Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Υπουργείο Υποδομών: Τον Ιανουάριο στη Βουλή η σύμβαση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Υπουργείο Υποδομών: Τον Ιανουάριο στη Βουλή η σύμβαση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο θα έχει υπογραφεί και η σύμβαση για το νέο σύστημα δορυφορικών, αναλογικών, διοδίων αναφέρει το υπουργείο Υποδομών - Ξεκινάνε άμεσα τα κατασκευαστικά έργα στον Ε-65 σημειώνει σε ανακοίνωσή του
Στην κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε65, τον διαγωνισμό για το Σύστημα Ηλεκτρονικών Αναλογικών Διοδίων που εισέρχεται στη Β΄φάση και στην επερχόμενη εντός του Ιανουαρίου κύρωση της σύμβασης του αεροδρομίου Καστελίου Ηρακλείου Κρήτης και την υπογραφή των συμβάσεων για το Πάτρα- Πύργος, αναφέρεται σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας η η ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και η υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας δρομολογείται με ταχύτατους ρυθμούς.
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη συζήτηση στη Βουλή για το Νότιο Τμήμα του Ε65, τόνισε τα ακόλουθα σημεία:
Με την επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης επετεύχθη να μειωθεί η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000 ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000 συν περίπου 5.500.000 ευρώ που ήταν τα έργα, που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση.
Εξασφαλίστηκε ότι ο παραχωρησιούχος παραιτείται πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας, σε αντίθεση με τα πολλά δισεκατομμύρια (υπολογίζονται σε 1.7 δις για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου) που προβλέπονταν τόσο στην αρχική σύμβαση του 2007, όσο και στην αναθεώρηση του 2013.
Συμφωνήθηκε πως ο κατασκευαστής θα πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που σημαίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί, πρόσθετα 4.000.000 ευρώ.
Προβλέφθηκε πως τα έσοδα του Νότιου Τμήματος του αυτοκινητόδρομου, μπαίνουν σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για τη συντήρηση και τη λειτουργία του. Αν το ποσό αυτό δεν καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων, το υπόλοιπο καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο, χωρίς ένα ευρώ συνεισφοράς από το ελληνικό δημόσιο. Σε περίπτωση που υπάρχουν πλεονάζοντα έσοδα αυτά επιστρέφονται στο Δημόσιο.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό. Τα δύο τμήματα θα ενωθούν με τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.
Και επισημαίνεται ότι όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης στη Βουλή για το κατασκευασθέν κεντρικό τμήμα του έργου «εξοικονομήθηκαν 144.000.000 ευρώ, ενώ δεν είχαν ολοκληρωθεί στοιχειωδώς ούτε οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και επομένως και οι απαλλοτριώσεις». Συγκεκριμένα, σε σχέση με τη σύμβαση του 2013:
-επετεύχθη μείωση των απαιτήσεων αποζημίωσης του κατασκευαστή από 115.000.000 ευρώ σε 50.000.000 (εξοικονόμηση 65.000.000 ευρώ).
-περιορίστηκε η δαπάνη αποκατάστασης καθυστέρησης από 67.000.000 σε 10.000.000 ευρώ (μείωση 57.000.000 ευρώ)
-μειώθηκαν οι απαιτήσεις αποζημίωσης του παραχωρησιούχου από 27.000.000 σε 7.500.000 ευρώ.
Προς κύρωση στη Βουλή, εντός του Ιανουαρίου, η σύμβαση του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη συζήτηση στη Βουλή για το Νότιο Τμήμα του Ε65, τόνισε τα ακόλουθα σημεία:
Με την επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης επετεύχθη να μειωθεί η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000 ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000 συν περίπου 5.500.000 ευρώ που ήταν τα έργα, που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση.
Εξασφαλίστηκε ότι ο παραχωρησιούχος παραιτείται πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας, σε αντίθεση με τα πολλά δισεκατομμύρια (υπολογίζονται σε 1.7 δις για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου) που προβλέπονταν τόσο στην αρχική σύμβαση του 2007, όσο και στην αναθεώρηση του 2013.
Συμφωνήθηκε πως ο κατασκευαστής θα πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που σημαίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί, πρόσθετα 4.000.000 ευρώ.
Προβλέφθηκε πως τα έσοδα του Νότιου Τμήματος του αυτοκινητόδρομου, μπαίνουν σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για τη συντήρηση και τη λειτουργία του. Αν το ποσό αυτό δεν καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων, το υπόλοιπο καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο, χωρίς ένα ευρώ συνεισφοράς από το ελληνικό δημόσιο. Σε περίπτωση που υπάρχουν πλεονάζοντα έσοδα αυτά επιστρέφονται στο Δημόσιο.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό. Τα δύο τμήματα θα ενωθούν με τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.
Και επισημαίνεται ότι όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης στη Βουλή για το κατασκευασθέν κεντρικό τμήμα του έργου «εξοικονομήθηκαν 144.000.000 ευρώ, ενώ δεν είχαν ολοκληρωθεί στοιχειωδώς ούτε οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και επομένως και οι απαλλοτριώσεις». Συγκεκριμένα, σε σχέση με τη σύμβαση του 2013:
-επετεύχθη μείωση των απαιτήσεων αποζημίωσης του κατασκευαστή από 115.000.000 ευρώ σε 50.000.000 (εξοικονόμηση 65.000.000 ευρώ).
-περιορίστηκε η δαπάνη αποκατάστασης καθυστέρησης από 67.000.000 σε 10.000.000 ευρώ (μείωση 57.000.000 ευρώ)
-μειώθηκαν οι απαιτήσεις αποζημίωσης του παραχωρησιούχου από 27.000.000 σε 7.500.000 ευρώ.
Προς κύρωση στη Βουλή, εντός του Ιανουαρίου, η σύμβαση του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση παραχώρησης για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού» θα κατατεθεί εντός του Ιανουαρίου προς κύρωση στη Βουλή.
«Με τη θετική ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την κύρωση της από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ξεκινά η υλοποίηση μίας επένδυσης 1.500.000 ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520.000.000 ευρώ. Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις» επισημαίνει το υπουργείο και σημειώνει επετεύχθη «για πρώτη φορά το Δημόσιο να διατηρήσει ισχυρή παρουσία σε μια εξαιρετικής σημασίας επένδυση, τόσο στην φάση της υλοποίησης όσο και στην λειτουργία του αεροδρομίου, με συγκεκριμένα οφέλη για την τοπική κοινωνία». Συγκεκριμένα αναφέρονται:
-η αύξηση στο 46% του ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αερολιμένα,
-η αύξηση στο 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων του αερολιμένα του ανταποδοτικού τέλους τόσο για τον Δήμο Μίνωα Πεδιάδος όσο και για τους όμορους δήμους,
-η ύπαρξη εκθεσιακού χώρου για τις τοπικές εταιρείες και προϊόντα, και
-οι οδικές συνδέσεις του αεροδρομίου τόσο με τον ΒΟΑΚ, όσο και με το νότιο οδικό δίκτυο.
Σημειώνεται, επίσης, ότι ήδη διασφαλίστηκε χρηματοδότηση για το χωροταξικό σχέδιο της ευρύτερης περιοχής.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα -Πύργος, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει ότι ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των 6 συμβάσεων (1η, 4η, 5η, 6η, 7η, 8η), από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μέσα στον Ιανουάριο θα γίνει η σχετική ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής του ελληνικού Κοινοβουλίου για τις συμβάσεις, προκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες. Εκκρεμούν οι δύο συμβάσεις που βρίσκονται στο στάδιο των προδικαστικών προσφυγών με τις σχετικές διαδικασίες να ολοκληρώνονται πολύ σύντομα.
Το υπουργείο υπενθυμίζει ότι επαναδημοπράτησε το έργο με οκτώ διαδοχικούς ανοιχτούς, δημόσιους διαγωνισμούς, που διεξήχθησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και σημειώνει: «Το Πάτρα- Πύργος προέκυψε από τη μείωση του φυσικού αντικειμένου της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, καθώς το έργο απεντάχθηκε από την παραχώρηση το 2013 και αποκλείστηκε από την κοινοτική χρηματοδότηση, εξαιτίας των χειρισμών της τότε Κκυβέρνησης, που οδήγησαν στον απόλυτο εκτροχιασμό του χρονοδιαγράμματος και του προϋπολογισμού της Ολυμπίας Οδού. Μετά από πολύμηνες και συστηματικές διαπραγματεύσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τους Συμβούλους (Jaspers) και τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ελληνική πλευρά, πέτυχε τις απαραίτητες εγκρίσεις για τη χρηματοδότηση του έργου».
Σύστημα Ηλεκτρονικών Αναλογικών Διοδίων
Τέλος, επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός για το Σύστημα Ηλεκτρονικών Αναλογικών Διοδίων έχει εισέλθει στη Β΄ φάση. «Ουσιαστικά ξεκίνησε το δεύτερο και τελικό στάδιο για την εγκατάσταση ενός πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση, σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Σε αυτόν, μετά την ολοκλήρωση της Α΄ φάσης, έχουν προεπιλεγεί πέντε κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων καθώς επίσης και ισχυροί ελληνικοί όμιλοι», σημειώνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ εκτιμά πως η σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.
«Με τη θετική ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την κύρωση της από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ξεκινά η υλοποίηση μίας επένδυσης 1.500.000 ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520.000.000 ευρώ. Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις» επισημαίνει το υπουργείο και σημειώνει επετεύχθη «για πρώτη φορά το Δημόσιο να διατηρήσει ισχυρή παρουσία σε μια εξαιρετικής σημασίας επένδυση, τόσο στην φάση της υλοποίησης όσο και στην λειτουργία του αεροδρομίου, με συγκεκριμένα οφέλη για την τοπική κοινωνία». Συγκεκριμένα αναφέρονται:
-η αύξηση στο 46% του ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αερολιμένα,
-η αύξηση στο 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων του αερολιμένα του ανταποδοτικού τέλους τόσο για τον Δήμο Μίνωα Πεδιάδος όσο και για τους όμορους δήμους,
-η ύπαρξη εκθεσιακού χώρου για τις τοπικές εταιρείες και προϊόντα, και
-οι οδικές συνδέσεις του αεροδρομίου τόσο με τον ΒΟΑΚ, όσο και με το νότιο οδικό δίκτυο.
Σημειώνεται, επίσης, ότι ήδη διασφαλίστηκε χρηματοδότηση για το χωροταξικό σχέδιο της ευρύτερης περιοχής.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα -Πύργος, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει ότι ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των 6 συμβάσεων (1η, 4η, 5η, 6η, 7η, 8η), από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μέσα στον Ιανουάριο θα γίνει η σχετική ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής του ελληνικού Κοινοβουλίου για τις συμβάσεις, προκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες. Εκκρεμούν οι δύο συμβάσεις που βρίσκονται στο στάδιο των προδικαστικών προσφυγών με τις σχετικές διαδικασίες να ολοκληρώνονται πολύ σύντομα.
Το υπουργείο υπενθυμίζει ότι επαναδημοπράτησε το έργο με οκτώ διαδοχικούς ανοιχτούς, δημόσιους διαγωνισμούς, που διεξήχθησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και σημειώνει: «Το Πάτρα- Πύργος προέκυψε από τη μείωση του φυσικού αντικειμένου της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, καθώς το έργο απεντάχθηκε από την παραχώρηση το 2013 και αποκλείστηκε από την κοινοτική χρηματοδότηση, εξαιτίας των χειρισμών της τότε Κκυβέρνησης, που οδήγησαν στον απόλυτο εκτροχιασμό του χρονοδιαγράμματος και του προϋπολογισμού της Ολυμπίας Οδού. Μετά από πολύμηνες και συστηματικές διαπραγματεύσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τους Συμβούλους (Jaspers) και τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ελληνική πλευρά, πέτυχε τις απαραίτητες εγκρίσεις για τη χρηματοδότηση του έργου».
Σύστημα Ηλεκτρονικών Αναλογικών Διοδίων
Τέλος, επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός για το Σύστημα Ηλεκτρονικών Αναλογικών Διοδίων έχει εισέλθει στη Β΄ φάση. «Ουσιαστικά ξεκίνησε το δεύτερο και τελικό στάδιο για την εγκατάσταση ενός πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση, σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Σε αυτόν, μετά την ολοκλήρωση της Α΄ φάσης, έχουν προεπιλεγεί πέντε κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων καθώς επίσης και ισχυροί ελληνικοί όμιλοι», σημειώνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ εκτιμά πως η σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα