Με μια ιστορία που εκτείνεται σε τρεις αιώνες, η Nestlé συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της με μια ευρεία γκάμα προϊόντων και εφαρμόζοντας υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές για το περιβάλλον και την κοινωνία
Πάτρα: Εξαγγελίες Σπίρτζη για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο- Αγ. Διονύσιος
Πάτρα: Εξαγγελίες Σπίρτζη για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο- Αγ. Διονύσιος
Θα χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους 45 εκατ. ευρώ είπε ο υπουργός - Περί τα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού
Την ικανοποίηση του δήμου Πατρέων και της τοπικής κοινωνίας, προκάλεσαν οι εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, από το Ρίο, έως την περιοχή του Αγίου Διονυσίου της Πάτρας, κάτι που αποτελούσε αίτημα τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και των κατοίκων.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών κατά την διάρκεια συνάντησης στο δημαρχείο της πόλης, «μετά την μελέτη που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ μπορεί να υλοποιηθεί τεχνικά το έργο της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, δηλαδή σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων».
Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου, είπε ότι «έπειτα από διαπραγματεύσεις με τα αρμόδια όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής βρήκαμε τα απαραίτητα κονδύλια, δηλαδή 45 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται πρόσθετα για αυτό το έργο».
Επίσης, σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, «περί τα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να έχουμε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την υλοποίηση αυτού του έργου».
Εκτός όμως από την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός Υποδομών εξήγγειλε την αξιοποίηση της έκτασης των 6,5 χιλιομέτρων κάτω από την οποία θα διέρχεται το τρένο. Όπως ανέφερε, «θα υπάρχει μικτή επιτροπή από το υπουργείο Υποδομών, την ΕΡΓΟΣΕ και το δήμο Πατρέων, προκειμένου να συμφωνήσουμε το πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η έκταση, φέρνοντας ως παράδειγμα την δημιουργία ποδηλατόδρομου, χώρων πρασίνου κα».
Με αφορμή λοιπόν τις σημερινές εξαγγελίες, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «η συνεργασία του προοδευτικού κόσμου στη Δυτική Ελλάδα, στην Αχαΐα και στο δήμο Πατρέων δεν περιορίζει τις υποδομές σε ένα στενό πλαίσιο, αλλά σε ένα σχεδιασμό που θα ακολουθεί την ανάπτυξη περιοχής για πάρα πολλά χρόνια».
Ταυτόχρονα, χαρακτήρισε πολύ χρήσιμο το διάλογο και την συνεργασία που υπήρξε, για να έχουμε όπως είπε, τα βέλτιστα αποτελέσματα για την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα και πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι τα αποτελέσματα είναι πλέον ορατά και όταν υλοποιηθούν αυτά που σήμερα εξαγγέλλουμε, αλλά και σχεδιάζουμε για την περιοχή μετά τον Άγιο Διονύσιο, σχετικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς, τότε η Πάτρα θα είναι μία άλλη πόλη, με πραγματικό παραλιακό μέτωπο για τους πολίτες της και με οριστική επίλυση του προβλήματος κυκλοφορίας».
Μάλιστα, όπως ανέφερε σε αυτό το σημείο, «στο έργο της υπογειοποίησης μία γραμμή προβλέπεται να είναι διπλής χρήσης, δηλαδή να χρησιμοποιείται και με τις σύγχρονες και με τις παλιές προδιαγραφές, προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία του προαστιακού που τον έχει τιμήσει η Πάτρα».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης είπε ότι «εμείς σήμερα χαιρόμαστε, που έπειτα από το αίτημά μας, αλλά και τις προσπάθειές μας, φτάσαμε σε ένα αποτέλεσμα, το οποίο θα μείνει για πολλά χρόνια».
Όπως πρόσθεσε, «το έργο είναι πραγματικά τεράστιο, διότι παράλληλα με την υπογειοποίηση του τρένου έχουμε τον προαστιακό, ενώ ταυτόχρονα χαιρόμαστε, διότι θα έχουμε πλέον και ένα γραμμικό πάρκο τεράστιας σημασίας που θα συμβάλλει στην αισθητική αναβάθμιση, αλλά και θα έχει και πρακτικό χαρακτήρα δηλαδή θα μπορεί κάποιος περπατήσει, ή να πάρει το ποδήλατό του από το Ρίο και να μπαίνει μέσα στην πόλη μας και να συνεχίσει τη διαδρομή του».
Επίσης, ο δήμαρχος είπε ότι «είναι δεδομένο πως με την απόκτηση και της παραλιακής ζώνης και τις παρεμβάσεις που γίνονται, όντως η πόλη μας θα είναι μία άλλη πόλη, με τα χαρακτηριστικά της αλλάζουν προς το καλύτερο και προς το ομορφότερο».
Παρόντες στη συνάντηση ήσαν και εκπρόσωποι των κατοίκων των περιοχών όπου θα υπογειοποιηθεί το τρένο, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για το έργο, αφού ήταν κάτι που το ζητούσαν εδώ και αρκετό καιρό.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών κατά την διάρκεια συνάντησης στο δημαρχείο της πόλης, «μετά την μελέτη που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ μπορεί να υλοποιηθεί τεχνικά το έργο της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, δηλαδή σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων».
Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου, είπε ότι «έπειτα από διαπραγματεύσεις με τα αρμόδια όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής βρήκαμε τα απαραίτητα κονδύλια, δηλαδή 45 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται πρόσθετα για αυτό το έργο».
Επίσης, σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, «περί τα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να έχουμε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την υλοποίηση αυτού του έργου».
Εκτός όμως από την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός Υποδομών εξήγγειλε την αξιοποίηση της έκτασης των 6,5 χιλιομέτρων κάτω από την οποία θα διέρχεται το τρένο. Όπως ανέφερε, «θα υπάρχει μικτή επιτροπή από το υπουργείο Υποδομών, την ΕΡΓΟΣΕ και το δήμο Πατρέων, προκειμένου να συμφωνήσουμε το πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η έκταση, φέρνοντας ως παράδειγμα την δημιουργία ποδηλατόδρομου, χώρων πρασίνου κα».
Με αφορμή λοιπόν τις σημερινές εξαγγελίες, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «η συνεργασία του προοδευτικού κόσμου στη Δυτική Ελλάδα, στην Αχαΐα και στο δήμο Πατρέων δεν περιορίζει τις υποδομές σε ένα στενό πλαίσιο, αλλά σε ένα σχεδιασμό που θα ακολουθεί την ανάπτυξη περιοχής για πάρα πολλά χρόνια».
Ταυτόχρονα, χαρακτήρισε πολύ χρήσιμο το διάλογο και την συνεργασία που υπήρξε, για να έχουμε όπως είπε, τα βέλτιστα αποτελέσματα για την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα και πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι τα αποτελέσματα είναι πλέον ορατά και όταν υλοποιηθούν αυτά που σήμερα εξαγγέλλουμε, αλλά και σχεδιάζουμε για την περιοχή μετά τον Άγιο Διονύσιο, σχετικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς, τότε η Πάτρα θα είναι μία άλλη πόλη, με πραγματικό παραλιακό μέτωπο για τους πολίτες της και με οριστική επίλυση του προβλήματος κυκλοφορίας».
Μάλιστα, όπως ανέφερε σε αυτό το σημείο, «στο έργο της υπογειοποίησης μία γραμμή προβλέπεται να είναι διπλής χρήσης, δηλαδή να χρησιμοποιείται και με τις σύγχρονες και με τις παλιές προδιαγραφές, προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία του προαστιακού που τον έχει τιμήσει η Πάτρα».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης είπε ότι «εμείς σήμερα χαιρόμαστε, που έπειτα από το αίτημά μας, αλλά και τις προσπάθειές μας, φτάσαμε σε ένα αποτέλεσμα, το οποίο θα μείνει για πολλά χρόνια».
Όπως πρόσθεσε, «το έργο είναι πραγματικά τεράστιο, διότι παράλληλα με την υπογειοποίηση του τρένου έχουμε τον προαστιακό, ενώ ταυτόχρονα χαιρόμαστε, διότι θα έχουμε πλέον και ένα γραμμικό πάρκο τεράστιας σημασίας που θα συμβάλλει στην αισθητική αναβάθμιση, αλλά και θα έχει και πρακτικό χαρακτήρα δηλαδή θα μπορεί κάποιος περπατήσει, ή να πάρει το ποδήλατό του από το Ρίο και να μπαίνει μέσα στην πόλη μας και να συνεχίσει τη διαδρομή του».
Επίσης, ο δήμαρχος είπε ότι «είναι δεδομένο πως με την απόκτηση και της παραλιακής ζώνης και τις παρεμβάσεις που γίνονται, όντως η πόλη μας θα είναι μία άλλη πόλη, με τα χαρακτηριστικά της αλλάζουν προς το καλύτερο και προς το ομορφότερο».
Παρόντες στη συνάντηση ήσαν και εκπρόσωποι των κατοίκων των περιοχών όπου θα υπογειοποιηθεί το τρένο, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για το έργο, αφού ήταν κάτι που το ζητούσαν εδώ και αρκετό καιρό.
Όσον αφορά την διέλευση του τρένου από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου, έως το νότιο λιμάνι, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «έχει παραδοθεί μελέτη στο δήμο Πατρέων και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που περιλαμβάνει και δύο γραμμές τραμ ή ελαφριού τρένου στον αστικό ιστό της πόλης» και πρόσθεσε: «Όλα αυτά είναι θέματα τα οποία θα τα κλείσουμε στις οριστικές μελέτες σε συνεργασία και πάλι με τον δήμο, με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και με τη Περιφέρεια».
Όπως εξήγησε, «ο σχεδιασμός για μετά τον Άγιο Διονύσιο περιλαμβάνει αλλά 2,5 χιλιόμετρα υπογειοποίησης στο τμήμα που έχει παραχωρηθεί στο δήμο για να υπάρχει το θαλάσσιο μέτωπο και στην συνέχεια την σύνδεση του νότιου λιμανιού αλλά και την ύπαρξη έργων για το ελαφρύ τρένο μέσα στην πόλη».
Παράλληλα, τόνισε ότι «πάμε βήμα - βήμα, γιατί το πρώτο τμήμα της υπογειοποίησης που ανακοινώθηκε σήμερα είναι και συμβατική υποχρέωση, αλλά και υποχρέωση που έχει η χώρα απέναντι στην χρηματοδότηση που έχει λάβει από την ευρωπαϊκή επιτροπή για την σύνδεση του βόρειου λιμένα με το υπόλοιπο έργο Κορίνθου - Πατρών και αυτό κοιτάζουμε να υλοποιήσουμε».
Το δεύτερο βήμα, συνέχισε, «είναι σε μελετητικό στάδιο, υπάρχει η προκαταρκτική μελέτη και θα γίνει όπως έγινε με αυτό που ανακοινώσαμε σήμερα, με το βέλτιστο τρόπο και την συνεργασία όλων των φορέων».
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
Όπως εξήγησε, «ο σχεδιασμός για μετά τον Άγιο Διονύσιο περιλαμβάνει αλλά 2,5 χιλιόμετρα υπογειοποίησης στο τμήμα που έχει παραχωρηθεί στο δήμο για να υπάρχει το θαλάσσιο μέτωπο και στην συνέχεια την σύνδεση του νότιου λιμανιού αλλά και την ύπαρξη έργων για το ελαφρύ τρένο μέσα στην πόλη».
Παράλληλα, τόνισε ότι «πάμε βήμα - βήμα, γιατί το πρώτο τμήμα της υπογειοποίησης που ανακοινώθηκε σήμερα είναι και συμβατική υποχρέωση, αλλά και υποχρέωση που έχει η χώρα απέναντι στην χρηματοδότηση που έχει λάβει από την ευρωπαϊκή επιτροπή για την σύνδεση του βόρειου λιμένα με το υπόλοιπο έργο Κορίνθου - Πατρών και αυτό κοιτάζουμε να υλοποιήσουμε».
Το δεύτερο βήμα, συνέχισε, «είναι σε μελετητικό στάδιο, υπάρχει η προκαταρκτική μελέτη και θα γίνει όπως έγινε με αυτό που ανακοινώσαμε σήμερα, με το βέλτιστο τρόπο και την συνεργασία όλων των φορέων».
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα