«Στα άκρα» οι σχέσεις εργαζομένων ΟΣΕ-Κυβέρνησης
21.10.2010
13:48
24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες για την προσεχή Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή, δηλαδή 25,26, 27 και 29 του μηνός, με την πορεία των περαιτέρω δράσεων νακαθορίζεται σε νέα συνεδρίαση της ΠΟΣ...
«Στα άκρα» δείχνουν να οδηγούνται οι σχέσεις ανάμεσα στους εργαζομένους του ΟΣΕ και στην κυβέρνηση, έπειτα από την αντίδραση των πρώτων στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αναδιοργάνωση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Οι δυναμικές τους κινητοποιήσεις, όπως όλα δείχνουν, όχι μόνο δεν ομαλοποιούνται, αλλά αντίθετα «σκληραίνουν» και επιμηκύνονται, ακόμη και μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, το οποίο τη Δευτέρα εισέρχεται στην Ολομέλεια της Βουλής για συζήτηση και ψήφισή του.
Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες για την προσεχή Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή, δηλαδή 25,26, 27 και 29 του μηνός, ενώ την πορεία των περαιτέρω δράσεων θα την καθορίσουν σε νέα συνεδρίαση της ΠΟΣ, προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα κινηθούν τα τρένα του οργανισμού και ο προαστιακός, εκτός από τα δρομολόγια των λεγόμενων κοινωνικών αναγκών. Σημειώνεται, ότι τις ημέρες της απεργίας δεν θα κυκλοφορήσει το μετρό από τη Δουκίσσης Πλακεντίας έως το αεροδρόμιο, καθώς η υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής ανήκει στον ΟΣΕ.
Στη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης, τώρα, που παραχώρησε το προεδρείο της ΠΟΣ κατηγόρησε την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο ότι προσπαθεί να κατασυκοφαντήσει τον κλάδο των εργαζομένων στον ΟΣΕ, παρουσιάζοντας υπέρογκες αμοιβές, οι οποίες κατά την άποψή τους δεν ισχύουν, με στόχο την απαξίωση του ΟΣΕ, ώστε να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία παραχώρησής του σε ιδιώτες.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οι θέσεις των υπαλλήλων μειώθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά περίπου 800 και συγκεκριμένα από 6.500 σε 5.780, ενώ οι μέσες τακτικές αποδοχές φτάνουν τα 1.400 ευρώ και 2.500 ευρώ μαζί με τις εισφορές.
Οι δυναμικές τους κινητοποιήσεις, όπως όλα δείχνουν, όχι μόνο δεν ομαλοποιούνται, αλλά αντίθετα «σκληραίνουν» και επιμηκύνονται, ακόμη και μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, το οποίο τη Δευτέρα εισέρχεται στην Ολομέλεια της Βουλής για συζήτηση και ψήφισή του.
Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες για την προσεχή Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή, δηλαδή 25,26, 27 και 29 του μηνός, ενώ την πορεία των περαιτέρω δράσεων θα την καθορίσουν σε νέα συνεδρίαση της ΠΟΣ, προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα κινηθούν τα τρένα του οργανισμού και ο προαστιακός, εκτός από τα δρομολόγια των λεγόμενων κοινωνικών αναγκών. Σημειώνεται, ότι τις ημέρες της απεργίας δεν θα κυκλοφορήσει το μετρό από τη Δουκίσσης Πλακεντίας έως το αεροδρόμιο, καθώς η υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής ανήκει στον ΟΣΕ.
Στη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης, τώρα, που παραχώρησε το προεδρείο της ΠΟΣ κατηγόρησε την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο ότι προσπαθεί να κατασυκοφαντήσει τον κλάδο των εργαζομένων στον ΟΣΕ, παρουσιάζοντας υπέρογκες αμοιβές, οι οποίες κατά την άποψή τους δεν ισχύουν, με στόχο την απαξίωση του ΟΣΕ, ώστε να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία παραχώρησής του σε ιδιώτες.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οι θέσεις των υπαλλήλων μειώθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά περίπου 800 και συγκεκριμένα από 6.500 σε 5.780, ενώ οι μέσες τακτικές αποδοχές φτάνουν τα 1.400 ευρώ και 2.500 ευρώ μαζί με τις εισφορές.
Οι συνδικαλιστές της ΠΟΣ αναφερόμενοι στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο, τόνισαν ότι στόχος του είναι η ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, η εξυπηρέτηση των ανταγωνιστών του τρένου και η συγκάλυψη όλων όσων "έφαγαν" τόσα χρόνια από τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Αποτέλεσμα του νομοσχεδίου θα είναι ο επιβάτης να πληρώνει στο εξής ακριβότερα εισιτήρια, περίπου στις τιμές των ΚΤΕΛ, να έχει έκπτωση στην ασφάλεια και χειρότερες υπηρεσίες.
Τέλος, αναφέρθηκαν σε 50 λεωφορεία που διαθέτει ο οργανισμός, τα οποία στην κυριολεξία σκουριάζουν στα αμαξοστάσια του ΟΣΕ, καθώς ο ίδιος ο οργανισμός, χρησιμοποιεί για τις ανάγκες του ιδιωτική εταιρεία.
Αποτέλεσμα του νομοσχεδίου θα είναι ο επιβάτης να πληρώνει στο εξής ακριβότερα εισιτήρια, περίπου στις τιμές των ΚΤΕΛ, να έχει έκπτωση στην ασφάλεια και χειρότερες υπηρεσίες.
Τέλος, αναφέρθηκαν σε 50 λεωφορεία που διαθέτει ο οργανισμός, τα οποία στην κυριολεξία σκουριάζουν στα αμαξοστάσια του ΟΣΕ, καθώς ο ίδιος ο οργανισμός, χρησιμοποιεί για τις ανάγκες του ιδιωτική εταιρεία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr