Πανελλαδικές 2019 - Πανελλήνιες 2019 - ΕΠΑΛ: Διαβάστε τις απαντήσεις - Απλά και κατανοητά τα θέματα
06.06.2019
12:10
Πανελλαδικές 2019: Πρεμιέρα με Καμύ - Οι πρώτες εκτιμήσεις εκπαιδευτικών - Αύριο ξεκινούν για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων
Η αρχή για τις Πανελλαδικές 2019 έγινε σήμερα με τα ΕΠΑΛ! Απλά και κατανοητά χαρακτηρίζονται τα θέματα των Νεολεληνικών που εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι και οι πρώτες εκτιμήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών κάνουν λόγο για θέματα που ανταποκρίνονται στη διδακτέα ύλη των υποψηφίων ενώ δίνεται και η δυνατότητα οι υποψήφιοι να παρουσιάσουν τις δικές τους απόψεις.
Διαβάστε ΕΔΩ τα θέματα της Νέας ελληνικής γλώσσας στα ΕΠΑΛ.
Διαβάστε ΕΔΩ τις προτεινόμενες απαντήσεις.
Το προς εξέταση θέμα αφορούσε στην τέχνη όπως παρουσιάζεται σε κείμενο του Αλμπερτ Καμύ, ενώ δόθηκε και ποίημα στο Λογοτεχνικό Κείμενο της ιταλίδας ποιήτριας Αλντα Μερίνι.
H Ρούλα Μακρή, φιλόλογος της ΟΕΦΕ, αναφέρει:
«Το οξύμωρο με τα φετινά θέματα των ΕΠΑΛ είναι πως και το μη λογοτεχνικό και το λογοτεχνικό ήταν στην πραγματικότητα λογοτεχνικά, καθώς το «μη λογοτεχνικό κείμενο» ήταν ο λόγος του Αλμπερ Καμύ όταν βραβεύτηκε με το Νόμπελ της Σουηδικής Ακαδημίας. Συνεπώς μάλλον η λογοτεχνία είχε την τιμητική της. Ειδικότερα το μη λογοτεχνικό ίσως ήταν υπέρ το δέον σύνθετο για τους μαθητές των ΕΠΑΛ κυρίως λόγω του ότι ειδικά η πρώτη παράγραφος του κειμένου ήταν μεγάλη σε έκταση και με αρκετές σκέψεις που επικαλύπτονταν. Συνεπώς μάλλον θα ήταν δύσκολο για έναν μαθητή το να εντοπίσει την ουσία/πλαγιότιτλο. Να προσθέσουμε εδώ πως η περίληψη ζητήθηκε σε δύο παραγράφους του κειμένου, από τις τρεις συνολικά, πράγμα που το θεωρούμε μάλλον εκδήλωση αμηχανίας εκ μέρους της επιτροπής.
Στην άσκηση της περίληψης θεωρούμε πως πέρα από τα άλλα είναι σημαντικό ο μαθητής να διακρίνει τη διεύρυνση που πραγματοποιεί ο Καμύ στο τέλος της 2η παραγράφου εντάσσοντας στους δημιουργούς οχι μόνο τους καλλιτέχνες αλλά και τους εργάτες. Οι ασκήσεις Β σαφώς ήταν βατές. Στο Γ υπάρχει ο κίνδυνος να παρασυρθεί ο μαθητής στη διαίρεση της επιχειρηματολογίας του α) στην Τεχνη και β) στον Πολιτισμό. Το θέμα θα μπορούσε βέβαια να αντιμετωπιστεί και με αυτόν τον τρόπο, ωστόσο μάλλον θα ήταν δύσβατος για τους μαθητές.
Θεωρούμε προτιμότερη τη διαίρεση σε α)θεωρητική β)βιωματική πλευρά του εκπαιδευτικού συστήματος.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ: Η μόνη επισήμανση αφορά την επιλογή ενός λογοτεχνικού κειμένου με «συνάφεια», ώστε να συμπορεύεται με το μη λογοτεχνικό. Θεωρούμε πως αυτές οι επιλογές υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να προκαλέσουν συγχυση και να οδηγήσουν σε μια αλληλοεξάρτηση των δυο κειμένων που είναι άνευ νοήματος και για την γλώσσα και για τη λογοτεχνία. Οι ερωτήσεις ήταν βατές και σαφείς. Ωστόσο το ίδιο το ποίημα ήταν μάλλον αδύναμο. Στην παραγωγή λόγου, αν δεν δόθηκαν διευκρινίσεις από την επιτροπή, είναι προφανές πως άλλα παιδιά θα γράψουν γενικά για την τέχνη και άλλα για συγκεκριμένες μορφές της. Στις απαντήσεις επιλέξαμε τη δεύτερη εκδοχή. Υποθέτουμε πως όλες θα γίνουν δεκτές».
«Καλή επιτυχία στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις» ευχήθηκε την ίδια ώρα, στους υποψηφίους η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζιούφη τονίζοντας «μια ακόμη σχολική χρονιά τελείωσε, γεμάτη με γνώσεις, προετοιμασία, αγωνίες αλλά και αισιοδοξία. Οι υποψήφιοι και υποψήφιες καλούνται τώρα να εμπιστευτούν τις δυνάμεις τους και να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό ώστε να πετύχουν τους στόχους τους».
Διαβάστε ΕΔΩ τα θέματα της Νέας ελληνικής γλώσσας στα ΕΠΑΛ.
Διαβάστε ΕΔΩ τις προτεινόμενες απαντήσεις.
Το προς εξέταση θέμα αφορούσε στην τέχνη όπως παρουσιάζεται σε κείμενο του Αλμπερτ Καμύ, ενώ δόθηκε και ποίημα στο Λογοτεχνικό Κείμενο της ιταλίδας ποιήτριας Αλντα Μερίνι.
H Ρούλα Μακρή, φιλόλογος της ΟΕΦΕ, αναφέρει:
«Το οξύμωρο με τα φετινά θέματα των ΕΠΑΛ είναι πως και το μη λογοτεχνικό και το λογοτεχνικό ήταν στην πραγματικότητα λογοτεχνικά, καθώς το «μη λογοτεχνικό κείμενο» ήταν ο λόγος του Αλμπερ Καμύ όταν βραβεύτηκε με το Νόμπελ της Σουηδικής Ακαδημίας. Συνεπώς μάλλον η λογοτεχνία είχε την τιμητική της. Ειδικότερα το μη λογοτεχνικό ίσως ήταν υπέρ το δέον σύνθετο για τους μαθητές των ΕΠΑΛ κυρίως λόγω του ότι ειδικά η πρώτη παράγραφος του κειμένου ήταν μεγάλη σε έκταση και με αρκετές σκέψεις που επικαλύπτονταν. Συνεπώς μάλλον θα ήταν δύσκολο για έναν μαθητή το να εντοπίσει την ουσία/πλαγιότιτλο. Να προσθέσουμε εδώ πως η περίληψη ζητήθηκε σε δύο παραγράφους του κειμένου, από τις τρεις συνολικά, πράγμα που το θεωρούμε μάλλον εκδήλωση αμηχανίας εκ μέρους της επιτροπής.
Στην άσκηση της περίληψης θεωρούμε πως πέρα από τα άλλα είναι σημαντικό ο μαθητής να διακρίνει τη διεύρυνση που πραγματοποιεί ο Καμύ στο τέλος της 2η παραγράφου εντάσσοντας στους δημιουργούς οχι μόνο τους καλλιτέχνες αλλά και τους εργάτες. Οι ασκήσεις Β σαφώς ήταν βατές. Στο Γ υπάρχει ο κίνδυνος να παρασυρθεί ο μαθητής στη διαίρεση της επιχειρηματολογίας του α) στην Τεχνη και β) στον Πολιτισμό. Το θέμα θα μπορούσε βέβαια να αντιμετωπιστεί και με αυτόν τον τρόπο, ωστόσο μάλλον θα ήταν δύσβατος για τους μαθητές.
Θεωρούμε προτιμότερη τη διαίρεση σε α)θεωρητική β)βιωματική πλευρά του εκπαιδευτικού συστήματος.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ: Η μόνη επισήμανση αφορά την επιλογή ενός λογοτεχνικού κειμένου με «συνάφεια», ώστε να συμπορεύεται με το μη λογοτεχνικό. Θεωρούμε πως αυτές οι επιλογές υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να προκαλέσουν συγχυση και να οδηγήσουν σε μια αλληλοεξάρτηση των δυο κειμένων που είναι άνευ νοήματος και για την γλώσσα και για τη λογοτεχνία. Οι ερωτήσεις ήταν βατές και σαφείς. Ωστόσο το ίδιο το ποίημα ήταν μάλλον αδύναμο. Στην παραγωγή λόγου, αν δεν δόθηκαν διευκρινίσεις από την επιτροπή, είναι προφανές πως άλλα παιδιά θα γράψουν γενικά για την τέχνη και άλλα για συγκεκριμένες μορφές της. Στις απαντήσεις επιλέξαμε τη δεύτερη εκδοχή. Υποθέτουμε πως όλες θα γίνουν δεκτές».
«Καλή επιτυχία στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις» ευχήθηκε την ίδια ώρα, στους υποψηφίους η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζιούφη τονίζοντας «μια ακόμη σχολική χρονιά τελείωσε, γεμάτη με γνώσεις, προετοιμασία, αγωνίες αλλά και αισιοδοξία. Οι υποψήφιοι και υποψήφιες καλούνται τώρα να εμπιστευτούν τις δυνάμεις τους και να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό ώστε να πετύχουν τους στόχους τους».
Ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειδάκης σε μήνυμά του αφού ευχήθηκε καλή επιτυχία αναφέρθηκε σε «ταξίδι γνώσεων και επιλογών μέσα από την ευγενή άμιλλα της δια βίου εκπαίδευσης»Και εστίασε σε «συμβουλή για θάρρος και ψυχραιμία και αισιοδοξία ότι μπορούν οι υποψήφιοι να τα καταφέρουν».
Οι Εξετάσεις συνεχίζονται το Σάββατο για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ ενώ αύριο ξεκινούν οι Πανελλαδικές 2019 για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων που είναι και η μεγαλύτερη μερίδα.
Διαβάστε λίγα λόγια για το βιβλίο του Αλμπέρ Καμύ «Ο καλλιτέχνης και η εποχή του» ΕΔΩ
Οι Εξετάσεις συνεχίζονται το Σάββατο για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ ενώ αύριο ξεκινούν οι Πανελλαδικές 2019 για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων που είναι και η μεγαλύτερη μερίδα.
Διαβάστε λίγα λόγια για το βιβλίο του Αλμπέρ Καμύ «Ο καλλιτέχνης και η εποχή του» ΕΔΩ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr