Μετρό Θεσσαλονίκης: Δεν «χορταίνουν» να το εγκαινιάζουν!
16.05.2019
11:36
Σπίρτζης και Νοτοπούλου στα «αποκαλυπτήρια του πρώτου συρμού» που έγιναν σήμερα ως προεκλογική φιέστα - Το Σεπτέμβρη τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια - Άγνωστο πότε θα δοθεί στο κοινό το έργο
Εγκαινίασαν μουσαμάδες, εγκαινίασαν έργα, εγκαινίασαν σταθμούς, τώρα κάνουν και τα «αποκαλυπτήρια» του πρώτου σταθμού του μετρό Θεσσαλονίκης που έφτασε στην πόλη και... πρόκειται να ξεκινήσει τις δοκιμαστικές διαδρομές!
Ο Χρήστος Σπίρτζης, ως ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης και η Κατερίνα Νοτοπούλου, ίσως ως πρώην υπουργός Μακεδονίας Θράκης, ίσως ως υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ για τον δήμο Θεσσαλονίκης, παρέστησαν στην τελετή των αποκαλυπτηρίων των βαγονιών που αναμένεται το φθινόπωρο να ξεκινήσουν τις δοκιμαστικές διαδρομές! Πολύ αργότερα, άγνωστο ακόμα το πότε ακριβώς, θα τεθούν στη διάθεση των πολιτών της Θεσσαλονίκης, όταν και στην πραγματικότητα θα εγκαινιαστεί η λειτουργία του μετρό...
Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), βρίσκονται από χθες στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη. Ακολούθησε η τοποθέτησή τους με γερανό πάνω στις ράγες, η συναρμολόγησή τους και τα «αποκαλυπτήρια».
«Θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου» εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο ο συρμός ξεκίνησε από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια και στη συνέχεια πέρασε από το Μπρίντιζι στην Ηγουμενίτσα με καράβι, πριν συνεχίσει οδικώς το ταξίδι του για τον τελικό προορισμό του το πρωί της Τρίτης. Το βάρος και ο όγκος των βαγονιών δε, ήταν τέτοια, ώστε οι τράκτορες που τα μετέφεραν δεν μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 30 χιλιομέτρων, στη διαδρομή από το εργοστάσιο της "Hitachi" στη Νότια Ιταλία μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε ότι εντός των επόμενων ημερών αναμένονται οι διαγωνισμοί από την Αττικό Μετρό για τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά της πόλης, λέγοντας χαρακτηριστικά, "είναι κάτι που το έχουμε ανάγκη στην πόλη".
Ο Χρήστος Σπίρτζης, ως ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης και η Κατερίνα Νοτοπούλου, ίσως ως πρώην υπουργός Μακεδονίας Θράκης, ίσως ως υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ για τον δήμο Θεσσαλονίκης, παρέστησαν στην τελετή των αποκαλυπτηρίων των βαγονιών που αναμένεται το φθινόπωρο να ξεκινήσουν τις δοκιμαστικές διαδρομές! Πολύ αργότερα, άγνωστο ακόμα το πότε ακριβώς, θα τεθούν στη διάθεση των πολιτών της Θεσσαλονίκης, όταν και στην πραγματικότητα θα εγκαινιαστεί η λειτουργία του μετρό...
Ο υπουργός, συνοδευόμενος και από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Θάνο Βούρδα και τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Στέλιο Παππά, είπε χαρακτηριστικά ότι «αφού ο ΠΑΟΚ πήρε το πρωτάθλημα, τελειώνει το Μετρό της Θεσσαλονίκης και αφού πήρε και νταμπλ, θα τελειώσει και η επέκταση για Καλαμαριά».
Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), βρίσκονται από χθες στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη. Ακολούθησε η τοποθέτησή τους με γερανό πάνω στις ράγες, η συναρμολόγησή τους και τα «αποκαλυπτήρια».
«Θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου» εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο ο συρμός ξεκίνησε από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια και στη συνέχεια πέρασε από το Μπρίντιζι στην Ηγουμενίτσα με καράβι, πριν συνεχίσει οδικώς το ταξίδι του για τον τελικό προορισμό του το πρωί της Τρίτης. Το βάρος και ο όγκος των βαγονιών δε, ήταν τέτοια, ώστε οι τράκτορες που τα μετέφεραν δεν μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 30 χιλιομέτρων, στη διαδρομή από το εργοστάσιο της "Hitachi" στη Νότια Ιταλία μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε ότι εντός των επόμενων ημερών αναμένονται οι διαγωνισμοί από την Αττικό Μετρό για τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά της πόλης, λέγοντας χαρακτηριστικά, "είναι κάτι που το έχουμε ανάγκη στην πόλη".
Γνωστοποίησε δε ότι "μέσα στις επόμενες ημέρες θα υλοποιηθούν και οι δεσμεύσεις που έχουμε κάνει για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, με πυκνότητα των δρομολογίων του ΟΑΣΘ στις γραμμές που υπάρχει ανάγκη".
Ο ίδιος, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι "οι τελευταίες ημέρες είναι των μέσων σταθερής τροχιάς", υπενθύμισε τα έργα που έγιναν για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Μυλόπουλος: Τέλος του 2020 το μετρό σε λειτουργία
Με τη φράση, "η Θεσσαλονίκη σήμερα αλλάζει σελίδα", ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, στις δηλώσεις του επισήμανε ότι "μετά από χρόνια εκτροχιασμού, σήμερα το μετρό εντροχιάστηκε. Ο πρώτος συρμός έφτασε στη Θεσσαλονίκη και μπήκε στις ράγες. Είναι μια μεγάλη δικαίωση για όλους εμάς που δουλέψαμε σκληρά τα τελευταία 3,5 χρόνια και που πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα".
Χαρακτηρίζοντας "ιστορική" τη σημερινή ημέρα, ο κ. Μυλόπουλος επισήμανε: "έχουμε ολοκληρώσει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης, έχουν ολοκληρωθεί οι υπόγειες σήραγγες σε όλο το μήκος και των δύο γραμμών, της πόλης και της Καλαμαριάς, έχει ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό έργο των υπόγειων σταθμών και ήδη έχει παραδοθεί ο πρώτος στο συντριβάνι, την άλλη εβδομάδα παραδίδεται ο δεύτερος του Ευκλείδη και αμέσως μετά ο τρίτος που θα είναι του Παπάφη".
Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος πρόσθεσε πως "πλέον εισερχόμαστε στην εποχή της οργάνωσης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, με την έναρξη των δοκιμών μέσα στο αμαξοστάσιο της Πυλαιάς. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια κατά μήκος της γραμμής και θα λειτουργήσει έτσι το έργο της βασικής γραμμής, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που θέσαμε από την αρχή, δηλαδή τέλους του 2020. Εντός του 2021 θα τεθεί σε λειτουργία και το έργο της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά".
Ο ίδιος, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι "οι τελευταίες ημέρες είναι των μέσων σταθερής τροχιάς", υπενθύμισε τα έργα που έγιναν για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Μυλόπουλος: Τέλος του 2020 το μετρό σε λειτουργία
Με τη φράση, "η Θεσσαλονίκη σήμερα αλλάζει σελίδα", ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, στις δηλώσεις του επισήμανε ότι "μετά από χρόνια εκτροχιασμού, σήμερα το μετρό εντροχιάστηκε. Ο πρώτος συρμός έφτασε στη Θεσσαλονίκη και μπήκε στις ράγες. Είναι μια μεγάλη δικαίωση για όλους εμάς που δουλέψαμε σκληρά τα τελευταία 3,5 χρόνια και που πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα".
Χαρακτηρίζοντας "ιστορική" τη σημερινή ημέρα, ο κ. Μυλόπουλος επισήμανε: "έχουμε ολοκληρώσει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης, έχουν ολοκληρωθεί οι υπόγειες σήραγγες σε όλο το μήκος και των δύο γραμμών, της πόλης και της Καλαμαριάς, έχει ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό έργο των υπόγειων σταθμών και ήδη έχει παραδοθεί ο πρώτος στο συντριβάνι, την άλλη εβδομάδα παραδίδεται ο δεύτερος του Ευκλείδη και αμέσως μετά ο τρίτος που θα είναι του Παπάφη".
Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος πρόσθεσε πως "πλέον εισερχόμαστε στην εποχή της οργάνωσης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, με την έναρξη των δοκιμών μέσα στο αμαξοστάσιο της Πυλαιάς. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια κατά μήκος της γραμμής και θα λειτουργήσει έτσι το έργο της βασικής γραμμής, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που θέσαμε από την αρχή, δηλαδή τέλους του 2020. Εντός του 2021 θα τεθεί σε λειτουργία και το έργο της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά".
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr