Το θρίλερ στην Αθήνα με το Falcon του Καράκας: Air-Μαδούρο με βαλίτσες euro
Το θρίλερ στην Αθήνα με το Falcon του Καράκας: Air-Μαδούρο με βαλίτσες euro
Με την επιχείρηση λεηλασίας του χρυσού από το καθεστώς Μαδούρο συνδέουν τα διεθνή ΜΜΕ την άφιξη του Falcon στο «Ελ. Βενιζέλος» - Οι Αμερικανοί μπλόκαραν το ίδιο αεροπλάνο που θα μετέφερε σε δρομολόγια 20 τόνους χρυσού αξίας £650 εκατ. στα Εμιράτα
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Για άλλη μια φορά οι δρόμοι της Αθήνας και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκαν με το μακρινό Καράκας και το καθεστώς Μαδούρο. Και μάλιστα όχι μέσα από ένα περίεργο ταξίδι υπουργών όπως είχε γίνει το 2013 με πρωταγωνιστή τον κ. Νίκο Παππά, αλλά μέσα από την πτήση ενός κυβερνητικού Falcon της Βενεζουέλας, το οποίο, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, αφού προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», παρέμεινε εκεί για περίπου 4 ώρες. Σε μια ιδιαίτερη χρονική στιγμή, με τα δημοσιεύματα στα διεθνή ΜΜΕ να πληθαίνουν, κάνοντας λόγο για επιχείρηση μεταφοράς των αποθεμάτων χρυσού της Βενεζουέλας σε άλλους πιο ασφαλείς σταθμούς, όπως για παράδειγμα στην Τουρκία, στη Ρωσία και το Αμπού Ντάμπι. Με ποιον τρόπο; Ενας από αυτούς είναι μέσω κρατικών αεροσκαφών με μεταφορείς έμπιστους αξιωματούχους του καθεστώτος, όπως ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας, ο οποίος τυχαίνει να είναι και παντρεμένος με τη θυγατέρα του αείμνηστου Ούγκο Τσάβες.
την Πέμπτη, σε εκτεταμένο δημοσίευμα των βρετανικών «Times» με τον εύγλωττο τίτλο «Ο Μαδούρο βγάζει χρυσό από τη Βενεζουέλα για να κρατήσει στη ζωή το καθεστώς», η μυστηριώδης άφιξη του Falcon στην Αθήνα είχε την τιμητική της: «Η αντιπολίτευση (στη Βενεζουέλα) θεώρησε ότι το αεροσκάφος προσγειώθηκε για να πάρει μια πληρωμή σε ευρώ για μια προηγούμενη παράδοση χρυσού προτού επιστρέψει στο Καράκας». Είναι ενδεικτικό ότι στο ίδιο δημοσίευμα αποκαλύπτεται ότι επενδυτική εταιρεία του Αμπού Ντάμπι ανακοίνωσε ότι την 1η Φεβρουαρίου αγόρασε 3 τόνους χρυσού από την Κεντρική Τράπεζα της Βενεζουέλας.
Επίσης αποκαλύπτεται ότι το ίδιο αεροπλάνο είχε εντοπιστεί στα τέλη Ιανουαρίου στο διεθνές αεροδρόμιο του Καράκας μαζί με φορτίο 20 τόνων χρυσού, αξίας 650 εκατ. λιρών, έτοιμο να πετάξει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, μια συμφωνία που τελικά μπλοκαρίστηκε έπειτα από πίεση των ΗΠΑ. Ολα, λοιπόν, συγκλίνουν στο ίδιο συμπέρασμα: η πτήση του Falcon της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Βενεζουέλας PDVSA στην Αθήνα, με επιβάτη τον ισχυρό άνδρα του καθεστώτος Μαδούρο, Χόρχε Αρεάζα, συνδέεται με την επιχείρηση «Χρυσά αεροσκάφη» του καθεστώτος, την προσπάθεια δηλαδή μεταφοράς χρυσού σε ασφαλείς προορισμούς για τη χούντα του Μαδούρο εν όψει της ασφυκτικής πίεσης από τη διεθνή κοινότητα. Αλλωστε τα ερωτήματα που προκύπτουν από την αρχή της υπόθεσης είναι πάρα πολλά. Γιατί ένα αεροπλάνο που, σύμφωνα με τα επίσημα σχέδια πτήσης, ξεκίνησε από το Αμπού Ντάμπι και είχε τελικό προορισμό μέσω Πράσινου Ακρωτηρίου το Καράκας, έπρεπε να έρθει στην Αθήνα για ανεφοδιασμό; Μια ματιά στον γεωγραφικό χάρτη δείχνει ότι η στάση στο «Ελ. Βενιζέλος» υποκρύπτει άλλες σκοπιμότητες και ότι δεν ενδείκνυται για ενδιάμεσο σταθμό ανεφοδιασμού.
Από τη στιγμή που οι σχέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τη χούντα του Μαδούρο είναι γνωστές τοις πάσι, το δημοσίευμα των «Times» είναι ενδεικτικό: «Ο αριστερός πρωθυπουργός της Ελλάδας, Αλέξης Τσίπρας, είναι ένας από τους λίγους Ευρωπαίους ηγέτες που εξακολουθούν να υποστηρίζουν τον πρόεδρο Μαδούρο και όχι τον αντίπαλό του Χουάν Γκουαϊδό».
Το Falcon στην Αθήνα
Σάββατο 2 Μαρτίου, αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ώρα 13.59. Ο πιλότος του μπίζνες τζετ Falcon με νηολόγιο Βενεζουέλας (YV2486) ζητά άδεια από τον πύργο ελέγχου να προσγειωθεί για ανεφοδιασμό καυσίμων (technical landing). Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους (Falcon EX) έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πτήσεις 4.940 μιλίων σε μέγιστο βάρος, με ταχύτητα μάλιστα 0,75 Mach, χωρίς να κάνει στάση για ανεφοδιασμό, στοιχεία που προκύπτουν από την κατασκευάστρια εταιρεία του, τη γνωστή σε όλους Dassault. Το μέγιστο ύψος που μπορεί να πετάξει είναι 51.000 πόδια, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λιγότερο χρόνο, αφού δεν χρειάζεται να ακολουθεί τους εμπορικούς αεροδιαδρόμους.
Η απόσταση από το Αμπού Ντάμπι στην Αθήνα είναι 1.770 μίλια, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει λόγος ανεφοδιασμού για ένα αεροπλάνο που η πτητική δυνατότητά του είναι συνεχόμενα τα 4.940 μίλια, εκτός αν υπάρχει τεχνικό πρόβλημα ή λόγοι υγείας των επιβαινόντων, κάτι που δεν υφίσταται αν κρίνουμε από το περιεχόμενο της επίσημης ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που αναφέρει ότι ο λόγος της προσγείωσής του ήταν ο ανεφοδιασμός του.
Επιπλέον, το μπίζνες τζετ Falcon EX έχει μάξιμουμ βάρος χωρίς καύσιμα (maximum zero fuel weight) 14.000 κιλά και το μάξιμουμ ωφέλιμο φορτίο - επιβάτες και εμπόρευμα (maximum payload) τα 2.067 κιλά.
Αρα το Falcon με τους τέσσερις επιβάτες συνολικού βάρους 340 κιλών θα μπορούσε άνετα να σηκώσει επιπλέον 1.727 κιλά είτε σε χρυσό είτε σε... μπαμπάκι και να πετάξει 4.940 μίλια χωρίς ανεφοδιασμό. Και εδώ είναι που προκύπτουν τα εξής εύλογα ερωτήματα: Γιατί το Falcon ζήτησε να προσγειωθεί στην Αθήνα ενώ είχε διανύσει μόλις 1.770 μίλια, με δυνατότητα όπως προαναφέραμε να καλύψει την τριπλάσια σχεδόν απόσταση χωρίς ανεφοδιασμό;
Μήπως τελικά δεν πήρε 9,5 τόνους καύσιμο από το Αμπού Ντάμπι, που είναι και το μάξιμουμ καύσιμο που μπορεί να φορτώσει ώστε να είναι σε θέση να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση των 4.940 μιλίων; Ή μήπως άφησε καύσιμο επειδή υπήρχε εντολή να πάρει παραπάνω φορτίο στην Αθήνα; Τι είδους φορτίο ήταν αυτό; Γιατί το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο «Ελ. Βενιζέλος», σε ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια της Ευρώπης, και όχι σε κάποιο άλλο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο με φθηνότερα καύσιμα και handling; Γιατί μόλις έφυγε από το Αμπού Ντάμπι και ο τελικός του προορισμός ήταν το Καράκας δεν κινήθηκε δυτικά και μέσω Σαουδικής Αραβίας, Λιβύης και Μάλι να πάει προς το Πράσινο Ακρωτήρι;
«Προφανώς και υπήρχε σοβαρός λόγος για να επιλεχθεί το συγκεκριμένο αεροδρόμιο για την προσγείωσή του», προσθέτει έμπειρος πιλότος της Αεροπορίας και συμπληρώνει: «Θα μπορούσε κάλλιστα να προσγειωθεί σε κάποιο φθηνότερο αεροδρόμιο, όπως αυτό της Κύπρου, ή του Ηρακλείου της Κρήτης, ή της Ρόδου».
την Πέμπτη, σε εκτεταμένο δημοσίευμα των βρετανικών «Times» με τον εύγλωττο τίτλο «Ο Μαδούρο βγάζει χρυσό από τη Βενεζουέλα για να κρατήσει στη ζωή το καθεστώς», η μυστηριώδης άφιξη του Falcon στην Αθήνα είχε την τιμητική της: «Η αντιπολίτευση (στη Βενεζουέλα) θεώρησε ότι το αεροσκάφος προσγειώθηκε για να πάρει μια πληρωμή σε ευρώ για μια προηγούμενη παράδοση χρυσού προτού επιστρέψει στο Καράκας». Είναι ενδεικτικό ότι στο ίδιο δημοσίευμα αποκαλύπτεται ότι επενδυτική εταιρεία του Αμπού Ντάμπι ανακοίνωσε ότι την 1η Φεβρουαρίου αγόρασε 3 τόνους χρυσού από την Κεντρική Τράπεζα της Βενεζουέλας.
Επίσης αποκαλύπτεται ότι το ίδιο αεροπλάνο είχε εντοπιστεί στα τέλη Ιανουαρίου στο διεθνές αεροδρόμιο του Καράκας μαζί με φορτίο 20 τόνων χρυσού, αξίας 650 εκατ. λιρών, έτοιμο να πετάξει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, μια συμφωνία που τελικά μπλοκαρίστηκε έπειτα από πίεση των ΗΠΑ. Ολα, λοιπόν, συγκλίνουν στο ίδιο συμπέρασμα: η πτήση του Falcon της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Βενεζουέλας PDVSA στην Αθήνα, με επιβάτη τον ισχυρό άνδρα του καθεστώτος Μαδούρο, Χόρχε Αρεάζα, συνδέεται με την επιχείρηση «Χρυσά αεροσκάφη» του καθεστώτος, την προσπάθεια δηλαδή μεταφοράς χρυσού σε ασφαλείς προορισμούς για τη χούντα του Μαδούρο εν όψει της ασφυκτικής πίεσης από τη διεθνή κοινότητα. Αλλωστε τα ερωτήματα που προκύπτουν από την αρχή της υπόθεσης είναι πάρα πολλά. Γιατί ένα αεροπλάνο που, σύμφωνα με τα επίσημα σχέδια πτήσης, ξεκίνησε από το Αμπού Ντάμπι και είχε τελικό προορισμό μέσω Πράσινου Ακρωτηρίου το Καράκας, έπρεπε να έρθει στην Αθήνα για ανεφοδιασμό; Μια ματιά στον γεωγραφικό χάρτη δείχνει ότι η στάση στο «Ελ. Βενιζέλος» υποκρύπτει άλλες σκοπιμότητες και ότι δεν ενδείκνυται για ενδιάμεσο σταθμό ανεφοδιασμού.
Από τη στιγμή που οι σχέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τη χούντα του Μαδούρο είναι γνωστές τοις πάσι, το δημοσίευμα των «Times» είναι ενδεικτικό: «Ο αριστερός πρωθυπουργός της Ελλάδας, Αλέξης Τσίπρας, είναι ένας από τους λίγους Ευρωπαίους ηγέτες που εξακολουθούν να υποστηρίζουν τον πρόεδρο Μαδούρο και όχι τον αντίπαλό του Χουάν Γκουαϊδό».
Το Falcon στην Αθήνα
Σάββατο 2 Μαρτίου, αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ώρα 13.59. Ο πιλότος του μπίζνες τζετ Falcon με νηολόγιο Βενεζουέλας (YV2486) ζητά άδεια από τον πύργο ελέγχου να προσγειωθεί για ανεφοδιασμό καυσίμων (technical landing). Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους (Falcon EX) έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πτήσεις 4.940 μιλίων σε μέγιστο βάρος, με ταχύτητα μάλιστα 0,75 Mach, χωρίς να κάνει στάση για ανεφοδιασμό, στοιχεία που προκύπτουν από την κατασκευάστρια εταιρεία του, τη γνωστή σε όλους Dassault. Το μέγιστο ύψος που μπορεί να πετάξει είναι 51.000 πόδια, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λιγότερο χρόνο, αφού δεν χρειάζεται να ακολουθεί τους εμπορικούς αεροδιαδρόμους.
Η απόσταση από το Αμπού Ντάμπι στην Αθήνα είναι 1.770 μίλια, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει λόγος ανεφοδιασμού για ένα αεροπλάνο που η πτητική δυνατότητά του είναι συνεχόμενα τα 4.940 μίλια, εκτός αν υπάρχει τεχνικό πρόβλημα ή λόγοι υγείας των επιβαινόντων, κάτι που δεν υφίσταται αν κρίνουμε από το περιεχόμενο της επίσημης ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που αναφέρει ότι ο λόγος της προσγείωσής του ήταν ο ανεφοδιασμός του.
Επιπλέον, το μπίζνες τζετ Falcon EX έχει μάξιμουμ βάρος χωρίς καύσιμα (maximum zero fuel weight) 14.000 κιλά και το μάξιμουμ ωφέλιμο φορτίο - επιβάτες και εμπόρευμα (maximum payload) τα 2.067 κιλά.
Αρα το Falcon με τους τέσσερις επιβάτες συνολικού βάρους 340 κιλών θα μπορούσε άνετα να σηκώσει επιπλέον 1.727 κιλά είτε σε χρυσό είτε σε... μπαμπάκι και να πετάξει 4.940 μίλια χωρίς ανεφοδιασμό. Και εδώ είναι που προκύπτουν τα εξής εύλογα ερωτήματα: Γιατί το Falcon ζήτησε να προσγειωθεί στην Αθήνα ενώ είχε διανύσει μόλις 1.770 μίλια, με δυνατότητα όπως προαναφέραμε να καλύψει την τριπλάσια σχεδόν απόσταση χωρίς ανεφοδιασμό;
Μήπως τελικά δεν πήρε 9,5 τόνους καύσιμο από το Αμπού Ντάμπι, που είναι και το μάξιμουμ καύσιμο που μπορεί να φορτώσει ώστε να είναι σε θέση να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση των 4.940 μιλίων; Ή μήπως άφησε καύσιμο επειδή υπήρχε εντολή να πάρει παραπάνω φορτίο στην Αθήνα; Τι είδους φορτίο ήταν αυτό; Γιατί το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο «Ελ. Βενιζέλος», σε ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια της Ευρώπης, και όχι σε κάποιο άλλο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο με φθηνότερα καύσιμα και handling; Γιατί μόλις έφυγε από το Αμπού Ντάμπι και ο τελικός του προορισμός ήταν το Καράκας δεν κινήθηκε δυτικά και μέσω Σαουδικής Αραβίας, Λιβύης και Μάλι να πάει προς το Πράσινο Ακρωτήρι;
«Προφανώς και υπήρχε σοβαρός λόγος για να επιλεχθεί το συγκεκριμένο αεροδρόμιο για την προσγείωσή του», προσθέτει έμπειρος πιλότος της Αεροπορίας και συμπληρώνει: «Θα μπορούσε κάλλιστα να προσγειωθεί σε κάποιο φθηνότερο αεροδρόμιο, όπως αυτό της Κύπρου, ή του Ηρακλείου της Κρήτης, ή της Ρόδου».
Αρα οι επιβάτες του Falcon, δηλαδή ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας και οι τρεις συνεπιβάτες του, ήθελαν να προσγειωθούν στην Αθήνα για λόγους που δεν έχουν διευκρινιστεί, τουλάχιστον προς το παρόν. Ενα ακόμη στοιχείο που ενισχύει το μυστήριο και τα ερωτήματα που προκύπτουν μετά την προσγείωσή του στο «Ελ. Βενιζέλος» είναι ότι το επίσημο έγγραφο από την πρεσβεία της Βενεζουέλας στην Αθήνα που υποβλήθηκε το αίτημα για τη διάθεση της αίθουσας VIP, το οποίο μάλιστα αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ», εστάλη αυθημερόν με την άφιξη του αεροσκάφους στη χώρα μας. Αρα όλα ήταν επείγοντα και καλυμμένα με ένα πέπλο μυστηρίου.
Ποιους συνάντησε στην Αθήνα
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σημείο όπου στάθμευσε το κυβερνητικό τζετ, έπειτα από λίγα λεπτά εμφανίστηκε ένα περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ., το οποίο και παρέμεινε για περίπου μία ώρα εκεί και μετά αποχώρησε, ενώ το Falcon απογειώθηκε έπειτα από παραμονή τεσσάρων συνολικά ωρών στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του αεροπλάνου στο αεροδρόμιο, κάθισε με τρεις συνοδούς του στην αίθουσα επισήμων του «Ελ. Βενιζέλος». Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, ο κ. Αρεάζα κρατούσε μαζί του έναν χαρτοφύλακα σε κανονικό μέγεθος. Ποιους συνάντησε όμως;
Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση, το μόνο πρόσωπο που εισήλθε στη VIP αίθουσα ήταν ο πρεσβευτής της Βενεζουέλας στην Αθήνα, Φρέντι Χεσούς Φερνάντες Τόρες και μία σύμβουλός του. Μάλιστα ο πρεσβευτής επανέλαβε τα όσα αναφέρονταν στην ανακοίνωση της ΥΠΑ, δηλαδή ότι οι λόγοι που οδήγησαν το τζετ να κάνει στάση στο αεροδρόμιο των Σπάτων είχαν να κάνουν καθαρά με τον ανεφοδιασμό του. Οταν τη Δευτέρα το θέμα βγήκε στη δημοσιότητα, στην αρχική αντίδραση του Μαξίμου περίσσευε η αμηχανία και η διάθεση απαξίωσης του περιστατικού. Μόνο όταν την επόμενη ημέρα τα διεθνή ΜΜΕ άρχισαν να ασχολούνται με τη μυστηριώδη πτήση, με την όλη υπόθεση να παίρνει διαστάσεις, τότε η αρμόδια ΥΠΑ υποχρεώθηκε να δώσει κάποιες απαντήσεις για τον ερχομό του αεροπλάνου από το Αμπού Ντάμπι. Μια απάντηση βέβαια που περιέπλεξε ακόμη περισσότερο τα πράγματα, καθώς η συγκεκριμένη χώρα είναι γνωστό ότι πρωταγωνιστεί στις δραστηριότητες ενός σκιώδους διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος και αποδεδειγμένα συνδέεται με την επιχείρηση λεηλασίας των αποθεμάτων χρυσού της Βενεζουέλας από αξιωματούχους του καθεστώτος Μαδούρο.
Η λεηλασία του χρυσού
Σύμφωνα με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, το καθεστώς Μαδούρο τον τελευταίο χρόνο έχει ρευστοποιήσει πάνω από το 40% των αποθεμάτων χρυσού της Βενεζουέλας με αδιαφανείς διαδικασίες. Στο «χρυσό τρίγωνο» περιλαμβάνονται χώρες-σύμμαχοι του καθεστώτος, όπως π.χ. η Ρωσία του Πούτιν, η Τουρκία του Ερντογάν και τα κράτη του Περσικού κόλπου. Ενδεικτικά να αναφέρουμε το γεγονός ότι μόλις πριν από έναν μήνα σε δημοσίευμα του Reuters είχε αναφερθεί ότι η Βενεζουέλα σκόπευε να πουλήσει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα 15 τόνους χρυσού από τα αποθέματα που φυλάσσονται στα θησαυροφυλάκια της κεντρικής της τράπεζας, με αντάλλαγμα ρευστό, και μάλιστα σε ευρώ. Αλλα δημοσιεύματα αποκαλύπτουν πωλήσεις χρυσού στη Μόσχα. Ο βουλευτής της αντιπολίτευσης στον Μαδούρο, Χοσέ Γκέρα, σε ανάρτησή του στο Twitter ανέφερε ότι ένα ρωσικό Boeing 777 είχε προσγειωθεί εκείνες τις ημέρες στο αεροδρόμιο του Καράκας για να παραλάβει 20 τόνους χρυσού από τα αποθέματα της κεντρικής τράπεζας της χώρας. Την ίδια χρονική στιγμή, η ρωσική εφημερίδα «Novaya Gazeta» έγραψε ότι αναχώρησε αεροσκάφος της ρωσικής εταιρείας πτήσεων τσάρτερ Nordwind Airlines από τη Μόσχα με προορισμό το Καράκας, στο οποίο δεν επέβαιναν επιβάτες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας flightradar24, το αεροπλάνο προσγειώθηκε την ίδια ημέρα στο διεθνές αεροδρόμιο του Καράκας. Ωστόσο ο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Nordwind αρνήθηκε να μιλήσει στο Bloomberg για τον σκοπό της πτήσης και ο υπουργός Οικονομικών της Βενεζουέλας, Σιμόν Σέρπα, απέφυγε να σχολιάσει το θέμα, δηλώνοντας ότι στο αεροδρόμιο δεν υπάρχει ρωσικό αεροσκάφος. Ο εκπρόσωπος Τύπου του Ρώσου προέδρου, Ντμίτρι Πεσκόφ, δήλωσε ότι το Κρεμλίνο δεν γνωρίζει τίποτα για το αεροσκάφος της Nordwind, ενώ την ίδια άποψη εξέφρασε και η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας politico, μέσα στο 2018 οι εξαγωγές χρυσού στην Τουρκία έχουν ξεπεράσει τα 900 εκατ. δολάρια. Συνολικά, το σχέδιο Μαδούρο προβλέπει ότι φέτος θα πουληθούν 29 τόνοι χρυσού, ενώ σύμφωνα με τη μαρτυρία του υψηλόβαθμου αξιωματούχου του, στα τέλη Νοεμβρίου 2018 η Βενεζουέλα διέθετε αποθέματα 132 τόνων στα δικά της θησαυροφυλάκια και σ’ εκείνα της Τράπεζας της Αγγλίας. Η κυβέρνηση κατέφυγε στην πώληση χρυσού μετά την πτώση της παραγωγής πετρελαίου, τη γενικότερη οικονομική κατάρρευση της χώρας και τις κυρώσεις που της επέβαλαν οι ΗΠΑ.
Οπως είναι φυσικό, αυτή η εσπευσμένη επιχείρηση λεηλασίας του χρυσού της Βενεζουέλας παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις, δημιουργώντας το σκηνικό ενός παγκόσμιου θρίλερ και απ’ ό,τι φαίνεται η Αθήνα, μια φιλική πρωτεύουσα στο καθεστώς Μαδούρο λόγω των ιστορικών σχέσεων με τον ΣΥΡΙΖΑ, διαδραματίζει τον δικό της ρόλο.
Μάλιστα οι σχέσεις αυτές είχαν αρχίσει να καλλιεργούνται από πολύ νωρίς. Ο «λάτιν σοσιαλισμός» του Ούγκο Τσάβες φαίνεται ότι ασκεί μια ιδιαίτερη γοητεία στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Μετά, όπως είναι φυσικό, άρχισαν και τα deals. Οι σταθμοί είναι χαρακτηριστικοί: Για παράδειγμα, τον Μάρτιο του 2013 ο κ. Τσίπρας ταξιδεύει στο Καράκας. Μαζί του είναι ο κ. Παππάς, καθώς και ο συντονιστής της Γραμματείας Εξωτερικής και Αμυντικής Πολιτικής του κόμματος Κώστας Ησυχος. Σκοπός του ταξιδιού είναι να παραστούν στην κηδεία του Ούγκο Τσάβες. Εκεί, λοιπόν, συναντούν τον τωρινό πρόεδρο, Νικολάς Μαδούρο, με τον οποίο αναπτύσσουν μια ιδιαίτερα θερμή σχέση.
Τόσο θερμή που ακόμη και τα σεξουαλικά σκάνδαλα του πρεσβευτή της Βενεζουέλας στην Αθήνα πρέπει να κουκουλωθούν για να μην αμαυρωθεί ο σοσιαλιστικός παράδεισος της Βενεζουέλας. Οταν, λοιπόν, το 2016, το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει ότι ο τότε πρεσβευτής της Βενεζουέλας στην Αθήνα παρενοχλούσε σεξουαλικά τις υπαλλήλους της πρεσβείας, η υπόθεση συγκαλύφθηκε με κυβερνητικές παρεμβάσεις.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι συνέβη τότε: Ο ζωηρός πρεσβευτής Φρανκλίν Ραμόν Γκονζάλες, στενός συνεργάτης και προσωπικός φίλος του Μαδούρο, όπως εκτιμάται, είχε πάρει εντολή από την κυβέρνησή του να στηρίξει με κάθε τρόπο τον ΣΥΡΙΖΑ. Ηταν η εποχή που η κυβέρνηση της Βενεζουέλας πίστευε πως θα μπορούσε να «εξαγάγει» τον τσαβισμό στην Ευρώπη μέσω του ΣΥΡΙΖΑ, όπως εικάζεται πως έγινε και στην Ισπανία με τους Podemos. Ωστόσο, τα πράγματα δεν πήγαν όπως ήθελε εξαιτίας του παρορμητικού χαρακτήρα του.
Βάσει πέντε επώνυμων καταγγελιών προς τον πρόεδρο της Βενεζουέλας, ο εντιμότατος πρεσβευτής βρίσκεται εκτεθειμένος, καθώς φέρεται να παρενοχλούσε σεξουαλικά επί οκτώ ολόκληρους μήνες τις γυναίκες υπαλλήλους της πρεσβείας στην Αθήνα, ανάμεσά τους και την κόρη ενός πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ. Παρ’ όλα αυτά το θέμα αποσιωπάται, μέχρι που ο κ. Τσίπρας στέλνει μια προσωπική επιστολή στον κ. Μαδούρο, ζητώντας του να παρέμβει προτού δημοσιοποιηθεί το θέμα «από τα συστημικά μέσα ενημέρωσης» όπως χαρακτηριστικά τα αποκαλούσε. Η έκπληξη που προερχόταν από την ευθέως διατυπωμένη έκκληση του Ελληνα πρωθυπουργού προς τον Μαδούρο ήταν εντυπωσιακή, όμως τα ερωτήματα για όλα όσα ανέδυαν οσμή σκανδαλώδους αποσιώπησης ήταν επιτακτικότερα. Τα περιστατικά για τις σχέσεις ΣΥΡΙΖΑ - Βενεζουέλας είναι αναρίθμητα και όλα καλύπτονται από κρίσιμα ερωτήματα. Να υπενθυμίσουμε τα ταξίδια του κ. Παππά στο Καράκας και τα νησιά Μαργαρίτα από το καλοκαίρι του 2013 και τις επαφές με αμφιλεγόμενους επιχειρηματίες, Κύπριους δικηγόρους offshore εταιρειών που στην Ελλάδα εκπροσωπούσε ο θρυλικός Μανώλης Πετσίτης.
Είναι προφανές ότι στην άκρη του νήματος και για τη μυστηριώδη προσγείωση του υπουργού Εξωτερικών της Βενεζουέλας πρόσφατα στην Αθήνα θα εμφανιστούν οι υπόγειες σχέσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ με το καθεστώς της χώρας της Λατινικής Αμερικής. Αλλωστε η υπόθεση βρίσκεται ακόμη στην αρχή της. Λέγεται μάλιστα ότι ο βαθμός αγωνίας που υπάρχει στο Καράκας για την πτώση του καθεστώτος Μαδούρο μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις αντίστοιχες αγωνίες στην Αθήνα. Γιατί, όπως είναι φυσικό, όταν πέφτει ένα καθεστώς, τα κρυμμένα μυστικά βγαίνουν στην επιφάνεια και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη με ρυθμούς αστραπής. Αλλωστε, όπως είναι γνωστό, Αθήνα - Καράκας τι είναι; Μια πτήση δρόμος. Ισως και χρυσή…
Δεν υπήρχε λόγος ανεφοδιασμού
Το Falcon της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Βενεζουέλας PDVSA στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους Falcon 900 EX έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πτήσεις 4.940 μιλίων, σε μέγιστο βάρος και με ταχύτητα 0,75 Mach, χωρίς να κάνει στάση για ανεφοδιασμό, στοιχεία που προκύπτουν από την κατασκευάστρια εταιρεία του αεροπλάνου, την Dassault. Το μέγιστο ύψος που μπορεί να πετάξει το συγκεκριμένο αεροπλάνο είναι 51.000 πόδια, κάτι που του εξασφαλίζει τη δυνατότητα να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λιγότερο χρόνο, μια και δεν χρειάζεται να ακολουθεί τους εμπορικούς αεροδιαδρόμους. Η απόσταση από το Αμπού Ντάμπι στην Αθήνα είναι 1.770 μίλια, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπήρχε λόγος ανεφοδιασμού για ένα αεροπλάνο η δυνατότητα του οποίου είναι πετάει συνεχόμενα 4.940 μίλια, εκτός αν υπάρχει τεχνικό πρόβλημα ή λόγοι υγείας των επιβαινόντων, κάτι που δεν υφίσταται αν κρίνουμε από το περιεχόμενο της επίσημης ανακοίνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που αναφέρει ότι ο λόγος της προσγείωσης του αεροπλάνου ήταν ο ανεφοδιασμός του.
Τα απόρρητα έγγραφα για την άφιξη του Falcon στο «Ελ. Βενιζέλος»
Πολλά τα ερωτήματα που έχουν να κάνουν με το ότι ενώ η κυβέρνηση γνώριζε, προσπάθησε να αποκρύψει το γεγονός n Το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει το έγγραφο από την πρεσβεία της Βενεζουέλας στην Αθήνα με το οποίο υπεβλήθη το αίτημα για τη διάθεση της αίθουσας VIP
Εγγραφα-ντοκουμέντα από την Κρυπτογραφική Υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών που αποδεικνύουν ότι το κυβερνητικό αεροσκάφος της Βενεζουέλας στο οποίο επέβαινε ο υπουργός Εξωτερικών Χόρχε Αρεάζα προσγειώθηκε εκτάκτως στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ». Λίγη ώρα πριν το Falcon YV2486 μπει στο FIR Αθηνών, το Σάββατο 2 Μαρτίου, η πρεσβεία της Βενεζουέλας στην Αθήνα με ανεπίσημο σήμα (verbal note) στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ζήτησε να ανοίξει την αίθουσα επισήμων Β’ του αεροδρομίου για τον υψηλό επισκέπτη και τη συνοδεία του. Μάλιστα σε αυτό διευκρινίζεται ότι το αεροπλάνο με τον υπουργό θα παραμείνει μόλις μιάμιση ώρα στην Αθήνα και στη συνέχεια θα απογειωθεί.
Ωστόσο τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και ζητούν επίμονα απαντήσεις: Το μόνο σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση γνώριζε, έστω και την τελευταία στιγμή, την άφιξη του κυβερνητικού αεροσκάφους της Βενεζουέλας με τον υπουργό Εξωτερικών της. Γιατί, λοιπόν, έβγαζαν non papers κάνοντας λόγο για «κατασκευασμένες θεωρίες συνωμοσίας που θα ζήλευε και ο Αρτέμης Σώρρας» και αποκρύπτοντας το γεγονός, το οποίο μάλιστα αναγκάστηκαν να ομολογήσουν με καθυστέρηση μετά την επίσημη ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τη μυστηριώδη επίσκεψη; Γιατί ενώ είχε προγραμματιστεί να παραμείνει στο «Ελ. Βενιζέλος» περίπου μιάμιση ώρα, τελικά ο χρόνος παραμονής του αεροπλάνου άλλαξε και αναχώρησε μετά από τέσσερις ώρες; Ποιοι άλλοι πέρασαν την πόρτα της VIP αίθουσας του αεροδρομίου; Επίσης ποιοι αναγράφονται στα επίσημα έγγραφα που βάσει πρωτοκόλλου κατατίθενται στο αεροδρόμιο με την προσγείωση και απογείωση όλων των αεροσκαφών; Αξίζει να επισημανθεί ότι, σύμφωνα με καταγεγραμμένα στοιχεία, το συγκεκριμένο Falcon YV2486 στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έχει προσγειωθεί άλλες τέσσερις φορές στο αεροδρόμιο των Σπάτων, εκ των οποίων οι τρεις είναι μέσα στο 2015 και η τέταρτη στο 2016. Σε όλες δε τις περιπτώσεις η προσγείωσή του κρατήθηκε μυστική. Συγκεκριμένα, το ίδιο αεροσκάφος με εννέα συνολικά επιβαίνοντες, εκ των οποίων οι τέσσερις ήταν πλήρωμα, έφτασε στην Αθήνα στις 3 Μαρτίου του 2015, όπως και στις 30 Μαρτίου του 2015, αλλά και στις 14 Ιουνίου του 2015 και στις 18 Απριλίου του 2016.
Τα «κρυπτογραφημένα» έγγραφα
Η ιστορία με το κυβερνητικό αεροσκάφος της Βενεζουέλας και την 4ωρη στάση του στο «Ελ. Βενιζέλος» έχει, όπως όλα δείχνουν, έντονο και περίεργο παρασκήνιο που η κυβέρνηση ήθελε με κάθε τρόπο να μην αποκαλυφθεί. Οπως προκύπτει από τα απόρρητα έγγραφα που φέρνει στη δημοσιότητα το «ΘΕΜΑ», η ελληνική κυβέρνηση ενημερώθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή για την άφιξη του Falcon και άρα σε καμία περίπτωση δεν ήταν προγραμματισμένη η στάση του στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Παράλληλα, αν και γνώριζαν από το Σάββατο το πρωί για την επίσκεψη, επί τρεις ημέρες επέμεναν να αποκρύπτουν το γεγονός. Τέλος, αντί για μιάμιση ώρα, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας παρέμεινε στην αίθουσα VIP του αεροδρομίου συνολικά τέσσερις ώρες.
Το χρονικό, λοιπόν, βάσει των επίσημων εγγράφων, έχει ως εξής: Το Σάββατο 2 Μαρτίου και λίγο πριν το Falcon YV2486 μπει στο FIR Αθηνών, η πρεσβεία της Βενεζουέλας στην Αθήνα στέλνει στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ένα αίτημα που φέρει την ένδειξη «Verbal Note», που στη διπλωματική γλώσσα μεταφράζεται ως «ρηματική διακοίνωση», η οποία έχει χαρακτήρα ανεπίσημης ενημέρωσης. Εκεί πληροφορεί το αρμόδιο τμήμα Πρωτοκόλλου του υπουργείου ότι ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας θα φτάσει στην Αθήνα στις 2 Μαρτίου με το αεροσκάφος YV2486 περίπου στις 12.30 και θα αναχωρήσει την ίδια ημέρα στις 14.00. Μάλιστα, λόγω της επικείμενης άφιξης ζητάει από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Εξωτερικών να ανοίξει την αίθουσα VIP για τον κ. Αρεάζα και το διπλωματικό προσωπικό. Πρόκειται για τον σύμβουλο του υπουργού, πρεσβευτή της Βενεζουέλας στην Αθήνα Φρέντι Χεσούς Φερνάντες Τόρες (σ.σ αναφέρεται ο αριθμός του διπλωματικού διαβατηρίου), τη σύμβουλο της πρεσβείας Φιόνα Αλφονσίνα Σαμψόν Φιγκαρέλα (σ.σ. αναφέρεται επίσης ο αριθμός διαβατηρίου) και έναν Ελληνα οδηγό (σ.σ.: αναφέρεται ο αριθμός ταυτότητας και η πινακίδα του διπλωματικού οχήματος).
Το υπουργείο Εξωτερικών μέσω της Κρυπτογραφικής Υπηρεσίας ενημερώνει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και κοινοποιεί το έγγραφο στο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., τον Κλάδο Ασφάλειας και τη Διεύθυνση Ασφάλειας, ενώ ενημερώνεται το διπλωματικό γραφείο του κ. Γιώργου Κατρούγκαλου, το γραφείο του γενικού γραμματέα, η Α8 Διεύθυνση (Λατινικής Αμερικής και Καραϊικής) και η Διεύθυνση Εθιμοτυπίας. Ενα έγγραφο με την ένδειξη της αμέσου επιδόσεως που αποδεικνύει ότι τελικά όλοι γνώριζαν για την αιφνιδιαστική προσγείωση στο «Ελ. Βενιζέλος» του Falcon YV2486. «Διαβιβάζουμε συνημμένως αντίγραφο του υπ’ αριθμ. 065 από 02/03/2019 εγγράφου της εδώ πρεσβείας Βενεζουέλας, διά του οποίου ζητείται το άνοιγμα της αίθουσας Επισήμων Β’ κατά την άφιξη και αναχώρηση του κ. υπουργού Εξωτερικών Jorge Arreacha (sic!) από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” το Σάββατο 02/03/2019. Κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση Εθιμοτυπίας παρακαλούμε όπως διατεθεί η αίθουσα επισήμων Β’ κατά τις ως άνω ημέρες και ώρες και επιτραπεί η είσοδος στο όχημα με αριθμό πινακίδας (σ.σ. αναφέρονται τα στοιχεία της)».
Ποιους συνάντησε στην Αθήνα
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σημείο όπου στάθμευσε το κυβερνητικό τζετ, έπειτα από λίγα λεπτά εμφανίστηκε ένα περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ., το οποίο και παρέμεινε για περίπου μία ώρα εκεί και μετά αποχώρησε, ενώ το Falcon απογειώθηκε έπειτα από παραμονή τεσσάρων συνολικά ωρών στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του αεροπλάνου στο αεροδρόμιο, κάθισε με τρεις συνοδούς του στην αίθουσα επισήμων του «Ελ. Βενιζέλος». Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, ο κ. Αρεάζα κρατούσε μαζί του έναν χαρτοφύλακα σε κανονικό μέγεθος. Ποιους συνάντησε όμως;
Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση, το μόνο πρόσωπο που εισήλθε στη VIP αίθουσα ήταν ο πρεσβευτής της Βενεζουέλας στην Αθήνα, Φρέντι Χεσούς Φερνάντες Τόρες και μία σύμβουλός του. Μάλιστα ο πρεσβευτής επανέλαβε τα όσα αναφέρονταν στην ανακοίνωση της ΥΠΑ, δηλαδή ότι οι λόγοι που οδήγησαν το τζετ να κάνει στάση στο αεροδρόμιο των Σπάτων είχαν να κάνουν καθαρά με τον ανεφοδιασμό του. Οταν τη Δευτέρα το θέμα βγήκε στη δημοσιότητα, στην αρχική αντίδραση του Μαξίμου περίσσευε η αμηχανία και η διάθεση απαξίωσης του περιστατικού. Μόνο όταν την επόμενη ημέρα τα διεθνή ΜΜΕ άρχισαν να ασχολούνται με τη μυστηριώδη πτήση, με την όλη υπόθεση να παίρνει διαστάσεις, τότε η αρμόδια ΥΠΑ υποχρεώθηκε να δώσει κάποιες απαντήσεις για τον ερχομό του αεροπλάνου από το Αμπού Ντάμπι. Μια απάντηση βέβαια που περιέπλεξε ακόμη περισσότερο τα πράγματα, καθώς η συγκεκριμένη χώρα είναι γνωστό ότι πρωταγωνιστεί στις δραστηριότητες ενός σκιώδους διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος και αποδεδειγμένα συνδέεται με την επιχείρηση λεηλασίας των αποθεμάτων χρυσού της Βενεζουέλας από αξιωματούχους του καθεστώτος Μαδούρο.
Η λεηλασία του χρυσού
Σύμφωνα με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, το καθεστώς Μαδούρο τον τελευταίο χρόνο έχει ρευστοποιήσει πάνω από το 40% των αποθεμάτων χρυσού της Βενεζουέλας με αδιαφανείς διαδικασίες. Στο «χρυσό τρίγωνο» περιλαμβάνονται χώρες-σύμμαχοι του καθεστώτος, όπως π.χ. η Ρωσία του Πούτιν, η Τουρκία του Ερντογάν και τα κράτη του Περσικού κόλπου. Ενδεικτικά να αναφέρουμε το γεγονός ότι μόλις πριν από έναν μήνα σε δημοσίευμα του Reuters είχε αναφερθεί ότι η Βενεζουέλα σκόπευε να πουλήσει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα 15 τόνους χρυσού από τα αποθέματα που φυλάσσονται στα θησαυροφυλάκια της κεντρικής της τράπεζας, με αντάλλαγμα ρευστό, και μάλιστα σε ευρώ. Αλλα δημοσιεύματα αποκαλύπτουν πωλήσεις χρυσού στη Μόσχα. Ο βουλευτής της αντιπολίτευσης στον Μαδούρο, Χοσέ Γκέρα, σε ανάρτησή του στο Twitter ανέφερε ότι ένα ρωσικό Boeing 777 είχε προσγειωθεί εκείνες τις ημέρες στο αεροδρόμιο του Καράκας για να παραλάβει 20 τόνους χρυσού από τα αποθέματα της κεντρικής τράπεζας της χώρας. Την ίδια χρονική στιγμή, η ρωσική εφημερίδα «Novaya Gazeta» έγραψε ότι αναχώρησε αεροσκάφος της ρωσικής εταιρείας πτήσεων τσάρτερ Nordwind Airlines από τη Μόσχα με προορισμό το Καράκας, στο οποίο δεν επέβαιναν επιβάτες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας flightradar24, το αεροπλάνο προσγειώθηκε την ίδια ημέρα στο διεθνές αεροδρόμιο του Καράκας. Ωστόσο ο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Nordwind αρνήθηκε να μιλήσει στο Bloomberg για τον σκοπό της πτήσης και ο υπουργός Οικονομικών της Βενεζουέλας, Σιμόν Σέρπα, απέφυγε να σχολιάσει το θέμα, δηλώνοντας ότι στο αεροδρόμιο δεν υπάρχει ρωσικό αεροσκάφος. Ο εκπρόσωπος Τύπου του Ρώσου προέδρου, Ντμίτρι Πεσκόφ, δήλωσε ότι το Κρεμλίνο δεν γνωρίζει τίποτα για το αεροσκάφος της Nordwind, ενώ την ίδια άποψη εξέφρασε και η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας politico, μέσα στο 2018 οι εξαγωγές χρυσού στην Τουρκία έχουν ξεπεράσει τα 900 εκατ. δολάρια. Συνολικά, το σχέδιο Μαδούρο προβλέπει ότι φέτος θα πουληθούν 29 τόνοι χρυσού, ενώ σύμφωνα με τη μαρτυρία του υψηλόβαθμου αξιωματούχου του, στα τέλη Νοεμβρίου 2018 η Βενεζουέλα διέθετε αποθέματα 132 τόνων στα δικά της θησαυροφυλάκια και σ’ εκείνα της Τράπεζας της Αγγλίας. Η κυβέρνηση κατέφυγε στην πώληση χρυσού μετά την πτώση της παραγωγής πετρελαίου, τη γενικότερη οικονομική κατάρρευση της χώρας και τις κυρώσεις που της επέβαλαν οι ΗΠΑ.
Οπως είναι φυσικό, αυτή η εσπευσμένη επιχείρηση λεηλασίας του χρυσού της Βενεζουέλας παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις, δημιουργώντας το σκηνικό ενός παγκόσμιου θρίλερ και απ’ ό,τι φαίνεται η Αθήνα, μια φιλική πρωτεύουσα στο καθεστώς Μαδούρο λόγω των ιστορικών σχέσεων με τον ΣΥΡΙΖΑ, διαδραματίζει τον δικό της ρόλο.
Μάλιστα οι σχέσεις αυτές είχαν αρχίσει να καλλιεργούνται από πολύ νωρίς. Ο «λάτιν σοσιαλισμός» του Ούγκο Τσάβες φαίνεται ότι ασκεί μια ιδιαίτερη γοητεία στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Μετά, όπως είναι φυσικό, άρχισαν και τα deals. Οι σταθμοί είναι χαρακτηριστικοί: Για παράδειγμα, τον Μάρτιο του 2013 ο κ. Τσίπρας ταξιδεύει στο Καράκας. Μαζί του είναι ο κ. Παππάς, καθώς και ο συντονιστής της Γραμματείας Εξωτερικής και Αμυντικής Πολιτικής του κόμματος Κώστας Ησυχος. Σκοπός του ταξιδιού είναι να παραστούν στην κηδεία του Ούγκο Τσάβες. Εκεί, λοιπόν, συναντούν τον τωρινό πρόεδρο, Νικολάς Μαδούρο, με τον οποίο αναπτύσσουν μια ιδιαίτερα θερμή σχέση.
Τόσο θερμή που ακόμη και τα σεξουαλικά σκάνδαλα του πρεσβευτή της Βενεζουέλας στην Αθήνα πρέπει να κουκουλωθούν για να μην αμαυρωθεί ο σοσιαλιστικός παράδεισος της Βενεζουέλας. Οταν, λοιπόν, το 2016, το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει ότι ο τότε πρεσβευτής της Βενεζουέλας στην Αθήνα παρενοχλούσε σεξουαλικά τις υπαλλήλους της πρεσβείας, η υπόθεση συγκαλύφθηκε με κυβερνητικές παρεμβάσεις.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι συνέβη τότε: Ο ζωηρός πρεσβευτής Φρανκλίν Ραμόν Γκονζάλες, στενός συνεργάτης και προσωπικός φίλος του Μαδούρο, όπως εκτιμάται, είχε πάρει εντολή από την κυβέρνησή του να στηρίξει με κάθε τρόπο τον ΣΥΡΙΖΑ. Ηταν η εποχή που η κυβέρνηση της Βενεζουέλας πίστευε πως θα μπορούσε να «εξαγάγει» τον τσαβισμό στην Ευρώπη μέσω του ΣΥΡΙΖΑ, όπως εικάζεται πως έγινε και στην Ισπανία με τους Podemos. Ωστόσο, τα πράγματα δεν πήγαν όπως ήθελε εξαιτίας του παρορμητικού χαρακτήρα του.
Βάσει πέντε επώνυμων καταγγελιών προς τον πρόεδρο της Βενεζουέλας, ο εντιμότατος πρεσβευτής βρίσκεται εκτεθειμένος, καθώς φέρεται να παρενοχλούσε σεξουαλικά επί οκτώ ολόκληρους μήνες τις γυναίκες υπαλλήλους της πρεσβείας στην Αθήνα, ανάμεσά τους και την κόρη ενός πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ. Παρ’ όλα αυτά το θέμα αποσιωπάται, μέχρι που ο κ. Τσίπρας στέλνει μια προσωπική επιστολή στον κ. Μαδούρο, ζητώντας του να παρέμβει προτού δημοσιοποιηθεί το θέμα «από τα συστημικά μέσα ενημέρωσης» όπως χαρακτηριστικά τα αποκαλούσε. Η έκπληξη που προερχόταν από την ευθέως διατυπωμένη έκκληση του Ελληνα πρωθυπουργού προς τον Μαδούρο ήταν εντυπωσιακή, όμως τα ερωτήματα για όλα όσα ανέδυαν οσμή σκανδαλώδους αποσιώπησης ήταν επιτακτικότερα. Τα περιστατικά για τις σχέσεις ΣΥΡΙΖΑ - Βενεζουέλας είναι αναρίθμητα και όλα καλύπτονται από κρίσιμα ερωτήματα. Να υπενθυμίσουμε τα ταξίδια του κ. Παππά στο Καράκας και τα νησιά Μαργαρίτα από το καλοκαίρι του 2013 και τις επαφές με αμφιλεγόμενους επιχειρηματίες, Κύπριους δικηγόρους offshore εταιρειών που στην Ελλάδα εκπροσωπούσε ο θρυλικός Μανώλης Πετσίτης.
Είναι προφανές ότι στην άκρη του νήματος και για τη μυστηριώδη προσγείωση του υπουργού Εξωτερικών της Βενεζουέλας πρόσφατα στην Αθήνα θα εμφανιστούν οι υπόγειες σχέσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ με το καθεστώς της χώρας της Λατινικής Αμερικής. Αλλωστε η υπόθεση βρίσκεται ακόμη στην αρχή της. Λέγεται μάλιστα ότι ο βαθμός αγωνίας που υπάρχει στο Καράκας για την πτώση του καθεστώτος Μαδούρο μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις αντίστοιχες αγωνίες στην Αθήνα. Γιατί, όπως είναι φυσικό, όταν πέφτει ένα καθεστώς, τα κρυμμένα μυστικά βγαίνουν στην επιφάνεια και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη με ρυθμούς αστραπής. Αλλωστε, όπως είναι γνωστό, Αθήνα - Καράκας τι είναι; Μια πτήση δρόμος. Ισως και χρυσή…
Δεν υπήρχε λόγος ανεφοδιασμού
Το Falcon της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Βενεζουέλας PDVSA στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους Falcon 900 EX έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πτήσεις 4.940 μιλίων, σε μέγιστο βάρος και με ταχύτητα 0,75 Mach, χωρίς να κάνει στάση για ανεφοδιασμό, στοιχεία που προκύπτουν από την κατασκευάστρια εταιρεία του αεροπλάνου, την Dassault. Το μέγιστο ύψος που μπορεί να πετάξει το συγκεκριμένο αεροπλάνο είναι 51.000 πόδια, κάτι που του εξασφαλίζει τη δυνατότητα να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λιγότερο χρόνο, μια και δεν χρειάζεται να ακολουθεί τους εμπορικούς αεροδιαδρόμους. Η απόσταση από το Αμπού Ντάμπι στην Αθήνα είναι 1.770 μίλια, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπήρχε λόγος ανεφοδιασμού για ένα αεροπλάνο η δυνατότητα του οποίου είναι πετάει συνεχόμενα 4.940 μίλια, εκτός αν υπάρχει τεχνικό πρόβλημα ή λόγοι υγείας των επιβαινόντων, κάτι που δεν υφίσταται αν κρίνουμε από το περιεχόμενο της επίσημης ανακοίνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που αναφέρει ότι ο λόγος της προσγείωσης του αεροπλάνου ήταν ο ανεφοδιασμός του.
Τα απόρρητα έγγραφα για την άφιξη του Falcon στο «Ελ. Βενιζέλος»
Πολλά τα ερωτήματα που έχουν να κάνουν με το ότι ενώ η κυβέρνηση γνώριζε, προσπάθησε να αποκρύψει το γεγονός n Το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει το έγγραφο από την πρεσβεία της Βενεζουέλας στην Αθήνα με το οποίο υπεβλήθη το αίτημα για τη διάθεση της αίθουσας VIP
Εγγραφα-ντοκουμέντα από την Κρυπτογραφική Υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών που αποδεικνύουν ότι το κυβερνητικό αεροσκάφος της Βενεζουέλας στο οποίο επέβαινε ο υπουργός Εξωτερικών Χόρχε Αρεάζα προσγειώθηκε εκτάκτως στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ». Λίγη ώρα πριν το Falcon YV2486 μπει στο FIR Αθηνών, το Σάββατο 2 Μαρτίου, η πρεσβεία της Βενεζουέλας στην Αθήνα με ανεπίσημο σήμα (verbal note) στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ζήτησε να ανοίξει την αίθουσα επισήμων Β’ του αεροδρομίου για τον υψηλό επισκέπτη και τη συνοδεία του. Μάλιστα σε αυτό διευκρινίζεται ότι το αεροπλάνο με τον υπουργό θα παραμείνει μόλις μιάμιση ώρα στην Αθήνα και στη συνέχεια θα απογειωθεί.
Ωστόσο τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και ζητούν επίμονα απαντήσεις: Το μόνο σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση γνώριζε, έστω και την τελευταία στιγμή, την άφιξη του κυβερνητικού αεροσκάφους της Βενεζουέλας με τον υπουργό Εξωτερικών της. Γιατί, λοιπόν, έβγαζαν non papers κάνοντας λόγο για «κατασκευασμένες θεωρίες συνωμοσίας που θα ζήλευε και ο Αρτέμης Σώρρας» και αποκρύπτοντας το γεγονός, το οποίο μάλιστα αναγκάστηκαν να ομολογήσουν με καθυστέρηση μετά την επίσημη ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τη μυστηριώδη επίσκεψη; Γιατί ενώ είχε προγραμματιστεί να παραμείνει στο «Ελ. Βενιζέλος» περίπου μιάμιση ώρα, τελικά ο χρόνος παραμονής του αεροπλάνου άλλαξε και αναχώρησε μετά από τέσσερις ώρες; Ποιοι άλλοι πέρασαν την πόρτα της VIP αίθουσας του αεροδρομίου; Επίσης ποιοι αναγράφονται στα επίσημα έγγραφα που βάσει πρωτοκόλλου κατατίθενται στο αεροδρόμιο με την προσγείωση και απογείωση όλων των αεροσκαφών; Αξίζει να επισημανθεί ότι, σύμφωνα με καταγεγραμμένα στοιχεία, το συγκεκριμένο Falcon YV2486 στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έχει προσγειωθεί άλλες τέσσερις φορές στο αεροδρόμιο των Σπάτων, εκ των οποίων οι τρεις είναι μέσα στο 2015 και η τέταρτη στο 2016. Σε όλες δε τις περιπτώσεις η προσγείωσή του κρατήθηκε μυστική. Συγκεκριμένα, το ίδιο αεροσκάφος με εννέα συνολικά επιβαίνοντες, εκ των οποίων οι τέσσερις ήταν πλήρωμα, έφτασε στην Αθήνα στις 3 Μαρτίου του 2015, όπως και στις 30 Μαρτίου του 2015, αλλά και στις 14 Ιουνίου του 2015 και στις 18 Απριλίου του 2016.
Τα «κρυπτογραφημένα» έγγραφα
Η ιστορία με το κυβερνητικό αεροσκάφος της Βενεζουέλας και την 4ωρη στάση του στο «Ελ. Βενιζέλος» έχει, όπως όλα δείχνουν, έντονο και περίεργο παρασκήνιο που η κυβέρνηση ήθελε με κάθε τρόπο να μην αποκαλυφθεί. Οπως προκύπτει από τα απόρρητα έγγραφα που φέρνει στη δημοσιότητα το «ΘΕΜΑ», η ελληνική κυβέρνηση ενημερώθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή για την άφιξη του Falcon και άρα σε καμία περίπτωση δεν ήταν προγραμματισμένη η στάση του στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Παράλληλα, αν και γνώριζαν από το Σάββατο το πρωί για την επίσκεψη, επί τρεις ημέρες επέμεναν να αποκρύπτουν το γεγονός. Τέλος, αντί για μιάμιση ώρα, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας παρέμεινε στην αίθουσα VIP του αεροδρομίου συνολικά τέσσερις ώρες.
Το χρονικό, λοιπόν, βάσει των επίσημων εγγράφων, έχει ως εξής: Το Σάββατο 2 Μαρτίου και λίγο πριν το Falcon YV2486 μπει στο FIR Αθηνών, η πρεσβεία της Βενεζουέλας στην Αθήνα στέλνει στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ένα αίτημα που φέρει την ένδειξη «Verbal Note», που στη διπλωματική γλώσσα μεταφράζεται ως «ρηματική διακοίνωση», η οποία έχει χαρακτήρα ανεπίσημης ενημέρωσης. Εκεί πληροφορεί το αρμόδιο τμήμα Πρωτοκόλλου του υπουργείου ότι ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας θα φτάσει στην Αθήνα στις 2 Μαρτίου με το αεροσκάφος YV2486 περίπου στις 12.30 και θα αναχωρήσει την ίδια ημέρα στις 14.00. Μάλιστα, λόγω της επικείμενης άφιξης ζητάει από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Εξωτερικών να ανοίξει την αίθουσα VIP για τον κ. Αρεάζα και το διπλωματικό προσωπικό. Πρόκειται για τον σύμβουλο του υπουργού, πρεσβευτή της Βενεζουέλας στην Αθήνα Φρέντι Χεσούς Φερνάντες Τόρες (σ.σ αναφέρεται ο αριθμός του διπλωματικού διαβατηρίου), τη σύμβουλο της πρεσβείας Φιόνα Αλφονσίνα Σαμψόν Φιγκαρέλα (σ.σ. αναφέρεται επίσης ο αριθμός διαβατηρίου) και έναν Ελληνα οδηγό (σ.σ.: αναφέρεται ο αριθμός ταυτότητας και η πινακίδα του διπλωματικού οχήματος).
Το υπουργείο Εξωτερικών μέσω της Κρυπτογραφικής Υπηρεσίας ενημερώνει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και κοινοποιεί το έγγραφο στο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., τον Κλάδο Ασφάλειας και τη Διεύθυνση Ασφάλειας, ενώ ενημερώνεται το διπλωματικό γραφείο του κ. Γιώργου Κατρούγκαλου, το γραφείο του γενικού γραμματέα, η Α8 Διεύθυνση (Λατινικής Αμερικής και Καραϊικής) και η Διεύθυνση Εθιμοτυπίας. Ενα έγγραφο με την ένδειξη της αμέσου επιδόσεως που αποδεικνύει ότι τελικά όλοι γνώριζαν για την αιφνιδιαστική προσγείωση στο «Ελ. Βενιζέλος» του Falcon YV2486. «Διαβιβάζουμε συνημμένως αντίγραφο του υπ’ αριθμ. 065 από 02/03/2019 εγγράφου της εδώ πρεσβείας Βενεζουέλας, διά του οποίου ζητείται το άνοιγμα της αίθουσας Επισήμων Β’ κατά την άφιξη και αναχώρηση του κ. υπουργού Εξωτερικών Jorge Arreacha (sic!) από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” το Σάββατο 02/03/2019. Κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση Εθιμοτυπίας παρακαλούμε όπως διατεθεί η αίθουσα επισήμων Β’ κατά τις ως άνω ημέρες και ώρες και επιτραπεί η είσοδος στο όχημα με αριθμό πινακίδας (σ.σ. αναφέρονται τα στοιχεία της)».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα