Προεκλογικό άρωμα στην Παιδεία: Προσλήψεις, κουδούνι στις 9 και επέκταση δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης

Προεκλογικό άρωμα στην Παιδεία: Προσλήψεις, κουδούνι στις 9 και επέκταση δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης

Το υπουργείο Παιδείας, ενεργοποιεί τη δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου δημοτικού σχολείου με ταχύρρυθμα προγράμματα σπουδών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Προεκλογικό άρωμα στην Παιδεία: Προσλήψεις, κουδούνι στις 9 και επέκταση δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης
Έντονο προεκλογικό άρωμα στον χώρο της εκπαίδευσης έδωσαν οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου από τη Θεσσαλονίκη, όπου ξεκίνησε χθες, η περιοδεία του σε πόλεις της Μακεδονίας.

Συγκεκριμένα, το προεκλογικό δώρο της κυβέρνησης αφορά στην πρόσληψη 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο έτος και άλλες 5.250 προσλήψεις στη συνέχεια.

Στα μέσα Μαρτίου θα ανακοινωθεί από το ΑΣΕΠ η προκήρυξη για τον διορισμό 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Ο υπουργός Παιδείας ήδη έχει κάνει την εκτίμηση ότι ο αριθμός των υποψηφίων εκπαιδευτικών για το σύνολο των 15.000 θέσεων που επιθυμεί συνολικά να ανακοινώσει, θα ανέλθει στις 150.000. Συγκεκριμένα ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι εντός του Μαρτίου θα γίνει η προκήρυξη από τον ΑΣΕΠ και θα ανοίξει το σύστημα κατάθεσης δικαιολογητικών για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, για το σχολικό έτος 2019-2020. Επιπλέον, θα εκδοθεί Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου που θα κατοχυρώνει τις 5.250 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2020-2021.

Ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι οι Σχολές του Διεθνούς Πανεπιστημίου θα ενταχθούν στο φετινό μηχανογραφικό για την εισαγωγή των φοιτητών στο ακαδημαϊκό έτος 2019 – 2020, αλλά ως προς τα νέα τμήματα, είναι στη διακριτική ευκαιρία των συγκλήτων αν θα ενταχθούν φέτος ή του χρόνου στο μηχανογραφικό. Για το μάθημα των Λατινικών ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι μπορεί να είναι μάθημα επιλογής για τους μαθητές που επιθυμούν να το διδαχθούν και ως προς τις αντιδράσεις απάντησε: «Είναι αντιδράσεις που εδράζονται σε ιδεολογικά και σε πολιτικά ζητήματα. Κάποια στιγμή στη χώρα μας θα πρέπει να μπει και το μεγάλο ερώτημα για το πόσο μελετάμε τον ρωμαϊκό πολιτισμό, γιατί όλοι αυτοί που θέλουν τη γλώσσα των Λατινικών ξεχνούν ότι υπάρχει και ο ρωμαϊκός πολιτισμός ο οποίος ελάχιστα διδάσκεται».

Στο ίδιο μήκος “κύματος” ο υπουργός ανακοίνωσε οτι η διαδικασία προχωρά έτσι ώστε από το νέο διδακτικό έτος να χτυπά το “κουδούνι” στα σχολεία στις 9 προχωρά” Ωστόσο, όπως διευκρίνισε, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχει το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής. Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε οτι συντάσσεται το σχετικό πόρισμα της επιτροπής που έχει συγκροτήσει για τη διερεύνηση δυνατότητας αναμόρφωσης του σχολικού ωραρίου .

Η επιστημονική Επιτροπή αποτελείται από τους:

1. Αθανασία - Χρυσούλα Παπαθανασίου του Μενελάου, Κλινική Ψυχολόγο, ως Πρόεδρο

2. Ιωάννα Μπίμπου Νάκου του Νικολάου, Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ

3. Μαρία Χιόνη του Παναγή, Εκπαιδευτικό ΠΕ02 - Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α ́ Αθήνας

Κλείσιμο
4. Αγάπιο Τερζίδη του Κωνσταντίνου, Παιδίατρο - Αντιπρόεδρο ΚΕΕΛΠΝΟ

5. Παύλο Χαραμή του Δημητρίου, Αντιπρόεδρο ΙΕΠ


6. Μαρία Καφετζιδάκη του Αντωνίου, Εκπαιδευτικό ΠΕ60

7. Ευγενία Κουράντου του Γεωργίου, Εκπαιδευτικό ΠΕ05, ως μέλη.

Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε, ως σκέψη, από την επόμενη σχολική χρονιά 2019-20 τα μαθήματα στα Λύκεια να ξεκινούν στις 9 το πρωί λέγοντας χαρακτηριστικά: «Για να κοιμόμαστε λίγο παραπάνω». Κατά τον ίδιο «οι μεγάλοι καβγάδες σε ένα σπίτι γίνονται για τρία θέματα: άφησε το κινητό σου και πιάσε βιβλία, κοιμήσου νωρίς και ξύπνα-ξύπνα».

Επίσης, ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε την επέκταση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης σε επιπλέον 114 δήμους για το επόμενο σχολικό έτος 2019 -2020. Και τόνισε: “ Με την ένταξη των 114 Δήμων, αναμένονται περίπου 16.000 νέες εγγραφές προνηπίων -πέραν των περίπου 24.000 προνηπίων που φοιτούν ήδη στα νηπιαγωγεία των δήμων αυτών- και απελευθέρωση ισάριθμων, ενδεχομένως, θέσεων στις δομές των παιδικών σταθμών, διαθέσιμες για μικρότερα παιδιά και βρέφη. Κριτήρια τα οποία ελήφθησαν υπόψη στον ορισμό των ανωτέρω δήμων ήταν η θετική εισήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, η θετική άποψη των Διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και η θετική άποψη των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στις συνεδριάσεις των κατά τόπους τριμερών επιτροπών”.

Συνολικά, από τους 325 δήμους της χώρας, 184 δήμοι έχουν ήδη ενταχθεί στη δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση κατά το τρέχον πρώτο σχολικό έτος εφαρμογής του νόμου. Με την έναρξη του σχολικού έτους 2019-20 ο συνολικός αριθμός των δήμων εφαρμογής της θα ανέρχεται σε 298 δήμους. Με βάση τα παραπάνω, για το σχολικό έτος 2019-2020 αναμένονται 155.000 μαθητές στα δημόσια νηπιαγωγεία σε σύνολο 184.026 γεννήσεων. Προκύπτει δηλαδή ένα ποσοστό 84% νηπίων και προνηπίων που θα φοιτούν στη δημόσια δίχρονη προσχολική εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2019-20.

Επίσης, ανακοίνωσε δράσεις για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας .Το υπουργείο Παιδείας, ενεργοποιεί τη δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου δημοτικού σχολείου με ταχύρρυθμα προγράμματα σπουδών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Επιπλέον, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα δημιουργηθούν τμήματα ΕΠΑΛ μέσα στα Καταστήματα Κράτησης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης