Βαλτώνουν τα δημόσια έργα της Αχαΐας
14.10.2010
21:48
Τα θέματα χάραξης μπλοκάρονται από τις αποφάσεις του ΣτΕ και της Κομισιόν και το έργο δείχνει να ακολουθεί ρυθμούς χελώνας
Καθυστερήσεις και εμπλοκές που επιλύονται με έκπτωση του αναδόχου από τα έργα, παρουσιάζει πλειάδα έργων στην Αχαϊκή πρωτεύουσα ενώ την πλήρη αδυναμία της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει τα καρκινώματα των συμβάσεων παραχώρησης, αποδεικνύουν τα στοιχεία για τον βορειοδυτικό άξονα Πελοποννήσου και την Ιόνια Οδό.
Στο πρώτο, τα θέματα χάραξης μπλοκάρονται από τις αποφάσεις του ΣτΕ και της Κομισιόν και το έργο δείχνει να ακολουθεί ρυθμούς χελώνας. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου στα τμήματα Πάτρα-Πύργος και Πάτρα-Τσακώνα είχε υλοποιηθεί μόλις 5% και το 1% αντίστοιχα παρά το γεγονός ότι η έναρξη παραχώρησης έγινε τον Αύγουστου του 2008. Στην Ιόνια Οδό η πρόοδος του έργου τον τελευταίο ένα χρόνο ανέρχεται σε 13,27% με το μέσο μηνιαίο ποσοστό εκτέλεσης του έργου να ανέρχεται στο ρεκόρ του 1,11%!
Ωστόσο προβληματικές εμφανίζονται οι εργολαβίες και σε άλλα σημεία.
Στην σύμβαση για την «Σύνδεση της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών (Ε.Ε.Π.) με το Λιμένα Πάτρας και την Εθνική Οδό Πατρών Πύργου, έχει υλοποιηθεί μόλις το 50% του έργου.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε την Πέμπτη από την Πάτρα ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, ο ανάδοχος δεν ανταποκρινόταν στις συμβατικές του υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί προσωρινά έκπτωτος. Στην συνέχεια υπέβαλε ένσταση, η οποία με βάση το νόμο το υπουργείο οφείλει να αξιολογήσει εντός δύο μηνών δηλ. μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
Προβλήματα αντιμετωπίζει και η σύμβαση για την σύνδεση της ευρείας παράκαμψης Πατρών με την πόλη της Πάτρας, με κάλυψη του χειμάρρου Διακονιάρη. Στο έργο έχει κατασκευαστεί το 80% του συνόλου των εργασιών αλλά και εδώ υπάρχουν δυσκολίες με τον ανάδοχο. Το Υπουργείο, διέταξε τη διακοπή των εργασιών, ορίζοντας ως χρόνο διάλυσης της σύμβασης, την 31η Οκτωβρίου 2010, ούτως ώστε να εκτελεστούν οι προβλεπόμενες εργασίες.
Η διευθύνουσα υπηρεσία έχει λάβει εντολή ώστε μέχρι την προαναφερθείσα ημερομηνία να έχουν κλείσει οι επιμετρήσεις ώστε να είναι γνωστές οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση του Διακονιάρη, οι οποίες κατά τον υφυπουργό θα δημοπρατηθούν άμεσα. Δυσλειτουργίες παρατηρήθηκαν και στις εργασίες για την κατασκευή του φράγματος Αστερίου, λόγω επίσχεσης εργασίας από τους εργαζόμενους.
Στο πρώτο, τα θέματα χάραξης μπλοκάρονται από τις αποφάσεις του ΣτΕ και της Κομισιόν και το έργο δείχνει να ακολουθεί ρυθμούς χελώνας. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου στα τμήματα Πάτρα-Πύργος και Πάτρα-Τσακώνα είχε υλοποιηθεί μόλις 5% και το 1% αντίστοιχα παρά το γεγονός ότι η έναρξη παραχώρησης έγινε τον Αύγουστου του 2008. Στην Ιόνια Οδό η πρόοδος του έργου τον τελευταίο ένα χρόνο ανέρχεται σε 13,27% με το μέσο μηνιαίο ποσοστό εκτέλεσης του έργου να ανέρχεται στο ρεκόρ του 1,11%!
Ωστόσο προβληματικές εμφανίζονται οι εργολαβίες και σε άλλα σημεία.
Στην σύμβαση για την «Σύνδεση της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών (Ε.Ε.Π.) με το Λιμένα Πάτρας και την Εθνική Οδό Πατρών Πύργου, έχει υλοποιηθεί μόλις το 50% του έργου.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε την Πέμπτη από την Πάτρα ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, ο ανάδοχος δεν ανταποκρινόταν στις συμβατικές του υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί προσωρινά έκπτωτος. Στην συνέχεια υπέβαλε ένσταση, η οποία με βάση το νόμο το υπουργείο οφείλει να αξιολογήσει εντός δύο μηνών δηλ. μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
Προβλήματα αντιμετωπίζει και η σύμβαση για την σύνδεση της ευρείας παράκαμψης Πατρών με την πόλη της Πάτρας, με κάλυψη του χειμάρρου Διακονιάρη. Στο έργο έχει κατασκευαστεί το 80% του συνόλου των εργασιών αλλά και εδώ υπάρχουν δυσκολίες με τον ανάδοχο. Το Υπουργείο, διέταξε τη διακοπή των εργασιών, ορίζοντας ως χρόνο διάλυσης της σύμβασης, την 31η Οκτωβρίου 2010, ούτως ώστε να εκτελεστούν οι προβλεπόμενες εργασίες.
Η διευθύνουσα υπηρεσία έχει λάβει εντολή ώστε μέχρι την προαναφερθείσα ημερομηνία να έχουν κλείσει οι επιμετρήσεις ώστε να είναι γνωστές οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση του Διακονιάρη, οι οποίες κατά τον υφυπουργό θα δημοπρατηθούν άμεσα. Δυσλειτουργίες παρατηρήθηκαν και στις εργασίες για την κατασκευή του φράγματος Αστερίου, λόγω επίσχεσης εργασίας από τους εργαζόμενους.
Το υπουργείο Υποδομών απέστειλε πρόσκληση στον ανάδοχο, καλώντας τον να προβεί στην επανέναρξη λειτουργίας του εργοταξίου και στην εκτέλεση συγκεκριμένων εργασιών (κατασκευή ζωνών φράγματος, σκυροδέτηση υπερχειλιστή, επανατοποθέτηση οργάνων IDEL, λειτουργία συγκροτημάτων παραγωγής αδρανών) που θεωρούνται κρίσιμες. Ο ανάδοχος έχει επαναδραστηριοποιηθεί και εκτελεί τις εργασίες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr