Πώς να ενυδατωθούμε και παράλληλα να ζήσουμε μια συναρπαστική γευστική εμπειρία στα πρότυπα του υγιεινού τρόπου ζωής – Τα καλύτερα blends με φρούτα, βότανα και εσπεριδοειδή.
Μορφή ο Μόρφου: Η ιστορία του «απασφαλίσαντος» Μητροπολίτη
Μορφή ο Μόρφου: Η ιστορία του «απασφαλίσαντος» Μητροπολίτη
Η ομοφοβική μορφή του ιεράρχη που εντοπίζει τους ομοφυλόφιλους από την... μπόχα τους - Η τραγική ιστορία του ξεριζωμένου και χαροκαμένου απ’ τον «Αττίλα» προσφυγόπουλου που ως κληρικός απέκτησε τη φήμη του συνετού κήρυκα, μέχρι που εκφράστηκε δημόσια για τη «μεταδοτική ασθένεια των gay» προκαλώντας πόλεμο στα media
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Με ένα αιφνίδιο ξέσπασμα, σαν να καταπίεζε πολύ καιρό τις απόψεις του έως τη στιγμή της δημόσιας έκρηξης, ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος κατάφερε να στρέψει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας - αλλά και να προκαλέσει τον αποτροπιασμό μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης στην Κύπρο και την Ελλάδα. Το μπαράζ των ακραίων δηλώσεών του στράφηκε κατά της ομοφυλοφιλίας («που αναδίδει μπόχα») και των εκτρώσεων, τις οποίες μέσω ενός αλλόκοτου συλλογισμού σύνδεσε με τον κατά συρροή δολοφόνο Νικόλα Μεταξά («που χρειάζεται βοήθεια»). Ακολούθησε θύελλα αντιδράσεων κατά του Νεόφυτου, ενός ανώτατου ιερωμένου με πτυχίο Νομικής, πάλαι ποτέ αριστερό, ξεριζωμένο και χαροκαμένο από την τουρκική εισβολή του 1974. Αλλά και με τη φήμη του μετριοπαθούς, συνετού κήρυκα του θείου λόγου και της αγάπης. Ενώ όσοι τον γνωρίζουν εξεπλάγησαν σφόδρα από τις τελευταίες δημόσιες τοποθετήσεις του, η ομοφυλοφιλική κοινότητα (ΛΟΑΤΚΙ) όχι μόνο καταδικάζει τις απόψεις του, αλλά τον απειλεί με μηνύσεις.
Εξυπακούεται, φυσικά, ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πνέουν μένεα κατά του Νεόφυτου, ανακαλύπτοντας στη μορφή του έναν νέο ρασοφόρο ρήτορα του μίσους - εξ ου και δεκάδες χρήστες τού ρίχνουν το ανάθεμα με βαρύτατες εκφράσεις («τρελόπαπας», «ομοφοβικός», «ρατσιστής» κ.ο.κ) στο Facebook και στο Twitter. Ο ίδιος εμμένει στις απόψεις του, παρά τον ντόρο και κυρίως παρά το γεγονός ότι η Αρχιεπισκοπή Κύπρου διαχώρισε τη θέση της, επί της ουσίας αφήνοντας τον Μητροπολίτη Μόρφου στη μοναξιά των ακροτήτων του.
Ομοφυλοφιλία και εγκυμοσύνη
Σε πρόσφατη ομιλία του για την ομοφυλοφιλία ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος και κατά κόσμον Ομηρος Μασούρας είπε ότι του προκαλεί αλγεινή εντύπωση ότι γίνονται «παρελάσεις υπερηφάνειας» από τους ομοφυλόφιλους. Υποστήριξε ότι η λέξη «υπερηφάνεια» δεν είναι τυχαία: «Οπως λέει και το τραγούδι, “πίσω από τις λέξεις, κρύβεται ο Αλέξης”», προσθέτοντας ότι «πίσω από τις παρελάσεις υπερηφάνειας κρύβεται η δαιμονική πομπή» αυτών των ανθρώπων.
Στην επίμαχη ομιλία του επικαλέστηκε τον Αγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη προκειμένου να αναδείξει τις... αιτίες της ομοφυλοφιλίας. Οπως ισχυρίστηκε, ο Αγιος Πορφύριος είχε λύσει οριστικά το ζήτημα, θεωρώντας την ομοφυλοφιλία «πρόβλημα που συνήθως το μεταδίδουν οι γονιοί προς το παιδί. Και αυτό συμβαίνει την ώρα της ερωτικής πράξης ή κατά τη διάρκεια της κυοφορίας. Οταν γίνεται δηλαδή ερωτική πράξη των γονέων όχι φυσιολογική, αλλά πρωκτική. Αυτό όταν στη γυναίκα αρέσει, δημιουργείται επιθυμία και στο κυοφορούμενο βρέφος». Στην ίδια ομιλία ο Μητροπολίτης Μόρφου αναφέρθηκε και σε συγκεκριμένο περιστατικό με έναν φίλο του μοναχό, ο οποίος σε κάποια κοινωνική εκδήλωση «είδε έναν νεαρό πολύ όμορφο και του είπε: “Σταμάτα αυτά που κάνεις”. Ο νεαρός διερωτήθηκε τι εννοούσε και ο μοναχός τού απάντησε: “Αυτό, που πηγαίνεις με διάφορους. Θα κολλήσεις και καμιά αρρώστια και θα πεθάνεις νωρίς. Να γνωρίσεις τη μετάνοια, έχει χαρά η μετάνοια”. Ο νεαρός ρώτησε τον μοναχό πώς ξέρει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις και ο μοναχός του είπε: “Οπως πέρασες, βρωμούσες, έβγαινε μια μπόχα από εσένα και αυτή η αρσενοκοιτία που κάνεις έχει συγκεκριμένη μυρωδιά που τη γνωρίζω”». Κατά τον Μητροπολίτη Νεόφυτο, αυτό το παιδί βοηθήθηκε από την προσευχή όλης της οικογένειάς του, άλλαξε σεξουαλικό προσανατολισμό και «τώρα ευωδιάζει. Δεν σας λέω παραμύθια. Είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας».
Ο «ευσεβής» serial killer
Σε μια προσπάθεια να επικρίνει τον «μεγάλο αριθμό των εκτρώσεων», ο Μητροπολίτης Μόρφου επιχείρησε να τις παραλληλίσει με τις δολοφονίες παιδιών από τον 35χρονο serial killer ίλαρχο Νικόλα Μεταξά. Μάλιστα, στην προσπάθεια αυτή φάνηκε να ξεπλένει τις δολοφονίες των παιδιών λέγοντας: «Είπα και αλλού, δεν επιτρέπεται η Κύπρος να έχει τόσο υψηλό ποσοστό εκτρώσεων και να μαραζώνουμε για τα δύο παιδάκια που σκότωσε ο δολοφόνος. Εσύ έκαμες τρεις εκτρώσεις και τώρα, υποκριτή και φαρισαίε, κατακρίνεις τον Νικόλα. Και αυτό συνέβη σε πάρα πολλά σπίτια, σε πάρα πολλές οικογένειες. Μια χώρα με τόσο υψηλό ποσοστό εκτρώσεων είναι δυνατό να μη γεννήσει έναν τέτοιο δολοφόνο;». Για τον ίδιο τον serial killer είπε ότι, παρά τα εγκλήματα, του ζήτησε να εξομολογηθεί και αυτό -κατά την άποψή του- αποτελεί τιμή για την Κύπρο, αφού ένας τέτοιος δολοφόνος έχει τη διάθεση της εξομολόγησης. «Θέλει βοήθεια τώρα», είπε, «όπως είπαμε πριν για τον ομοφυλόφιλο ότι του εμφανίζονταν όλοι οι άντρες που πήγε μαζί τους, πρέπει του Νικόλα να του διδάξει κάποιος τώρα για όλες αυτές τις καημένες υπάρξεις που σκότωσε, να προσεύχεται για την καθεμία ξεχωριστά».
Δεν παίρνει λέξη πίσω
Παρά τον σάλο και τις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι δηλώσεις του, ο Μητροπολίτης Μόρφου δεν θέλησε να να ανακαλέσει. Οταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τις αντιδράσεις, εκείνος απάντησε: «Εξέφρασα τη θέση της Εκκλησίας και των Αγίων της Εκκλησίας μας», παραπέμποντας στην εκρηκτική ομιλία του, η οποία παραμένει αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης Μόρφου. Ωστόσο ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος, ο οποίος επίσης κατά καιρούς έχει κάνει αιχμηρές δηλώσεις για την ομοφυλοφιλία χαρακτηρίζοντάς την «ασθένεια», πήρε αποστάσεις από τον Μητροπολίτη Μόρφου, λέγοντας ότι οι θέσεις του δεν εκφράζουν την Εκκλησία και ότι ο ίδιος δεν τις υιοθετεί. Ο μόνος επίσκοπος που τοποθετήθηκε επί του ζητήματος Νεόφυτου ήταν ο Μητροπολίτης Κερύνειας Χρυσόστομος. Σε ανάρτηση του στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης έγραψε: «Εκφράζοντας τη θέση της Ιεράς Μητροπόλεως Κυρηνείας και τη δική μου προσωπικώς, πιστεύουμε ότι ο κληρικός δεν πρέπει να ανακατεύεται μέσα στις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών. Επίσης από την εμπειρία μας μέσα από τη μελέτη των έργων αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας ή και σε προσωπική επικοινωνία μαζί τους, δεν έχουμε διαβάσει και δεν έχουμε ακούσει οι Αγιοί μας να αναφέρονται σε τέτοιου είδους θέματα με τόση λεπτομέρεια».
Οι δηλώσεις του Μητροπολίτη Νεόφυτου πιθανόν να αποτελέσουν αντικείμενο ποινικής έρευνας έπειτα από καταγγελία που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα καταθέσει προς τον Γενικό Εισαγγελέα της Κύπρου η κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ. Μέλη της υποστηρίζουν πως τα όσα είπε ο Μητροπολίτης συνιστούν ρητορική μίσους και συνεπώς ποινικό αδίκημα. Η υπόθεση έφτασε ως τα ΜΜΕ πολλών ξένων χωρών, γεγονός που ανάγκασε και την κυπριακή κυβέρνηση να τοποθετηθεί διά του κυβερνητικού εκπροσώπου Πρόδρομου Προδρόμου, ο οποίος ανέφερε: «Σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, η οποία πέραν των κοινωνικών ηθών της διαθέτει και νομοθεσία που προστατεύει τα δικαιώματα κάθε πολίτη και υπηρετεί τις αρχές της ισότητας και την αξιοπρέπεια των πολιτών, ανάλογες τοποθετήσεις έρχονται σε αντίθεση με τη νομοθεσία, καθώς και τις γενικές αρχές ίσων δικαιωμάτων των πολιτών». Εντονη υπήρξε και η αντίδραση των κομμάτων και της Επιτρόπου Διοικήσεως (Συνήγορος του Πολίτη).
Ποιος είναι ο ακραίος Νεόφυτος
Ο κατά κόσμον Ομηρος Μασούρας γεννήθηκε το 1962 στο κατεχόμενο χωριό Ζώδια. Σε ηλικία 8 ετών έχασε τον πατέρα του και μεγάλωσε με τη μητέρα του Μηλιά και τον αδελφό του Πέτρο. Το 1974, με την τουρκική εισβολή, η οικογένεια Μασούρα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σπίτι της στο χωριό και μετακόμισε σε προσφυγικό συνοικισμό στη Λευκωσία. Το 1974 σημάδεψε τη ζωή του Ομήρου με τραγικό τρόπο. Μόλις τέλειωσαν οι μάχες με τους Τούρκους, ο αδελφός του σκοτώθηκε σε τροχαίο ενώ πήγαινε στο χωριό Πεδουλάς για να συναντήσει τη μητέρα τους. Ηταν μόλις 24 ετών και ο Ομηρος 12, μαθητής Γυμνασίου. Μέσα σε λίγα χρόνια έχασε τον πατέρα του, τον αδελφό του, το σπίτι του και το χωριό του. Ολα αυτά τα κουβαλούσε ως βαρύ φορτίο. Ωστόσο, το πιο βαρύ, όπως λέει ο ίδιος, ήταν το «γιατί» για τον θάνατο του αδελφού του. Την απάντηση είπε πως του την έδωσε, μετά από προσευχή, ο Αγιος Ιάκωβος Τσαλίκης στη Μονή Οσίου Δαυίδ στην Εύβοια. Του είπε πως ο αδελφός του, όταν σπούδαζε στο Ισραήλ, είχε ερωτευτεί μια Εβραία, η οποία είχε αποφασίσει να τον παντρευτεί και ήθελε να πάει ολόκληρη η οικογένεια στο Ισραήλ. «Εκεί θα χάνατε τη πίστη σας και η μάνα σας θα έλιωνε που θα έβλεπε την αλλοίωση των παιδιών της», είπε στον Ομηρο ο Αγιος Ιάκωβος. Και πρόσθεσε πως «αυτή η Εβραία δεν ήταν τυχαία, γιατί είχε πολύ χρυσό αλλά δεν είχε Χριστό. Ο Θεός προτίμησε -για να μη βλαφτείτε πνευματικά- και αποφάσισε να θερίσει τον αδελφό σου στα 24 του». Πάντως, η μητέρα του Μητροπολίτη Νεόφυτου έζησε ως τα 94 και πέθανε το 2015.
Από το ΑΚΕΛ και τη Νομική στην Εκκλησία
Εξυπακούεται, φυσικά, ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πνέουν μένεα κατά του Νεόφυτου, ανακαλύπτοντας στη μορφή του έναν νέο ρασοφόρο ρήτορα του μίσους - εξ ου και δεκάδες χρήστες τού ρίχνουν το ανάθεμα με βαρύτατες εκφράσεις («τρελόπαπας», «ομοφοβικός», «ρατσιστής» κ.ο.κ) στο Facebook και στο Twitter. Ο ίδιος εμμένει στις απόψεις του, παρά τον ντόρο και κυρίως παρά το γεγονός ότι η Αρχιεπισκοπή Κύπρου διαχώρισε τη θέση της, επί της ουσίας αφήνοντας τον Μητροπολίτη Μόρφου στη μοναξιά των ακροτήτων του.
Ομοφυλοφιλία και εγκυμοσύνη
Σε πρόσφατη ομιλία του για την ομοφυλοφιλία ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος και κατά κόσμον Ομηρος Μασούρας είπε ότι του προκαλεί αλγεινή εντύπωση ότι γίνονται «παρελάσεις υπερηφάνειας» από τους ομοφυλόφιλους. Υποστήριξε ότι η λέξη «υπερηφάνεια» δεν είναι τυχαία: «Οπως λέει και το τραγούδι, “πίσω από τις λέξεις, κρύβεται ο Αλέξης”», προσθέτοντας ότι «πίσω από τις παρελάσεις υπερηφάνειας κρύβεται η δαιμονική πομπή» αυτών των ανθρώπων.
Στην επίμαχη ομιλία του επικαλέστηκε τον Αγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη προκειμένου να αναδείξει τις... αιτίες της ομοφυλοφιλίας. Οπως ισχυρίστηκε, ο Αγιος Πορφύριος είχε λύσει οριστικά το ζήτημα, θεωρώντας την ομοφυλοφιλία «πρόβλημα που συνήθως το μεταδίδουν οι γονιοί προς το παιδί. Και αυτό συμβαίνει την ώρα της ερωτικής πράξης ή κατά τη διάρκεια της κυοφορίας. Οταν γίνεται δηλαδή ερωτική πράξη των γονέων όχι φυσιολογική, αλλά πρωκτική. Αυτό όταν στη γυναίκα αρέσει, δημιουργείται επιθυμία και στο κυοφορούμενο βρέφος». Στην ίδια ομιλία ο Μητροπολίτης Μόρφου αναφέρθηκε και σε συγκεκριμένο περιστατικό με έναν φίλο του μοναχό, ο οποίος σε κάποια κοινωνική εκδήλωση «είδε έναν νεαρό πολύ όμορφο και του είπε: “Σταμάτα αυτά που κάνεις”. Ο νεαρός διερωτήθηκε τι εννοούσε και ο μοναχός τού απάντησε: “Αυτό, που πηγαίνεις με διάφορους. Θα κολλήσεις και καμιά αρρώστια και θα πεθάνεις νωρίς. Να γνωρίσεις τη μετάνοια, έχει χαρά η μετάνοια”. Ο νεαρός ρώτησε τον μοναχό πώς ξέρει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις και ο μοναχός του είπε: “Οπως πέρασες, βρωμούσες, έβγαινε μια μπόχα από εσένα και αυτή η αρσενοκοιτία που κάνεις έχει συγκεκριμένη μυρωδιά που τη γνωρίζω”». Κατά τον Μητροπολίτη Νεόφυτο, αυτό το παιδί βοηθήθηκε από την προσευχή όλης της οικογένειάς του, άλλαξε σεξουαλικό προσανατολισμό και «τώρα ευωδιάζει. Δεν σας λέω παραμύθια. Είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας».
Ο «ευσεβής» serial killer
Σε μια προσπάθεια να επικρίνει τον «μεγάλο αριθμό των εκτρώσεων», ο Μητροπολίτης Μόρφου επιχείρησε να τις παραλληλίσει με τις δολοφονίες παιδιών από τον 35χρονο serial killer ίλαρχο Νικόλα Μεταξά. Μάλιστα, στην προσπάθεια αυτή φάνηκε να ξεπλένει τις δολοφονίες των παιδιών λέγοντας: «Είπα και αλλού, δεν επιτρέπεται η Κύπρος να έχει τόσο υψηλό ποσοστό εκτρώσεων και να μαραζώνουμε για τα δύο παιδάκια που σκότωσε ο δολοφόνος. Εσύ έκαμες τρεις εκτρώσεις και τώρα, υποκριτή και φαρισαίε, κατακρίνεις τον Νικόλα. Και αυτό συνέβη σε πάρα πολλά σπίτια, σε πάρα πολλές οικογένειες. Μια χώρα με τόσο υψηλό ποσοστό εκτρώσεων είναι δυνατό να μη γεννήσει έναν τέτοιο δολοφόνο;». Για τον ίδιο τον serial killer είπε ότι, παρά τα εγκλήματα, του ζήτησε να εξομολογηθεί και αυτό -κατά την άποψή του- αποτελεί τιμή για την Κύπρο, αφού ένας τέτοιος δολοφόνος έχει τη διάθεση της εξομολόγησης. «Θέλει βοήθεια τώρα», είπε, «όπως είπαμε πριν για τον ομοφυλόφιλο ότι του εμφανίζονταν όλοι οι άντρες που πήγε μαζί τους, πρέπει του Νικόλα να του διδάξει κάποιος τώρα για όλες αυτές τις καημένες υπάρξεις που σκότωσε, να προσεύχεται για την καθεμία ξεχωριστά».
Δεν παίρνει λέξη πίσω
Παρά τον σάλο και τις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι δηλώσεις του, ο Μητροπολίτης Μόρφου δεν θέλησε να να ανακαλέσει. Οταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τις αντιδράσεις, εκείνος απάντησε: «Εξέφρασα τη θέση της Εκκλησίας και των Αγίων της Εκκλησίας μας», παραπέμποντας στην εκρηκτική ομιλία του, η οποία παραμένει αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης Μόρφου. Ωστόσο ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος, ο οποίος επίσης κατά καιρούς έχει κάνει αιχμηρές δηλώσεις για την ομοφυλοφιλία χαρακτηρίζοντάς την «ασθένεια», πήρε αποστάσεις από τον Μητροπολίτη Μόρφου, λέγοντας ότι οι θέσεις του δεν εκφράζουν την Εκκλησία και ότι ο ίδιος δεν τις υιοθετεί. Ο μόνος επίσκοπος που τοποθετήθηκε επί του ζητήματος Νεόφυτου ήταν ο Μητροπολίτης Κερύνειας Χρυσόστομος. Σε ανάρτηση του στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης έγραψε: «Εκφράζοντας τη θέση της Ιεράς Μητροπόλεως Κυρηνείας και τη δική μου προσωπικώς, πιστεύουμε ότι ο κληρικός δεν πρέπει να ανακατεύεται μέσα στις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών. Επίσης από την εμπειρία μας μέσα από τη μελέτη των έργων αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας ή και σε προσωπική επικοινωνία μαζί τους, δεν έχουμε διαβάσει και δεν έχουμε ακούσει οι Αγιοί μας να αναφέρονται σε τέτοιου είδους θέματα με τόση λεπτομέρεια».
Οι δηλώσεις του Μητροπολίτη Νεόφυτου πιθανόν να αποτελέσουν αντικείμενο ποινικής έρευνας έπειτα από καταγγελία που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα καταθέσει προς τον Γενικό Εισαγγελέα της Κύπρου η κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ. Μέλη της υποστηρίζουν πως τα όσα είπε ο Μητροπολίτης συνιστούν ρητορική μίσους και συνεπώς ποινικό αδίκημα. Η υπόθεση έφτασε ως τα ΜΜΕ πολλών ξένων χωρών, γεγονός που ανάγκασε και την κυπριακή κυβέρνηση να τοποθετηθεί διά του κυβερνητικού εκπροσώπου Πρόδρομου Προδρόμου, ο οποίος ανέφερε: «Σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, η οποία πέραν των κοινωνικών ηθών της διαθέτει και νομοθεσία που προστατεύει τα δικαιώματα κάθε πολίτη και υπηρετεί τις αρχές της ισότητας και την αξιοπρέπεια των πολιτών, ανάλογες τοποθετήσεις έρχονται σε αντίθεση με τη νομοθεσία, καθώς και τις γενικές αρχές ίσων δικαιωμάτων των πολιτών». Εντονη υπήρξε και η αντίδραση των κομμάτων και της Επιτρόπου Διοικήσεως (Συνήγορος του Πολίτη).
Ποιος είναι ο ακραίος Νεόφυτος
Ο κατά κόσμον Ομηρος Μασούρας γεννήθηκε το 1962 στο κατεχόμενο χωριό Ζώδια. Σε ηλικία 8 ετών έχασε τον πατέρα του και μεγάλωσε με τη μητέρα του Μηλιά και τον αδελφό του Πέτρο. Το 1974, με την τουρκική εισβολή, η οικογένεια Μασούρα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σπίτι της στο χωριό και μετακόμισε σε προσφυγικό συνοικισμό στη Λευκωσία. Το 1974 σημάδεψε τη ζωή του Ομήρου με τραγικό τρόπο. Μόλις τέλειωσαν οι μάχες με τους Τούρκους, ο αδελφός του σκοτώθηκε σε τροχαίο ενώ πήγαινε στο χωριό Πεδουλάς για να συναντήσει τη μητέρα τους. Ηταν μόλις 24 ετών και ο Ομηρος 12, μαθητής Γυμνασίου. Μέσα σε λίγα χρόνια έχασε τον πατέρα του, τον αδελφό του, το σπίτι του και το χωριό του. Ολα αυτά τα κουβαλούσε ως βαρύ φορτίο. Ωστόσο, το πιο βαρύ, όπως λέει ο ίδιος, ήταν το «γιατί» για τον θάνατο του αδελφού του. Την απάντηση είπε πως του την έδωσε, μετά από προσευχή, ο Αγιος Ιάκωβος Τσαλίκης στη Μονή Οσίου Δαυίδ στην Εύβοια. Του είπε πως ο αδελφός του, όταν σπούδαζε στο Ισραήλ, είχε ερωτευτεί μια Εβραία, η οποία είχε αποφασίσει να τον παντρευτεί και ήθελε να πάει ολόκληρη η οικογένεια στο Ισραήλ. «Εκεί θα χάνατε τη πίστη σας και η μάνα σας θα έλιωνε που θα έβλεπε την αλλοίωση των παιδιών της», είπε στον Ομηρο ο Αγιος Ιάκωβος. Και πρόσθεσε πως «αυτή η Εβραία δεν ήταν τυχαία, γιατί είχε πολύ χρυσό αλλά δεν είχε Χριστό. Ο Θεός προτίμησε -για να μη βλαφτείτε πνευματικά- και αποφάσισε να θερίσει τον αδελφό σου στα 24 του». Πάντως, η μητέρα του Μητροπολίτη Νεόφυτου έζησε ως τα 94 και πέθανε το 2015.
Από το ΑΚΕΛ και τη Νομική στην Εκκλησία
Ο Ομηρος ως πρόσφυγας τα πρώτα χρόνια μετά την εισβολή του «Αττίλα» δεν διατηρούσε στενή επαφή με την Εκκλησία. Μάλιστα είχε ενταχθεί στο μαθητικό τμήμα της Νεολαίας του κομμουνιστικού ΑΚΕΛ, την Παγκύπρια Ενιαία Οργάνωση Μαθητών (ΠΕΟΜ). Στο Γυμνάσιο Ακρόπολης στη Λευκωσία είχε εκλεγεί και πρόεδρος των μαθητών. Απαλλάχθηκε από τη στρατιωτική θητεία ως προστάτης της μητέρας του αφού είχε χάσει τον πατέρα και τον αδελφό του. Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 έφυγε για την Αθήνα προκειμένου να σπουδάσει στη Νομική. Ζούσε στη φοιτητική εστία στα Ιλίσια και τότε άρχισε να διαπιστώνει την κλίση του προς τη θρησκεία μέσω επαφών που είχε με τρεις σύγχρονους αγίους: τον Αγιο Πορφύριο, τον Αγιο Παΐσιο και τον Αγιο Ιάκωβο Τσαλίκη. «Τη νομική επιστήμη», λέει ο ίδιος, «ποτέ δεν την αγάπησα», και μάλιστα σκεφτόταν να την εγκαταλείψει για να σπουδάσει Φιλοσοφία ή Ιστορία. «Στο δεύτερο έτος της Νομικής, τον Νοέμβριο του 1980», λέει, «γνωρίζω για πρώτη φορά τον Γέροντα Πορφύριο, ο οποίος με συμβουλεύει να μην παρατήσω τη Νομική. “Αυτό το πτυχίο θα το πάρεις! Θα το καθυστερήσεις έναν χρόνο, γιατί θα πηγαίνεις από μοναστήρι σε μοναστήρι, αλλά πρέπει να το πάρεις. Δεν σου μιλώ εγώ, αλλά το Αγιο Πνεύμα. Το πτυχίο αυτό θα σου το ζητήσει κάποτε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου”. Οπως και έγινε! Το 1998 χειροτονούμαι και ενθρονίζομαι Μητροπολίτης Μόρφου και στην πρώτη συνεδρία της Συνόδου που παρακάθισα ο τότε Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Α’ με διορίζει, λόγω του πτυχίου της Νομικής, σε ανακριτική επιτροπή προς διερεύνηση κάποιων οικονομικής φύσεως τότε προβλημάτων. Ο Οσιος Πορφύριος είχε δει αυτή τη στιγμή χρόνια πριν!».
Ο πιο στενός φίλος του Ομήρου εκείνα τα χρόνια ήταν ο Γεράσιμος, ο οποίος αργότερα έγινε Μητροπολίτης Κεφαλληνίας και απεβίωσε το 2015.
Τα καλοκαίρια, για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στα έξοδα των σπουδών του, ο Ομηρος εργαζόταν ως σερβιτόρος. Επ’ αυτού, μάλιστα, ο ίδιος αποκαλύπτει ένα περιστατικό ανάμεσα στον ίδιο και τον Αγιο Ιάκωβο Τσαλίκη: «Του είπα ότι ήθελα να πάω στις Σπέτσες να εργαστώ ως γκαρσόνι. Οταν πήγα, ήθελα να σταματήσω γιατί ήταν πολλοί οι πειρασμοί. Τι μου είπε ο Αγιος; “Θα γίνεις μοναχός αλλά δεν θα μείνεις για πάντα μοναχός. Θα γίνεις επίσκοπος στον τόπο που γεννήθηκες. Θα συναναστρέφεσαι συνεχώς με κόσμο και άρα πρέπει να ξεφοβηθείς τον κόσμο. Το καλύτερο πανεπιστήμιο δεν είναι η Νομική. Είναι οι Σπέτσες. Μείνε γκαρσόνι στις Σπέτσες”».
Η συνάντηση του Ομήρου με τον Αγιο Παΐσιο στο Αγιον Ορος έγινε το 1982. Ο Παΐσιος επέμενε ότι δεν έπρεπε να πάει μοναχός στον Αθω. «Στην Κύπρο να πας», του είπε. «Να κάνετε βάσεις πνευματικές, κι αυτές οι βάσεις θα διώξουν τις βάσεις». Οταν τον ρώτησε τι εννοούσε με τις βάσεις, ο Αγιος Παΐσιος του απάντησε: «Αμερικανάκι είσαι και δεν καταλαβαίνεις; Ελληνικά μιλώ... Το πρόβλημα της Κύπρου είναι πνευματικό. Τώρα εφαρμόζεται ο πνευματικός νόμος. Οταν φτιάξετε μοναστήρια, ενορίες, οικογένειες ορθόδοξες, τότε οι βάσεις της αμαρτίας και της κατοχής θα εξαφανιστούν».
«Προδοσία οι Πρέσπες»
Σε μια πολύ πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ορθόδοξη Αλήθεια» ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος αναφέρθηκε στη Συμφωνία των Πρεσπών λέγοντας ότι «ο λαός θα πρέπει πρωτίστως να σταματήσει να βλέπει και να διακρίνει τους πολιτικούς σε δεξιούς και αριστερούς. Αυτό το παραμύθι τελείωσε. Τώρα πλέον πρέπει να διακρίνει τους πολιτικούς του σε πατριώτες και προδότες. Και οι επίσκοποι θα πρέπει να τολμήσουν να τοποθετηθούν. Τώρα, αν υπάρξουν και μερικοί επίσκοποι που θα τοποθετηθούν από την πλευρά των προδοτών, ας τους δώσουμε χρόνο να ανανήψουν.
Τα πράγματα εξελίσσονται έτσι ώστε να μη μένει πολύ χρονικό περιθώριο, όπως φαίνεται πλησιάζει ο μεγάλος πόλεμος που προφήτευσαν οι άνθρωποι του Θεού. Και το πρόβλημα των Σκοπίων (να μη λέμε “Μακεδονικό” το Σκοπιανό) εντάσσεται στα πλαίσια αυτά, της προετοιμασίας ενός μεγάλου πολέμου, για τον οποίον συντάσσονται όλες οι δυνάμεις και ο καθένας καταρτίζει τις συμμαχίες και τους συμμάχους του. Δεν είναι τυχαίο ότι, αμέσως μετά την αναγνώριση εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, τίθεται και το θέμα των σχέσεων Σκοπίων και ΝΑΤΟ. Τώρα, εν σχέσει με τα μέλλοντα συμβαίνειν, κάποιος άνθρωπος του Θεού μού είχε πει πολύ εύστοχα: “Η Ελλάδα δεν θα πάθει τίποτα. Ούτε ένας πόντος από το έδαφός της δεν θα χαθεί. Αυτοί που θα πάθουν, όμως, θα είναι οι Ελληνες και συγκεκριμένα οι Ελληνες που δεν έχουν μετάνοια”. Από τι; Υπάρχουν πολλά να πάθουμε... Ασθένειες, επιδημίες, σεισμοί, λιμοί, καταποντισμοί, πυρκαγιές... Και τα ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και τα γευτήκαμε, με τις διάφορες θεομηνίες που έγιναν και γίνονται. Αυτά όλα δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα του ότι η ίδια η Φύσις αντιδρά απέναντι στα αφύσικα νομοσχέδια που ψηφίζουν οι άθεοι νομοθέτες στη Βουλή».
«Αποκλείεται, δεν το πιστεύω»
Ο Μητροπολίτης Μόρφου δεν είναι -ή τουλάχιστον δεν ήταν- από τις τυπικές περιπτώσεις ιερωμένων. Ανοιχτός στις προκλήσεις, άνθρωπος με χιούμορ, ανεκτικός. Ετσι τον περιγράφουν οι πολλοί φίλοι του -και ιδιαιτέρως αυτοί που τον γνωρίζουν από τα παιδικά και νεανικά του χρόνια. Ακούγοντας τα όσα είπε το τελευταίο διάστημα σε ομιλίες, έπεσαν στη κυριολεξία από τα σύννεφα. «Μα ο Νεόφυτος; Αποκλείεται. Μάλλον απομόνωσαν φράσεις του για να τον εκθέσουν». Αυτές ήταν οι πρώτες αντιδράσεις τους όταν άρχισαν να δημοσιοποιούνται στο Διαδίκτυο όσα είπε για την ομοφυλοφιλία και τις «αιτίες που την προκαλούν». Ατομα από τον κύκλο φίλων του προσπαθούν να αποδώσουν τα τελευταία του κηρύγματα σε κάποιο πρόβλημα που ίσως αντιμετωπίζει ή σε παρανόηση των όσων λέει.
Φίλος του από τα φοιτητικά χρόνια της Νομικής στην Αθήνα λέει ότι πρέπει να τον δει να μιλήσουν για να καταλάβει τι συμβαίνει: «Αν δεν έβλεπα το βίντεο, δεν θα μπορούσα ποτέ να πιστέψω ότι υπήρχε ποτέ περίπτωση να πει τέτοια πράγματα ο Νεόφυτος, ο οποίος είναι πνευματικός αρκετών ομοφυλόφιλων, τους οποίους γνωρίζει πολλά χρόνια και διατηρεί μαζί τους πνευματικές σχέσεις παρά το ότι ως ιερωμένος απορρίπτει αυτή τη σεξουαλική συμπεριφορά». Αυτό που λένε ακόμα είναι ότι «ο Γέροντας ήταν πάντοτε αντίθετος στις ομοφυλοφιλικές συμπεριφορές ιερωμένων και ιδίως επισκόπων, αλλά στους λαϊκούς έδειχνε ανοχή, πιστεύοντας πως είναι κάτι που διορθώνεται». Κάποιοι από τους παλιούς φίλους του δυσκολεύονται να αναφερθούν στον Μητροπολίτη με το σημερινό του όνομα και επιμένουν να τον αποκαλούν Ομηρο. «Είναι τόσο ευγενικός», λένε, «που αποκλείεται να πρόσβαλε οποιονδήποτε με αυτόν τον τρόπο. Δεν είναι Ταλιμπάν».
Ο πιο στενός φίλος του Ομήρου εκείνα τα χρόνια ήταν ο Γεράσιμος, ο οποίος αργότερα έγινε Μητροπολίτης Κεφαλληνίας και απεβίωσε το 2015.
Τα καλοκαίρια, για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στα έξοδα των σπουδών του, ο Ομηρος εργαζόταν ως σερβιτόρος. Επ’ αυτού, μάλιστα, ο ίδιος αποκαλύπτει ένα περιστατικό ανάμεσα στον ίδιο και τον Αγιο Ιάκωβο Τσαλίκη: «Του είπα ότι ήθελα να πάω στις Σπέτσες να εργαστώ ως γκαρσόνι. Οταν πήγα, ήθελα να σταματήσω γιατί ήταν πολλοί οι πειρασμοί. Τι μου είπε ο Αγιος; “Θα γίνεις μοναχός αλλά δεν θα μείνεις για πάντα μοναχός. Θα γίνεις επίσκοπος στον τόπο που γεννήθηκες. Θα συναναστρέφεσαι συνεχώς με κόσμο και άρα πρέπει να ξεφοβηθείς τον κόσμο. Το καλύτερο πανεπιστήμιο δεν είναι η Νομική. Είναι οι Σπέτσες. Μείνε γκαρσόνι στις Σπέτσες”».
Η συνάντηση του Ομήρου με τον Αγιο Παΐσιο στο Αγιον Ορος έγινε το 1982. Ο Παΐσιος επέμενε ότι δεν έπρεπε να πάει μοναχός στον Αθω. «Στην Κύπρο να πας», του είπε. «Να κάνετε βάσεις πνευματικές, κι αυτές οι βάσεις θα διώξουν τις βάσεις». Οταν τον ρώτησε τι εννοούσε με τις βάσεις, ο Αγιος Παΐσιος του απάντησε: «Αμερικανάκι είσαι και δεν καταλαβαίνεις; Ελληνικά μιλώ... Το πρόβλημα της Κύπρου είναι πνευματικό. Τώρα εφαρμόζεται ο πνευματικός νόμος. Οταν φτιάξετε μοναστήρια, ενορίες, οικογένειες ορθόδοξες, τότε οι βάσεις της αμαρτίας και της κατοχής θα εξαφανιστούν».
«Προδοσία οι Πρέσπες»
Σε μια πολύ πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ορθόδοξη Αλήθεια» ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος αναφέρθηκε στη Συμφωνία των Πρεσπών λέγοντας ότι «ο λαός θα πρέπει πρωτίστως να σταματήσει να βλέπει και να διακρίνει τους πολιτικούς σε δεξιούς και αριστερούς. Αυτό το παραμύθι τελείωσε. Τώρα πλέον πρέπει να διακρίνει τους πολιτικούς του σε πατριώτες και προδότες. Και οι επίσκοποι θα πρέπει να τολμήσουν να τοποθετηθούν. Τώρα, αν υπάρξουν και μερικοί επίσκοποι που θα τοποθετηθούν από την πλευρά των προδοτών, ας τους δώσουμε χρόνο να ανανήψουν.
Τα πράγματα εξελίσσονται έτσι ώστε να μη μένει πολύ χρονικό περιθώριο, όπως φαίνεται πλησιάζει ο μεγάλος πόλεμος που προφήτευσαν οι άνθρωποι του Θεού. Και το πρόβλημα των Σκοπίων (να μη λέμε “Μακεδονικό” το Σκοπιανό) εντάσσεται στα πλαίσια αυτά, της προετοιμασίας ενός μεγάλου πολέμου, για τον οποίον συντάσσονται όλες οι δυνάμεις και ο καθένας καταρτίζει τις συμμαχίες και τους συμμάχους του. Δεν είναι τυχαίο ότι, αμέσως μετά την αναγνώριση εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, τίθεται και το θέμα των σχέσεων Σκοπίων και ΝΑΤΟ. Τώρα, εν σχέσει με τα μέλλοντα συμβαίνειν, κάποιος άνθρωπος του Θεού μού είχε πει πολύ εύστοχα: “Η Ελλάδα δεν θα πάθει τίποτα. Ούτε ένας πόντος από το έδαφός της δεν θα χαθεί. Αυτοί που θα πάθουν, όμως, θα είναι οι Ελληνες και συγκεκριμένα οι Ελληνες που δεν έχουν μετάνοια”. Από τι; Υπάρχουν πολλά να πάθουμε... Ασθένειες, επιδημίες, σεισμοί, λιμοί, καταποντισμοί, πυρκαγιές... Και τα ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και τα γευτήκαμε, με τις διάφορες θεομηνίες που έγιναν και γίνονται. Αυτά όλα δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα του ότι η ίδια η Φύσις αντιδρά απέναντι στα αφύσικα νομοσχέδια που ψηφίζουν οι άθεοι νομοθέτες στη Βουλή».
«Αποκλείεται, δεν το πιστεύω»
Ο Μητροπολίτης Μόρφου δεν είναι -ή τουλάχιστον δεν ήταν- από τις τυπικές περιπτώσεις ιερωμένων. Ανοιχτός στις προκλήσεις, άνθρωπος με χιούμορ, ανεκτικός. Ετσι τον περιγράφουν οι πολλοί φίλοι του -και ιδιαιτέρως αυτοί που τον γνωρίζουν από τα παιδικά και νεανικά του χρόνια. Ακούγοντας τα όσα είπε το τελευταίο διάστημα σε ομιλίες, έπεσαν στη κυριολεξία από τα σύννεφα. «Μα ο Νεόφυτος; Αποκλείεται. Μάλλον απομόνωσαν φράσεις του για να τον εκθέσουν». Αυτές ήταν οι πρώτες αντιδράσεις τους όταν άρχισαν να δημοσιοποιούνται στο Διαδίκτυο όσα είπε για την ομοφυλοφιλία και τις «αιτίες που την προκαλούν». Ατομα από τον κύκλο φίλων του προσπαθούν να αποδώσουν τα τελευταία του κηρύγματα σε κάποιο πρόβλημα που ίσως αντιμετωπίζει ή σε παρανόηση των όσων λέει.
Φίλος του από τα φοιτητικά χρόνια της Νομικής στην Αθήνα λέει ότι πρέπει να τον δει να μιλήσουν για να καταλάβει τι συμβαίνει: «Αν δεν έβλεπα το βίντεο, δεν θα μπορούσα ποτέ να πιστέψω ότι υπήρχε ποτέ περίπτωση να πει τέτοια πράγματα ο Νεόφυτος, ο οποίος είναι πνευματικός αρκετών ομοφυλόφιλων, τους οποίους γνωρίζει πολλά χρόνια και διατηρεί μαζί τους πνευματικές σχέσεις παρά το ότι ως ιερωμένος απορρίπτει αυτή τη σεξουαλική συμπεριφορά». Αυτό που λένε ακόμα είναι ότι «ο Γέροντας ήταν πάντοτε αντίθετος στις ομοφυλοφιλικές συμπεριφορές ιερωμένων και ιδίως επισκόπων, αλλά στους λαϊκούς έδειχνε ανοχή, πιστεύοντας πως είναι κάτι που διορθώνεται». Κάποιοι από τους παλιούς φίλους του δυσκολεύονται να αναφερθούν στον Μητροπολίτη με το σημερινό του όνομα και επιμένουν να τον αποκαλούν Ομηρο. «Είναι τόσο ευγενικός», λένε, «που αποκλείεται να πρόσβαλε οποιονδήποτε με αυτόν τον τρόπο. Δεν είναι Ταλιμπάν».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα