Θέμος Αναστασιάδης: Τα πήρε «ΟΛΑ» κι έφυγε
Θέμος Αναστασιάδης: Τα πήρε «ΟΛΑ» κι έφυγε
Στην τηλεόραση βρέθηκε από σπόντα - Ούτε καν το είχε σκεφτεί - Και όπως σε πολλές ιστορίες αγάπης οι εραστές γνωρίζονται σε πάρτυ που δεν ήθελαν καν να πάνε, έτσι και η γνωριμία του Θέμου με την τηλεόραση ήταν κεραυνοβόλος έρωτας που κατέληξε σε γάμο
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ολα ξεκίνησαν τον Οκτώβρη του ’93. Ο ΣΚΑΪ ήταν ακόμα στα σπάργανα, είχε μόλις εκπέμψει το σήμα του, ενώ ο Θέμος ήταν διευθυντής στην «Καθημερινή», ο νεότερος διευθυντής που είχε ποτέ ο Αριστείδης Αλαφούζος στην εφημερίδα-ναυαρχίδα του. Είχε αναλάβει λοιπόν θέση συμβούλου στο νεοσύστατο κανάλι που έψαχνε για διευθυντή και ο Θέμος προτείνει για τη θέση τον Σταμάτη Μαλέλη, με τον οποίο γνωριζόταν ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 και συνδέθηκαν με βαθιά ανιδιοτελή φιλία μέχρι και τις τελευταίες δύσκολες στιγμές του.
Οταν ο Μαλέλης ανέλαβε τα καθήκοντά του, από τις πρώτες κινήσεις του ήταν να προτείνει στον Θέμο να αναλάβει δική του τηλεοπτική εκπομπή. Το ξεχωριστό χιούμορ, η ευφυΐα του και το χαρακτηριστικό ζαβολιάρικο γελάκι του έκαναν «κλικ» στον νεόκοπο τότε διευθυντή, που πίστευε ότι ο Θέμος εκτός από εξαιρετικός γραφιάς θα μπορούσε να γίνει και επιτυχημένος παρουσιαστής. Εκείνος όλο αντιρρήσεις, σχεδόν ανένδοτος. «Μα δεν θα καταλαβαίνει κανείς τι λέω», ήταν η μόνιμη επωδός του λόγω της ιδιόμορφης άρθρωσής του που έγινε στην πορεία (ένα ακόμα) σήμα κατατεθέν του. Ο Μαλέλης επέμενε, μέχρι που πες-πες ο Θέμος πείστηκε. Και κάπως έτσι προέκυψε το «Νοκ Αουτ», η εκπομπή που σήμανε το τηλεοπτικό βάπτισμα του πυρός και το εφαλτήριο μιας επιτυχημένης τηλεοπτικής πορείας. Σε εκείνη την εκπομπή, με σκηνικό ένα ρινγκ και ένα ζευγάρι γάντια του μποξ, ο Θέμος τετ α τετ με τον καλεσμένο του έκανε αυτό που υποσχόταν η εκπομπή: τον έβγαζε νοκ άουτ, πάντα με ευγένεια, αλλά χωρίς να στρογγυλεύει τις ερωτήσεις του ως είθισται με πολιτικούς πρώτης γραμμής. Από τη μία ο αυτοσαρκασμός του, από την άλλη η αποδόμηση των καλεσμένων του, η εκπομπή έκανε αίσθηση και ο Μαλέλης δικαιώθηκε. «Φυσικά το χιούμορ του δεν ήταν σε όλους αρεστό. Ειδικά σε όσους δεν είχαν καθόλου από αυτό. Υπήρχαν περιπτώσεις κάποιων που μετά την εγγραφή της εκπομπής με έπαιρναν επίμονα τηλέφωνο απαιτώντας να μην προβληθεί ποτέ. Κάτι που φυσικά δεν εισακούσθη», λέει σήμερα ο Σταμάτης Μαλέλης.
Πειραχτήρι
Ο Θέμος δεν τσίγκλαγε μόνο τους καλεσμένους των εκπομπών του. Πείραζε τους πάντες, εντός αλλά και εκτός πλατό. Του άρεσε μονίμως να βάζει φιτιλιές. Στις συσκέψεις, όταν ήξερε ότι κάτι μπορεί να ενοχλούσε τον Τσίμα, τον Μαλέλη ή τον Κώστα Κιμπουρόπουλο, εκεί το πήγαινε αλλού το έφερνε, επανερχόταν στο θέμα «τζιζ» με μια τάχα μου ξεκάρφωτη ατάκα. «Μια φορά και ενώ όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει η εκπομπή και οι καλεσμένοι ήταν στη θέση τους, μπαίνει ο Θέμος στο γραφείο και μου λέει: “Σταμάτη, δεν μπορώ σήμερα να κάνω εκπομπή. Δεν έχω όρεξη. Φεύγω”. Κι ενώ έχω μείνει εμβρόντητος, πετάει μια ατάκα με αυτό το σατανικό γελάκι του και ήρθε η καρδιά μου στη θέση της. Aλλες φορές μας κρυβόταν μέσα στο στούντιο τάχα μου ότι δεν έχει έρθει και στο παραπέντε έκανε “τσα” και εμφανιζόταν. Ολο τέτοια μας έκανε για να σπάμε πλάκα, αφού πρώτα μας έκοβε τη χολή», θυμάται σήμερα ο Σταμάτης Μαλέλης. Μετά το «Νοκ Αουτ» ήρθε η εκπομπή «Μπίλιες» στον ΣΚΑΪ, μια σατιρική εκπομπή με ποικίλους καλεσμένους, αυτή τη φορά με συμπαρουσιάστριες τη Νόνη Δούνια και τη Λίζα Χατζή. Ο Θέμος δεν φοράει πια κοστούμια, αλλά συνδυάζει τους χοντρούς φακούς των γυαλιών του με παπιγιόν, κάθε φορά άλλο χρώμα και σχέδιο. Κι ενώ στο στούντιο βρίσκεται ήδη καθισμένος ο Θόδωρος Πάγκαλος, π.χ., περιμένοντας την εμφάνισή του, ο Θέμος τον καλησπερίζει εισβάλλοντας στο πλατό με ένα ποδήλατο. Από τότε θα καθιερώσει κάθε είδους pops για τις εκπομπές που θα ακολουθήσουν - από το σούπερ σόου «Πυρετός το Σαββατόβραδο» που συμπαρουσίαζε με τη Γωγώ Μαστροκώστα στον ALPHA μέχρι φυσικά το «ΟΛΑ», μία από τις μακροβιότερες εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης, που ίσως να γινόταν και η μακροβιότερη αν δεν είχε διακοπεί λόγω «ανωτέρας βίας».
Ολα-ξεκολλα(τε)
Ο Θέμος με την εκπομπή «ΟΛΑ» κατάφερε κάτι μοναδικό. Να μεταφέρει κατά κάποιον τρόπο τη στήλη που υπέγραφε τότε στην «Ελευθεροτυπία» στα τηλεοπτικά πλατό. Να δημιουργήσει δηλαδή μια τηλεοπτική «Μαύρη Τρύπα». Μια εκπομπή νευρώδη, με έξυπνα βιντεάκια, σατανικό χιούμορ, καλεσμένους από τον αφρό της επικαιρότητας και με σκηνικό που ταίριαζε απόλυτα στην ιδιοσυγκρασία του ίδιου του εμπνευστή του, κάθε φορά εμπλουτισμένο με κάθε λογής gadgets και pops. Από το 2002 που ξεκίνησε η εκπομπή στον ΣΚΑΪ, που μετέπειτα έγινε ALPHA, το «ΟΛΑ» έγινε κάτι σαν τηλεοπτική μανία, μια εκπομπή-θεσμός όχι μόνο για το κοινό αλλά και για τους καλεσμένους. Αν δεν σε είχε καλέσει ο Θέμος, ήταν σαν να μην είχες θέση στον χάρτη της σελεμπριτοσύνης, μια μαχαιριά στην καρδιά κάθε εγχώριας wanna be διασημότητας, που αν δεν είχε κάτσει απέναντί του, θα παρέμενε εσαεί στην πίστα των αρχάριων. Ολα ήταν πρόσωπα που για τον σωστό ή τον λάθος λόγο βρίσκονταν στην επικαιρότητα, είχαν γίνει το θέμα της ημέρας, το talk of the town.
Σημαντικό ρόλο για την καθιέρωση της εκπομπής έπαιξαν αφενός τα βίντεο ή τα καρτούν με τα μαϊμουδάκια που παρεμβάλλονταν μεταξύ των συνεντεύξεων και αφετέρου τα κάθε είδους ευρήματα που σκαρφιζόταν ο ίδιος ο Θέμος (π.χ. τα μπλουζάκια με τα logo) ανάλογα με τις τρέχουσες ειδήσεις. Τα μαϊμουδάκια-καρτούν μάλιστα απέκτησαν και πολλά «αδελφάκια» σε άλλα κανάλια, αφού ως επιτυχημένο εύρημα υιοθετήθηκε και από άλλες εκπομπές: «Ο Θέμος είχε βγάλει πρώτος αυτά τα καρτούν με τα μαϊμουδάκια, που μετά εγώ τα έκλεψα όταν ήμουν στο STAR. Και του έλεγα στο τηλέφωνο: “Ρε Θέμο, με συγχωρείς. Δεν είμαστε φίλοι;”. “Είμαστε”, μου απάνταγε. “Τότε γιατί μου έκλεψες τα μαϊμουδάκια;”, του είπα για να τον πειράξω. Και αντί να μου πει “τι λες, ρε μαλάκα;”, μου λέει: “Εχεις δίκιο, δεν θα το ξανακάνω”», θυμάται ο Σταμάτης Μαλέλης, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια που ο Θέμος ήταν στον ANT1 δεν σταματούσε να του κάνει προτάσεις μεταγραφής της εκπομπής – στο STAR, αλλά και στον ΣΚΑΪ. Προτάσεις που ποτέ δεν έκανε δεκτές γιατί δεν ήθελε επ’ ουδενί να προδώσει το κανάλι που τον στήριξε - και μάλιστα σε πολύ δύσκολες στιγμές.
Ενα από τα πλέον χαρακτηριστικά τρέιλερ της εκπομπής που άφησε εποχή και που ακόμα θυμούνται συνεργάτες του ήταν όταν ο Θέμος τους είπε να τον μεταμορφώσουν σε γαλάζιο αγγελάκι που πετάει. «Είχαμε φωνάξει να φανταστείς τους αδερφούς Αλαχούζους (σ.σ.: θεωρούνται οι μάγοι των μεταμορφώσεων στις κινηματογραφικές παραγωγές) για να τον φτιάξουμε. Σκέψου τώρα να προσπαθούμε να δείξουμε ότι ο Θέμος τάχα μου ίπταται κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις και να τον έχουμε ανεβάσει ψηλά για το εφέ. Καταλαβαίνεις τι γέλιο έπεσε όταν άρχισε να κάνει ότι πετάει. Δεν θα ξεχάσω το τρέξιμο που κάναμε για να βρούμε τα φτερά τελευταία στιγμή», διηγείται η για 15 χρόνια περίπου παραγωγός της εκπομπής, Γιώτα Ζαγγανά. Ο Θέμος τρελαινόταν για μεταμορφώσεις. Μπορεί να μην ήθελε να τον αγγίζουν στο πρόσωπο άλλοι εκτός των σταθερών μακιγιέζ του και γενικώς πολλά-πολλά αγγίγματα ως γνωστός σιχασιάρης, αλλά αν επρόκειτο για κάποια μεταμόρφωση καθόταν σαν Παναγία να τον βάφουν ακόμα και μπλε.
Οταν ο Μαλέλης ανέλαβε τα καθήκοντά του, από τις πρώτες κινήσεις του ήταν να προτείνει στον Θέμο να αναλάβει δική του τηλεοπτική εκπομπή. Το ξεχωριστό χιούμορ, η ευφυΐα του και το χαρακτηριστικό ζαβολιάρικο γελάκι του έκαναν «κλικ» στον νεόκοπο τότε διευθυντή, που πίστευε ότι ο Θέμος εκτός από εξαιρετικός γραφιάς θα μπορούσε να γίνει και επιτυχημένος παρουσιαστής. Εκείνος όλο αντιρρήσεις, σχεδόν ανένδοτος. «Μα δεν θα καταλαβαίνει κανείς τι λέω», ήταν η μόνιμη επωδός του λόγω της ιδιόμορφης άρθρωσής του που έγινε στην πορεία (ένα ακόμα) σήμα κατατεθέν του. Ο Μαλέλης επέμενε, μέχρι που πες-πες ο Θέμος πείστηκε. Και κάπως έτσι προέκυψε το «Νοκ Αουτ», η εκπομπή που σήμανε το τηλεοπτικό βάπτισμα του πυρός και το εφαλτήριο μιας επιτυχημένης τηλεοπτικής πορείας. Σε εκείνη την εκπομπή, με σκηνικό ένα ρινγκ και ένα ζευγάρι γάντια του μποξ, ο Θέμος τετ α τετ με τον καλεσμένο του έκανε αυτό που υποσχόταν η εκπομπή: τον έβγαζε νοκ άουτ, πάντα με ευγένεια, αλλά χωρίς να στρογγυλεύει τις ερωτήσεις του ως είθισται με πολιτικούς πρώτης γραμμής. Από τη μία ο αυτοσαρκασμός του, από την άλλη η αποδόμηση των καλεσμένων του, η εκπομπή έκανε αίσθηση και ο Μαλέλης δικαιώθηκε. «Φυσικά το χιούμορ του δεν ήταν σε όλους αρεστό. Ειδικά σε όσους δεν είχαν καθόλου από αυτό. Υπήρχαν περιπτώσεις κάποιων που μετά την εγγραφή της εκπομπής με έπαιρναν επίμονα τηλέφωνο απαιτώντας να μην προβληθεί ποτέ. Κάτι που φυσικά δεν εισακούσθη», λέει σήμερα ο Σταμάτης Μαλέλης.
Πειραχτήρι
Ο Θέμος δεν τσίγκλαγε μόνο τους καλεσμένους των εκπομπών του. Πείραζε τους πάντες, εντός αλλά και εκτός πλατό. Του άρεσε μονίμως να βάζει φιτιλιές. Στις συσκέψεις, όταν ήξερε ότι κάτι μπορεί να ενοχλούσε τον Τσίμα, τον Μαλέλη ή τον Κώστα Κιμπουρόπουλο, εκεί το πήγαινε αλλού το έφερνε, επανερχόταν στο θέμα «τζιζ» με μια τάχα μου ξεκάρφωτη ατάκα. «Μια φορά και ενώ όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει η εκπομπή και οι καλεσμένοι ήταν στη θέση τους, μπαίνει ο Θέμος στο γραφείο και μου λέει: “Σταμάτη, δεν μπορώ σήμερα να κάνω εκπομπή. Δεν έχω όρεξη. Φεύγω”. Κι ενώ έχω μείνει εμβρόντητος, πετάει μια ατάκα με αυτό το σατανικό γελάκι του και ήρθε η καρδιά μου στη θέση της. Aλλες φορές μας κρυβόταν μέσα στο στούντιο τάχα μου ότι δεν έχει έρθει και στο παραπέντε έκανε “τσα” και εμφανιζόταν. Ολο τέτοια μας έκανε για να σπάμε πλάκα, αφού πρώτα μας έκοβε τη χολή», θυμάται σήμερα ο Σταμάτης Μαλέλης. Μετά το «Νοκ Αουτ» ήρθε η εκπομπή «Μπίλιες» στον ΣΚΑΪ, μια σατιρική εκπομπή με ποικίλους καλεσμένους, αυτή τη φορά με συμπαρουσιάστριες τη Νόνη Δούνια και τη Λίζα Χατζή. Ο Θέμος δεν φοράει πια κοστούμια, αλλά συνδυάζει τους χοντρούς φακούς των γυαλιών του με παπιγιόν, κάθε φορά άλλο χρώμα και σχέδιο. Κι ενώ στο στούντιο βρίσκεται ήδη καθισμένος ο Θόδωρος Πάγκαλος, π.χ., περιμένοντας την εμφάνισή του, ο Θέμος τον καλησπερίζει εισβάλλοντας στο πλατό με ένα ποδήλατο. Από τότε θα καθιερώσει κάθε είδους pops για τις εκπομπές που θα ακολουθήσουν - από το σούπερ σόου «Πυρετός το Σαββατόβραδο» που συμπαρουσίαζε με τη Γωγώ Μαστροκώστα στον ALPHA μέχρι φυσικά το «ΟΛΑ», μία από τις μακροβιότερες εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης, που ίσως να γινόταν και η μακροβιότερη αν δεν είχε διακοπεί λόγω «ανωτέρας βίας».
Ολα-ξεκολλα(τε)
Ο Θέμος με την εκπομπή «ΟΛΑ» κατάφερε κάτι μοναδικό. Να μεταφέρει κατά κάποιον τρόπο τη στήλη που υπέγραφε τότε στην «Ελευθεροτυπία» στα τηλεοπτικά πλατό. Να δημιουργήσει δηλαδή μια τηλεοπτική «Μαύρη Τρύπα». Μια εκπομπή νευρώδη, με έξυπνα βιντεάκια, σατανικό χιούμορ, καλεσμένους από τον αφρό της επικαιρότητας και με σκηνικό που ταίριαζε απόλυτα στην ιδιοσυγκρασία του ίδιου του εμπνευστή του, κάθε φορά εμπλουτισμένο με κάθε λογής gadgets και pops. Από το 2002 που ξεκίνησε η εκπομπή στον ΣΚΑΪ, που μετέπειτα έγινε ALPHA, το «ΟΛΑ» έγινε κάτι σαν τηλεοπτική μανία, μια εκπομπή-θεσμός όχι μόνο για το κοινό αλλά και για τους καλεσμένους. Αν δεν σε είχε καλέσει ο Θέμος, ήταν σαν να μην είχες θέση στον χάρτη της σελεμπριτοσύνης, μια μαχαιριά στην καρδιά κάθε εγχώριας wanna be διασημότητας, που αν δεν είχε κάτσει απέναντί του, θα παρέμενε εσαεί στην πίστα των αρχάριων. Ολα ήταν πρόσωπα που για τον σωστό ή τον λάθος λόγο βρίσκονταν στην επικαιρότητα, είχαν γίνει το θέμα της ημέρας, το talk of the town.
Σημαντικό ρόλο για την καθιέρωση της εκπομπής έπαιξαν αφενός τα βίντεο ή τα καρτούν με τα μαϊμουδάκια που παρεμβάλλονταν μεταξύ των συνεντεύξεων και αφετέρου τα κάθε είδους ευρήματα που σκαρφιζόταν ο ίδιος ο Θέμος (π.χ. τα μπλουζάκια με τα logo) ανάλογα με τις τρέχουσες ειδήσεις. Τα μαϊμουδάκια-καρτούν μάλιστα απέκτησαν και πολλά «αδελφάκια» σε άλλα κανάλια, αφού ως επιτυχημένο εύρημα υιοθετήθηκε και από άλλες εκπομπές: «Ο Θέμος είχε βγάλει πρώτος αυτά τα καρτούν με τα μαϊμουδάκια, που μετά εγώ τα έκλεψα όταν ήμουν στο STAR. Και του έλεγα στο τηλέφωνο: “Ρε Θέμο, με συγχωρείς. Δεν είμαστε φίλοι;”. “Είμαστε”, μου απάνταγε. “Τότε γιατί μου έκλεψες τα μαϊμουδάκια;”, του είπα για να τον πειράξω. Και αντί να μου πει “τι λες, ρε μαλάκα;”, μου λέει: “Εχεις δίκιο, δεν θα το ξανακάνω”», θυμάται ο Σταμάτης Μαλέλης, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια που ο Θέμος ήταν στον ANT1 δεν σταματούσε να του κάνει προτάσεις μεταγραφής της εκπομπής – στο STAR, αλλά και στον ΣΚΑΪ. Προτάσεις που ποτέ δεν έκανε δεκτές γιατί δεν ήθελε επ’ ουδενί να προδώσει το κανάλι που τον στήριξε - και μάλιστα σε πολύ δύσκολες στιγμές.
Ενα από τα πλέον χαρακτηριστικά τρέιλερ της εκπομπής που άφησε εποχή και που ακόμα θυμούνται συνεργάτες του ήταν όταν ο Θέμος τους είπε να τον μεταμορφώσουν σε γαλάζιο αγγελάκι που πετάει. «Είχαμε φωνάξει να φανταστείς τους αδερφούς Αλαχούζους (σ.σ.: θεωρούνται οι μάγοι των μεταμορφώσεων στις κινηματογραφικές παραγωγές) για να τον φτιάξουμε. Σκέψου τώρα να προσπαθούμε να δείξουμε ότι ο Θέμος τάχα μου ίπταται κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις και να τον έχουμε ανεβάσει ψηλά για το εφέ. Καταλαβαίνεις τι γέλιο έπεσε όταν άρχισε να κάνει ότι πετάει. Δεν θα ξεχάσω το τρέξιμο που κάναμε για να βρούμε τα φτερά τελευταία στιγμή», διηγείται η για 15 χρόνια περίπου παραγωγός της εκπομπής, Γιώτα Ζαγγανά. Ο Θέμος τρελαινόταν για μεταμορφώσεις. Μπορεί να μην ήθελε να τον αγγίζουν στο πρόσωπο άλλοι εκτός των σταθερών μακιγιέζ του και γενικώς πολλά-πολλά αγγίγματα ως γνωστός σιχασιάρης, αλλά αν επρόκειτο για κάποια μεταμόρφωση καθόταν σαν Παναγία να τον βάφουν ακόμα και μπλε.
«Προχωράμε κανονικά»
Παρά την επιτυχημένη πορεία της στον ALPHA, η εκπομπή κόπηκε κακήν κακώς εξαιτίας ενός βίντεο που ούτε λίγο ούτε πολύ παρουσίαζε τον Νίκο Χατζηνικολάου ως Μέγα Ναπολέοντα. Ηταν η εποχή που το κανάλι είχε περάσει στα χέρια των Γερμανών και διευθυντής του ήταν ο Νίκος Χατζηνικολάου. Ηταν η τελευταία εκπομπή του Θέμου στον ALPHA, αφού την επόμενη μέρα αντί να προβληθεί το «ΟΛΑ» στη θέση του το κανάλι έβαλε το «Ρόκι» με τον Σταλόνε. Η εκπομπή κόπηκε μαχαίρι, ενώ στην ομάδα της απαγορεύτηκε ακόμα και η είσοδος στο κανάλι όταν τις επόμενες μέρες επιχείρησαν να πάρουν πράγματα που είχαν μείνει στο στούντιο. Ο Θέμος δεν μάσησε, ούτε πτοήθηκε. «Προχωράμε κανονικά όπως είμαστε και βλέπουμε», είπε σε όλους όταν τους μάζεψε την επόμενη μέρα, αν και ο ίδιος ακόμα δεν είχε ιδέα ποια θα ήταν η επόμενη τηλεοπτική του στέγη ή αν θα έβρισκε αμέσως. Ηταν Δεκέμβριος του 2005 και μέχρι τον Μάρτιο του 2006 πια, οπότε και η εκπομπή μετακόμισε στον ANT1, όλα τα μέλη της ομάδας πληρώνονταν κανονικά κι ας μη δούλευαν. Στον ANT1 η εκπομπή άνθισε. Το κανάλι τον στηρίζει και τον εμπιστεύεται απόλυτα. Ποτέ κανείς δεν σήκωσε το τηλέφωνο για να τον λογοκρίνει, ποτέ κανείς δεν του είπε παίξε αυτόν και όχι τον άλλον. Και αυτό δεν το λέει μόνο το κανάλι, το έλεγαν και ο ίδιος ο Θέμος αλλά και η ομάδα του. Τα γυρίσματα της εκπομπής γίνονταν κάθε Δευτέρα και διαρκούσαν από τις 11 το πρωί και -κάποιες φορές, ιδίως τις περιόδους όπου το «ΟΛΑ» προβαλλόταν τρεις φορές την εβδομάδα και οι καλεσμένοι ξεπερνούσαν τους 10- μπορεί να τελείωναν και 2 τα ξημερώματα. Ηταν εξουθενωτικό ενίοτε για τον ίδιο, αλλά ποτέ δεν κρέμασε κανέναν.
Κάθε καλεσμένος όταν έφτανε στο στούντιο δεν ένιωθε σαν να πηγαίνει στη δουλειά του Θέμου αλλά στο σπίτι του Θέμου: «Ηταν ο τέλειος οικοδεσπότης. Οταν ερχόταν κάποιος καλεσμένος, προτού ξεκινήσουμε σηκωνόταν από τη θέση του, πήγαινε να του μιλήσει ευγενικά, να του πει ένα αστείο, να τον ρωτήσει αν θέλει κάτι να πιει ή να φάει. Ολοι όσοι έρχονταν έλεγαν “τι ωραίο πλατό, τι ζεστασιά που εκπέμπει!”. Ενιωθαν σαν να πήγαιναν επίσκεψη σε ένα φιλικό τους σπίτι. Ή μάλλον σαν να πήγαιναν καλεσμένοι στο σπίτι του. Οχι στην εκπομπή του ή στη δουλειά του. Και αυτό ήταν μόνο του Θέμου κατάκτηση. Ανησυχούσε για όλους και φοβόταν για όλους. Οποιος του έλεγε ότι κάποιος έχει ένα πρόβλημα ή το μάθαινε από μας, έλεγε αμέσως “να βοηθήσω”. Οποιος κι αν ήταν, όχι μόνο εμείς από την ομάδα του. Για όλους. Ηταν στον χαρακτήρα του», λέει η παραγωγός του. «Δεν θέλω να κάνω αγιογραφία, αλλά ειλικρινά για τον Θέμο δεν μπορώ να θυμηθώ κάτι που να με είχε ενοχλήσει», λέει ο διευθυντής Επικοινωνίας του ANT1 Κώστας Τσολάκης. «Είχε φοβερή συνεργασία με όλους. Οχι μόνο με τον στενό πυρήνα της ομάδας του, αλλά και με όλα τα παιδιά του καναλιού.
Ακόμα κι αν δεν τον ήξερες, δεν είχε αυτό το απρόσιτο που συνηθίζουν άλλοι παρουσιαστές. Σε κέρδιζε από μόνος του. Την προκαλούσε την επικοινωνία. Δεν θυμάμαι ποτέ κανέναν -από παρουσιαστές ή ηθοποιούς κ.τ.λ. εδώ του καναλιού- να μου πει “ξέρεις δεν πάω στον Θέμο γιατί φοβάμαι μη με φέρει σε δύσκολη θέση”. Είχε την ευφυΐα και τη διορατικότητα να συνδυάζει στις εκπομπές του έναν Ολυμπιονίκη όπως ο Σπύρος Γιαννιώτης π.χ. και ένα σέξι κορίτσι wanna be top model ή γενικώς wanna be μαζί με έναν σεφ και έναν πολιτικό. Από τις εκπομπές του έχουν περάσει -και παλιότερα επί ΣΚΑΪ- από τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο μέχρι go-go dancers και πιο περιθωριακά πρόσωπα», διηγείται. Από την εκπομπή αναδείχθηκαν δεκάδες πρόσωπα, φτιάχτηκαν πολλές καριέρες, ενώ από το πλάι του πέρασαν ουκ ολίγες συμπαρουσιάστριες: από τη Σίσσυ Χρηστίδου, τη Σάσα Μπάστα και την Αγγελίνα Ματαλιωτάκη μέχρι τη Γωγώ Βαϊνά, τη Χρύσα Δρακάκη, τη Λάουρα Νάργες και φυσικά τη Δούκισσα, τη μακροβιότερη ίσως συμπαρουσιάστριά του. Σε όλες έδινε χώρο και χρόνο και σε αντίθεση με άλλους παρουσιαστές, ο Θέμος δεν είχε καμία ανασφάλεια μήπως του κλέψουν τη δόξα. Αντιθέτως επιδίωκε να τις βάζει στο παιχνίδι των ερωτήσεων, να παίζουν κι εκείνες μπάλα. Κλασική εικόνα είναι να μπαίνει ο Θέμος στο στούντιο και να αρχίζει τις πλάκες. Υπήρχαν βέβαια και πράγματα που τον ενοχλούσαν. Οπως το να παραείναι κάποιοι διαχυτικοί, να τον φιλούν με υπερβολική εγκαρδιότητα ή να του σφίγγουν το χέρι.
Φυσικά λόγω της έντονης τηλεοπτικής του παρουσίας όλοι νόμιζαν ότι τον ήξεραν. Και η αλήθεια είναι ότι το πρόσωπο που έβλεπαν, ο ευφυής, ο ευγενικός, ο πλακατζής Θέμος του «ΟΛΑ», ήταν έτσι και εκτός εκπομπής. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Ηταν και ένας βαθιά ευαίσθητος άνθρωπος, γαλαντόμος και γενναιόδωρος -έστελνε δώρα και λουλούδια στους καλεσμένους που τον τιμούσαν-, φιλόξενος –παραχωρούσε το καμαρίνι του σε κάποιους καλεσμένους που ήθελαν να είναι πριβέ.
Ηταν επίσης προληπτικός. Δεν ήθελε να βλέπει πρoτού ξεκινήσει η εκπομπή κάποιους ανθρώπους που θεωρούσε «μαυρόγατους» ή να του λες «πάνε καλά τα νούμερα της εκπομπής» - τιναζόταν και έλεγε «φτου-φτου, χτύπα ξύλο μην γκαντεμιαστούμε». Ηταν ο ίδιος ένα βαθιά πολιτικό ον με δημοσιογραφικό ένστικτο, με πλήρη επίγνωση της επικαιρότητας, που ήθελε πάντα να είναι update η εκπομπή μέχρι την τελευταία στιγμή στέλνοντας την κασέτα με το δεύτερο μέρος κυριολεκτικά στο διάλειμμα πριν από την προβολή του. Αν, για παράδειγμα, προέκυπτε κάποια είδηση στο δελτίο, έπαιρνε αμέσως τηλέφωνο τους συνεργάτες του για να αλλάξουν άμεσα τα super: «Θυμάμαι με είχε πάρει τηλέφωνο μια φορά για να κάνουμε αλλαγές και με βομβάρδιζε ενώ εγώ οδηγούσα στην Αττική οδό.
Ημουν τόσο απορροφημένη από αυτά που μου έλεγε για να μην τα ξεχάσω που περνώντας από τα διόδια αντί να δείξω το e-pass, έδειξα το κινητό μου ενώ ο Θέμος ακόμα στο τηλέφωνο έλεγε και έλεγε», θυμάται η Γιώτα Ζαγγανά. Αστείρευτες ήταν οι ιδέες και οι πλάκες που σκαρφιζόταν για τους καλεσμένους του. Μία από αυτές την έκανε στην Ελένη Μενεγάκη την εποχή μετά τον χωρισμό της με τον Γιάννη Λάτσιο και ενώ είχε σχέση με το Ματέο Παντζόπουλο, όπου όλοι την κυνηγούσαν για συνέντευξη. Η έκπληξη που της επιφύλαξε ήταν ένα go-go boy που μπήκε στο πλατό ημίγυμνο και άρχισε να της χορεύει προκλητικά. Η Ελένη φρίκαρε τόσο που σχεδόν καβάλησε το τραπέζι και έφυγε από το πλατό. Ο Θέμος έκανε πλάκες συνέχεια.
Ηταν κάτι σαν το ξορκιστήρι του, ήταν ένας τρόπος να χαλαρώνει μπροστά στον κυκεώνα των δυσκολιών που περνούσε τα τελευταία 10 χρόνια περίπου. Μέχρι που ήρθε και η μεγαλύτερη δυσκολία. Η μέγιστη δοκιμασία. Την άνοιξη του 2017 τα πρώτα προβλήματα υγείας που προέκυψαν δεν του επέτρεπαν να ξεπεράσει τις φυσικές αντοχές του, να πάει την εκπομπή μέχρι το τέλος. Επρεπε να σταματήσει. Ο Θέμος δεν συνήθιζε ποτέ να αποχαιρετά τον κόσμο στο κλείσιμο της τηλεοπτικής σεζόν, δεν έλεγε «Καλό καλοκαίρι, τα λέμε του χρόνου», το θεωρούσε γρουσουζιά ή γενικά κλισέ. Το ίδιο έκανε και στην τελευταία εκπομπή του με καλεσμένο τον χορογράφο Κωνσταντίνο Ρήγο. Πριν προβληθεί η εκπομπή, όμως, ζήτησε από την παραγωγό του να προσθέσει ένα σούπερ σε ένα συγκεκριμένο σημείο της κουβέντας του με τον Ρήγο που του λέει «Καλό ταξίδι».
Σε εκείνο ακριβώς το δευτερόλεπτο ήθελε ο Θέμος οπωσδήποτε να γραφτεί μία φράση: «Βασικά καληνύχτα σας», κάτι που φάνηκε τότε περίεργο στους συνεργάτες του. Είχε δεν είχε ένστικτο για τη δραματική πορεία της υγείας του, σημασία έχει ότι ο Θέμος παρά τις όποιες φοβίες και προλήψεις -δεν θα έβαζε π.χ. ποτέ ιστό αράχνης στο wall led ακριβώς πίσω του αν ήξερε τον δυσοίωνο συμβολισμό της- είχε μια απόλυτα φιλοσοφημένη άποψη για τη ζωή και τα παιχνίδια της. Και σίγουρα δεν του άρεσαν τα δράματα. Απεχθανόταν τα μελό: «Ολο αυτό το διάστημα ακόμα και με την αρρώστια του έπαιζε και με τον θάνατο έκανε πλάκα. Έλεγε “θα περάσει κι αυτό” ή “ό,τι είναι να γίνει ας γίνει. Ολη η ζωή είναι μια πλάκα. Μην την παίρνεις στα σοβαρά”», διηγείται ο Σταμάτης Μαλέλης. Το «ΟΛΑ» τελείωσε. Και ο Θέμος τα πήρε όλα κι έφυγε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα