Cyber Monday: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
02.12.2019
05:39
Μετά την Black Friday έρχεται η Cyber Monday, όπου τα καταστήματα θα έχουν καλύτερες τιμές για τις διαδικτυακές πωλήσεις
Cyber Monday τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2019, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να προσφέρουν στους πελάτες τους καλύτερες προσφορές για αγορές μέσω διαδικτύου.
Ωστόσο, οι καταναλωτές θα πρέπει να δείξουν προσοχή στις αγορές τους:
Πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής είναι να διαβάσει προσεκτικά τους όρους χρήσης και αγοράς, που κανονικά θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του αναλογικά και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λπ.
Θα πρέπει να διαβάσει την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορισμένα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή κάθε φορά να επιλέγει, εάν επιθυμεί, να διακόψει οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.
Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα πρέπει να λάβει ο καταναλωτής επιβεβαίωση της παραγγελίας του μέσω e-mail, στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία της παραγγελίας όπως αριθμός, περιγραφή προϊόντος, χρόνος και τρόπος παραλαβής από το αντίστοιχο κατάστημα. Εάν δε λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσει με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία του, για να δει εάν υπήρξε κάποιο θέμα.
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κανονικά θα πρέπει να είναι τυπικά στο θέμα χρόνου παράδοσης – παραλαβής του προϊόντος. Για αυτό τον λόγο σε περίπτωση που ο αναγραφόμενος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας χρόνος παράδοσης έχει παρέλθει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το κατάστημα.
Ο καταναλωτής που έχει λάβει το προϊόν μόλις ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει πρώτα απ' όλα να βεβαιωθεί ότι το προϊόν που κρατάει στα χέρια του είναι αυτό που είδε στη φωτογραφία. Ύστερα καλό θα ήταν να το ελέγξει για τυχόν ελαττώματα όπως επίσης και να ελέγξει για το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλε.
Ωστόσο, οι καταναλωτές θα πρέπει να δείξουν προσοχή στις αγορές τους:
Πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής είναι να διαβάσει προσεκτικά τους όρους χρήσης και αγοράς, που κανονικά θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του αναλογικά και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λπ.
Θα πρέπει να διαβάσει την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορισμένα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή κάθε φορά να επιλέγει, εάν επιθυμεί, να διακόψει οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.
Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα πρέπει να λάβει ο καταναλωτής επιβεβαίωση της παραγγελίας του μέσω e-mail, στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία της παραγγελίας όπως αριθμός, περιγραφή προϊόντος, χρόνος και τρόπος παραλαβής από το αντίστοιχο κατάστημα. Εάν δε λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσει με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία του, για να δει εάν υπήρξε κάποιο θέμα.
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κανονικά θα πρέπει να είναι τυπικά στο θέμα χρόνου παράδοσης – παραλαβής του προϊόντος. Για αυτό τον λόγο σε περίπτωση που ο αναγραφόμενος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας χρόνος παράδοσης έχει παρέλθει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το κατάστημα.
Ο καταναλωτής που έχει λάβει το προϊόν μόλις ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει πρώτα απ' όλα να βεβαιωθεί ότι το προϊόν που κρατάει στα χέρια του είναι αυτό που είδε στη φωτογραφία. Ύστερα καλό θα ήταν να το ελέγξει για τυχόν ελαττώματα όπως επίσης και να ελέγξει για το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr