Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
Στα λόγια έμεινε η περίφημη ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ του Γαβρόγλου
Στα λόγια έμεινε η περίφημη ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ του Γαβρόγλου
Μετά από ένα ατελείωτο «ράβε-ξήλωνε» ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε στην ουσία το ίδιο σχέδιο που είχε παρουσιάσει και πριν ένα χρόνο - Γκρίζες ζώνες και «θολά σημεία» εντοπίζουν οι καθηγητές - ΝΔ: Γιατί θα το καταψηφίσουμε
Μόνο στα λόγια έμεινε η πολυδιαφημισμένη εξαγγελία για ελεύθερη εισαγωγή στα Πανεπιστήμια καθώς ελάχιστοι θα είναι τελικά οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα καταφέρουν να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις, με βάση το νέο “τελικό” σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ύστερα από ατελείωτο “ράβε-ξήλωνε” στο σχέδιο νόμου.
Ένα χρόνο μετά τις αρχικές εξαγγελίες , ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε στην ουσία το ίδιο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια χωρίς να έχει κάνει ουσιαστικές διορθώσεις , παρά τις δηλώσεις για διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα .
Το σύστημα προσομοιάζει με αυτό των δεσμών, δηλαδή λειτουργεί με βάση την εξέταση σε 4 μαθήματα , χωρίς επιλογή πέμπτου μαθήματος και συντελεστές βαρύτητας. Η εισαγωγή θα γίνεται χωρίς εξετάσεις σε χαμηλής ζήτησης τμήματα σε ανάλογα με αυτά που εισέρχονται και τώρα οι υποψήφιοι με βαθμούς 5 και 6. Οι σχολές θα διαχωρίζονται σε αυτές που η εισαγωγή γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις και σε αυτές που η εισαγωγή επιτυγχάνεται μόνο με το απολυτήριο λυκείου, το σχέδιο δηλαδή με τις «κόκκινες» και τις «πράσινες σχολές». Ερωτηματικά προκαλεί η απόκτηση του απολυτηρίου ανά ομάδα σχολείων και θέματα που θα διορθώνονται από εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων , με την τελική βαθμολογία ωστόσο να ανοίγει τις «πύλες» των Πανεπιστημίων. Τα λεγόμενα «πράσινα τμήματα» θα ορίζονται από τη ζήτηση, όσο λιγότεροι τα δηλώνουν τόσο ευκολότερη θα είναι η εισαγωγή σε αυτά.
Σχολιάζοντας το σχέδιο η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, επισημαίνει «αν το υπουργείο Παιδείας το καταθέσει στη Βουλή, η Νέα Δημοκρατία θα σταθεί απέναντι καταψηφίζοντάς το». Σχετικά με το κείμενο που δημοσιοποιήθηκε για τη Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν. Με απλά λόγια, “πολύ κακό για το τίποτα” το σχέδιο του κ. Γαβρόγλου για τη Γ’ Λυκείου και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».Και τόνισε: «Ύστερα από σχεδόν 2 χρόνια αντικρουόμενων εξαγγελιών από τον Υπουργό και στελέχη της κυβέρνησης σχετικά με την κατάργηση ή μη των πανελλαδικών εξετάσεων, σήμερα, λίγο πριν την εκπνοή της σχολικής χρονιάς, ένα ακόμη σχέδιο είδε το φως της δημοσιότητας.Τόση αναμονή για ένα σχέδιο παρωχημένο με φανερή την ιδεοληπτική επιρροή του ΣΥΡΙΖΑ.Τόση αναμονή για ένα σχέδιο γεμάτο προβληματικά σημεία, όπως είναι ενδεικτικά ο διαχωρισμός των τμημάτων σε “Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης” (ΤΕΠ) και “Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις” (ΤΠΠΕ) και ο υποβιβασμός των Λατινικών σε μάθημα επιλογής. Τόση αναμονή για ένα σχέδιο που κάθε άλλο παρά μεταρρύθμιση είναι και με αλλαγές που κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο.Δεν προξενεί καμία έκπληξη ότι οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας έχουν ήδη εκδηλωθεί. Αν το Υπουργείο το καταθέσει στη Βουλή, η Νέα Δημοκρατία θα σταθεί απέναντι καταψηφίζοντάς το».
«Το σχέδιο που έδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για το Λύκειο είναι καταδικασμένο στη συνείδηση της πλειοψηφίας των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών. Και μόνο το γεγονός ότι φέρνει αλλαγές για τη σημερινή Β’ Λυκείου, δυο μόλις μήνες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, αντιμετωπίζοντας τους μαθητές σαν πειραματόζωα και φορτώνοντας με επιπλέον άγχος τις οικογένειές τους, δείχνει το άγχος της κυβέρνησης να φτιάξει ένα Λύκειο-φροντιστήριο-εξεταστικό κέντρο» σχολιάζει το ΚΚΕ.
“Γκρίζες” ζώνες και πολλά “θολά” σημεία εντοπίζουν οι καθηγητές επισημαίνοντας οτι πρόκειται για ένα περίπλοκο σύστημα που χρειάζεται διευκρινίσεις.
Όπως είπε στο ''ΘΕΜΑ” ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Κωνσταντίνος Νικηφόρου οι εκπαιδευτικοί θα δουν το σχέδιο και θα συνομιλήσουν και πάλι με τον κ. Γαβρόγλου. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ πάντως έκανε λόγο για «φροντιστηριοποίηση» του λυκείου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι θα γίνεται ένας αγώνας δρόμου για τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα , ενώ «κατηγοριοποιούνται» τα Πανεπιστήμια με Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης. Ερωτηματικά τίθεται για τις εξετάσεις που θα γίνονται ανά ομάδες σχολείων ενώ καθηγητές έλεγαν χαρακτηριστικά ότι «από τις αρχικές δηλώσεις για εξετάσεις ανά Νομό ή Περιφέρεια περάσαμε στις εξετάσεις ανά γειτονιά».
Σε οτι αφορά στο αδιάβλητο των Εξετάσεων που ήταν άλλωστε και το μεγάλο “ατού” των Πανελλαδικών Εξετάσεων ο κ. Γαβρόγλου δηλώνει: “Στις απολυτήριες εξετάσεις τα θέματα τα βάζει ο ίδιος ο καθηγητής της τάξης και διορθώνει ο ίδιος τα γραπτά των μαθητών του. Αν σε αυτό δεν υπεισέρχεται υποκειμενισμός δεν ξέρω πού υπεισέρχεται. Είναι σίγουρο ότι δεν το κάνουν όλοι οι καθηγητές αλλά υπάρχει ένας αριθμός καθηγητών που κάτω από πιέσεις –και είναι ανθρώπινο– υποχωρούν και περίπου όλοι παίρνουν τον ανώτατο βαθμό. Εμείς τι λέμε; Θα υπάρχει μια ομάδα εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ανά Δήμο και θα βάζει θέματα ίδια για όλα τα σχολεία της περιοχής. Αυτοί οι καθηγητές, επειδή δεν θα είναι μόνο ένας, βάζουν και την εκπαιδευτική τους εμπειρία. Μετά, τα γραπτά αυτά θα διορθώνονται με κλειστά τα ονόματα των μαθητών και δεν θα διορθώνονται από τους καθηγητές του συγκεκριμένου σχολείου αλλά από έναν καθηγητή της ομάδας σχολείων που είχε βάλει τα θέματα.
Άρα γίνεται πολύ πιο αντικειμενικό, βγαίνουν από τη μέση οι πιέσεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ξέρουν ότι ο καθηγητής δεν θα λάβει υπόψιν τυχόν πιέσεις. Τα θέματα που μπορεί να είναι από μια ομάδα καθηγητών σε έναν Δήμο Α’ στο επίπεδο της δυσκολίας και της συνθετότητας μπορεί να διαφέρουν από τα θέματα μιας άλλης. Αυτό όμως γίνεται και σήμερα γιατί γίνεται σε επίπεδο σχολείου. Γι’ αυτό και εμείς θέλουμε πρώτα να εδραιωθεί αυτό το σύστημα –άρα θα δίνουμε συγκεκριμένες οδηγίες, θα κάνουμε τις μελέτες μας αφού δούμε τις εξετάσεις– και όταν αυτό καθιερωθεί και εδραιωθεί, τότε θα αρχίσουμε να μετράμε τους βαθμούς του απολυτηρίου ως μέρους της βαθμολογίας για την εισαγωγή”.
Ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι για την πρώτη χρονιά εφαρμογής τους συστήματος δεν θα προσμετράται ο βαθμός του Απολυτηρίου , ο οποίος θα συνυπολογίζεται από τα επόμενα χρόνια.Το σύστημα πάντως θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2019-2020. Σύμφωνα με τον υπουργό η λογική του νέου συστήματος είναι ότι «ότι έχουμε λίγα μαθήματα, πολλές ώρες. Είναι λάθος, και το είπα στους συναδέλφους, να υποστηρίζει κανείς ότι αυτό είναι εναντίον της Γενικής Παιδείας. Γενική Παιδεία είναι να μαθαίνεις Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Ιστορία κτλ. Είναι μέρος της Γενικής μας Παιδείας αλλά, ταυτοχρόνως, προετοιμάζεσαι και για το Πανεπιστήμιο».
Ένα χρόνο μετά τις αρχικές εξαγγελίες , ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε στην ουσία το ίδιο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια χωρίς να έχει κάνει ουσιαστικές διορθώσεις , παρά τις δηλώσεις για διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα .
Το σύστημα προσομοιάζει με αυτό των δεσμών, δηλαδή λειτουργεί με βάση την εξέταση σε 4 μαθήματα , χωρίς επιλογή πέμπτου μαθήματος και συντελεστές βαρύτητας. Η εισαγωγή θα γίνεται χωρίς εξετάσεις σε χαμηλής ζήτησης τμήματα σε ανάλογα με αυτά που εισέρχονται και τώρα οι υποψήφιοι με βαθμούς 5 και 6. Οι σχολές θα διαχωρίζονται σε αυτές που η εισαγωγή γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις και σε αυτές που η εισαγωγή επιτυγχάνεται μόνο με το απολυτήριο λυκείου, το σχέδιο δηλαδή με τις «κόκκινες» και τις «πράσινες σχολές». Ερωτηματικά προκαλεί η απόκτηση του απολυτηρίου ανά ομάδα σχολείων και θέματα που θα διορθώνονται από εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων , με την τελική βαθμολογία ωστόσο να ανοίγει τις «πύλες» των Πανεπιστημίων. Τα λεγόμενα «πράσινα τμήματα» θα ορίζονται από τη ζήτηση, όσο λιγότεροι τα δηλώνουν τόσο ευκολότερη θα είναι η εισαγωγή σε αυτά.
Σχολιάζοντας το σχέδιο η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, επισημαίνει «αν το υπουργείο Παιδείας το καταθέσει στη Βουλή, η Νέα Δημοκρατία θα σταθεί απέναντι καταψηφίζοντάς το». Σχετικά με το κείμενο που δημοσιοποιήθηκε για τη Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν. Με απλά λόγια, “πολύ κακό για το τίποτα” το σχέδιο του κ. Γαβρόγλου για τη Γ’ Λυκείου και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».Και τόνισε: «Ύστερα από σχεδόν 2 χρόνια αντικρουόμενων εξαγγελιών από τον Υπουργό και στελέχη της κυβέρνησης σχετικά με την κατάργηση ή μη των πανελλαδικών εξετάσεων, σήμερα, λίγο πριν την εκπνοή της σχολικής χρονιάς, ένα ακόμη σχέδιο είδε το φως της δημοσιότητας.Τόση αναμονή για ένα σχέδιο παρωχημένο με φανερή την ιδεοληπτική επιρροή του ΣΥΡΙΖΑ.Τόση αναμονή για ένα σχέδιο γεμάτο προβληματικά σημεία, όπως είναι ενδεικτικά ο διαχωρισμός των τμημάτων σε “Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης” (ΤΕΠ) και “Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις” (ΤΠΠΕ) και ο υποβιβασμός των Λατινικών σε μάθημα επιλογής. Τόση αναμονή για ένα σχέδιο που κάθε άλλο παρά μεταρρύθμιση είναι και με αλλαγές που κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο.Δεν προξενεί καμία έκπληξη ότι οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας έχουν ήδη εκδηλωθεί. Αν το Υπουργείο το καταθέσει στη Βουλή, η Νέα Δημοκρατία θα σταθεί απέναντι καταψηφίζοντάς το».
«Το σχέδιο που έδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για το Λύκειο είναι καταδικασμένο στη συνείδηση της πλειοψηφίας των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών. Και μόνο το γεγονός ότι φέρνει αλλαγές για τη σημερινή Β’ Λυκείου, δυο μόλις μήνες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, αντιμετωπίζοντας τους μαθητές σαν πειραματόζωα και φορτώνοντας με επιπλέον άγχος τις οικογένειές τους, δείχνει το άγχος της κυβέρνησης να φτιάξει ένα Λύκειο-φροντιστήριο-εξεταστικό κέντρο» σχολιάζει το ΚΚΕ.
“Γκρίζες” ζώνες και πολλά “θολά” σημεία εντοπίζουν οι καθηγητές επισημαίνοντας οτι πρόκειται για ένα περίπλοκο σύστημα που χρειάζεται διευκρινίσεις.
Όπως είπε στο ''ΘΕΜΑ” ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Κωνσταντίνος Νικηφόρου οι εκπαιδευτικοί θα δουν το σχέδιο και θα συνομιλήσουν και πάλι με τον κ. Γαβρόγλου. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ πάντως έκανε λόγο για «φροντιστηριοποίηση» του λυκείου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι θα γίνεται ένας αγώνας δρόμου για τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα , ενώ «κατηγοριοποιούνται» τα Πανεπιστήμια με Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης. Ερωτηματικά τίθεται για τις εξετάσεις που θα γίνονται ανά ομάδες σχολείων ενώ καθηγητές έλεγαν χαρακτηριστικά ότι «από τις αρχικές δηλώσεις για εξετάσεις ανά Νομό ή Περιφέρεια περάσαμε στις εξετάσεις ανά γειτονιά».
Σε οτι αφορά στο αδιάβλητο των Εξετάσεων που ήταν άλλωστε και το μεγάλο “ατού” των Πανελλαδικών Εξετάσεων ο κ. Γαβρόγλου δηλώνει: “Στις απολυτήριες εξετάσεις τα θέματα τα βάζει ο ίδιος ο καθηγητής της τάξης και διορθώνει ο ίδιος τα γραπτά των μαθητών του. Αν σε αυτό δεν υπεισέρχεται υποκειμενισμός δεν ξέρω πού υπεισέρχεται. Είναι σίγουρο ότι δεν το κάνουν όλοι οι καθηγητές αλλά υπάρχει ένας αριθμός καθηγητών που κάτω από πιέσεις –και είναι ανθρώπινο– υποχωρούν και περίπου όλοι παίρνουν τον ανώτατο βαθμό. Εμείς τι λέμε; Θα υπάρχει μια ομάδα εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ανά Δήμο και θα βάζει θέματα ίδια για όλα τα σχολεία της περιοχής. Αυτοί οι καθηγητές, επειδή δεν θα είναι μόνο ένας, βάζουν και την εκπαιδευτική τους εμπειρία. Μετά, τα γραπτά αυτά θα διορθώνονται με κλειστά τα ονόματα των μαθητών και δεν θα διορθώνονται από τους καθηγητές του συγκεκριμένου σχολείου αλλά από έναν καθηγητή της ομάδας σχολείων που είχε βάλει τα θέματα.
Άρα γίνεται πολύ πιο αντικειμενικό, βγαίνουν από τη μέση οι πιέσεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ξέρουν ότι ο καθηγητής δεν θα λάβει υπόψιν τυχόν πιέσεις. Τα θέματα που μπορεί να είναι από μια ομάδα καθηγητών σε έναν Δήμο Α’ στο επίπεδο της δυσκολίας και της συνθετότητας μπορεί να διαφέρουν από τα θέματα μιας άλλης. Αυτό όμως γίνεται και σήμερα γιατί γίνεται σε επίπεδο σχολείου. Γι’ αυτό και εμείς θέλουμε πρώτα να εδραιωθεί αυτό το σύστημα –άρα θα δίνουμε συγκεκριμένες οδηγίες, θα κάνουμε τις μελέτες μας αφού δούμε τις εξετάσεις– και όταν αυτό καθιερωθεί και εδραιωθεί, τότε θα αρχίσουμε να μετράμε τους βαθμούς του απολυτηρίου ως μέρους της βαθμολογίας για την εισαγωγή”.
Ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι για την πρώτη χρονιά εφαρμογής τους συστήματος δεν θα προσμετράται ο βαθμός του Απολυτηρίου , ο οποίος θα συνυπολογίζεται από τα επόμενα χρόνια.Το σύστημα πάντως θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2019-2020. Σύμφωνα με τον υπουργό η λογική του νέου συστήματος είναι ότι «ότι έχουμε λίγα μαθήματα, πολλές ώρες. Είναι λάθος, και το είπα στους συναδέλφους, να υποστηρίζει κανείς ότι αυτό είναι εναντίον της Γενικής Παιδείας. Γενική Παιδεία είναι να μαθαίνεις Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Ιστορία κτλ. Είναι μέρος της Γενικής μας Παιδείας αλλά, ταυτοχρόνως, προετοιμάζεσαι και για το Πανεπιστήμιο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα