Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Οι προτεραιότητες του νέου προέδρου Ιωάννη Αντωνίου
13.11.2019
18:32
Τα προγράμματα σπουδών, η επανασύσταση του δικτύου προτύπων και πειραματικών σχολείων και το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια στο τραπέζι του διαλόγου – Τι ανέφερε ο νέος πρόεδρος μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
Νέα προγράμματα σπουδών, επανασύσταση του δικτύου πρότυπων και πειραματικών σχολείων και νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια θα μπουν στο τραπέζι του διαλόγου από την νέα ηγεσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
«Πιστεύω σε ένα σχολείο γνώσης, καινοτομίας και αριστείας, με σημαντικό βαθμό αυτονομίας από τους μηχανισμούς της κεντρικής διοίκησης, με εκπαιδευτικούς ελεύθερους να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες και συνεχώς επιμορφούμενους» ανέφερε μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ, Ιωάννης Αντωνίου.
Παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ο κ. Αντωνίου τόνισε: «Πιστεύω στην περιοδική αξιολόγηση δομών, λειτουργιών, προγραμμάτων και ανθρώπινου δυναμικού. Αντιλαμβάνομαι την αξιολόγηση ως μια διαδικασία άμεσα συναρτημένη με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ως ένα εργαλείο ατομικής και συστημικής αυτογνωσίας και αναστοχασμού, που έχει ως στόχο, τη διαρκή βελτίωση ανθρώπων, λειτουργιών και αποτελεσμάτων». Για να προσθέσει: «Στη δική μου αντίληψη ένα project επιμόρφωσης για να είναι αποτελεσματικό πρέπει να είναι μέσα στο σχολείο, να είναι άμεσα συναρτημένο τέλος πάντων με το σχολείο και μάλιστα χρησιμοποιώντας και το θεσμό του μέντορα, -που πρέπει να ξαναδούμε τα χαρακτηριστικά του και όλα αυτά γενικά να τα ξαναδούμε- αυτό να πάρει και τα χαρακτηριστικά του apprenticeship, δηλαδή της μαθητείας των νεότερων, στη βάση της πείρας των παλαιότερων. Αυτό και λιγότερα λεφτά κοστίζει, αυτό είναι και πολύ πιο αποτελεσματικό».
Σε ότι αφορά στα προγράμματα σπουδών ο κ. Αντωνίου τόνισε: «Στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης του Ι.Ε.Π., θεωρώ, ότι πρέπει να συμπεριληφθούν τα νέα προγράμματα σπουδών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η έκδοση νέων βιβλίων, ένας στόχος ο οποίος είναι εξαιρετικά και επείγον και επίκαιρος. Τα περισσότερα βιβλία, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κλείνουν περίπου εικοσαετία. Η επέκταση, όταν ο μέσος όρος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν υπερβαίνει τα 7 με 8 χρόνια, είναι μια προτεραιότητα, η επέκταση της εφαρμογής των νέων δημιουργικών μεθόδων διδασκαλίας είναι επίσης μια προτεραιότητα, η εκπόνηση προγραμμάτων ουσιαστικού επαγγελματικού προσανατολισμού, που πρέπει να ενσωματωθεί με ολοκληρωμένο, με οργανικό τρόπο, μέσα στη σχολική λειτουργία, η καθιέρωση του ψηφιακού σχολείου, η καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων με τη θέσπιση κρατικού πιστοποιητικού και βεβαίως, η ανασυγκρότηση των προτύπων και πειραματικών σχολείων και η επέκτασή του σε όλη τη χώρα».
Για τα πρότυπα χώρος από τον οποίο προέρχεται ο κ. Αντωνίου υπογράμμισε:«Τα σχολεία αυτά και έτσι όπως λειτούργησαν στην προηγούμενη φάση, αλλά και έτσι όπως σκέφτομαι ότι πρέπει να λειτουργήσουν, δεν είναι σχολεία τα οποία απευθύνονται μόνο στο ιδιαίτερο κοινό τους, δηλαδή, τους προσοντούχους εκπαιδευτικούς και τα έξυπνα παιδιά, με τις ιδιαίτερες ικανότητες και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που θα συγκεντρώσουν ως μαθητικό ακροατήριο, στη πραγματικότητα, ο σχεδιασμός, εκτός αυτού του ακροατηρίου, στοχεύει σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα. Εγώ, είχα φανταστεί και προσπαθήσαμε να το εφαρμόσουμε, στην προηγούμενη φάση, αυτό το δίκτυο των προτύπων πειραματικών σχολείων, σαν μια ατμομηχανή, που θα έστελνε μπροστά ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα, που θα ήταν οργανικά συνδεδεμένο με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα, σε ζητήματα έρευνας, σε ζητήματα καινοτομίας, σε ζητήματα επιμόρφωσης, σε ζητήματα διόρθωσης προβλημάτων, λαθών κ.λπ.. Έτσι φαντάζομαι την επανίδρυση, την επανασύσταση, την ανασυγκρότηση, του δικτύου των προτύπων και πειραματικών σχολείων, με τις διαφορές που θα υπάρχουν στα πρότυπα και στα πειραματικά».
«Πιστεύω σε ένα σχολείο γνώσης, καινοτομίας και αριστείας, με σημαντικό βαθμό αυτονομίας από τους μηχανισμούς της κεντρικής διοίκησης, με εκπαιδευτικούς ελεύθερους να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες και συνεχώς επιμορφούμενους» ανέφερε μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ, Ιωάννης Αντωνίου.
Παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ο κ. Αντωνίου τόνισε: «Πιστεύω στην περιοδική αξιολόγηση δομών, λειτουργιών, προγραμμάτων και ανθρώπινου δυναμικού. Αντιλαμβάνομαι την αξιολόγηση ως μια διαδικασία άμεσα συναρτημένη με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ως ένα εργαλείο ατομικής και συστημικής αυτογνωσίας και αναστοχασμού, που έχει ως στόχο, τη διαρκή βελτίωση ανθρώπων, λειτουργιών και αποτελεσμάτων». Για να προσθέσει: «Στη δική μου αντίληψη ένα project επιμόρφωσης για να είναι αποτελεσματικό πρέπει να είναι μέσα στο σχολείο, να είναι άμεσα συναρτημένο τέλος πάντων με το σχολείο και μάλιστα χρησιμοποιώντας και το θεσμό του μέντορα, -που πρέπει να ξαναδούμε τα χαρακτηριστικά του και όλα αυτά γενικά να τα ξαναδούμε- αυτό να πάρει και τα χαρακτηριστικά του apprenticeship, δηλαδή της μαθητείας των νεότερων, στη βάση της πείρας των παλαιότερων. Αυτό και λιγότερα λεφτά κοστίζει, αυτό είναι και πολύ πιο αποτελεσματικό».
Σε ότι αφορά στα προγράμματα σπουδών ο κ. Αντωνίου τόνισε: «Στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης του Ι.Ε.Π., θεωρώ, ότι πρέπει να συμπεριληφθούν τα νέα προγράμματα σπουδών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η έκδοση νέων βιβλίων, ένας στόχος ο οποίος είναι εξαιρετικά και επείγον και επίκαιρος. Τα περισσότερα βιβλία, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κλείνουν περίπου εικοσαετία. Η επέκταση, όταν ο μέσος όρος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν υπερβαίνει τα 7 με 8 χρόνια, είναι μια προτεραιότητα, η επέκταση της εφαρμογής των νέων δημιουργικών μεθόδων διδασκαλίας είναι επίσης μια προτεραιότητα, η εκπόνηση προγραμμάτων ουσιαστικού επαγγελματικού προσανατολισμού, που πρέπει να ενσωματωθεί με ολοκληρωμένο, με οργανικό τρόπο, μέσα στη σχολική λειτουργία, η καθιέρωση του ψηφιακού σχολείου, η καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων με τη θέσπιση κρατικού πιστοποιητικού και βεβαίως, η ανασυγκρότηση των προτύπων και πειραματικών σχολείων και η επέκτασή του σε όλη τη χώρα».
Για τα πρότυπα χώρος από τον οποίο προέρχεται ο κ. Αντωνίου υπογράμμισε:«Τα σχολεία αυτά και έτσι όπως λειτούργησαν στην προηγούμενη φάση, αλλά και έτσι όπως σκέφτομαι ότι πρέπει να λειτουργήσουν, δεν είναι σχολεία τα οποία απευθύνονται μόνο στο ιδιαίτερο κοινό τους, δηλαδή, τους προσοντούχους εκπαιδευτικούς και τα έξυπνα παιδιά, με τις ιδιαίτερες ικανότητες και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που θα συγκεντρώσουν ως μαθητικό ακροατήριο, στη πραγματικότητα, ο σχεδιασμός, εκτός αυτού του ακροατηρίου, στοχεύει σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα. Εγώ, είχα φανταστεί και προσπαθήσαμε να το εφαρμόσουμε, στην προηγούμενη φάση, αυτό το δίκτυο των προτύπων πειραματικών σχολείων, σαν μια ατμομηχανή, που θα έστελνε μπροστά ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα, που θα ήταν οργανικά συνδεδεμένο με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα, σε ζητήματα έρευνας, σε ζητήματα καινοτομίας, σε ζητήματα επιμόρφωσης, σε ζητήματα διόρθωσης προβλημάτων, λαθών κ.λπ.. Έτσι φαντάζομαι την επανίδρυση, την επανασύσταση, την ανασυγκρότηση, του δικτύου των προτύπων και πειραματικών σχολείων, με τις διαφορές που θα υπάρχουν στα πρότυπα και στα πειραματικά».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr