

Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι πρόκειται για εμπρησμό από αμέλεια:
Στη σελ. 11 αναφέρεται ότι «δεν ανευρέθηκαν εμπρηστικοί ή άλλοι εκρηκτικοί μηχανισμοί στο σημείο έναρξης της πυρκαγιάς»! Η θεωρία του σχεδίου εμπρηστών καταρρίπτεται ενώ ως σημείο έναρξης της πυρκαγιάς προσδιορίζεται ανοιχτός οικοπεδικός χώρος επί της οδού Ανδρούτσου.
Σε κάθε περίπτωση, κρίσιμο είναι το στοιχείο που έχει ήδη αναδειχθεί από το protothema.gr πως τα περιπολικά της πυροσβεστικής από τη Διώνη και τον Νέο Βουτζά μετακινήθηκαν στην πυρκαγιά της Κινέτας. Σύμφωνα με το πόρισμα «η εντολή για μετακίνηση των οχημάτων δόθηκε από τη Φυσική Ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος».
Το όχημα ΠΣ 3527 με κωδικό κλήσης «12-15» χωρητικότητας 5000 λίτρων μετακινήθηκε από το γήπεδο της Διώνης στην Κινέτα. Όπως και το «Μάκρη 30» που ήταν στην είσοδο του Νέο Βουτζά. Το πρώτο ήταν ελάχιστα λεπτά από το σημείο της έναρξη και το δεύτερο ακριβώς πάνω στην καταστροφική πορεία που ακολούθησε.
Η φωτιά διένυσε 500 μέτρα μέχρι τη Μονή Παντοκράτορος και 5000 μέτρα μέχρι το κόκκινο λιμανάκι. Αλλά η ηγεσία της Πυροσβεστικής δεν αντικατέστησε τις δυνάμεις που μετακίνησε και όσες κλήθηκαν εκ των υστέρων δεν πρόλαβαν να την ανακόψουν.
Στη σελ. 21 αποκαλύπτεται πωςδόθηκε εντολή για εκκένωση των κατασκηνώσεων του Αγίου Ανδρέα. Εκκενώθηκε και το Λύρειο. Αλλά δεν δόθηκε εντολή για τις υπόλοιπες περιοχές!
Δεν προκύπτει αν εδόθη και από ποιον αρμόδιο ξεκάθαρη εντολή για εκκένωση ή σύμφωνα με τη σωστή ορολογία (οργανωμένη απομάκρυνση πολιτών) των γειτνιαζουσών με την περιοχή κατασκηνώσεων Αγίου Ανδρέα Περιοχών Νέου Βοτζά, Μάτι Κόκκινο Λιμανάκι.
«Με άμεση ενημέρωση απομάκρυνσης του πληθυσμού θα είχε αποφευχθεί αυτή η ιστορική τραγωδία» είναι μία χαρακτηριστική αποστροφή.
Μεγάλο κομμάτι του πορίσματος καταλαμβάνουν αποκαλύψεις για αναντιστοιχίες και λανθασμένα δεδομένα, στα βιβλία των επιχειρήσεων.
Σελ 57 εντοπίζονται οι αναντιστοιχίες στις ώρες καταχώρησης των οχημάτων στο σύστημα ENGAGE, λόγω χειροκίνητης καταχώρησης, καθώς και στις ώρες ειδοποίησης- αποχώρησης- άφιξης ή ακύρωσης. Επισημαίνεται επίσης πως αρκετά πυροσβεστικά οχήματα δεν έχουν εισαχθεί στη φόρμα εισαγωγής πόρων του ENGAGE .
Σε κάθε περίπτωση μοιραία υπήρξε και η καθυστερηση στην αρχική προσβολή λόγω μετακινήσεων των δυνάμεων. Αν τα περιπολικά ήταν στις σκοπιές τους θα χρειάζοντνα μόλις 5 με έξι λεπτά. Αν συνυπολογιστούν και τα δέκα περίπου λεπτά που λείπουν από την αναγγελία της πυρκαγιάς τα ερωτήματα πληθαίνουν.
Πέραν των επιπτώσεων στην επιχείρηση προκύπτει και το ερώτημα αν κάποιοι επιχείρησαν να «πειράξουν» τα στοιχεία.
Προκύπτει ακόμη ότι η διαχείριση της κυκλοφορίας αρμοδιότητας ΕΛ.ΑΣ. οδήγησε μεγάλο όγκο αυτοκινήτων στον κεντρικό παραλιακό δρόμο του Ματιού, αλλά και στις φραγμένες από αυτοκίνητα κάθετες διόδους, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση εξαιτίας πανικού των παρευρισκομένων στην περιοχή.