δεν μπόρεσε, να λύσει τα προβλήματα της Εκπαίδευσης, αποφάσισε να χαϊδέψει τα αυτιά των μαθητών, αλλά και να προσπαθήσει να βοηθήσει στην επίλυση των ενδοοικογενειακών ζητημάτων.
Οι μαθητές θα ξυπνούν λοιπόν μία ώρα αργότερα, κάποιοι γονείς θα εξυπηρετηθούν, οι περισσότεροι όμως θα αναστατωθούν και οι εκπαιδευτικοί, που αρχικά ίσως νόμιζαν ότι θα πηγαίνουν μια ώρα αργότερα στα σχολεία, διαπίστωσαν ότι άλλοι από αυτούς θα πρέπει να προσέρχονται νωρίτερα και άλλοι να φεύγουν μία ώρα αργότερα.
Και επειδή δεν μπορεί να μεγαλώσει και το ωράριο των εκπαιδευτικών, και μάλιστα να το ανακοινώσει προεκλογικά, αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν νέοι διορισμοί.
Μπορεί να μην καλύπτονται τα κενά που ήδη υπάρχουν στα σχολεία και ανέρχονται συνολικά σε 6.500 (4.500 στην πρωτοβάθμια και 2.000 στη δευτεροβάθμια), αλλά αυτό δεν δείχνει να πτοεί τον υπουργό Παιδείας, ο οποίος πρώτα εξήγγειλε τη σκέψη του και μετά πρόκειται να προχωρήσει στην αξιολόγηση ενός μέτρου που σίγουρα αλλάζει συνήθειες δεκαετιών και ωράρια εργασίας και σχολείων.
Ο προβληματισμός που επικρατεί στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες είναι μεγάλος, καθώς η ανακοίνωση της πρόθεση του υπουργείου τους προκάλεσε έκπληξη, αφού δεν είχαν ενημερωθεί νωρίτερα.
Θανάσης Κικινής: Δεν μας είχε ενημερώσει
Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου για την κατάσταση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, απέφυγε να τοποθετηθεί επί του ζητήματος. Ανέφερε ωστόσο, ότι η ανακοίνωση της πρόθεσης αυτής του υπουργού Παιδείας αποτέλεσε «έκπληξη».
«Ήταν μια έκπληξη για εμάς. Λίγες ημέρες πριν το ανακοινώσει αρχικά, τον Αύγουστο ο υπουργός, είχαμε συνάντηση αλλά δεν ανέφερε τίποτα σχετικό. Για να πάρουμε θέση θα πρέπει να γνωρίζουμε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, σε ποιες έρευνες στηρίχθηκε, από ποιους εισηγήθηκε και με ποιο σκεπτικό, καθώς επίσης και ποια σύνδεση έχει με το γενικό σχεδιασμό για την εκπαίδευση και τα σχολεία», δήλωσε ο Κ. Κικινής.
Μάλιστα, ανέφερε ότι η ΔΟΕ θα ζητήσει νέα συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, ώστε μεταξύ άλλων, να δοθούν διευκρινίσεις για το ζήτημα της αλλαγής ώρας στα σχολεία.
Η παράλληλη στήριξη και τα κενά εκπαιδευτικών
Δεν είναι όμως μόνο η αλλαγή ώρας… Σχετικά με την εικόνα που παρουσιάζουν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά της χώρας μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο κ. Κικινής ανέφερε ότι στην πρωτοβάθμια παραμένουν 4.500 κενά, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούν την παράλληλη στήριξη και τους δασκάλους.
«Στην παράλληλη στήριξη, ένα μεγάλο κομμάτι έχει μείνει ακάλυπτο, όπως και πέρυσι και μετά, έχουμε κυρίως κενά σε δασκάλους», είπε. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση στην παράλληλη στήριξη, για την οποία, αν και από την κυβέρνηση έχει δοθεί μεγάλη έμφαση, οι πιστώσεις φαίνεται να είναι και φέτος στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Πού υπάρχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, τα μεγαλύτερα κενά εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια είναι στην Ανατολική Αττική, την Α’ Αθήνας, την Ανατολική Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και τον Πειραιά. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, 4.406 κενά παραμένουν ακάλυπτα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με τα 2.704 να αφορούν την παράλληλη στήριξη και τα 478 δασκάλους.
Με απλά λόγια, ο κ. Γαβρόγλου, επειδή δεν θέλησε, ή δεν μπόρεσε, να λύσει τα προβλήματα της Εκπαίδευσης, αποφάσισε να χαϊδέψει τα αυτιά των μαθητών, αλλά και να προσπαθήσει να βοηθήσει στην επίλυση των ενδοοικογενειακών ζητημάτων.
Οι μαθητές θα ξυπνούν λοιπόν μία ώρα αργότερα, κάποιοι γονείς θα εξυπηρετηθούν, οι περισσότεροι όμως θα αναστατωθούν και οι εκπαιδευτικοί, που αρχικά ίσως νόμιζαν ότι θα πηγαίνουν μια ώρα αργότερα στα σχολεία, διαπίστωσαν ότι άλλοι από αυτούς θα πρέπει να προσέρχονται νωρίτερα και άλλοι να φεύγουν μία ώρα αργότερα.
Και επειδή δεν μπορεί να μεγαλώσει και το ωράριο των εκπαιδευτικών, και μάλιστα να το ανακοινώσει προεκλογικά, αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν νέοι διορισμοί.
Μπορεί να μην καλύπτονται τα κενά που ήδη υπάρχουν στα σχολεία και ανέρχονται συνολικά σε 6.500 (4.500 στην πρωτοβάθμια και 2.000 στη δευτεροβάθμια), αλλά αυτό δεν δείχνει να πτοεί τον υπουργό Παιδείας, ο οποίος πρώτα εξήγγειλε τη σκέψη του και μετά πρόκειται να προχωρήσει στην αξιολόγηση ενός μέτρου που σίγουρα αλλάζει συνήθειες δεκαετιών και ωράρια εργασίας και σχολείων.
Ο προβληματισμός που επικρατεί στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες είναι μεγάλος, καθώς η ανακοίνωση της πρόθεση του υπουργείου τους προκάλεσε έκπληξη, αφού δεν είχαν ενημερωθεί νωρίτερα.
Θανάσης Κικινής: Δεν μας είχε ενημερώσει
Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου για την κατάσταση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, απέφυγε να τοποθετηθεί επί του ζητήματος. Ανέφερε ωστόσο, ότι η ανακοίνωση της πρόθεσης αυτής του υπουργού Παιδείας αποτέλεσε «έκπληξη».
«Ήταν μια έκπληξη για εμάς. Λίγες ημέρες πριν το ανακοινώσει αρχικά, τον Αύγουστο ο υπουργός, είχαμε συνάντηση αλλά δεν ανέφερε τίποτα σχετικό. Για να πάρουμε θέση θα πρέπει να γνωρίζουμε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, σε ποιες έρευνες στηρίχθηκε, από ποιους εισηγήθηκε και με ποιο σκεπτικό, καθώς επίσης και ποια σύνδεση έχει με το γενικό σχεδιασμό για την εκπαίδευση και τα σχολεία», δήλωσε ο Κ. Κικινής.
Μάλιστα, ανέφερε ότι η ΔΟΕ θα ζητήσει νέα συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, ώστε μεταξύ άλλων, να δοθούν διευκρινίσεις για το ζήτημα της αλλαγής ώρας στα σχολεία.
Η παράλληλη στήριξη και τα κενά εκπαιδευτικών
Δεν είναι όμως μόνο η αλλαγή ώρας… Σχετικά με την εικόνα που παρουσιάζουν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά της χώρας μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο κ. Κικινής ανέφερε ότι στην πρωτοβάθμια παραμένουν 4.500 κενά, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούν την παράλληλη στήριξη και τους δασκάλους.
«Στην παράλληλη στήριξη, ένα μεγάλο κομμάτι έχει μείνει ακάλυπτο, όπως και πέρυσι και μετά, έχουμε κυρίως κενά σε δασκάλους», είπε. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση στην παράλληλη στήριξη, για την οποία, αν και από την κυβέρνηση έχει δοθεί μεγάλη έμφαση, οι πιστώσεις φαίνεται να είναι και φέτος στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Πού υπάρχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, τα μεγαλύτερα κενά εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια είναι στην Ανατολική Αττική, την Α’ Αθήνας, την Ανατολική Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και τον Πειραιά. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, 4.406 κενά παραμένουν ακάλυπτα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με τα 2.704 να αφορούν την παράλληλη στήριξη και τα 478 δασκάλους.
Συνολικά, ανά περιοχή, στην Α’ Αθήνας τα κενά είναι 400, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη 359, στην Γ’ Αθήνας 324, στην Ανατολική Αττική 293, στον Πειραιά 265 και στα Χανιά 235.
«Είναι περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο μαθητικό δυναμικό και είναι φυσικό να είναι πολλά τα κενά, αντιστοίχως», σχολίασε ο κ. Κικινής. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η λύση των μόνιμων διορισμών καθίσταται αναγκαία από το γεγονός ότι οι αναπληρωτές πλέον δεν καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αλλά πάγια κενά. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, ανέρχονται σε 2.000, με ελλείψεις κυρίως σε φιλολόγους, μαθηματικούς και βιολόγους.
Τέλος, ο πρόεδρος της ΔΟΕ αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχε η Ομοσπονδία από κοινού με την ΟΛΜΕ, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των τομέων Εκπαίδευσης και Εργασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ασχολούνται με τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση στην Ελλάδα (Greek Desk). Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, η απάντηση των αρμοδίων στο ερώτημα εάν η μη πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, ήταν ότι υπήρχε γενική οδηγία για περιστολή των δαπανών στο Δημόσιο. «Η σχετική σύσταση δεν αναφέρει συγκεκριμένα μείωση του αριθμού των μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλά ζητείται μείωση γενικά του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, με την ευθύνη της επιλογής, της κατανομής και των προτεραιοτήτων να ανήκει στις ελληνικές κυβερνήσεις», ανέφερε η ΔΟΕ ότι ήταν η απάντηση των αρμοδίων.
Γαβρόγλου: Θα σταματήσουν οι καβγάδες στα σπίτια
Με το επιχείρημα ότι αν αλλάξει η ώρα έναρξης των μαθημάτων για τις 9 το πρωί θα... σταματήσουν οι καβγάδες στα σπίτια προσπάθησε να δικαιολογήσει χθες την εξαγγελία του ο Κώστα Γαβρόγλου. Κατά τον ίδιο «οι μεγάλοι καβγάδες σε ένα σπίτι γίνονται για τρία θέματα: άφησε το κινητό σου και πιάσε βιβλία, κοιμήσου νωρίς και ξύπνα-ξύπνα».
Παράλληλα εξέφρασε τον προβληματισμό του για το τι θα γίνει στα Δημοτικά. «Με το Γυμνάσιο και το Λύκειο δεν υπάρχει πρόβλημα, για το θέμα του Δημοτικού θα το μελετήσουμε. Προφανώς οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους νωρίτερα», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας σε ραδιοφωνική του συνέντευξη.
Εξηγώντας γιατί έκανε την εξαγγελία την Τρίτη, ημέρα έναρξης του φετινού σχολικού έτους, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι «με ενδιαφέρει να γίνεται συζητήση με την κοινωνία. Λες κάποιες σκέψεις και ξεκινάμε».
Όσον αφορά τα όσα είπε περί περισσότερου ύπνου για τους μαθητές, ο υπουργός Παιδείας παρέπεμψε σε «σοβαρές επιστημονικές μελέτες για το πότε ξυπνάει ο οργανισμός ενός εφήβου. Όταν λέμε ξυπνάει, πότε το κάνει αυτό λειτουργικά». Σύμφωνα με τον ίδιο, τέλος, με την αλλαγή στο «πρώτο κουδούνι» βοηθούνται πολύ οι οικογένειες με παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Αγγελόπουλος: Τα παιδιά δεν αποδίδουν το πρωί
Στις συμβουλές ειδικών και τις μελέτες που δείχνουν ότι «τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα τις όχι πολύ πρωϊνές ώρες» απέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Αγγελόπουλος την πρόθεση του υπουργείου να αλλάξει το «πρώτο κουδούνι» σε Γυμνάσια και Λύκεια και να χτυπάει στις 9.
«Δεν είναι θέμα να κοιμούνται παραπάνω τα παιδιά. Είναι η λειτουργία του εγκεφάλου με άλλες συνθήκες ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η διδασκαλία της μάθησης και της αφομοίωσης» είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6 ο κ. Αγγελόπουλος.
«Δείτε τι κάνουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες με τις ώρες προσέλευσης στα παιδιά ηλικίας 13 ετών και άνω. Όλη η μελέτη δείχνει ότι τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα όχι τις πολύ πρωϊνές ώρες. Πραγματικά μας εκπλήσσουν κάποιες κριτικές» συμπλήρωσε.
Εξήγησε, δε, ότι «το υπ. Παιδείας έκανε μια πρόταση. Δημιουργεί μια δημόσια διαβούλευση. Θα ακούσει τις προτάσεις και τους καθ ύλην αρμόδιους από την ειδική επιστημονική επιτροπή. Ο υπουργός είπε ότι κάνω πρόταση, ακούω την κοινωνία και αποφασίζω».
Σύμφωνα, τέλος, με τον ΓΓ του υπ. Παιδείας «θα έχουμε καταλήξει αρκετά πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς γιατί θέλει μια προετοιμασία η αλλαγή».
Ο Γ. Μπουτάρης
Θέση στο θέμα πήρε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης, ο οποίος με tweet υποστήριξε ότι η αλλαγή της ώρας θα βοηθήσει και στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.
«Είναι περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο μαθητικό δυναμικό και είναι φυσικό να είναι πολλά τα κενά, αντιστοίχως», σχολίασε ο κ. Κικινής. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η λύση των μόνιμων διορισμών καθίσταται αναγκαία από το γεγονός ότι οι αναπληρωτές πλέον δεν καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αλλά πάγια κενά. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, ανέρχονται σε 2.000, με ελλείψεις κυρίως σε φιλολόγους, μαθηματικούς και βιολόγους.
Τέλος, ο πρόεδρος της ΔΟΕ αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχε η Ομοσπονδία από κοινού με την ΟΛΜΕ, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των τομέων Εκπαίδευσης και Εργασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ασχολούνται με τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση στην Ελλάδα (Greek Desk). Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, η απάντηση των αρμοδίων στο ερώτημα εάν η μη πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, ήταν ότι υπήρχε γενική οδηγία για περιστολή των δαπανών στο Δημόσιο. «Η σχετική σύσταση δεν αναφέρει συγκεκριμένα μείωση του αριθμού των μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλά ζητείται μείωση γενικά του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, με την ευθύνη της επιλογής, της κατανομής και των προτεραιοτήτων να ανήκει στις ελληνικές κυβερνήσεις», ανέφερε η ΔΟΕ ότι ήταν η απάντηση των αρμοδίων.
Γαβρόγλου: Θα σταματήσουν οι καβγάδες στα σπίτια
Με το επιχείρημα ότι αν αλλάξει η ώρα έναρξης των μαθημάτων για τις 9 το πρωί θα... σταματήσουν οι καβγάδες στα σπίτια προσπάθησε να δικαιολογήσει χθες την εξαγγελία του ο Κώστα Γαβρόγλου. Κατά τον ίδιο «οι μεγάλοι καβγάδες σε ένα σπίτι γίνονται για τρία θέματα: άφησε το κινητό σου και πιάσε βιβλία, κοιμήσου νωρίς και ξύπνα-ξύπνα».
Παράλληλα εξέφρασε τον προβληματισμό του για το τι θα γίνει στα Δημοτικά. «Με το Γυμνάσιο και το Λύκειο δεν υπάρχει πρόβλημα, για το θέμα του Δημοτικού θα το μελετήσουμε. Προφανώς οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους νωρίτερα», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας σε ραδιοφωνική του συνέντευξη.
Εξηγώντας γιατί έκανε την εξαγγελία την Τρίτη, ημέρα έναρξης του φετινού σχολικού έτους, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι «με ενδιαφέρει να γίνεται συζητήση με την κοινωνία. Λες κάποιες σκέψεις και ξεκινάμε».
Όσον αφορά τα όσα είπε περί περισσότερου ύπνου για τους μαθητές, ο υπουργός Παιδείας παρέπεμψε σε «σοβαρές επιστημονικές μελέτες για το πότε ξυπνάει ο οργανισμός ενός εφήβου. Όταν λέμε ξυπνάει, πότε το κάνει αυτό λειτουργικά». Σύμφωνα με τον ίδιο, τέλος, με την αλλαγή στο «πρώτο κουδούνι» βοηθούνται πολύ οι οικογένειες με παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Αγγελόπουλος: Τα παιδιά δεν αποδίδουν το πρωί
Στις συμβουλές ειδικών και τις μελέτες που δείχνουν ότι «τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα τις όχι πολύ πρωϊνές ώρες» απέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Αγγελόπουλος την πρόθεση του υπουργείου να αλλάξει το «πρώτο κουδούνι» σε Γυμνάσια και Λύκεια και να χτυπάει στις 9.
«Δεν είναι θέμα να κοιμούνται παραπάνω τα παιδιά. Είναι η λειτουργία του εγκεφάλου με άλλες συνθήκες ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η διδασκαλία της μάθησης και της αφομοίωσης» είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6 ο κ. Αγγελόπουλος.
«Δείτε τι κάνουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες με τις ώρες προσέλευσης στα παιδιά ηλικίας 13 ετών και άνω. Όλη η μελέτη δείχνει ότι τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα όχι τις πολύ πρωϊνές ώρες. Πραγματικά μας εκπλήσσουν κάποιες κριτικές» συμπλήρωσε.
Εξήγησε, δε, ότι «το υπ. Παιδείας έκανε μια πρόταση. Δημιουργεί μια δημόσια διαβούλευση. Θα ακούσει τις προτάσεις και τους καθ ύλην αρμόδιους από την ειδική επιστημονική επιτροπή. Ο υπουργός είπε ότι κάνω πρόταση, ακούω την κοινωνία και αποφασίζω».
Σύμφωνα, τέλος, με τον ΓΓ του υπ. Παιδείας «θα έχουμε καταλήξει αρκετά πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς γιατί θέλει μια προετοιμασία η αλλαγή».
Ο Γ. Μπουτάρης
Θέση στο θέμα πήρε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης, ο οποίος με tweet υποστήριξε ότι η αλλαγή της ώρας θα βοηθήσει και στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr