Υπόθεση «Ανδρομέδα»: Όλοι αθώοι για το πλοίο - βόμβα που «πιάστηκε» στην Κρήτη
Υπόθεση «Ανδρομέδα»: Όλοι αθώοι για το πλοίο - βόμβα που «πιάστηκε» στην Κρήτη
Αφέθηκαν ελεύθεροι έπειτα από 13 μήνες κράτησης ο αρχιπλοίαρχος, ο διαχειριστής της εταιρείας μαζί με δύο Ουκρανούς, πέντε Ινδούς και έναν Αλβανό, μέλη του πληρώματος - Το πλοίο μετέφερε 410 τόνους εκρηκτικών
Τέλος στην υπόθεση θρίλερ του φορτηγού πλοίου Ανδρομέδα που μπλοκαρίστηκε τον περασμένο Ιανουάριο ανοικτά της Κρήτης καθώς κουβαλούσε στα αμπάρια του, 410 τόνους εκρηκτικών, έβαλε σήμερα το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά που απεφάνθη ότι ο διαχειριστής της εταιρείας και το πλήρωμα απαλλάσσονται των κατηγοριών.
Ο αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της εταιρείας μαζί με τους δύο Ουκρανούς, πέντε Ινδούς και έναν Αλβανό που μετά την κράτηση τους στο Λιμεναρχείο Ηρακλείου οδηγήθηκαν στις φυλακές Κορυδαλλού, μετά από 13 μήνες αφέθησαν ελεύθεροι μετά από ομόφωνη απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πειραιά.
“Εξαιρετική και κυρίως δίκαιη απόφαση που αποτελεί ένα δικαστικό ράπισμα σε πρόχειρες προανακρίσεις.
Εξισορροπεί μια άδικη προφυλάκιση για ανύπαρκτα αδικήματα” τόνισε στο protothema.gr o συνήγορος των μελών του πληρώματος κ. Γιάννης Γλύκας.
Το χρονικό
Το θρίλερ του Ανδρομέδα άρχισε να ξεδιπλώνεται στις 8 Ιανουαρίου 2018. Όταν οι αρχές εντόπισαν ανοικτά του Αγίου Νικολάου Κρήτης, το πλοίο με σημαία Τανζανίας το οποίο έκριναν ύποπτο και μπλόκαραν για έλεγχο. Απο τις έρευνες διαπιστώθηκε ότι μετέφερε 29 εμπορευματοκιβώτια 410 τόνους εκρηκτικών υλών τα οποία σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, προέρχονταν από την Τουρκία και είχαν προορισμό τη Λιβύη.
Ο διαχειριστής της εταιρείας είχε περιγράψει :
«Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερεις παραλήπτες στην Αθιοπία. Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα. Έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 440.000 δολάρια εκ των οποίων τα 175.000 θα ήταν για τη διέλευση από το Σουέζ.
Εν ολιγοις η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Έτσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του. Καμία χώρα δεν δέχεται την προσέγγιση του πλοίου. Κατ’ εξαίρεση πήγαμε στην Κύπρο, δύο φορές, Λεμεσό και Λάρνακα, αποβιβάσαμε έναν άρρωστο ναυτικό και κάναμε ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.
Το πλοίο γύριζε γύρω – γύρω γιατί έπρεπε να βρει αγκυροβόλιο. Στις γιορτές μπορέσαμε να δέσουμε στη Σητεία. Το πλοίο έμεινε πέντε μέρες εκεί και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Στη συνέχεια το έφεραν στο Τελωνείο στο Ηράκλειο όπου οι αρχές το έκαναν φύλλο και φτερό. Όπως αποδείχθηκε όλα ήταν νόμιμα, το φορτίο του, το πλήρωμά του, τα χαρτιά του, όλα. Το πλοίο λόγω του ελέγχου καταστράφηκε».
Ο αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της εταιρείας μαζί με τους δύο Ουκρανούς, πέντε Ινδούς και έναν Αλβανό που μετά την κράτηση τους στο Λιμεναρχείο Ηρακλείου οδηγήθηκαν στις φυλακές Κορυδαλλού, μετά από 13 μήνες αφέθησαν ελεύθεροι μετά από ομόφωνη απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πειραιά.
“Εξαιρετική και κυρίως δίκαιη απόφαση που αποτελεί ένα δικαστικό ράπισμα σε πρόχειρες προανακρίσεις.
Εξισορροπεί μια άδικη προφυλάκιση για ανύπαρκτα αδικήματα” τόνισε στο protothema.gr o συνήγορος των μελών του πληρώματος κ. Γιάννης Γλύκας.
Το χρονικό
Το θρίλερ του Ανδρομέδα άρχισε να ξεδιπλώνεται στις 8 Ιανουαρίου 2018. Όταν οι αρχές εντόπισαν ανοικτά του Αγίου Νικολάου Κρήτης, το πλοίο με σημαία Τανζανίας το οποίο έκριναν ύποπτο και μπλόκαραν για έλεγχο. Απο τις έρευνες διαπιστώθηκε ότι μετέφερε 29 εμπορευματοκιβώτια 410 τόνους εκρηκτικών υλών τα οποία σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, προέρχονταν από την Τουρκία και είχαν προορισμό τη Λιβύη.
Ο διαχειριστής της εταιρείας είχε περιγράψει :
«Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερεις παραλήπτες στην Αθιοπία. Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα. Έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 440.000 δολάρια εκ των οποίων τα 175.000 θα ήταν για τη διέλευση από το Σουέζ.
Εν ολιγοις η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Έτσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του. Καμία χώρα δεν δέχεται την προσέγγιση του πλοίου. Κατ’ εξαίρεση πήγαμε στην Κύπρο, δύο φορές, Λεμεσό και Λάρνακα, αποβιβάσαμε έναν άρρωστο ναυτικό και κάναμε ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.
Το πλοίο γύριζε γύρω – γύρω γιατί έπρεπε να βρει αγκυροβόλιο. Στις γιορτές μπορέσαμε να δέσουμε στη Σητεία. Το πλοίο έμεινε πέντε μέρες εκεί και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Στη συνέχεια το έφεραν στο Τελωνείο στο Ηράκλειο όπου οι αρχές το έκαναν φύλλο και φτερό. Όπως αποδείχθηκε όλα ήταν νόμιμα, το φορτίο του, το πλήρωμά του, τα χαρτιά του, όλα. Το πλοίο λόγω του ελέγχου καταστράφηκε».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα